مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته پرستاری در اسلواکی

رشته پرستاری در اسلواکی

برای تحصیل در رشته پرستاری در اسلواکی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان مختلف، متفاوت می باشد. به طور کلی، دانشجویان و متقاضیان ایرانی (و همچنین اکثر شهروندان کشورهای ثالث) برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی در زمینه مورد علاقه خود نیاز به کسب ویزای تحصیلی این کشور دارند. اما در مقابل، دانشجویان و شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در اسلواکی می توانند به راحتی وارد دانشگاه های این کشور شوند.

شایان ذکر است که قبل از کسب پذیرش برای تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی، بهتر است دانشجویان با شرایط تحصیل این رشته و الزامات ورود به دانشگاه های اسلواکی آشنا شوند. راهنمای زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی شما عزیزان از شرایط تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی، شرایط کسب پذیرش و سایر موارد مرتبط تهیه شده است.

معرفی رشته پرستاری در اسلواکی

رشته پرستاری در اسلواکی حرفه ای در بخش مراقبت های بهداشتی است که بر مراقبت از افراد، خانواده ها و جوامع متمرکز است، بنابراین پرستاران در این کشور مانند سایر کشورهای دنیا می توانند سلامتی و کیفیت مطلوب زندگی را بدست آورند، حفظ کنند یا بهبود بخشند. ممكن است پرستاران با رویکرد خود در مورد مراقبت از بیمار، آموزش و دامنه عمل از سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی متفاوت باشند. پرستاران در بسیاری از تخصص ها با سطوح مختلفی از مجوز تجویز فعالیت می کنند. بسیاری از پرستاران مراقبت را در محدوده سفارش پزشکان انجام می دهند و این نقش سنتی باعث شده است تا چهره عمومی پرستاران به عنوان ارائه دهنده خدمات درمانی شکل بگیرد. با این حال، پزشکان پرستار در اکثر حوزه های مجاز به انجام فعالیت مستقل هستند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در کشور اسلواکی

قبل از اعزام دانشجو به اسلواکی برای تحصیل رشته پرستاری بهتر است با دانشگاه های پرستاری این کشور بیشتر آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از:

  • دانشگاه کمنیوس براتیسلاواست
  • دانشگاه سنت سیریل و متودیوس (در ترناوا)
  • دانشگاه فیلسوف کنستانتین (در نیترا)
  • دانشگاه پرشوف
  • دانشگاه تروانا
  • دانشگاه پزشکی اسلواک (در براتیسلاوا)
  • کالج بهداشت و کار اجتماعی سنت الیزابت (در براتیسلاوا)

لازم به ذکر است که بهترین گزینه جهت تحصیل پرستاری در کشور اسلواکی، دانشگاه کمنیوس براتیسلاواست می باشد، زیرا مدرک کسب شده از این دانشگاه در کشور ایران نیز معتبر می باشد. به یاد داشته باشید که تحصیل پرستاری در سایر دانشگاه های ذکر شده به معنای معتبر نبودن مدرک ارائه شده آنها نیست. دانشجویانی که در دانشگاه های سنت سیریل و متودیوس، تروانا، پرشوف، فیلسوف کنستانتین، دانشگاه پزشکی اسلواک و کالج بهداشت و کار اجتماعی سنت الیزابت مشغول به تحصیل می شوند و موفق به کسب مدرک پرستاری می شوند نیز می توانند به راحتی در تمام نقاط اروپا و اکثر کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. مدارک اخذ شده از این موسسات آموزشی فقط در ایران معتبر شناخته نمی شود زیرا این دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار نگرفته اند.

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی

دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند مشغول به تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی شوند، بدون شک باید مدارک و اسناد مشخصی را برای کسب پذیرش تحصیلی تهیه و جمع آوری کنند. لازم به ذکر است که ممکن است شرایط پذیرش برای تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متفاوت باشد، اما در جدول زیر به مدارک اصلی و کلی کسب پذیرش جهت تحصیل در اسلواکی اشاره شده است.

این مدارک عبارتند از:

مدارک و اسنادتوضیحات
اسناد شخصیشماره تماس معتبر
شناسه ایمیل
بیمه نامه، گذرنامه و ویزا
اسناد آموزش و تحصیلیتمامی مدارک تحصیلی کسب شده (پرونده سوابق تحصیلی)
مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی
مدارک دانشگاهیفرم درخواست پذیرش تکمیل شده
اثبات پرداخت هزینه درخواست (رسید)
توصیه نامه و و انگیزه نامه

ممکن است دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور اسلواکی نیاز به شرکت در کلاس های (دوره آمادگی) Basic preparation course و همچنین دوره های زبان داشته باشند. به همین دلیل، توصیه می شود دانشجویان به موقع اقدام به کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر و دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی کنند. زیرا دوره های ذکر شده قبل از شروع برنامه های تحصیلی برگزار می شوند. علاوه بر این، متقاضیان باید ثبات کنند که توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی را دارند. برای انجام این کار، دانشجویان باید با ارائه مدارک بانکی (صورت حساب) و یا با ارائه مدارکی برای اثبات دریافت کمک هزینه های تحصیلی، توان مالی خود را اثبات کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی

متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی €600 (یورو) در هر ترم می باشد و دانشجویان باید علاوه بر این، هزینه های اقامت و زندگی در اسلواکی را نیز در نظر داشته باشند. هر دانشجو برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی در نخستین گام باید از توان مالی خود اطمینان حاصل کند و بتواند با ارائه مدارک بانکی مورد نیاز، توان مالی خود را برای شرکت در برنامه تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود اثبات کند. همانند سایر کشورهای دنیا، دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی باید بتوانند علاوه بر شهریه، هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی را نیز پرداخت کنند. هزینه زندگی یک دانشجو در کشور اسلواکی در هر ماه بین 700 تا €800 (یورو) می باشد.

اصلی ترین هزینه های زندگی یک دانشجو در اسلواکی عبارتند از:

شایان ذکر است که برخی از دانشجویان واجد شرایط می توانند از کمک هزینه های تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بهره مند شوند. این دانشجویان برای کسب پذیرش تحصیلی و همچنین درخواست ویزای تحصیلی خود حتما باید مدارک و اسناد مورد نیاز را ارائه دهند تا ثبات کنند بودجه آنها از طریق کمک هزینه ها یا بورس تحصیلی تامین می شود. هموطنان عزیزی که قصد دارند در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل شوند اما از شرایط کسب پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود اطلاعات کافی ندارند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از تمام شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مطلع شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *