مهاجرت به کشور اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی واقع گردیده و مهاجرت به اسلواکی در سال 2023 برای بسیاری از اتباع خارجی هدفی مهم تلقی می گردد. چراکه آنها قصد دارند اقامت اروپا را به دست آورده و پایه های زندگی خود را در کشورهای اروپایی مانند اسلواکی بنا کنند. کشورهایی مانند مجارستان، اوکراین، جمهوری چک، لهستان و اتریش با اسلواکی مرز مشترک دارند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و به 6.6% می رسد.

در سال های اخیر شاهد روند نزولی آن بوده ایم و همچنان این روند ادامه دارد. برای مهاجرت به اسلواکی از طرق مختلفی می توانید اقدام نمایید. جزئیات و شرایط آن در اختیار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که طی برقراری تماس رایگان تلفنی یا مراجعات حضوری می توانید به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

اینفوگرافی مهاجرت به اسلواکی

دلایل مهاجرت به اسلواکی

به طور کلی مهاجرت به کشورهای خارجی به دلیل ویژگی های مورد نیاز متقاضیان صورت می گیرد. از این رو متقاضیان بایستی در انتخاب روش مهاجرت خود به اسلواکی بررسی لازم را انجام دهند. چرا که هر کدام از این روش ها ویژگی های مختص به خود را ارائه می دهند. مهاجرت به اسلواکی می تواند دلایل کلی نیز داشته باشد. این دلایل کلی، دارای ریشه های جزئی در روش های مهاجرتی می باشند. برخی از دلایل اصلی مهاجرت به اسلواکی عبارتند از:

دلایل اصلی مهاجرت به اسلواکی

مشکلات زندگی در اسلواکی

بیش از نیمی از بودجه یک خانواده معمولی در اسلواکی باید برای دو نیاز اساسی رزرو شود: مسکن (از جمله انرژی) و غذا. هزینه های اسکان بزرگترین بار است که حدود یک سوم درآمد خانوار را مصرف می کند. وقتی صحبت از مسکن می شود، اسلواکی ها همچنان بسیار محافظه کار هستند و ترجیح می دهند خانه یا آپارتمان خود را داشته باشند. اکثر جوانان، زمانی که شغل ثابتی داشته باشند، برای خرید یک آپارتمان وام مسکن را انتخاب می کنند. قیمت املاک و مستغلات به طور کلی بالا است، به ویژه در براتیسلاوا، پایتخت، جایی که این قیمت ها بالاتر از پایتخت های همسایه مانند وین یا پراگ است. با این حال، این امر در مورد استانداردهای زندگی صدق نمی کند، زیرا این استانداردها بسیار بهبود یافته است زیرا مردم برای خرید همان مقدار کالا و خدمات نیاز به کار کمتری دارند.

برخلاف اروپای غربی، اجاره بلندمدت آپارتمان چندان مورد توجه نیست و تنها به عنوان یک راه حل موقت در نظر گرفته می شود. معمولاً فقط دانشجویان یا متخصصان جوان در ابتدای کار خود آپارتمان را با غریبه ها به اشتراک می گذارند تا هزینه های زندگی را کاهش دهند. بر اساس داده های یورواستات، تقریباً از هر پنج اسلواکی %19 یک نفر با هزینه های مسکن مواجه است که بیش از %40 درآمد قابل تصرف سالانه اوست. حدود 4% از جمعیت از «محرومیت شدید مسکن» رنج می برند. یکی از روند مثبتی که از رونق اقتصادی بیرون آمد، میزان هزینه شده برای فرهنگ و اوقات فراغت بود که با افزایش سطح درآمد افزایش یافت. در حال حاضر یک خانوار به طور متوسط ​​%14 از درآمد خود را صرف چنین فعالیت هایی می کند.

اقامت موقت در اسلواکی

اقامت موقت در اسلواکی به فرد خارجی اجازه اقامت، سفر و ورود مجدد به قلمرو جمهوری اسلواکی را در مدت زمانی که اداره پلیس برای آن صادر کرده است می دهد. یک خارجی می تواند اقامت موقت جمهوری اسلواکی را به عنوان مثال به منظور تجارت، اشتغال، تحصیل یا الحاق خانواده دریافت کند. به همین ترتیب، اداره پلیس ممکن است اقامت موقت در کشور خارجی SR را که دارای وضعیت اسلواکی ساکن خارج از کشور و همچنین دارای وضعیت اقامت طولانی مدت در کشور عضو دیگر است، اعطا کند. مدت اقامت موقت در SR بستگی به هدف اقامت دارد. برای اهداف تجاری، اداره پلیس اقامت موقت حداکثر تا 3 سال، برای اشتغال حداکثر تا 2 سال، برای هدف تحصیل حداکثر تا 6 سال، به منظور الحاق خانواده به حداکثر 5 سال است.

درخواست برای اعطای اقامت موقت یک خارجی یا:

  • شخصاً در خارج از کشور در سفارت جمهوری اسلواکی در ایالتی که سند مسافرت را صادر کرده است.
  • در سفارت معتبر کشور در حال اقامت
  • در اداره پلیس خارجی انجام می شود.

در اسلواکی لطفاً توجه داشته باشید که فرد خارجی باید همراه با درخواست اقامت موقت، تمام مدارک لازم را نیز ارائه دهد، در غیر این صورت سفارت یا اداره پلیس درخواست را نمی پذیرد. بنابراین لازم است کلیه اوراق به ترتیب باشد. اتباع خارجی گذرنامه معتبر، 2 قطعه عکس به ابعاد 3×3.5 سانتی متر و سایر مدارک (نه بیشتر از 90 روز، مبسوط یا فوق قانونی) که به ویژه صداقت، هدف از اقامت، پوشش مالی اقامت و کسب و کار یا تهیه محل اقامت وی ​​را ثابت می کند، به مرجع ذیصلاح ارائه می کند.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در اسلواکی آورده شده است:

نرخ بیکاری در اسلواکی

مشکلات زندگی در اسلواکی

نقطه ضعف زندگی در اسلواکی این است که مردم خارج از اروپای مرکزی هیچ چیز در مورد کشور شما نمی دانند. که منجر به باورهای غلط بسیاری می شود. حتی اگر مردم اسلواکی را بشناسند، تصوری کاملاً اشتباه در مورد آن دارند. بوروکراسی زیادی در دانشگاه های اسلواک وجود دارد. گاهی اوقات به این نیست که چقدر باهوش هستید و چه دانشجو خوبی هستید، گاهی اوقات کاملاً در مورد دانش در سطح روانشناختی است. توزیع نابرابر ثروت در کشور وجود دارد و در آنجا ممکن است شغل مناسبی پیدا نکنید. برای یافتن شغل در جای دیگری در کشور، باید شهر خود را ترک کنید. اما غربی ‌های اسلواکی از اینکه افراد دیگر شغلشان را در آنجا دزدی کنند متنفرند، بنابراین در آنجا احساس خوش‌آمدگویی نمی‌ کنید.

  • دولت بودجه کافی را به بخش بهداشت و درمان منتقل نمی کند. متخصصان واجد شرایط خوبی وجود دارد، و مراقبت های بهداشتی به خودی خود خوب است، با این حال بیمارستان های اسلواکی تجهیزات قدیمی یا تجهیزات ناکافی دارند.
  • این کشور محیط خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما ایجاد نمی کند.
  • فساد همه جا هست، اما می‌ توان رمان ‌های جنایی و مافیایی دولتی زیادی در اسلواکی منتشر کرد.
  • احزاب سیاسی افراطی از وضعیت مردم مستاصل از آن وادی های راکد استفاده می کنند که دولت سال هاست نادیده گرفته و غفلت می کند تا برنامه افراطی خود را پیش ببرند و کرسی های خود را در دولت به دست آورند.

نظرات راجع به مهاجرت به اسلواکی

نظارت راجع به مهاجرت به اسلواکی هم منفی است و هم مثبت. از نظرات مثبت راجع به مهاجرت به اسلواکی می توان به هزینه پایین زندگی، عضویت در اتحادیه اروپا و ارائه ویزای شنگن و مزایای عضویت در میان این کشورها و مزایای دیگر مانند هزینه پایین اجاره، کیفیت مناسب زندگی و افزایش رفاه سالانه است. این در حالی است که نظرات منفی نیز وجود دارد که از جمله آنها نرخ بیکاری بالا، بروکراسی زیاد، وجود فساد و همچنین محیط نامناسب برای راه اندازی کسب و کار می باشد.

مزایای بی چون و چرای زندگی در این کشور کوچک، دلپذیر و تمیز عبارتند از:

  • حرکت آزاد در کشورهای اتحادیه اروپا
  • تعداد زیادی از فرصت های تفریحی در داخل کشور: پارک های ملی، پایگاه های گردشگری، چشمه های آب گرم
  • سطح قیمت پایین در مقایسه با بقیه اروپا
  • فضای بسیار آرام و وضعیت سیاسی باثبات
  • قیمت پایین املاک و مستغلات
  • سطح فعلی ارتباطات، اینترنت و ارتباطات سیار

برخی از نظرات منفی راجع به مهاجرت به اسلواکی به شرح زیر است:

  • سطح بالای قیمت بنزین
  • دستمزد کم
  • عدم وجود تقریباً کامل مراکز خرید بزرگ
  • قیمت های بالا برای مخابرات و آب و برق
  • نبود بیمه درمانی رایگان

طرق مهاجرت به اسلواکی

اتباع خارجی دقت داشته باشند که برای مهاجرت به اسلواکی از طرق متعددی می توان اقدام نمود که بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد. روش هایی که جهت این امر امکان پذیر است در ذیل آورده شده است:

انواع ویزای اسلواکی

نوع ویزاشرح
ویزای ورود شنگن نوع Aویزای ترانزیت مخصوص فرودگاه و حمل و نقل
ویزای ورود شنگن نوع Bویزای ترانزیت برای جابه جایی از یک کشور شنگن به کشور شنگن دیگری
ویزای ورود شنگن نوع Cویزای ورود
ویزای ورود شنگن نوع Dویزای بلند مدت

بررسی شرایط مهاجرت به اسلواکی 2023

به دلیل رشد اقتصادی کشور اسلواکی و وجود شرایط بسیار خوب جهت زندگی در این کشور، در چند دهه اخیر تعداد بی شماری از مهاجران به کشور اسلواکی مهاجرت کرده اند. شرایط مهاجرت به اسلواکی برای متقاضیان و مهاجران خارجی و متقاضیان و شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار متفاوت می باشد. پس از اینکه جمهوری اسلواکی به اتحادیه اروپا و منطقه شنگن الحاق شد، در این کشور تغییرات چشمگیری صورت گرفت. از سال 2004 میلادی، مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی در کشور اسلواکی کاهش یافته. مهاجرت قانونی به این کشور بیش از چهار برابر افزایش یافته است. اگرچه از لحاظ افزایش جمعیت خارجی در اسلواکی در سال های 2004 الی 2008 دومین کشور در بین کشورهای اتحادیه اروپا بود، اما نمایندگان و مهاجران خارجی در این کشور زندگی می کنند.

امروزه مهاجران خارجی 2.2% از جمعیت را تشکیل می دهند و تعداد آنها به کندی و در عین حال به طور مداوم در حال افزایش است. در سال 2018 میلادی، حدود 16813 مهاجر و متقاضی خارجی بیشتر از سال گذشته در اسلواکی زندگی می کردند. این به معنی تعداد روزافزون مهاجران خارجی در کشور اسلواکی می باشد. علاوه بر مهاجرت بر اساس دلایل اجتماعی، مانند اتحاد خانواده یا ازدواج با شهروند اسلواکی، مهمترین و برجسته ترین دلایل مهاجرت قانونی به اسلواکی در حال حاضر مهاجرت برای کار، اهداف تجاری و تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. اکثر متقاضیانی که اقدام به مهاجرت به اسلواکی می کنند، به فکر کسب اقامت اسلواکی می باشند.

شرایط مهاجرت به اسلواکی برای شهروندان کشورهای ثالث

اگر شما اتباع کشوری هستید که شهروندان آن برای ورود به منطقه شنگن به ویزا نیاز دارند، می توانید تا زمانی که ویزای شما معتبر باشد در اسلواکی بمانید. اگر ویزای 1 سال یا چند سال دارید و بیان می کند که برای چندین ورودی در مدت 90 روز معتبر است، بدین معنی است که می توانید در مدت نیم سال چندین بار وارد شنگن شوید. اما مدت زمان اقامت شما نباید بیش از 90 روز باشد. اگر اهل کشورهای اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون ثبت نام برای اقامت موقت یا دائم در مراجع اسلواکی، حداکثر 90 الی 180 روز در اسلواکی اقامت داشته باشید.

با بهبود وضعیت اپیدمی در اتحادیه اروپا و خارج از کشور، ورود به اسلواکی از طریق مرزهای خارجی برای اتباع کشورهای ثالث زیر امکان پذیر است:

  • کسانی که اقامت معتبر در قلمرو جمهوری اسلواکی دارند.
  • کسانی که بستگان افراد دارای اقامت دائم یا موقت در جمهوری اسلواکی یا بستگان شهروندان اسلواکی هستند.
  • ساکنان استرالیا، چین، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی، تایوان

به یاد داشته باشید که پس از مراجعه به اداره پلیس در کشور اسلواکی متقاضیان باید تاریخ دقیق و محل ورود خود به کشور اسلواکی را اثبات کنند. برای اثبات این موضوع، شما نیاز به تمبر در گذرنامه خود دارید که ورود شما به کشور را نشان می دهد. به طور کلی متقاضیان و مهاجران بین المللی می توانند برای مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از روش های مختلف از جمله تحصیل، اشتغال، تجارت، ازدواج، سرمایه گذاری، ملاقات خانواده و سایر موارد قانونی بهره مند شوند. برای مهاجرت به این کشور اروپایی، متقاضیان کشورهای ثالث حتما باید اقدام به کسب ویزای اسلواکی کنند.

مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل

این امکان برای اتباع خارجی وجود دارد که با هدف شرایط تحصیل در اسلواکی به این کشور اروپایی مهاجرت نمایند. آن ها می توانند در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. متقاضیانی که در زبان مورد نظر دانش کافی ندارند می توانند در دوره های یادگیری زبان در اسلواکی شرکت نموده و با جبران این نقصان به آمادگی لازم برسند. ارائه کلیه مدارک تحصیلی در دوره های پیشین به همراه ریز نمرات جهت پذیرش تحصیلی در اسلواکی الزامی است.

مهاجرت به اسلواکی از روش های متعددی امکان پذیر می باشد. پس متقاضیان قادر خواهند بود با بررسی شریط خود، بهترین روش را انتخاب نمایند. انتخاب روش مهاجرتی درست، اولین گام در امر مهاجرت به اسلواکی می باشد. چرا که تعیین کننده ادامه روند و شرایط متقاضی در اسلواکی خواهد بود.

مقطع کارشناسی در اسلواکی

دانشجویان به منظور مهاجرت به اسلواکی و گذراندن دوره کارشناسی بایستی 3 الی 4 سال زمان صرف نمایند. برای این که بتوانید وارد این مقطع شوید، ملزم به شرکت در آزمون Maturita می باشید که پس از اتمام تحصیلات در مقطع دبیرستان از متقاضی گرفته می شود. روند آموزشی که برای دانشجویان این مقطع در نظر گرفته شده است شامل شرکت در کنفرانس ها، فعالیت های آزمایشگاهی، سمینارها، بیانیه ها و سایر خواهد بود. گفتنی است تحصیل دوره لیسانس به دو صورت نیمه وقت و تمام وقت انجام پذیر است و هزینه ای که بابت شهریه تحصیلی از دانشجو دریافت می گردد، برای دانشجویان بومی و عضو کشورهای اتحادیه اروپا به صورت رایگان می باشد اما دانشجویان خارجی بایستی مبلغی بین 2000€ الی 5000€ (یورو) بپردازند.

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

مدت زمانی که جهت تحصیل کارشناسی ارشد در اسلواکی طول می کشد عموما بین 1 الی 3 سال خواهد بود و از شروط لازم جهت ورود به این دوره تحصیلی، پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی و ارائه مدرک آن خواهد بود. هر یک از مقاطع تحصیلی، شهریه های جداگانه ای را شامل می شوند که در مقطع کارشناسی ارشد بین 2000€ الی 8000€ (یورو) بوده و بایستی پرداخت گردد.

اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور الزامی است. در این راستا ویزای بلندمدت تحصیلی نوع D برای آنها در نظر گرفته شده است. اما ممکن است دوره تحصیلی دانشجو بیش از 90 روز به طول بیانجامد. در این شرایط لازم است به کنسولگری کشور مبدا در اسلواکی مراجعه نموده. جهت دریافت مجوز اقامت اسلواکی درخواست خود را ارائه دهند. فرم مربوط به درخواست ویزا بایستی شخصا و حضورا توسط متقاضی به مسئولان کنسولگری یا سفارت اسلواکی به همراه سایر مدارک تسلیم گردد.

مقطع دکترا در اسلواکی

برای ادامه تحصیل به صورت تخصصی در رشته های خاص، بایستی وارد دوره تحصیلی دکترا (PH.D) شوید که با توجه به رشته تحصیلی بین 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر جهت انجام پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی در گذراندن مقطع دکترا الزامی است. در اکثر کشورهای جهان، دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع دکترا، شاغل محسوب می شوند. افراد از این بابت حقوق دریافت می نمایند. به همین دلیل دوره دکترا جزو مقاطع تحصیلی حساس و دشوار است و ارائه مقالات ISI نیز در این مقطع ضرورت دارد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

اتباع اروپایی در راستای مهاجرت به اسلواکی و کار در این کشور، نیازمند ویزای کار اسلواکی نیستند اما شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای اشتغال به کار در اسلواکی بایستی ویزای کاری و مجوز کار در این کشور را دریافت نمایند. آنها از این طریق می توانند اقامت اروپا را به دست آورند. اعتبار این نوع ویزا برای کارگران فصلی به مدت 6 ماه بوده است. اما در حالت عادی یک ساله است. این ویزا برای مدت 2 سال دیگر نیز قابلیت تمدید را خواهد داشت. صدور ویزای کار اسلواکی در دو صورت انجام پذیر است. یکی شامل داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer) از سوی کارفرمای اسلواکیایی است و دیگری ویزای جست و جوی کار در اسلواکی می باشد.

کارفرمای اسلواکیایی تنها 7 روز مهلت دارد تا نسبت به ثبت نام نیروی کار خارجی خود در اداره کار و امور اجتماعی این کشور اقدام نماید. حداکثر 8 روز فرصت خواهد داشت تا بیمه کارمند خود را در دفاتر رسمی بیمه به ثبت برساند. نکته قابل توجه این که ویزای کار فرد خارجی صرفا مختص کارفرمایی و نوع شغلی است که بابت آن پیشنهاد دریافت نموده است. به عبارت دیگر اگر قصد داشته باشد با کارفرمایی دیگر و در شغلی دیگر مشغول به کار شود، ملزم به اخذ مجدد ویزای کار اسلواکی خواهد بود. جهت تمدید ویزای کار بایستی یک ماه پیش از تاریخ انقضای ویزا اقدام نمود. در این راستا درخواست مجدد کار برای متقاضی از سوی کارفرما الزامی می باشد.

مزایای کار در اسلواکی

کار در اسلواکی می تواند مزایای متعددی را عاید متقاضیان ایرانی کند. از این رو متقاضیان زیادی برای کار در این کشور اقدام می نمایند. کار در این کشور دارای درآمد مطلوب وزندگی در آن دارای هزینه های نسبی خوبی است. از این رو می توان مهاجرت و زندگی در این کشور را مقرون به صرفه دانست. برخی از مزایای کار در اسلواکی بدین شرح می باشد:

  • درآمد مطلوب
  • امکان بهره مندی از اقامت دائم
  • امکان بهره مندی از مزایای اجتماعی
  • بهره مندی از امکانات رفاهی

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه‌ گذاری 2023

با روش سرمایه گذاری نیز می توان اقدام به مهاجرت به اسلواکی نموده و به اقامت اروپا دسترسی پیدا کرد. به دلیل این که مالیات بر سرمایه گذاری و مالیات بر درآمد در این کشور نرخ پایینی دارد. لذا مقصد مناسبی برای بسیاری از اتباع خارجی محسوب می گردد. یکی از روش های سرمایه گذاری که در این میان وجود دارد، ثبت شرکت در اسلواکی می باشد. برای این منظور فرد متقاضی بایستی ابتدا در یکی از بانک های اسلواکی افتتاح حساب نمود. فرد بایستی مبلغ 25000€ (یورو) در آن واریز نماید. اثبات این که توان نگهداری شرکت و تامین هزینه به مبلغ 8000€ الی 10000€ (یورو) در هر سال بابت پرداخت مالیات را دارد، ضروری است.

جهت ثبت هر نوع شرکتی در اسلواکی، نیاز به ارائه طرح توجیهی اقتصادی یا همان (Business plan) می باشد. فرد خارجی که از این طریق دست به مهاجرت به اسلواکی می زند، پس از سپری شدن 3 سال مجاز به درخواست اقامت دائمی این کشور خواهد بود. در نهایت می تواند با اخذ ویزای همراه، خانواده و فرزندان خود را نیز جهت اقامت به خود ملحق نماید. مدت زمانی که طول می کشد تا عملیات ثبت شرکت انجام گردد، 3 هفته می باشد.

ثبت شرکت در اسلواکی

در میان کشورهای اروپایی، جمهوری اسلواکی از نظر مهاجرت و کسب اقامت دائم برای شهروندان خارجی جذاب است. رایج ترین روش مهاجرت به اسلواکی، ثبت شرکت در اسلواکی است. انجام تجارت در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا هزینه کمتری دارد. علاوه بر این، ثبت شرکت در اسلواکی یک فرآیند نسبتا سریع و آسان است، فقط لازم است با برخی از ویژگی های آن آشنا شوید. مهاجرت کاری به اسلواکی یکی از راه های قانونی مهاجرت به اروپا می باشد. با اخذ مجوز اقامت بر اساس فعالیت کارآفرینی، یک خارجی می تواند در بخش مورد علاقه خود کسب و کار را راه بیاندازد. حداکثر مدت اعتبار مجوز اقامت از طریق انجام تجارت در اسلواکی 3 سال است. پس از این مدت، اجازه اقامت باید تمدید شود.

برای درخواست ویزای تجاری اسلواکی باید مدارک زیر را تهیه کنید:

درخواست ویزای تجاری اسلواکی

شرایط اقامت دائم اسلواکی

اداره پلیس اسلواکی به یک تبعه خارجی اقامت طولانی مدت اعطاء می کند در صورتی که شرایط اقامت دائم اسلواکی به طرق زیر فراهم شود:

  • کسانی که بطور قانونی در اسلواکی به مدت حداقل 5 سال مستقیماً قبل از ارسال درخواست اقامت داشته اند.
  • اقامت طولانی مدت آنها به دلایل قانونی منقضی شده یا لغو شده است.
  • که دارای اقامت قانونی بدون وقفه 5 ساله در قلمرو یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان دارنده کارت آبی بوده و حداقل 2 سال قبل از ارائه درخواست در اسلواکی به عنوان دارنده کارت آبی اقامت داشته است.

امکان درخواست برای اقامت طولانی مدت برای اتباع خارجی که:

  • یک پناهجو باشد.
  • درخواست پناهگاه موقت دارد.
  • یک فرد آواره است.
  • دارای اقامت موقت به منظور تحصیل
  • دارای اقامت موقت به منظور فعالیت خاص
  • دارای اقامت موقت به منظور اشتغال فصلی
  • بر اساس قوانین بین المللی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است.

درخواست برای اقامت طولانی مدت باید شخصاً با استفاده از فرم رسمی در اداره پلیس خارجی در اسلواکی ارسال شود. باید همراه با یک پاسپورت معتبر، 2 قطعه عکس و مدارک زیر حداکثر 90 روز ارسال شود:

  • اثبات درآمد ثابت و منظم برای متقاضی و اعضای خانواده آنها برای جلوگیری از باری برای سیستم تامین اجتماعی اسلواکی
  • گواهی بیمه درمانی در اسلواکی
  • مدرک اقامت (فقط در صورتی که اقامت طولانی مدت متقاضی منقضی شده باشد یا به دلایل قانونی لغو شده باشد).
  • اگر متقاضی پاسپورت معتبر ارائه نکند، درخواست پذیرفته نخواهد شد. زمان پردازش درخواست 90 روز است.

در خصوص اطلاع از جمعیت کشورهای مختلف برای مهاجرت پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جمعیت سوئیس می باشد.

حقایق اساسی در خصوص مهاجرت به اسلواکی

اتباع خارجی که قصد مهاجرت به اسلواکی را دارند، قبل از اعزام به این کشور باید با برخی از حقایق اساسی در مورد اسلواکی آشنا شوند. از اصلی ترین حقایق مهاجرت به کرواسی می توان به این موضوع اشاره کرد که، تعداد مهاجران در اسلواکی در سال 2023 تقریبا 10 برابر شده است. به طور کلی تعداد اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در اسلواکی به 255715 نفر رسیده است. با این وجود در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا اسلواکی سومین نسبت کمتر اتباع خارجی را به خود اختصاص داده است.

از دیگر حقایق اساسی در خصوص مهاجرت به اسلواکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر شمارترین دسته از اتباع خارجی در اسلواکی را شهروندان کشورهای همسایه تشکیل می دهند، که بیشتر از طریق کار، خانواده و روابط اجتماعی با اسلواکی مرتبط هستند.
  • اتباع خارجی کشورهای آسیایی مانند ویتنام، چین و تایلند که در گذشته از خارجی های پویا و در حال رشد بودند، اکنون افزایش تعداد آنها کند شده است.
  • شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود یک سوم کل خارجی های اسلواکی را تشکیل می دهند. اغلب شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا در اسلواکی، از کشور جمهوری چک می آیند.
  • مهاجران اوکراینی پرتعداد ترین گروه خارجی در اسلواکی از اتحادیه و خارج از اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.
  • از زمان الحاق اسلواکی به اتحادیه اروپا، تعداد کارمندان خارجی در اسلواکی بیش از بیست برابر شده است. در میان کارگران خارجی در اسلواکی مردان اکثریت قابل توجهی را تشکیل می دهند.

اخذ بیمه درمانی پس از مهاجرت به اسلواکی

بیمه درمانی برای اتباع خارجی در اسلواکی الزامی می باشد. به همین جهت اتباع خارجی پس از مهاجرت به اسلواکی باید برای اخذ بیمه درمانی خود اقدام نمایند. بیمه درمانی اسلواکی کمک های بسزایی را به مهاجران هنگام بیماری ارائه می دهد. همچنین هزینه های مراقبت های بهداشتی ارائه شده به یک خارجی را در طول مدت بیمه درمانی وی پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که سقف بیمه برای کلیه حوادث بیمه شده در طول دوره بیمه در اسلواکی 65000€ (یورو) برای بیمه شدگان است. همچنین دامنه خدمات درمانی بستگی به نوع قرارداد بیمه بسته تعریف شده در شرایط و ضوابط بیمه دارد. در قلمرو جمهوری اسلواکی و کشورهای حوزه شنگن اتباع خارجی می توانند تحت پوشش بیمه درمانی عمومی این کشور قرار بگیرند.

در نهایت اینکه مراقبت های بهداشتی زیر از بیمه درمانی اسلواکی مستثنی هستند:

مراقبت های بهداشتی زیر از بیمه درمانی اسلواکی

هزینه های زندگی در اسلواکی در سال 2023

لیست اصلی ترین هزینه های زندگی در اسلواکی در سال 2023عبارت اند از:

نوع رستورانقیمت به یورو
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت€00.5
قهوه و کاپوچینو€1.80
پپسی/ کوکا€1.41
شیر (یک لیتر)€0.73
1 قرص نان (500 گرمی)€0.93
تخم مرغ (12 عدد)€1.86
سینه مرغ (1 کیلو گرم)€5.24
گوشت قرمز (1 کیلو گرم)€8.04
بلیط یکطرفه (حمل و نقل مترو)€0.70
تاکسی€3.00
بنزین (1 لیتر)€1.34
یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر€482.17
آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر€383.11
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر€737.27
آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر€586.89

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد روش های دیگری نیز برای مهاجرت به اسلواکی وجود دارد که طی تماس حضوری یا تلفنی (رایگان) با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از جزئیات و شرایط آنها آگاهی یابید. البته ناگفته نماند که در کلیه روش های مهاجرتی به این کشور بایستی هزینه زندگی در اسلواکی را نیز بررسی نموده و مد نظر داشته باشید.

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به اسلواکی

در این بخش از مقاله نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به اسلواکی جلب می نمائیم:

  • انواع ویزاهای رایج در کشور اسلواکی چه نوع ویزایی است؟ ویزای ترانزیت مخصوص حمل و نقل/ ویزای جابه جای در بین کشورهای حوزه شنگن/ ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت
  • مهاجرت تحصیلی به اسلواکی به چه صورت است؟ می توان برای تحصیل دوره های زبان اسلواکی به این کشور وارد شد. علاوه بر یادگیری میزان کافی از زبان این کشور، بعد از آن به زبان اسلواکیایی تحصیل کرد. هزینه های تحصیل به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین دانشجویان بین المللی می توانند برای مقاطع دانشگاهی وارد این کشور شوند.
  • شرایط ورود به کشور اسلواکی برای کار چگونه است؟ اتباع کشورهای خارج از حوزه شنگن در راستای اشتغال به کار باید حتما ویزای کاری اقامت داشته باشند. این ویزا برای کارگران فصلی 6 ماهه و برای باقی افراد به صورت 1 ساله صادر می شود.
  • با ثبت شرکت به چه صورت می توان در اسلواکی سرمایه گذاری کرد؟ برای ثبت شرکت متقاضی باید ابتدا در یکی از بانک های اسلواکی افتتاح حساب کرده و مبلغ 25000€ (یورو) به این حساب واریز نماید. اثبات این که توان نگهداری شرکت و تامین هزینه به مبلغ 8000€ الی 10000€ (یورو) در هر سال بابت پرداخت مالیات را دارد ضروری است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به اسلواکی

  1. Saber گفت:

    سلام من ۳۰سالمه میخواستم بدونم برای مهاجرت به اسلواکی میتونم همراه همزمان با خودم ببرم؟ و اینکه بزای مهاجرت به اسلواکی شرایط سنی مهمه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای مهاجرت با همراه بایستی از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *