مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان

نوآفرینی در بلغارستان

نوآفرینی در بلغارستان

آخرین گزارش در مورد عملکرد نوآفرینی در بلغارستان تصویر متفاوتی را ترسیم می کند. شرکت ‌های بلغاری نشانه ‌های کمی از نوآوری را نشان می‌دهند. پیوند بین تحقیق و نوآوری ضعیف است، و منابع انسانی و مالی کمبود دارند. در یک نکته مثبت تر، تولید ناخالص نوآوری بلغارستان افزایش یافته است، و محیط کارآفرینی و کسب و کار همچنان در حال بهبود است.

این گزارش توسط صندوق تحقیقات کاربردی و ارتباطات صوفیه، وضعیت سیستم ملی نوآوری را تجزیه و تحلیل می‌کند و توصیه‌ هایی برای افزایش عملکرد نوآوری ارائه می‌کند. سیستم نوآوری بلغارستان در مراحل اولیه توسعه است و نوآوری در شرکت های بلغاری گسترده نیست. محصولات نوآوری و تحقیقاتی مستقل از یکدیگر توسعه می یابند و سیستم ملی عمدتاً تحت تأثیر یکپارچه سازی و تأمین مالی شبکه های نوآوری اروپایی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط سرمایه گذاری در بلغارستان به سوالات شما پاسخ می دهد.

جایگاه نوآفرینی در بلغارستان

موانع اصلی نوآوری در بلغارستان کمبود منابع مالی و پرسنل واجد شرایط است. عملکرد شروع به بهبود کرده است، و این چرخش زمان مناسبی برای تلاش های مجدد برای افزایش بیشتر عملکرد است. سه توصیه عمدتاً متوجه دولت بلغارستان است. منابع سیاسی، اداری و مالی بیشتری باید برای تدوین و اجرای سیاست ملی نوآوری هدایت شود. همچنین باید تلاش بیشتری برای بهبود هماهنگی بین اسناد استراتژیک، سیاست ها و ابزارهای اداری و مالی صورت گیرد. با توجه به نقش مهمی که بودجه اتحادیه اروپا در پیشبرد نوآوری بلغارستان ایفا می کند، این گزارش از مقامات بلغاری می خواهد که این بودجه را به سمت پروژه های پیچیده تر و بلندمدت تر در سطح ملی و منطقه ای هدایت کنند، نه اینکه از آنها برای تامین مالی مستقیم کوتاه مدت شرکت ها استفاده کنند.

این پروژه ‌های بلند مدت باید با هماهنگی با سایر برنامه ‌های اتحادیه اروپا، مانند برنامه چارچوب هفتم برای تحقیق و توسعه فناوری، و برنامه چارچوب رقابت و نوآوری اجرا شوند. نگاهی به آمار مندرج در این گزارش نشان می‌دهد که بلغارستان همچنان با آن دست به گریبان است. ابتدا با شروع استراتژی، بلغارستان برنامه توسعه ملی خود یا BULGARIA 2030 را به عنوان سند راهبردی اصلی خود در سلسله مراتب اسناد برنامه ریزی ملی طراحی کرده است. این استراتژی چشم انداز و اهداف کلی سیاست های توسعه را در تمام بخش های دولت از جمله ابعاد سرزمینی تعیین می کند. این سند 3 هدف استراتژیک، 5 حوزه (محور) توسعه و 13 اولویت ملی را تعیین می کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی در کشور بلغارستان می باشید:

نرخ نوآفرینی در کشور بلغارستان

سیستم نوآفرینی در بلغارستان

بودجه تحقیق و نوآوری بیشتر از طریق صندوق ملی علوم بلغارستان در وزارت آموزش و علوم و از طریق صندوق های ساختاری و سرمایه گذاری اروپایی متمرکز می شود. مفیدترین راه برای یافتن جهت گیری خود در اولویت ها و جنبه های همکاری بین المللی S&T در بلغارستان، نگاهی به لیست توافق نامه ها و پروژه های مشترک در وب سایت آکادمی علوم بلغارستان و همچنین در صفحات مشابه این است. هر دانشگاه بلغارستان، به عنوان مثال دانشگاه صوفیه. در وب سایت وزارت آموزش و پرورش بلغارستان یک صفحه مفید با تمام پیوندهای مهم به وزارتخانه ها و آژانس های مالی که از تحقیق و نوآوری حمایت می کنند وجود دارد. از نظر سیستم دانشگاهی، حدود 50 موسسه معتبر شامل دانشگاه ها، آکادمی ها، کالج ها و غیره وجود دارد.

در گذشته، تحقیقات در بلغارستان حول موسسات آکادمی علوم بلغارستان متمرکز بود. مؤسسات آموزش عالی تنها پس از سال 1989 شروع به مشارکت فعال در تحقیقات و پروژه های علمی کردند. در حال حاضر، چندین دانشگاه شناخته شده وجود دارد که تحقیقات علمی و کاربردی را توسعه می دهند. دانشگاه صوفیه بزرگترین و معتبرترین مرکز آموزشی و علمی کشور است. آکادمی علوم بلغارستان مرکز علمی پیشرو و رهبر معنوی در این زمینه است. تحقیقات، آموزش و فعالیت های مهم ملی و بین المللی را انجام می دهد و مشکلات مربوط به توسعه جامعه و دولت بلغارستان را حل می کند. این کشور یک سیاست ثابت برای توسعه علم و نوآوری به عنوان شرط پیشرفت اقتصادی کشور دارد. این یک شرکت کننده فعال در منطقه تحقیقاتی اروپا است.

زمینه های نوآفرینی در بلغارستان

اولویت های ملی در تحقیق از طریق برنامه های بودجه صندوق ملی علوم بلغارستان و برنامه عملیاتی توسعه نوآفرینی و نوسازی دو نوع مرکز تحقیقاتی اعلام شده است. این مراکز به دنبال ایجاد شرایط لازم برای جذب دانشمندان بسیار واجد شرایط برای انجام تحقیقات در بالاترین سطح اروپایی هستند، بنابراین پتانسیل نوآفرینی و تحقیقات کاربردی، توسعه تجربی و نوآوری در منطقه و در حوزه‌ های موضوعی استراتژی نوآوری بلغارستان را به میزان قابل توجهی بهبود می ‌بخشند. تخصص هوشمند این استراتژی مکاترونیک و فناوری های پاک، انفورماتیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت و بهداشت و درمان و بیوتکنولوژی و همچنین صنایع خلاق و خلاق را پوشش می دهد. کلیه پروژه ها با مشارکت بین سازمان های مختلف علمی اعم از دانشگاه ها، مؤسسات دانشگاهی، ساختارهای مؤسسات ملی و غیره تهیه و اجرا می شوند و هدف آنها بهبود زیرساخت های علمی موجود برای تسهیل در اجرای تحقیق و توسعه است.

در لیست زیر شاهد برخی از مهم ترین و بزرگ ترین زمینه های نوآفرینی در بلغارستان هستید:

  • اطلاعات ملی و بین المللی
  • ارتباطات و برنامه های مجازی
  • رسانه های جمعی
  • سلامت و بهداشت
  • آموزش
  • تحقیقات
  • صنایع زیرساخت

مزایا نوآفرینی در بلغارستان

مزایا نوآفرینی در بلغارستان

خوشه ‌های نوآفرینی از نوآوری با به اشتراک گذاشتن امکانات، دانش و تجربه، کمک مؤثر به انتقال دانش، ایجاد شبکه ‌های مشخص از بازیگران وابسته به یکدیگر، که اغلب در بازار آزاد رقابت می‌کنند، انتشار اطلاعات بین شرکت‌ ها و سایر سازمان ‌ها در خوشه، از نوآوری حمایت می‌کنند. ایده مراکز نوآوری منطقه‌ای ایجاد و توسعه زیرساخت ‌های تحقیقاتی و نوآوری مدرن برای انجام تحقیقات باز و کاربردی است که در نتیجه به توسعه اجتماعی-اقتصادی سریع در مناطق بلغارستان کمک می‌کند. تمرکز این رویه بر ایجاد یک مشارکت کاری بین تجارت و علم به نفع اقتصاد منطقه است. کسب ‌و کارها با معرفی و تجاری ‌سازی فناوری‌ های جدید ایجاد شده در آنها، نقش پیشرو در ایجاد شرایط استفاده بهینه از مراکز نوآوری منطقه‌ای دارند. جنبه مهم دیگر ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری است که زیربنای موفقیت این مشارکت است.

ویزای نوآفرینی در بلغارستان

یک تبعه غیر اتحادیه اروپا می تواند ویزای تجاری بلغارستان را به دلیل ثبت شرکت محدود، شعبه یا نمایندگی تجاری در بلغارستان دریافت کند. واجد شرایط بودن مستلزم تهیه یک دعوت نامه تجاری است که برای شما به عنوان مشتری شرکت آماده می شود. ویزای تجاری بلغارستان کوتاه مدت یک ویزای چند ورودی است که اجازه اقامت 90 روزه در بلغارستان را می دهد. برای دریافت دعوت نامه تجاری، درخواست ویزا باید در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری بلغارستان ارسال شود. زمان پردازش ویزا حداکثر 10 روز کاری است و هزینه درخواست ویزا 60€ (یورو) قابل پرداخت است. برای ثبت نمایندگی تجاری در بلغارستان. نیازی به استخدام شهروندان محلی نیست. ثبت شرکت بلغاری که حداقل 10 شهروند محلی را به مدت حداقل 6 ماه استخدام می کند و ثبت استارت آپ بلغارستان که حداقل 10 شهروند محلی را برای کمتر از 6 ماه استخدام می کند هم از این موارد است.

در جدول زیر شاهد هزینه های درخواست ویزا و سرمایه گذاری در بلغارستان هستید:

هزینه هامبلغ به یورو
درخواست ویزا€60
اخذ فرم و ثبت در خواست€100
آماده سازی مدارک€100

تحصیل دوره های نوآفرینی در بلغارستان

از آنجایی که عملکرد بلغارستان در زمینه نوآفرینی کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است، دولت این کشور سیاست سرمایه گذاری ملی جدیدی را با تمرکز ویژه بر ارتقای توسعه شرکت های نوآورانه تدوین کرده است. فعالیت های حمایت شده توسط برنامه نوآوری صنعت سبز در بلغارستان شامل سرمایه گذاری در فناوری و فرآیندهای زیست محیطی، آموزش، تحقیق و توسعه، ظرفیت سازی در مورد مسائل زیست محیطی در بخش های عمومی، غیردولتی و خصوصی و نظارت از راه دور مرتبط با محیط زیست است. این برنامه که توسط مشاور نوآوری شناخته شده جهانی، نویسنده و سخنران مشهور لنگدون موریس آموزش داده می شود، کل حوزه و تمام موضوعات مهم در مدیریت نوآوری را شامل می شود، از جمله اصول کلیدی، بهترین شیوه ها، روش های اثبات شده، و ابزارهای ضروری برای کمک به پیشرفت شما.

این دوره شامل 13 ماژول عالی است:

  • مدیریت نوآوری
  • استراتژی نوآوری
  • بهینه سازی پورتفولیو نوآوری
  • فرآیند نوآوری
  • تفکر طراحی
  • فرهنگ نوآوری
  • زیرساخت نوآوری
  • طرح جامع نوآوری
  • نوآوری مدل کسب و کار
  • نوآوری برای کسب و کارهای کوچک
  • مدیریت پیشرفته
  • مطالعه موردی
  • منابع نوآوری

در این دوره شما بینش عمیقی در مورد بهترین استراتژی ها، فرآیندها و ابزارهای نوآوری کسب خواهید کرد، دقیقاً همان هایی که سازمان های پیشرو در سراسر جهان برای برتری در بازار از آنها استفاده می کنند. این توضیحات مفید با بیش از 30 مطالعه موردی دقیق که شرکت‌ ها را پوشش می ‌دهند، همراه است. آنها دقیقاً به شما نشان خواهند داد که چگونه شیوه ها و اصول مهم نوآوری باعث ایجاد تفاوت برای موفقیت در دنیای واقعی می شود. 15 مورد از آنها مطالعات موردی هستند که آنچه را که اتفاق افتاده از دیدگاه افرادی که آن را انجام داده اند توضیح می دهند.

برخی از بخش های مناسب نوآفرینی در بلغارستان عبارت است از:

 

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مجرب ترین کارد مشاوره شما را در مسیری مطمئن برای اخذ ویزا و مهاجرت راهنمایی می کند. شما می توانید در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در بلغارستان

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در بلغارستان پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در بلغارستان چیست؟ موسسین شرکت های نوآور خارج از اتحادیه اروپا (EU) می توانند طبق روالی سریع با تایید درخواست و ثبت شرکت در بلغارستان اجازه اقامت را دریافت کنند.
  • بخش های محبوب نوآفرینی در بلغارستان چیست؟ اطلاعات ملی و بین المللی، ارتباطات و برنامه های مجازی، رسانه های جمعی، سلامت و بهداشت، آموزش، تحقیقات و صنایع زیرساخت
  • دلایل نوآفرینی در بلغارستان چیست؟ هزینه مقرون به صرفه، مکانی جدید برای کارآفرینی، کشوری عضو اتحادیه اروپا، قدرتمند در بخش فناوری و دسترسی به همه بخش ها
  • بهترین شهرهای بلغارستان برای نوآفرینی کدامند؟ به ترتیب شهرهای صوفیا، وارنا، پلودیف و بورگاس
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *