مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به استان نواسکوشیا

مهاجرت به استان نواسکوشیا

در این مقاله سعی بر این شده است که بر قوانین مهاجرت به استان نواسکوشیا بپردازیم و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است. امروزه افراد برای بهتر شدن شرایط زندگی و کار تصمیم به مهاجرت می گیرند. کشور کانادا یکی از کشورهای پیشرفته ای می باشد که افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. کارشناسان مجرب ما در مقاله پیش رو سعی دارند، مهاجرت به استان نواسکوشیا را بررسی نمایند. اطلاعاتی در رابطه با این استان برای افزایش اطلاعات متقاضیان در اختیار آن ها قرار دهند.

معرفی استان نواسکوشیا

این استان جزء یکی از استان های کشور کانادا محسوب می شود. شهر نواسکوشیا در سواحل جنوب شرقی کشور کانادا قرار گرفته است. مرکز این استان شهر هلیفکس می باشد که بزرگتری شهر آن محسوب می شود. شهر هلیفکس به عنوان مرکز اقتصادی در منطقه شناخته می شود.

این استان به همرا استان کبک، استان نیوبرانسویک و استان انتاریو اولین استان هایی بودند که به کنفدراسیون کشور کانادا ملحق شدند. در این استان حدودا 1 میلیون نفر زندگی می کنند. در این استان بیشتر از 3800 ساحل وجود دارد. مساحت کل این استان 55 هزار کیلومتر مربع می باشد که مساحت زمینی آن 53000 کیلومتر مربع و مساحت آبی آن 1900 کیلومتر مربع می باشد. استان تواسکوشیا اصلی ترین بندر دریایی کشور کانادا می باشد. همچنین محلی برای دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد. نام این شهر عبارت لاتین بوده و به معنای اسکاتلند نو است.

موقعیت جغرافیایی استان نواسکوشیا

اگر قصد مهاجرت به استان نواسکوشیا دارید بهتر است موقعیت جغرافیایی این استان را بشناسید. این استان از شبه جزیره ای متصل به سرزمین اصلی کشور کانادا و جزیره کیپ برتون و همین طور چندین جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است. بخش شبه جزیره این استان از طریق تنگه چیگ نکتو به سرزمین اصلی کشور کانادا متصل شده است. نواسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک استان های ساحلی کشور کانادا محسوب می شوند. جهت مهاجرت به کانادا مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

تعداد مهاجرینی که از طرق مختلف به کشور کانادا مهاجرت نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

اقتصاد استان نواسکوشیا

در این استان اقتصاد تنوع زیادی دارد برای مثال می توان به معدن، تولید و ماهیگیری اشاره کرد. در سال های اخیر صنعت ماهی با مشکل مواجه شده است. در صنعت شیلات تاثیرات بدی داشته است. با تغییر در اقتصاد این کشور و آموزش به ماهیگیران بی کار از آن ها در کارهای جدید استفاده می شود. در دسامبر سال 2006 با رشد سریع نرخ بیکاری در این کشور پایین تر از میانگین نرخ بیکاری در کشور کانادا بوده است. جهت کار در کانادا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در شهر هلیفکس به عنوان بزرگترین شهر و قطب صنعتی این استان صنایع متنوعی قرار دارد. به عنوان قلب اقتصادی آتلانتیک محسوب می شود. در این استان کشاورزی و جنگلداری مدرن وجود دارد. معدن زغال سنگ به عنوان مهمترین صنعت در این کشور محسوب می شوند. طی 10 سال گذشته استان نواسکوشیا از سکوهای نفت و گاز استفاده کرده است. بعد از تولید اولیه نفت در سال 1991 درآمد نفتی و گازی افزایش چشمگیری داشته است.

بررسی مهاجرت به استان نواسکوشیا

به طور میانگین و بر طبق بررسی ها سالانه بیشتر از 3000 نفر مهاجرت به استان نواسکوشیا را انتخاب می کنند. بدین ترتیب وارد این کشور می شوند. انتظار می رود در سال های آینده این تعداد بیشتر نیز شوند. این استان در برنامه های انتخابی استانی PNP به منظور جذب نیروی متخصص و ماهر شرکت کرده است. با این روش روند جذب نیروهای مهاجر افزایش می یابد. در این برنامه چند روش من جمله کار خانوادگی، متخصص ها و ارتباطات خانوادگی وجود دارد. در سال های اخیر دولت این کشور تلاش می کند که از دانشجویان خارجی فارغ التحصیل برای کار و اقامت کانادا استفاده نماید.

شرایط مهاجرت به استان نواسکوشیا

برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه های استانی در نواسکوشیا شرایطی در نظر گرفته شده است. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • عضویت در سیستم اکسپری اینتری
  • کسب امتیاز 67 از 100 امتیاز در سیستم اکسپری اینتری
  • داشتن حداقل 12 ماه سابقه کار در مشاغل مورد نیاز در استان نواسکوشیا
  • ابراز علاقه مندی به استان نواسکوشیا در سیستم ذکر شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت ساپورت هزینه های خود و اعضاء خانواده

اگر فردی شرایط ذکر شده در بالا را ندارد می تواند برنامه های مهاجرتی دیگری که در نظر گرفته شده است امتحان نماید. این برنامه ها شامل موارد ذیل می شوند.

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال
  • برنامه مهاجرتی استانی کانادا
  • مهاجرت از طریق خود اشتغالی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق اسپانسر شیپ
  • مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه ها یا موسسات آموزشی کشور کانادا

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اسکیل ورکر مقاله اسکیل ورکر کانادا را مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت به استان نواسکوشیا

امتیازبندی مهاجرت به استان نواسکوشیا

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد یکی از شرایط مهاجرت به استان نواسکوشیا کسب امتیاز 67 از 100 می باشد. در ادامه به جدول امتیاز بندی اشاره خواهیم کرد:

فاکتورهای انتخابیامتیازات
تحصیلاتحداکثر امتیازات 25
تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسویحداقل امتیازات 28
تجربه و مهارت کاریحداکثر امتیازات 15
سن متقاضیحداکثر امتیازات 12
استخدام هماهنگ شده در استان نواسکوشیاحداکثر امتیازات 10
سازگاریحداکثر امتیازات 10

سن متقاضیان نباید کمتر از 18 سال و بیشتر از 47 سال باشد. همین طور تجربه کاری فرد نباید کمتر از مدت 1 سال باشد. برای اثبات تسلط به زبان باید در تمام مهارت ها حداقل سطح CLB 7 را اخذ نماید.

درخواست مهاجرت به نواسکوشیا

متقاضیان از 2 روش می توانند درخواست خود را ارسال نمایند. در روش اول، افراد باید به صورت مستقیم درخواست خود را به اداره مهاجرت ارسال نمایند. در روش دوم از طریق اکسپرس اینتری جهت جذب مهاجر در استان نواسکوشیا انتخاب شده باشند.

در مرحله اول متقاضی باید درخواست کاملی را به اداره مهاجرت استان نواسکوشیا ارائه نماید. در قدم دوم در صورتی که اداره مهاجرت متقاضی را واجد شرایط بداند، باید 10 روز پس از اعلام پروفایلی در جریان اکسپرس اینتری ایجاد شود. متقاضیان باید شماره پروفایل و کد تاییدیه خود را به اداره مهاجرت ارائه نمایند.

در مرحله سوم اداره مهاجرت استان نواسکوشیا متقاضیانی که شرایط لازم را دارند اعلام می کند. پروفایل وی بروز رسانی شده و متقاضیان جهت ارسال درخواست برای CIC دعوت خواهد شد. در مرحله چهارم یک درخواست به صورت مجزا به دولت کشور کانادا جهت اخذ ویزای اقامت دائم ارسال می شود. در مرحله آخر بررسی های پزشکی و امنیتی صورت می گیرد. ویزای اقامت دائم صادر خواهد شد.

همانطور که مطالعه کردید اطلاعاتی در باب مهاجرت به استان نواسکوشیا در اختیار شما قرار داده شد. اگر بعد از مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید و یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. از این رو می توانید با مراجعه به سایت موسسه مقالات بیشتری مثل تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *