مهاجرت به کشور کانادا

گرفتن اقامت کانادا

گرفتن اقامت کانادا

روش های گرفتن اقامت در کانادا در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان سایر کشورها به خصوص متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. یکی از پهناور ترین و بکر ترین کشورهای مهاجر پذیر است. اقتصاد رو به پیشرفت این کشور، توجه مهاجرین را برای شروع کسب و کار، درآمد مناسب و زندگی جدید جلب کرده است. از این رو مقاله پیش رو جهت افزایش اطلاعات و آگاهی شما جهت اقامت در این کشور توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران گردآوری شده است.

مهم ترین طرق گرفتن اقامت دائم در کانادا 2023

از جمله مهم ترین و پر متقاضی ترین روش های اخذ اقامت در سال 2023 میلادی در نمودار زیر ارائه شده است:

برنامه های مهاجرتی به کانادا

گرفتن اقامت کانادا از طریق تحصیل 2023

دانشگاه های کانادا از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند که با ارائه دروس به زبان های انگلیسی و فرانسوی سالانه دانشجویان زیادی را مجذوب تحصیل خود نموده است. شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا با یکدیگر متفاوت است. به طوری که پذیرش در برخی از دانشگاه ها تنها با ارائه مدرک زبان و برخی دیگر با اخذ آزمون ورودی امکانپذیر است. اگرچه ارائه مدارک زبان انگلیسی یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا بشمار می رود، اما برخی دانشگاه ها با برگزاری دوره های آموزشی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم نموده است.

با توجه به اخذ ویزای کاری کانادا نسبتاً دشوار است. بسیاری از افراد با دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا به این کشور مراجعت می­ نمایند. پس از پایان تحصیلات خود با انجام کار و اخذ اقامت کاری کانادا اقامت دائم این کشور را اخذ می­ نمایند. طرح PGWPP مجوزی برای انجام کار بعد از تحصیل در کانادا می باشد که اکثر دانشجویان با اخذ این مجوز اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت. این مجوز دارای اعتباری موقت و به مدت 3 سال است و در پایان اعتبار این مجوز دانشجویان می توانند در طرح دیگری موسوم به اینتری اکسپرس که به تأمین نیروهای مورد نیاز کانادا می ­پردازد، ثبت نام و از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

دانشگاه های برتر کانادا

در این قسمت از مقاله به بررسی اسامی دانشگاه های برتر و دوره های برتر می پردازیم. دانشگاه های برتر این کشور عبارتند از:

دوره های برتر آموزشی در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

تعدادنام دوره آموزشی
1دوره های تجاری و اداری
2فناوری مهندسی
3پزشکی و بهداشت
4دارایی و سرمایه گذاری
5علوم بیولوژیکی

گرفتن اقامت کانادا از طریق کار در سال 2023

از دیگر راه های گرفتن اقامت مهاجرت کاری به کانادا است. متقاضیان انجام کار به 2 طریق می­ توانند جهت انجام کار به کانادا مهاجرت نمایند. برخی افراد از طریق جستجوی شغل مورد نظر خود از طریق موسسات معتبر کاریابی در کانادا شغل مورد نظر خود را یافته. افراد با عقد قرارداد کاری با کارفرمایان در کانادا امکان اخذ ویزای کاری این کشور را خواهند داشت. روش دیگر برای گرفتن اقامت کاری کانادا ثبت نام در طرح مهاجرتی نیروی متخصص کانادا است. افرادی که امتیازات بیشتری را کسب نمایند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای کاری کانادا را خواهند داشت. یکی از مهمترین مزیت های مهاجرت به این کشور از طریق اسکیل ورکر کانادا اخذ اقامت دائم این کشور از همان ابتدا می ­باشد. علاوه بر این متقاضیان می توانند به همراه اعضای خانواده خویش به این کشور سفر نمایند.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از جمله راه های مهاجرت به کانادا به شمار می رود. البته شرایط سرمایه گذاری در ایالت های مختلف در کانادا هر یک دارای شرایط خاصی است. بطوریکه برای سرمایه گذاری در برخی از ایالت ها با 100000CAD (دلار کانادا) سرمایه اولیه و در برخی دیگر با 250000CAD (دلار کانادا) سرمایه اولیه امکان پذیر است. سرمایه گذران برای سرمایه گذاری در کانادا باید بیزینس پلنی ارائه نمایند که موجب رونق اقتصاد این کشور گردد. اداره تجارت و بازرگانی در کانادا ابتدا طرح های تجاری افراد را بررسی و پس از تأیید آن و در صورتیکه افراد از دیگر شرایط لازم برخوردار باشند، اجازه سرمایه گذاری در این کشور را خواهند داد. دولت کانادا ابتدا اقامتی موقت به سرمایه گذاران خارجی اعطا می نماید. پس از گذشت چند سال امکان اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت این کشور را خواهند داشت.

گرفتن اقامت کانادا از طریق تولد

گرفتن اقامت کانادا از طریق تولد

همانطور که می دانید کانادا کشوری مهاجر پذیر است و از اصل خاک جهت اعطای تابعیت پیروی می نماید. از همین رو کودکانی که در خاک کانادا متولد می گردند از همان ابتدا تابعیت این کشور را دریافت خواهند نمود. البته ناگفته نماند، والدین نوزاد شامل اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد نخواهند شد. اما والدین می توانند از دیگر روش ها نسبت به گرفتن اقامت کانادا اقدام نمایند. از دیگر کشورهای مهاجر پذیر در جهان که از اصل خاک جهت اعطای تابعیت پیروی می نمایند، برزیل و آمریکا را می توان نام برد.

مقاله تولد فرزند در کانادا شما را در این باب بیشتر راهنمای می کند.

ازدواج در کانادا

افرادی که با اتباع کانادایی ازدواج نموده اند، به راحتی می توانند اقامت و تابعیت کانادا را اخذ نمایند. البته ازدواج در کانادا همانند دیگر کشورها دارای قوانینی برای اعطای تابعیت از طریق ازدواج می باشد. تبعه خارجی بدین منظور می باید مدارک لازم دال بر واقعی بودن ازدواج با تبعه کانادایی را اثبات نماید. دولت کانادا ابتدا اقامتی موقت به این دسته از افراد اعطاء می نماید. پس از سال زندگی مشترک امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را خواهند داشت.

مهاجرت به کشور کانادا علاوه بر این که موجب گرفتن اقامت دائم این کشور می گردد. مزایای دیگری همچون موارد زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. امکان زندگی در محیطی امن و با آرامش و با اقتصادی رو به رشد
  2. بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت
  3. برخورداری از امکانات عمومی بسیار مناسب و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  4. کانادا دارای آب و هوایی بسیار مناسب و چهار فصل است که سالانه فستیوال ها و جشنواره های مختلفی در این کشور برگزار می گردد.

رویای اکثر متقاضیان در سراسر دنیا کسب اخذ اقامت کانادا می باشد. مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق تحقیقات گسترده در این زمینه از طریق مشاوره تلفنی و حضوری آماده ارائه راهنمایی های لازم در زمینه مهاجرتی و کسب اقامت می باشند.

سوالات پرتکرار در باب اقامت کانادا

در این بخش نظر شما را به پاسخ سوالات متداول در باب اقامت در کانادا جلب می نمائیم:

  • چه راه هایی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد؟ راه های اقامتی متعددی در کانادا برای مهاجران در نظر گرفته شده است. مهاجرت از طریق تحصیل/ از طریق کاری و یافتن شغل/ از طریق سرمایه گذاری/ از طریق ازدواج با تبعه کانادایی و یا تولد فرزند.
  • گرفتن اقامت در کانادا از طریق تحصیل چگونه ممکن است؟ تحصیل در کانادا از ممکن ترین راه های ورود به این کشور است. دانشجویان در کانادا در حین تحصیل حق کار دانشجویی و پس از تحصیل حق اقامتی موقت دارند تا به کاری تمام وقت دست یابند و برای اقامت کاری، سپس دائم کانادا اقدام کنند.
  • اقامت از طریق کار در کشور کانادا چگونه به دست می آید؟ اقامت کاری در کانادا به دو روش دریافت پیشنهاد کاری و ورود نیروی کار ماهر به کانادا از طریق سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری امکان پذیر است. نیروی کار ماهر از بدو ورود اقامت دائم این کشور را به دست می آورند.
  • سرمایه گذاری در کانادا چگونه منجر به اقامت خواهد شد؟ سرمایه گذاری در کانادا بسته به قوانین ایالات مختلف از 100.000CAD تا 250.000CAD (دلار کانادا) امکان پذیر است. برای سرمایه گذاری ارائه طرح تجاری سودآور الزامی است و اگر در طی سالیان منجر به رونق اقتصادی این کشور شود اقامت موقت فرد سرمایه گذار به اقامت دائم و سپس پاسپورت منجر می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *