مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

فنلاند از محبوب ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان است. اما چه چیزی دانشجویان را به این کشور می کشاند سیاست ‌های تحصیل رایگان در فنلاند است. موضوع دیگر این است که دانشگاه های فنلاند برای تحقیق و آموزش عملی اهمیت زیادی قائل هستند و کیفیت برنامه های تحصیلی آنها توسط رتبه بندی های بین المللی تایید شده است. مسئله دیگری کیفیت زندگی است که خود کشور فنلاند برای دانشجویان فراهم می کند. این کشور در شاخص های مختلف توسعه انسانی و رفاه اجتماعی حائز بالاترین رتبه ها است و این موجب می شود که زندگی راحت و آسوده ای را تجربه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی سال های اخیر که بنیان تمرکزش بر تسهیل فرآیند مهاجرت تحصیلی است، در زمینه فنلاند دارای تجارب بسیاری است که آماده اشتراک آن با متقاضیان است.

معرفی فضای دانشگاهی تحصیل رایگاه در فنلاند

دانشگاه های دولتی فنلاند به 2 دسته دانشگاه های معمولی و دانشگاه های علمی کاربردی تقسیم می شوند. اگر فکر می کنید چیزهای رایگان ارزش کمی دارند یا اصلاً ارزش ندارند، دوباره فکر کنید. سیستم آموزش عالی فنلاند به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین های جهان مورد احترام است. هشت دانشگاه این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2012/13 ظاهر شده اند و اکثر آنها نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند. بالاترین موقعیت ها به: دانشگاه هلسینکی (78)، دانشگاه تورکو (211)، دانشگاه آلتو (222) و دانشگاه اولو (262) تعلق می گیرد. همه آنها برای دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا می آیند بدون شهریه هستند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در مقاطع تحصیلی انگلیسی ثبت نام می کنند، ملزم به پرداخت شهریه هستند. با این حال، برنامه های تحصیلی با زبان فنلاندی یا سوئدی ، برای همه دانشجویان بین المللی رایگان است.

حداقل شهریه تعیین شده توسط دولت فنلاند حدود 1500€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد است، اما اکثر برنامه های تحصیلی شهریه بیش از این مبلغ را دریافت می کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ که در دانشگاه های دولتی فنلاند ثبت نام می کنند از 5000 تا 15000€ (یورو) در سال متغیر است که دانشگاه هلسینکی گران ترین موسسه است. دانشگاه های خصوصی معمولا هزینه های بالاتری دریافت می کنند. البته دانشگاه های بدون شهریه در فنلاند نیز وجود دارد که دانشگاهVaasa دارای نرخ پذیرش 10%، دانشگاه هلسینکی دارای نرخ پذیرش 17%، دانشگاه تامپره دارای نرخ پذیرش 9%، دانشگاه تورکو دارای نرخ پذیرش 10%-20%، دانشگاه Jyvaskyl دارای نرخ پذیرش 10% و دانشگاه فناوری لاپنرانتا است. اگر قبلاً یک مجوز اقامت دائم یا با مدت ثابت یا یک کارت آبی اتحادیه اروپا دارید، احتمالاً از پرداخت هزینه معاف هستید.

زندگی دانشجویی بین المللی در فنلاند

فنلاند به دلیل شهرت و سبک زندگی خوبش محبوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی است. جامعه مدنی باز دارد و برابری جنسیتی، کیفیت زندگی خوب و سطوح پایین فساد را ارائه می‌دهد. این کشوری است که در آن آموزش بیش از هر چیز در اولویت است. تمامی مؤسسات آموزشی در فنلاند آموزش را به صورت رایگان ارائه می دهند. بنابراین، هیچ شهریه ای برای دانشجویان مقطع عادی و تبادل بین المللی وجود ندارد. اما هزینه های زندگی در فنلاند به طور قابل توجهی بالا است، اما می توان آنها را مدیریت کرد زیرا شهریه وجود ندارد. اگرچه تحصیل یک انتخاب اولیه است، شما در حین تحصیل در دانشگاه های فنلاند نیز برای فعالیت های تفریحی وقت خواهید داشت.

برخی از مزایای زندگی دانشجویی در فنلاند عبارت است از:

مزایای زندگی دانشجویی در فنلاند

دلایل جذابیت مهاجرت برای تحصیل رایگان در فنلاند

یکی از جذابیت های مهاجرت به فنلاند، فضای زندگی این کشور است که دارای فضاهای باز گسترده می باشد. فنلاند که به ‌ویژه به خاطر دریاچه‌ ها، جزایر و پیست‌ های اسکی شناخته می ‌شود، دارای مکان‌ های طبیعی واقعا خیره‌ کننده است. از سوی دیگر فرهنگ صمیمی این کشور است که زندگی دانشجویی را جذاب می کند. مردم فنلاند به صمیمی بودن و گشاده رویی شهرت دارند. علاوه بر این به هر چیزی که علاقه دارید، تحصیل در فنلاند احتمالا چیزی برای ارائه دارد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که سرگرمی ها و علایق شما شامل موارد زیر باشد: بازدید از کریسمس پدر، هاکی روی یخ، صید ماهی، ورزش های برفی، مصرف شیر (ظاهراً نوشیدنی ملی است). همچنین، هرکسی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تحصیل کند، بر خلاف مدرکی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، از پرداخت شهریه معاف است.

از سوی دیگر میانگین هزینه ها بین 700€ تا 1300€ (یورو) در ماه متغیر است که در صورت داشتن یک کار همزمان با تحصیل با ساعات کاری پایین امکان پرداخت این هزینه را دارید. البته بحث هزینه در فنلاند به عادات خرج کردن شما نیز بستگی دارد و هزینه ها در هلسینکی می تواند بیشتر باشد. اما باز جای نگرانی نیست، چراکه طیف وسیعی از فرصت های مالی برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور فنلاند تحصیل کنند وجود دارد. مستقیم ترین راه ها بورسیه دانشگاه است. هر دانشگاه در فنلاند طیف وسیعی از بورس های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اینها عمدتاً بر اساس شایستگی‌های دانشگاهی هستند و اغلب برای هر برنامه درجه یک سهمیه مشخص وجود دارد. برخی از بورسیه ها معافیت کامل از هزینه ها را اعطاء می کنند، برخی دیگر ممکن است درصدی از هزینه را کسر کنند.

رویه اقدام برای تحصیل رایگان در فنلاند

یکی از مهم ترین چیزها در مورد مهاجرت تحصیلی به فنلاند این است که درخواست خود را زودتر آماده کنید. تحصیل در خارج از کشور نیاز به آمادگی زیادی دارد و مطالعه سخت در سطح فعلی بهترین قدمی است که می توانید برای تحصیل رایگان در فنلاند بردارید. به یاد داشته باشید که نمایه تحصیلی شما نشان دهنده زندگی شما به عنوان یک دانشجو است و دانشگاه ها تصمیمات خود را بر اساس دستاوردهایی که تاکنون نشان داده اید و میزان امیدواری بالقوه شما استوار می کنند. همچنین، مطالعه سخت می تواند حداقل به شما کمک کند تا برای آزمون پذیرش آماده شوید، و حداکثر مهارت ها و عادات ارزشمندی را در خود ایجاد کنید که می توانید در زندگی دانشگاهی و بعداً در حرفه خود از آنها استفاده کنید.

پس از ساختن نمایه خود، ارسال برنامه ها بهترین گام بعدی است. لیست شرایط مورد نیاز برای دانشگاه هایی را که می خواهید برای آنها درخواست دهید بررسی کنید و زمان کافی برای تکمیل مدارک و کارهای اداری در نظر بگیرید. یک مرحله مهم که می تواند به معنای موفقیت یا شکست در درخواست شما باشد، رعایت مهلت ارسال است. اطمینان حاصل کنید که درخواست خود را زودتر ارسال کنید، زیرا این به شما کمک می کند تا از سایر متقاضیان متمایز شوید. همچنین توانایی شما در کار موثر را نشان می دهد که احتمالاً بازبینان برنامه را تحت تأثیر قرار می دهد. انتخاب دانشگاه مسئله بعدی است.

در جدول زیر به سایر مراحل مربوط به اخذ بورسیه تحصیلی اشاره شده است:

ردیفتوضیحات
1مکاتبه ایمیلی با مسئولین دانشگاه
2تهیه بیانیه هدف تحصیلی که به طور ویژه در مقطع دکتری لازم است
3یافتن استاد همراستا با مسیر و دغدغه تحصیلی
4درخواست امور اداری مربوط به ویزا

دریافت بورسیه تحصیل رایگان در فنلاند

در حالی که فنلاند یکی دیگر از مکان ‌های عالی برای زندگی است، بر کسی پوشیده نیست که یکی از پرهزینه ‌ترین مکان‌ های دنیا برای زندگی است. در واقع، این کشور به 20% از کشورهای با بالاترین هزینه زندگی تعلق دارد. به همین دلیل، ممکن است بخواهید انتظار داشته باشید که وقتی برای تحصیل خود در فنلاند آماده نمی ‌شوید، ممکن است مشکلات مالی برای شما ایجاد شود. اما خوشبختانه، این کشور دارای برنامه های بورسیه است که می تواند به شما کمک کند تا در فنلاند به صورت رایگان تحصیل کنید. اگر اهل هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، ممکن است از شنیدن این موضوع خوشحال شوید که اکثر دانشگاه های فنلاند به شما اجازه می دهند بدون شهریه تحصیل کنید. با این حال، اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید هزینه های تحصیل را بپردازید.

بنابراین، مطمئن شوید که درخواست خود را به دانشگاه هایی که به دانشجویان پولی بورسیه می دهند ارسال کنید. هر چه درخواست های بیشتری ارسال کنید، شانس بیشتری برای پذیرش در حداقل یک دانشگاه خواهید داشت.

در شکل زیر رشته هایی که بیش از سایر دیگر رشته ها، دارای بورسیه تحصیلی هستند، اشاره شده است.

بورسیه تحصیلی فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع کارشناسی

حتی اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، بدون شک تحصیل در مقطع کارشناسی رایگان در فنلاند از طریق بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. دانشگاه تامپره بورسیه های کاملی را به دانشجویانی که از طریق برنامه بورسیه تحصیلی پرداخت می کنند ارائه می دهد. پس از درخواست پذیرش، متقاضیان می توانند برای بورسیه نیز اقدام کنند و از آنجایی که این بورسیه مبتنی بر شایستگی است، دانشگاه موفق ترین متقاضیان را انتخاب می کند. بورسیه تحصیلی به مدت 3 سال طول می کشد اگر دریافت کننده به طور مداوم حداقل 55 واحد در هر سال تحصیلی تا پایان مدرک کسب کند.

به طور مشابه، دانشگاه Oulu بورسیه های تحصیلی کامل را از طریق معافیت شهریه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می دهد و متقاضیان می توانند برای بورسیه تحصیلی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش اقدام کنند. دانشگاه تورکو همچنین فرصت هایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا برای بورسیه تحصیلی کامل که 100% هزینه های تحصیل آنها را پوشش می دهد، درخواست دهند. پس از پذیرش، متقاضیان موفق باید حداقل 45 واحد برای ادامه تحصیل در سال های تحصیلی بعدی خود، حداکثر تا 3 سال، کسب کنند.

تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع ارشد

دانشگاه هلسینکی بورسیه های تحصیلی فارغ التحصیلان را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به صورت رایگان ارائه می دهد. به غیر از هزینه های تحصیل، کمک مالی کامل آن شامل 10000 € (یورو) برای دریافت کنندگان موفق می شود. مدت این برنامه 2 سال است، که در آن عملکرد دانش آموزان باید بررسی شود و سالانه حداقل 55 واحد کسب کنند. دانشگاه تامپره علاوه بر بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی، بورسیه هایی را نیز به متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

مدت برنامه 2 سال است، که در آن دریافت کنندگان باید حداقل 55 واحد در هر سال کسب کنند تا در برنامه برای سال تحصیلی بعدی بمانند. دانشگاه اولو و دانشگاه تورکو نیز بورسیه هایی را برای دانشجویان در برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می دهند. این بورسیه ها شامل پوشش کامل شهریه به مدت 2 سال است، اگرچه دریافت کنندگان باید حداقل 60 واحد در سال اول خود کسب کنند تا بتوانند در برنامه ادامه دهند. با این بورسیه ها در دانشگاه های برتر فنلاند، دانشجویان بین المللی می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را به صورت رایگان در فنلاند تکمیل کنند.

تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع دکتری

تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع دکتری

برخلاف دوره های لیسانس و کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دوره های دکتری اکثر دانشگاه های فنلاند صرف نظر از کشور مبدا، از شهریه معاف هستند. این سیاست به معنای کمک مالی بزرگ برای محققان آینده است. با این حال، دانشجویان ممکن است هنوز نیاز به دریافت بودجه اضافی برای هزینه های زندگی و هزینه های تحقیقاتی خود داشته باشند که ممکن است توسط دانشگاه میزبان آنها ارائه نشود. بورسیه EDUFI با دانشگاه هایی همکاری می کند که به دنبال کمک هزینه تحصیلی برای جذب دانشجویان بین المللی هستند تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند.

در این بین، دانشگاه Vaasa دو بورسیه برای Ph.D. که هر کدام 24000 € (یورو) به متقاضیان موفق ارائه می کند. یکی دیگر از دانشگاه های شایان ذکر، دانشگاه Jyvaskyla است. این دانشگاه گزینه های متعددی برای کمک مالی و بورسیه ارائه می دهد که تضمین می کند دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات . اگر شما از متقاضیان تحصیل در فنلاند به صورت رایگان می باشید، می توانید در گفتگگو باد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مسیر خود را جهت اخذ بورسیه تحصیلی و همچنین حل مسائل ویزای مهاجرت تحصیلی خود به فنلاند، هموار سازید.دکترا خود را به صورت رایگان در فنلاند به پایان برسانند.

سوالات مکرر در خصوص تحصیل رایگان در فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر شما در خصوص تحصیل رایگان در فنلند پاسخ داده ایم:

  • راه های تحصیل رایگان در فنلاند چیست؟ برای تحصیل رایگان در فنلاند می توانید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید و از بورسیه های متنوع بهره مند شوید.
  • شرایط اخذ بورسیه جهت تحصیل رایگان در فنلاند چیست؟ پس از درخواست پذیرش، متقاضیان می توانند برای بورسیه نیز اقدام کنند و از آنجایی که این بورسیه مبتنی بر شایستگی است، دانشگاه موفق ترین متقاضیان را انتخاب می کند. بورسیه تحصیلی به مدت 3 سال طول می کشد اگر دریافت کننده به طور مداوم حداقل 55 واحد در هر سال تحصیلی تا پایان مدرک کسب کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *