مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

نوآفرینی در بلژیک

نوآفرینی در بلژیک

نوآفرینی در بلژیک یک میدان مغناطیسی بالا برای جذب استعدادهای نوآوری است. نوآفرینی تقریباً همه بخش‌ های این کشور را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. از فناوری مد، تا جنبش مشهور کتاب ‌های مصور، تا روشی که این کشور از اینترنت اشیا برای پردازش داده ‌های بزرگ با سرعت در یکی از بزرگترین بنادر اروپا در آنتورپ استفاده می‌کند. به نظر می رسد اختراعات بروکسل از زمین جوانه می زنند.

اتحادیه اروپا یک دستور کار دیجیتالی قوی برای استراتژی 2023 خود برای اروپا ارائه کرده است و بلژیک از مدت ها قبل با برنامه SmartCities همراه بوده است. در ادامه مقاله در زمینه صنایع نوآفرینی در بلژیک خواهیم گفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به بلژیک و سرمایه گذاری در این کشور مشاور شماست.

جایگاه رشته نوآفرینی در بلژیک

بلژیک یک کشور عضو غیرمعمول پیچیده شبکه یورکا است. نه تنها دارای یک سطح فدرال، سه جامعه و سه منطقه فرهنگی متمایز است، بلکه این مناطق در تحقیقات صنعتی کاربردی مرتبط با اقتصاد نیز صلاحیت دارند و بودجه خود را دارند، در حالی که در اکثر کشورهای دیگر، نوآوری یک صلاحیت در سطح ملی است. این تنوع همچنین منبعی از امکانات است، زیرا هر منطقه به تنهایی امکان توسعه ابتکارات در چارچوب اورکا را دارد. از نظر نوآوری، حمایت ها و یارانه های منطقه ای توسعه محصولات و فرآیندهای جدید در شرکت های کوچک و متوسط​​ SMEs و انتقال فناوری را پوشش می دهد. دولت فدرال برای انجام تحقیقات علمی لازم برای انجام صلاحیت های عمومی خود صلاحیت دارد. تحقیقات علمی (مانند تحقیقات فضا، آب و هوا و قطب جنوب) در چارچوب توافقات بین المللی یا فراملی و مشارکت بلژیک در فعالیت های نهادهای تحقیقاتی بین المللی می باشد.

در نمودار زیر شاهد امتیاز کشور بلژیک در زمینه نوآفرینی در بلژیک هستید:

امتیاز کشور بلژیک در زمینه نوآفرینی

نمونه های نوآفرینی در بلژیک

شرکت پروتئین حشرات Millibeter را در نظر بگیرید که از مگس سرباز سیاه برای تبدیل زباله های آلی به محصولات مفید برای صنایع خوراک و داروسازی استفاده می کند. یا فناوری MouSensor Charlotte D’Hulst برای دیجیتالی کردن بود. یا آنجلو ورمولن، پیشگام فناوری فضایی و سخنران اصلی، که شبکه SEAD را تأسیس کرد و فرمانده خدمه شبیه ‌سازی ماموریت HI-SEAS مریخ در سال اخیر بود که توسط ناسا تأمین مالی شد. تاثیر بلژیک به فراتر از مرزها می رسد. بیش از %80 از الماس های تراش خورده جهان از آنتورپ که شهر الماس نامیده می شود عبور می کند. هوش مصنوعی بلژیکی الاصل، پتی میس، از گروه تحقیقاتی Fluide Interfaces MIT Media Lab، در سال 2000 در بین 100 آمریکایی برتر نیوزویک قرار گرفت و کمپانی Fast او را به عنوان یکی از 50 طراح تاثیرگذار در سال 2011 معرفی کرد.

بلژیک به دلیل تنوع غنی خود، روش منحصر به فردی برای کار در چارچوب Eureka ارائه کرد، زیرا سطح فدرال نماینده کشور در سطح بین ‌المللی است، اما آژانس ‌های تامین مالی منطقه‌ای هستند که عملاً پروژه ‌های مختلف تعاونی را اجرا می‌کنند. اداره فدرال بلژیک مسئول سیاست علمی، BELSPO، نماینده سطح بالا را به Eureka (HLR) معرفی می کند، که سپس موقعیت بلژیک را با مناطق آماده می کند تا منافع بازیگران بلژیکی را ارتقا دهد. سیستم ها می توانند فعالانه به افراد در زمینه حافظه، توجه، یادگیری، تصمیم گیری، ارتباطات و رفاه کمک کنند. سازمان آموزشی آنلاین Udacity دارای یک بخش آنتورپ است که نانو مدرک بازاریابی دیجیتال آن توسط Anke Audenaert، یکی از بنیانگذاران استارتاپ ‌های Favrit ، JumpTime، و اخیرا Sophos Productions راه ‌اندازی شده است.

اقتصاد و نوآفرینی در بلژیک

در سال های اخیر، بلژیک %3 از تولید ناخالص داخلی خود (یک بالاترین رقم تاریخی برای بلژیک) را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد. این امر بلژیک را بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا قرار می دهد. سهم تحقیق و توسعه بخش تجاری نزدیک به %2 است، نسبتاً با استانداردهای اروپایی سنجیده می شود. بلژیک در گزارش رقابت پذیری جهانی رتبه 20 را دارد. 3 شاخص کلیدی: شرایط عمومی (رتبه 27)، کارایی (مقام 18) و نوآوری (رتبه 14) به ویژه برای شرایط زیر متوسط ​​قابل توجه هستند. بر اساس شاخص نوآوری کلی در جدول امتیازات نوآوری اروپا در سال اخیر، قدرت نوآوری بلژیک بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. استارت آپ بلژیک به گروه «مبتکران قوی» تعلق دارد و در رده هشتم اروپا قرار دارد. بر اساس این گزارش، نقطه قوت خاص بلژیک، قدرت نسبی سیستم تحقیقاتی جذاب و سرمایه گذاری های شرکتی آن است.

به طور رسمی، تعدادی نهاد مسئول در زمینه علم، تحقیق، فناوری و نوآوری وجود دارد. در نتیجه، فرآیندهای تصمیم گیری در سیاست تحقیق و نوآوری پیچیده است. در هر سطح تصمیم گیری، یک نهاد مشورتی (شورای سیاست گذاری علم) مسئول ارائه نظرات و پیشنهادات به دولت است. این بدن ها از شخصیت هایی از حوزه های علمی، دانشگاهی، تجاری و اجتماعی تشکیل شده اند. در این زمینه، ساده ‌سازی مسئولیت‌ های نهادی و بهبود انسجام و کارایی سیاست ‌های پژوهشی از اهداف مهم دولت است. برنامه ‌های فنی نوآفرینی در این کشور بر پروژه ‌های مرتبط با مؤسسات بلژیکی در تحقیقات سلامت و اقتصاد سلامت و همچنین فناوری ‌های ارتباطات و اطلاعات تمرکز دارد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص هزینه نوآفرینی و کارآفرینی در بلژیک هستید:

هزینه هامبلغ به یورو
حداقل سرمایه گذاری€350000
دریافت ویزا€3000
اخذ مجوز کسب و کار€4000

اخذ ویزای نوآفرینی در بلژیک

اخذ ویزای نوآفرینی در بلژیک

بلژیک کشوری شگفت انگیز برای اقامت طولانی مدت است. این یک انتخاب اصلی برای بسیاری از مهاجرانی است که به دنبال فرهنگ متنوع هستند. از نظر اجتماعی کشور به 2 بخش تقسیم می شود. بخش شمالی فلاندری است، در حالی که بخش جنوبی به فرانسوی صحبت می کند ( که محل بروکسل است). با این حال، بلژیک برنامه اقامتی برای سرمایه گذاری ارائه نمی دهد. در عوض، تحت برنامه خوداشتغالی خود ویزای کارآفرینی دارد. ویزای کارآفرین بلژیک به متقاضیان اجازه اقامت موقت می دهد و به آنها اجازه می دهد در منطقه ای که می خواهند نقل مکان کنند فعالیت کنند. ابتدا باید خوداشتغال باشید که مستلزم داشتن کارت حرفه ای است. شما باید به یک پیشخوان سازمانی بروید و یک شماره شرکتی بدست آورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری مشاور شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در بلژیک

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در بلژیک پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در بلژیک چیست؟ ویزای نوآفرینی در بلژیک وجود ندارد اما با ارائه طرح تجاری و تایید و ثبت شرکت در بلژیک می توان برای دریافت ویزای تجاری اقدام کرد.
  • سرمایه لازم برای نوآفرینی در بلژیک چقدر است؟ حداقل 350000$ (دلار) برای نوآفرینی در بلژیک نیاز است.
  • بخش های مهم برای نوآفرینی در بلژیک چیست؟ فناوری، خدمات مالی، تبلیغات، بهداشت و درمان، تولید، رسانه، خرده فروشی و آموزش و امنیت
  • بهترین شهرهای بلژیک برای نوآفرینی کدامند؟ بروکسل، خنت، آنتورب، لئوون و واترلو از بهترین شهرهای بلژیک برای نوآفرینی هستند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *