مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان

اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

مبحث اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان از اصلی ترین گزینه ها به خصوص از 8 سال گذشته محسوب می شود که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بلغارستان از اصلی ترین گزینه های سرمایه گذاری به شمار می رود. کشوری که 11 سال پیش به اتحادیه اروپا پیوست و در حال حاضر اولین دوره ریاست شورای اتحادیه اروپا را دارد. بلغارستان اکنون به اکوسیستم جدید استارت آپ خود افتخار می کند. رشد کارآفرینی در بلغارستان، عمدتا صادرات محور و متمرکز در بخش ICT، تا حدود زیادی یک روند طبیعی است، که لزوماً به دلیل مجموعه ای از سیاست های عمومی و مشوق های دولتی متناسب با شکل گیری، شکل گرفته است. در این نوشتار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیقتر شرایط کارآفرینی و اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان بپردازند.

شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

طبق نظرسنجی های قبلی کارآفرینی Flash Eubarometer، جمعیت بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا نگرشی بهتر از متوسط ​​نسبت به استارتاپ ها و فعالیت های کارآفرینی دارد. با این حال بهبود آهسته بلغارستان از بحران اقتصادی 2008 به معنای مشکلات کیفیت کارآفرینی در این کشور است. افراد علاقه مند به سرمایه گذاری و کارآفرینی در بلغارستان به سمت ثبات اقتصادی و اقتصادی کلان در کشور و مدیریت سرمایه گذاری لیبرال جذب می شوند. طبق قانون سرمایه گذاری در بلغارستان، 1 کارآفرین یا سرمایه گذار در خارج از کشور ممکن است 1 فرد نرمال با اقامت دائم خارجی، 1 شخص حقوقی بدون هیچ گونه ثبت نام در بلغارستان یا 1 شرکت بدون شخص حقوقی باشد.

یک کارآفرین در بلغارستان ممکن است دارای عنوان مالکیت برای دارایی های خاص و همچنین دارای مالکیت محدود بر یک ملک در بلغارستان باشد. این فرد همچنین به وام و اوراق بهادار دسترسی دارد و می تواند عنوان مالکیت معنوی را بدست آورد. از این رو می تواند تنها مالک یک شرکت در کشور باشد. برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان، داشتن برنامه بیزنس الزامی می باشد. افرادی که با موفقیت کسب و کار یا استارت آپ جدید در بلغارستان تاسیس می کنند می توانند به صورت کوتاه مدت (1 ساله) یا به صورت بلند مدت (نامحدود) مجوز اقامت این کشور را کسب کنند.

قوانین اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

هنگامی که به شهروند خارجی اجازه اقامت داده شد، می تواند تا زمانی که این مجوز معتبر باشد. در جمهوری بلغارستان زندگی، اقامت و سفر کند. شهروند خارجی می تواند آزادانه محل زندگی خود را انتخاب و تغییر دهد یا کشور را ترک کند. دوباره وارد آن شود. شهروندان خارجی که اجازه اقامت طولانی مدت را دریافت کرده اند. از کلیه حقوق و تعهداتی که به شهروندان بلغارستان اعطاء شده یا به آنها تحمیل شده است برخوردار هستند. به عنوان مثال، آنها غرامت های تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و غیره دریافت کنند. وضعیت اقامت طولانی مدت برای یک شهروند خارجی معمولا با صدور کارت شناسایی بلغارستان برای تبعه خارجی اثبات می شود.

علاوه بر کارآفرینی، رایج ترین دلایل صدور گواهی اقامت طولانی مدت در بلغارستان عبارتند از:

  • فرد دارای بیمه درمانی و منابع مالی کافی برای تأمین هزینه زندگی در بلغارستان (برای خود و اعضای خانواده) بدون مراجعه به سیستم تأمین اجتماعی بلغارستان باشد.
  • فرد برای تحصیل، از جمله آموزش حرفه ای، در یک مدرسه، کالج، دانشگاه در بلغارستان ثبت نام کرده است و دارای بیمه درمانی و منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های خود و غیره است.
  • به منظور درخواست گواهی اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان، متقاضیان باید ظرف 3 ماه پس از اولین ورود خود به جمهوری بلغارستان، درخواست خود را به اداره مهاجرت ارائه دهد.

مدارک لازم برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

مدارک لازم برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت بلغارستان از طریق کارآفرینی  عبارتند از:

  • کارت شناسایی معتبر یا گذرنامه متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • برنامه کاری
  • بیمه درمانی معتبر
  • اسناد اثبات تحصیلات
  • اسناد اثبات پرداخت هزینه دولتی مربوطه
  • اثبات داشتن سرمایه کافی

براساس قوانین بلغارستان، حق ورود و حق اقامت یک مهاجر در بلغارستان ممکن است در موارد استثنایی و به دلایل مربوط به امنیت ملی، نظم عمومی یا بهداشت عمومی محدود شود. گواهی اقامت دائم برای فردی صادر می شود که به مدت 5 سال به طور مداوم در جمهوری بلغارستان اقامت داشته و سایر شرایط خاص مندرج در قانون را داشته باشند.

دلایل کارآفرینی در بلغارستان

بلغارستان از یکی از پایدارترین محیط های سیاسی و اقتصادی در جنوب شرقی اروپا برخوردار است. شاخص های مالی دولت نه تنها در منطقه، بلکه در مقیاس اروپایی قابل توجه است. اقتصاد بلغارستان با وجود چالش های جهانی، عملکرد عالی خود را حفظ کرده است.

بلغارستان احتمالا یکی از مکان های مناسب در اتحادیه اروپا از نظر تجارت است. در حال حاضر، بلغارستان 0% نرخ مالیات برای مناطق با بیکاری بالا دارد. همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده 20% و نرخ مالیات سود سهام 50% است. شایان ذکر است که بلغارستان بیش از 50 معاهده مالیات مضاعف را امضاء کرده است.

نام کشورنرخ مالیات بر ارزش افزوده به % درصدنرخ مالیات شرکت به % درصد
بلغارستان2010
رومانی2416
اسلواکی2019
کرواسی2220
اسلوونی2022
یونان2324

علاوه بر این، هزینه زندگی و تحصیل در این کشور در مقایسه با اکثر کشورهای دنیا مناسب است. این موضوع یک مزایای بسیار خوب برای کارآفرینانی به شمار می رود که قصد دارند با اعضاء خانواده خود به بلغارستان مهاجرت کنند. داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی در کشور بلغارستان یکی از مهمترین موارد برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان می باشد.

استارت آپ در بلغارستان

بلغارستان با توجه به فضای عالی کسب و کار که سالانه تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب می کند. پتانسیل بالایی برای استارت آپ ها ارائه می دهد. به عنوان مثال بخش فناوری همچنان به رونق خود ادامه می دهد. در حال حاضر میزبان استارت آپ های خلاق و هوشمند بی شماری است. از حمایت سرمایه گذاران خارجی برخوردار هستند. برنامه هایی برای سیستم های آماری یا خدمات مالی ویژه، سیستم عامل های سرمایه گذاری جمعی، برنامه هایی که امکان کاوش محتوای دیجیتالی زیادی را دارند. مواردی که به کشاورزان در بهبود روند آبیاری کمک می کند. تنها چند مورد از استارت آپ افتتاح شده در بلغارستان هستند که در بازار کاملا موفق هستند. کوسیستم راه اندازی شده توسط دولت بلغارستان با برنامه ها و تشویق های مختلف برای کمک به ورود کارآفرینان جوان به بازار پایدار است.

بلغارستان برای هر 2 کارآفرین داخلی و خارجی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بلغارستان در بخش های پایدار مانند گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید، FMCG و بسیاری دیگر هستند، 1 فضای تجاری عالی فراهم می کند. مزایای بسیاری توسط بخش سرمایه گذاری بلغارستان فراهم شده است. در این میان مشوق ها های ارائه شده توسط دولت است. افراد خارجی می توانند از مالیات صفر برای شرکت های مستقر در مناطق آزاد تجاری بهره مند شوند. اگر تعدادی کارمند محلی استخدام کنند یا در تجهیزات شرکت سرمایه گذاری کنند. فقط به ذکر چند مالیات، از مالیات کم برخوردار می شوند. بیش از این، ارائه تشریفات ثبت نام ساده به سرمایه گذاران خارجی قطعا یک مزیت بزرگ و بزرگ است.

جایگاه کارآفرینی در بلغارستان

در بلغارستان، تعداد ایده های نوآورانه کارآفرینان جوان که از برداشتن اولین قدم های خود در کسب و کار نمی ترسند دائما در حال افزایش است. آنها توسط جامعه کارآفرینی که برنامه های مختلف مدرسه و دانشگاه را سازماندهی و پشتیبانی می کند، حمایت می شوند. یکی از سازمان‌ هایی که باعث تکامل کسب ‌و کار در حال انجام است، JA Bulgaria است. بلغارستان اکنون 23 سال است که برنامه های کارآفرینی را در دبیرستان ها و دانشگاه ها معرفی می کند و از استارت آپ های دانش آموزی و دانش آموزی حمایت می کند. کارآفرینی و شهروندی فعال چند مورد از شایستگی ‌های کلیدی هستند که توسط اتحادیه اروپا حمایت می ‌شوند. در دبیرستان‌ ها، جایی که می ‌توانند نتایج حرفه‌ای قوی ‌تری از نظر تحصیلات کلی همه دانش ‌آموزان به ارمغان بیاورند، بهتر می توان ایده خلق کرد.

برای حمایت از این تلاش ‌ها، بلغارستان نمایه کارآفرینی را با هدف دانش ‌آموزان دبیرستانی ایجاد کرد که شامل کلاس ‌هایی در زمینه کارآفرینی، سواد مالی، مهارت‌های تجاری، فناوری اطلاعات و زبان خارجی است. در سال اخیر، بیش از 420 جوان برای پیوستن به پیش شتاب دهنده درخواست دادند که 2 برابر تعداد سال گذشته است. در دانشگاه ها، کارآفرینی و نوآوری هنوز به عنوان رشته در همه تخصص ها معرفی نشده اند. پیش شتاب دهنده مدلی است که شانس واقعی اجرای این دوره ها را می دهد و به آنها کمک می کند تا نوآوری هایی با ارزش افزوده واقعی اقتصادی و اجتماعی ارائه دهند. در حال حاضر در قوانین بلغارستان هیچ قانون قانونی وجود ندارد که مقررات قانونی فعالیت های شرکت اجتماعی یا کارآفرینی اجتماعی را ارائه دهد.

در بخش زیر شاهد زمینه های کارآفرینی در بلغارستان هستید:

زمینه های کارآفرینی در بلغارستان

رژیم مالیاتی بلغارستان

مهاجرت به بلغارستان از طریق کارآفرینی نیاز به داشتن اطلاعات کافی درباره رژیم مالیاتی در این کشور دارد. سرمایه گذاری و کارآفرینی در یک کشور خاص با یک برنامه ریزی جامع و تأیید فضای کسب و کار آغاز می شود. رژیم مالیاتی برای همه تصمیمات تجاری مهم است و بلغارستان یکی از جذاب ترین سیستم های مالیاتی در اروپا را ارائه می دهد. به عنوان مثال، نرخ مالیات بر ارزش افزوده 20% فقط به شرکت هایی با درآمد بیش از 50000BGN (لوا بلغارستان) پوند یا حدود 26000€ (یورو) اعمال می شود. مالیات بر درآمد شرکت ها با نرخ 10% تعیین می شود. یکی دیگر از مزیت های مهم در مورد سرمایه گذاری در بلغارستان است.

اگر می خواهید در مورد شرایط، قوانین و روش های سرمایه گذاری در بهترین کشورهای دنیا از جمله کانادا، آلمان، استرالیا، سوئد، سوئیس، آمریکا، انگلیس، نیوزلند، هلند، سنگاپور و یا غیره اطلاعات بیشتری کسب کنید، دریغ نکنید که با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • قوانین اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان به چه صورت است؟ هنگامی که به شهروند خارجی اجازه اقامت داده شد، می تواند تا زمانی که این مجوز معتبر باشد. در جمهوری بلغارستان زندگی، اقامت و سفر کند. شهروند خارجی می تواند آزادانه محل زندگی خود را انتخاب و تغییر دهد یا کشور را ترک کند. دوباره وارد آن شود. شهروندان خارجی که اجازه اقامت طولانی مدت را دریافت کرده اند. از کلیه حقوق و تعهداتی که به شهروندان بلغارستان اعطاء شده یا به آنها تحمیل شده است برخوردار هستند. به عنوان مثال، آنها غرامت های تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و غیره دریافت کنند. وضعیت اقامت طولانی مدت برای یک شهروند خارجی معمولا با صدور کارت شناسایی بلغارستان برای تبعه خارجی اثبات می شود.
  • شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلغارستان به چه صورت است؟ طبق نظرسنجی های قبلی کارآفرینی Flash Eubarometer، جمعیت بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا نگرشی بهتر از متوسط ​​نسبت به استارتاپ ها و فعالیت های کارآفرینی دارد. با این حال بهبود آهسته بلغارستان از بحران اقتصادی 2008 به معنای مشکلات کیفیت کارآفرینی در این کشور است. افراد علاقه مند به سرمایه گذاری و کارآفرینی در بلغارستان به سمت ثبات اقتصادی و اقتصادی کلان در کشور و مدیریت سرمایه گذاری لیبرال جذب می شوند. طبق قانون سرمایه گذاری در بلغارستان، 1 کارآفرین یا سرمایه گذار در خارج از کشور ممکن است 1 فرد نرمال با اقامت دائم خارجی، 1 شخص حقوقی بدون هیچ گونه ثبت نام در بلغارستان یا 1 شرکت بدون شخص حقوقی باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *