مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مقطع کارشناسی در اسلواکی

مقطع کارشناسی در اسلواکی

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی می باشد زیر سیستم آموزشی این کشور از سطح خوبی برخوردار است. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شما عزیزان ارائه می دهند که می تواند در یاری هموطنان گرامی در روند مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی بسیار موثر باشد. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اسلواکی در سطح جهانی شناخته شده اند و تعداد دانشجویان و متقاضیان بین المللی که برای تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه های این کشور می شوند هر ساله افزایش می یابد. علاوه بر مقطع کارشناسی، دانشجویان می توانند در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکترا) نیز در اسلواکی مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی

برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی همانند سایر کشورهای دنیا در دانشگاه ها و دانشکده های این کشور به تمام دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شود. بسته به حوزه تحصیل، دانشجو، دوره های انتخابی و مرکز تحصیلی، مدت زمان تحصیل کارشناسی در دانشگاه های این اسلواکی از 3 تا 4 سال می باشد و دانشجویان در صورتی که بتوانند با موفقیت این دوره تحصیلی را تمام کنند می توانند وارد برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکترا شوند.

برجسته ترین برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی عبارتند از:

  • مهندسی برق
  • معماری و طراحی شهر
  • اتوماسیون
  • کنترل فرآیند مواد اولیه
  • انفورماتیک کاربردی
  • ارتباطات از راه دور
  • مهندسی عمران
  • بیوتکنولوژی
  • فناوری

اگر موفق به یافتن برنامه تحصیلی مورد علاقه خود در لیست بالا نشده اید، نگران نباشید. دانشجویان می توانند با تماس با دانشگاه های معتبر اسلواکی از تمامی شرایط و برنامه های تحصیلی ارائه شده اطلاعات کافی کسب کنند. دانشگاه های این کشور طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را در زمینه های مختلف از مدیریت گرفته تا پزشکی را ارائه می دهد و هیچ جای نگرانی برای یافتن برنامه تحصیلی مورد نظر خود در دانشگاه های اسلواکی نیست. علاوه بر این، دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات درباره دوره ها و برنامه های تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند.

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی برای تحصیلات کارشناسی

معمولا به متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اسلواکی را دارند توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به اسلواکی، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و از روند و مدارک مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی، اطلاعات دقیق کسب کنند. زیرا ممکن است برای شرکت در برنامه های تحصیلی خاص، دانشجویان مجبور به ارائه مدارک اضافی شوند. در بخش بعدی به این موضوع به طور دقیقتر اشاره می کنیم، اما در این بخش قصد داریم شما را با مراحل مهاجرت تحصیلی به اسلواکی آشنا سازیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی برای شرکت در برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در اسلواکی عبارتند از:

مراحلامور
1تماس با دانشگاه مورد نظر (کسب اطلاعات درباره مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش)
2تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز
3درخواست کسب پذیرش تحصیلی
4دریافت دعوت نامه (نامه پذیرش) تحصیلی از دانشگاه
5جمع آوری مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی
6مراجعه به سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی با ارائه اسناد و تکمیل فرم درخواست
7پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
8انتظار برای بررسی درخواست و پرونده
9دریافت ویزا و سفر به اسلواکی

کسب پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی

کسب پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی

شرط اصلی ورود به برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در اسلواکی اتمام دوره دبیرستان و کسب مدرک دیپلم معتبر می باشد. به یاد داشته باشید که پذیرش در دوره کارشناسی می تواند با حضور دانشجویان در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر نیز انجام شود. برخی از دانشجویان و متقاضیان خارجی برای تحصیل در برنامه تحصیلی مورد نظر خود در دوره کارشناسی در دانشگاه های اسلواکی ممکن است نیاز به شرکت در دوره های آمادگی پایه داشته باشند. این دوره ها برای افزایش مهارت ها و دانش دانشجویان و متقاضیان برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف برگزار می شوند. علاوه بر این، دانشجویان در صورت نداشتن مهارت های زبان مورد نیاز، می توانند در کنار دوره های آمادگی پایه، در دوره های آموزش زبان نیز شرکت کنند. شایان ذکر است که دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی است، نیازی به ارائه مدرک زبان و اثبات توانایی های زبان ندارند.

یکی دیگر از الزامات کسب پذیرش تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی، داشتن توان مالی کافی می باشد. دانشجویان باید از هزینه تحصیل در اسلواکی اطلاعات کافی داشته باشند و با بودجه کافی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند. در ادامه با هزینه های زندگی دانشجویی و تحصیل در کشور اسلواکی بیشتر آشنا خواهید شد. عوامل افزایش دهنده شانس پذیرش در دانشگاه برای مقطع کارشناسی عبارتند از:

عوامل افزایش دهنده شانس پذیرش کارشناسی در اسلواکی

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی

زندگی در اسلواکی به عنوان کارمند، سرمایه گذاری، کارآفرین و همچنین محصل با هزینه های مختلفی همراه می باشد. لازم به ذکر است که مهاجرت به این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های خود را داشته باشند و یا بتوانند ثابت کنند که از بورس یا کمک هزینه های تحصیلی بهره مند می شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی در مقایسه به اکثر کشورهای دنیا مقرون به صرفه می باشد و دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه 2500€ تا 5500€ (یورو) مشغول به تحصیل در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود در دانشگاه های اسلواکی شوند.

به یاد داشته باشید که شهریه دانشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • دانشگاه
  • برنامه تحصیلی
  • مدت زمان دوره تحصیلی
  • شرایط دانشجو
  • محل اقامت
  • دریافت یا عدم دریافت بورس یا کمک هزینه تحصیلی

بهترین شهرهای دانشجویی در اسلواکی

اگر علاقه مند به یادگیری در مورد زندگی در براتیسلاوا هستید، بازدید از شهر قدیمی را نباید از دست داد. اجازه ندهید این نام شما را در اینجا فریب دهد. دلیل آن این است که اینجا مکان مناسبی برای تجربه جنبه مدرن اسلواکی است. اگرچه مرکز شهر تاریخی گواه تاریخ غنی این شهر است، اما تعداد زیادی موسسات و خیابان ‌های خرید مد روز وجود دارد که موقعیت آن را به عنوان یکی از جوان ‌ترین پایتخت ‌های جهان از نظر میانگین سنی ساکنانش رعایت می ‌کنند. بنابراین براتیسلاوا ترکیبی عالی از جذابیت تاریخی و فضای شهری مدرن دارد. یعنی چیزی برای همه وجود دارد. در کوشیسه چشمگیرترین ساختمان شهر بدون شک کلیسای جامع سنت الیزابت است.

بنای یادبود گوتیک که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، بزرگترین در نوع خود در اسلواکی است و به همراه کلیسای کوچک سنت مایکل و برج شهری در مجاورت آن به عنوان یکی از آثار فرهنگی ملی این کشور در نظر گرفته می‌ شود.Košice نه تنها با منظره شهری تاریخی خود تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه سبک زندگی شهری شلوغ و مدرن را با فروشگاه‌های متعدد، مؤسسات مد روز و گالری‌ها ارائه می‌دهد. Banska Štiavnica مرکز شهر تاریخی، با 360 ساختمان فهرست شده خود که هماهنگ با محیط کوهستانی است، تا به امروز شاهد شهرت و رونق است. هر کسی که به Banská Štiavnica سفر کند ابتدا متوجه این دو قلعه می شود. قلعه قدیمی بر مرکز شهر تسلط دارد و در تراس در غرب میدان ترینیتی قرار دارد.

در بخش زیر شاهد مهم ترین شهرهای دانشجویی در اسلواکی هستید:

 

علاوه بر این، اعزام دانشجو به اسلواکی با هزینه های زندگی و اقامت نیز همراه می باشد که تقریبا از 750€ تا 800€ (یورو) در ماه می شود و شامل مواردی مانند هزینه مسکن، کتاب، حمل و نقل، خوراک، خدمات و امکانات و غیره می شود. در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در سایر کشورهای دنیا پرداخته ایم و شما عزیزان می توانید برای ارتقای اطلاعات خود در این زمینه به مقالات مفید ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *