مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی در برنامه های آموزشی مختلفی امکان پذیر است. دانشجویان خارجی می توانند از مزایای تحصیل در اسلواکی برخوردار شوند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی می پردازند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

به طور کلی، دانشگاه های اسلواکی ارائه دهنده یکی از بهترین و شناخته شده ترین برنامه های تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف می باشند. تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور معمولا از 2 تا 3 سال طول می کشد و هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. این مقطع پیشرفته می تواند دانشجویان را در دستیابی به اهداف آموزشی و حرفه ای خود یاری کند، زیرا سختگیری های یک برنامه کارشناسی ارشد به دانشجویان در مهارت ها و دانش لازم برای رسیدن به حرفه رویاهای خود کمک می کند. در نظر داشته باشید که سال تحصیلی در اسلواکی از 1 سپتامبر (September) شروع می شود و تا 31 آگوست (August) ادامه دارد. دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اسلواکی برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند زیرا در این دوره طیف گسترده ای از برنامه ها به دانشجویان ارائه می شود.

برخی از امکانات تحصیل در این مقطع ذیلا بیان شده است:

امکانات تحصیل کارشناسی ارشد در اسلواکی

بهترین برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اسلواکی عبارتند از:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • تجارت بین الملی
  • بازاریابی دیجیتال
  • تحلیل و تجزیه داده
  • بازاریابی و فروش
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت مالی
  • مدیریت زنجیره تامین و لجستیک
  • شیمی فنی
  • انفورماتیک کاربردی
  • مدیریت بازرگانی
  • معماری

مزایا تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

در اسلواکی، بورسیه ها برای شمارش بسیار زیاد است. دارای طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی است که بسیاری از تخصص ها را پوشش می دهد. فرض کنید برای تحصیل به زبان اسلواکی مشکلی ندارید، اما نرخ شهریه هنوز بسیار گران است. اسلواکی دارای تعداد کافی بورسیه برای دانشجویان بین المللی است. تا کنون محبوب ترین بورسیه های بین المللی این کشور برای همه مقاطع تحصیلی است که توسط دولت تامین می شود. البته، اگر می خواهید برای بورس تحصیلی در نظر گرفته شوید، باید بهترین قدم خود را به جلو بگذارید. اما ارزشمند خواهد بود.

برخی از بورسیه های عالی اسلواکی شامل موارد زیر است:

  • کمک هزینه تحصیلی ماهانه
  • کمک هزینه شروع تحصیل
  • کمک هزینه تحصیلی
  • کمک هزینه ماهانه برای دانشگاه های دولتی

منطقه شینگن 26 کشور اروپایی را در بر می گیرد. در عمل این به چه معناست؟ فرض کنید با اتوبوس یا قطار از اسلواکی به جمهوری چک می روید. در اینجا برخی از مزایای حرفه ای تحصیل در اسلواکی آورده شده است. هنگام سفر در منطقه شنگن، هیچ پست بازرسی یا کنترل مرزی وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که شما می توانید بدون درخواست (یا پرداخت هزینه) ویزا از هر یک از 26 کشور شنگن بازدید کنید. در عمل، این بدان معنی است که سفر ارزان تر، سریع تر و راحت تر است. آیا می خواهید آخر هفته را در پاریس بگذرانید؟ شانست را امتحان کن! آیا می خواهید تعطیلات خود را به کاوش در اروپا بگذرانید؟ صدف شما اروپاست. علاوه بر این، تعداد زیادی پرواز ارزان در اروپا وجود دارد. شما همچنین می توانید به عنوان دانشجو از تخفیف زیادی در کرایه قطار برخوردار شوید.

شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

دانشجویان بین المللی برای شرکت برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی حتما باید مدرک کارشناسی معتبر در زمینه تحصیلی مرتبط داشته باشند. البته باید در نظر داشته باشید که اگر به فکر اعزام دانشجو به اسلواکی و یا به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور هستید، حتما باید با دانشگاه مورد نظر خود به صورت مستقیم تماس بگیرید و یا با مراجعه به وب سایت معتبر دانشگاه، از الزامات و شرایط کسب پذیرش تحصیلی مطلع شوید. همانطور که می دانید، مانند سایر کشورهای دنیا، معمولاً هر دانشکده در اسلواکی نیز معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجویان تعیین می کند. در بعضی موارد، ممکن است از دانشجویان خواسته شود دوره های مقدماتی اضافی، از جمله یک دوره زبان را نیز طی کنند. با توجه به دانشگاه، در صورت نیاز، دانشجویان باید برای تحصیل کارشناسی ارشد در اسلواکی در آزمون ورودی شرکت کنند.

مهمترین مدارکی که دانشجویان باید برای کسب پذیرش تحصیلی برای شرکت در برنامه های مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی تهیه کنند عبارتند از:

ردیفمدارک و اسناد مورد نیاز
1مدرک کارشناسی معتبر
2مدرک زبان معتبر انگلیسی
3انگیزه نامه
4توصیه نامه
5پرونده سوابق تحصیلی
6مدارک فنی (در صورت نیاز)
7مدرک پزشکی (در صورت نیاز، برای تحصیل در برنامه های پزشکی)

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

در موسسات آموزش های و دانشگاه های عمومی کشور اسلواکی مطالعات رایگان هم برای شهروندان اسلواکی و هم برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان است. همین امر در مورد شهروندان EEA یا سوئیس، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، مولداوی، مونته نگرو، صربستان و اوکراین نیز اتفاق می افتد. اما دانشجویان بین المللی باید به طور متوسط €5800 (یورو) در سال به عنوان هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اسلواکی پرداخت کنند. علاوه بر هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی، دانشجویان باید قبل از مهاجرت تحصیلی به اسلواکی از توان مالی خود برای پرداخت هزینه های زندگی و اقامت در این کشور مطمئن باشند. متوسط هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در اسلواکی €800 (یورو) در ماه می باشد.

هزینه های زندگی و اقامت دانشجویانی که برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه های اسلواکی می شوند عبارتند از:

  • هزینه های مسکن، خدمات و امکانات
  • هزینه های خوراک و مواد غذایی
  • هزینه خرید کتاب و سایر موارد مرتبط

در جدول زیر به طور دقیقتر به هزینه های ذکر شده اشاره کرده ایم. این هزینه ها عبارتند از:

آیتمهزینه ماهیانه به € (یورو)هزینه سالانه به € (یورو)
آب15150
اینترنت و تلویزیون25300
غذا (کل)3004500
کتاب های دانشجویی300
محل اقامت350 الی 4004200 الی 4800
برق80960
جمع کل710 الی 7608250 الی 9120

در نظر داشته باشید که هزینه های سالانه برای 12 ماه است و احتمالاً دانشجویان هزینه های کمتری پرداخت می کنند. برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در اسلواکی، بیشتر دانشجویان تصمیم می گیرند که محل اقامت خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارند. البته هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی به شهری که دانشجویان در آن مشغول به تحصیل هستند نیز بستگی دارد.

ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی

با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در قلب اروپا تحصیل کنند، از جاذبه های طبیعی بی نظیر لذت ببرند و مکان های تاریخی بی شماری را مورد بررسی قرار دهند. اینها فقط برخی از مزایای انتخاب اسلواکی برای تحصیل کارشناسی ارشد می باشند. تحصیلات در این کشور نه تنها از کیفیت عالی بهره مند می باشد، بلکه نسبت به اکثر کشورهای دنیا، بسیار مقرون به صرفه است. با یک ساعت رانندگی، افراد می توانند از براتیسلاوا به وین برسند و بنابراین این دو شهر نزدیکترین پایتخت های اروپایی به یکدیگر اروپا هستند. همچنین برای رسیدن از براتیسلاوا به بوداپست تنها دو ساعت رانندگی لازم است و برای رسیدن به پراگ نیز تنها سه ساعت. موقعیت منحصر به فرد اسلواکی، اگر دانشجویان بخواهند هنگام تحصیل سفر کنند، آن را به مکانی عالی تبدیل می کند.

بهترین جاذبه هایی که دانشجویی می توانند در زمان زندگی در اسلواکی به بازدید از آنها بپردازند عبارتند از:

نام جاذبه طبیعیموقعیت مکانی
قلعه براتیسلاواپایتخت اسلواکی
دروازه مایکلپایتخت اسلواکی
کلیسای جامع سنت مارتینپایتخت اسلواکی
پارک ملی اسواکی (بهشت)شرق اسلواکی

آیا تاریخ قرون وسطایی و طبیعت را دوست دارید؟ در حالی که دانشجویان در اسلواکی هستند، می توانید صدها قلعه را ببینند و در کوه های جادویی تاترا پیاده روی کنند، از دامنه های اسکی لذت کامل ببرند و ورزش مورد علاقه مردم این کشور یعنی هاکی را امتحان کنند. اسلواکی به سرعت در حال توسعه است و از سطح بالایی از زندگی و همچنین فرهنگ زنده و صحنه هنری مترقی برخوردار است. هموطنان گرامی با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در اکثر کشورهای دنیا آشنا شوند.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در این باب می باشیم:

  • مزایا تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی چیست؟ در اسلواکی، بورسیه ها برای شمارش بسیار زیاد است. دارای طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی است که بسیاری از تخصص ها را پوشش می دهد. فرض کنید برای تحصیل به زبان اسلواکی مشکلی ندارید، اما نرخ شهریه هنوز بسیار گران است. اسلواکی دارای تعداد کافی بورسیه برای دانشجویان بین المللی است. تا کنون محبوب ترین بورسیه های بین المللی این کشور برای همه مقاطع تحصیلی است که توسط دولت تامین می شود. البته، اگر می خواهید برای بورس تحصیلی در نظر گرفته شوید، باید بهترین قدم خود را به جلو بگذارید. اما ارزشمند خواهد بود.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی چقدر است؟ دانشجویان بین المللی باید به طور متوسط €5800 (یورو) در سال به عنوان هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اسلواکی پرداخت کنند. علاوه بر هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی، دانشجویان باید قبل از مهاجرت تحصیلی به اسلواکی از توان مالی خود برای پرداخت هزینه های زندگی و اقامت در این کشور مطمئن باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *