مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه کلمبیا آمریکا

معرفی دانشگاه کلمبیا

در باب معرفی دانشگاه کلمبیا آمریکا واقع در غرب سواحل شمالی نیویورک می باشد و این دانشگاه از دانشکده های بسیاری برخوردار خواهد بود. البته مرکز پزشکی این دانشگاه دربرگیرنده دانشکده های پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی و بهداشت عمومی است که در شمال واشنگتن هیتز قرار دارد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به راهنمایی شما در باب معرفی دانشگاه کلمبیا می باشد. دانشگاه کلمبیا از جمله مشهورترین و معتبرترین دانشگاه موجود در سرتاسر جهان می باشد که دارای متقاضیانی زیادی از سایر کشورهای دیگر می باشد.

 بررسی و معرفی دانشگاه کلمبیا آمریکا

دانشگاه کلمبیا یک موسسه خصوصی می باشد که در سال 1754 تأسیس شده است. این دانشگاه در مجموع دارای 6162 دانشجو می باشد. این دانشگاه در خود شهر نیویورک تاسیس شده محوطه این دانشگاه 36 هکتار است. این دانشگاه هم به مانند بسیاری دانشگاه های موجود در جهان از تقویم تحصیلی مبتنی بر ترم استفاده می کنند. رتبه دانشگاه ایالتی کلمبیا در جایگاه نخست بهترین کالج ها در رده دانشگاه های ملی است. میزان هزینه های تحصیل در این کشور 59430$ (دلار) می باشد. بیش از 90% از دانشجویان این کشور در محوطه دانشگاه زندگی می کنند.

آشنایی با سطح آموزشی دانشگاه کلمبیا آمریکا

به صورت کلی در بخش آموزشی این دانشگاه به 3 قسمت اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • کالج کلمبیا
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی فو
  • دانشکده مطالعات عمومی

هم چنین این دانشگاه دربرگیرنده تعدادی از مدارس فارغ التحصیل و حرفه ای، از جمله مدرسه کسب و دانشکده حقوق و کالج پزشکان و جراحان می باشد.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور طبق نمودار زیر خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

هم چنین این دانشگاه دارای کالج پزشکی دندانپزشکی و مدرسه روزنامه نگاری فارغ التحصیلی می باشد. این دانشگاه طیف گسترده ای از فعالیت های دانشجویی را شامل می شود. از جمله 25 فصل در مورد یونان، دانشگاه کلمبیا با کالج بارنارد زنان، اتحادیه علمیه و دانشکده الهیات یهودی دارای ارتبط زیادی می باشد از جمله مشهورترین فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه اشخاص مانند جان جی، پدر و مادر نخست وزیر و نخست وزیر دادگستری و رئیس جمهور سابق باراک اوباما هستند. همچنین این دانشگاه وظیفه مدیریت بر جوایز پولیتزر را بر عهده دارد .

نحوه پذیرش از دانشگاه کلمبیا آمریکا

متقاضیان پذیرش در این دانشگاه کلمبیا می توانند در اوایل هر سال تحصیلی با استفاده نمودن از برنامه مشترک یا درخواست ائتلاف اقدام به ثبت نام در این دانشگاه نمایند متقاضیان پذیرش در این دانشگاه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای برنامه برای دانش آموزان داخلی و بین المللی، به بخش اعمال صفحه پروفایل این دانشگاه مراجعه کنند. با توجه به وب سایت دانشگاه، کلمبیا در هنگام بررسی برنامه ها دارای یک رویکرد کلی می باشد. این بدان معنی است که مامورین پذیرش بیش از نمرات و امتحانات دانشجویان، از جمله مشارکت اضافی در آنها، به توصیه ها و عوامل دیگر مانند شرایط خانوادگی این اشخاص را در بر می گیرد.

درخواست های اولیه متقاضیان پذیرش در دانشگاه کلمبیا به 1 نوامبر منتهی می شود. طبق وب سایت دانشگاه، در اواسط ماه دسامبر، تصمیم گیری در مورد پذیرش دریافت خواهد شد. با این توضیح که بر اساس داده های U.S. News، 21% از متقاضیان اولیه تصمیم گیری که در این دانشگاه کلمبیا پذیرفته شدند. متقاضیان تصمیم گیری منظم از تاریخ پذیرش آنها تا 1 آوریل مطلع خواهند شد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

نحوه پذیرش دانشجویان بین المللی دانشگاه کلمبیا آمریکا

روند پذیرش در دانشگاه کلمبیا برای همه دانش آموزان، بدون در نظر گرفتن حق شهروندی یا کشور محل اقامت، یکسان است. برای متقاضیان پذیرش در این دانشگاه بهتر می باشد که دستور العمل های و برنامه های این دانشگاه را برای اطلاعات بیشتر در مورد رویه ها و الزامات در سایت دانشگاه کلمبیا مشاهده کنند

برنامه های کاربردی متقاضیان پذیرش در این دانشگاه توسط اعضاء اداره پذیرش برنامه های کاربردی از سراسر جهان مورد ارزیابی قرار می گیرد. تمام دانشجویان آینده نگر و خانواده های آنها باید آگاه باشند. اداره ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای اعطاء وظایف خود به سایر کارکنان مجاز نیستند. با هیچ عامل مستقل دیگری در هر جای دنیا کار نمی کنند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی آمریکا را مطالعه بفرمائید.

میزان هزینه ها و معرفی columbia university

میزان هزینه ها و معرفی columbia university

میزان هزینه تحصیل برای دانشگاه کلمبیا و در مقطع کارشناسی 54504$ (دلار) برای سال تحصیلی می باشد. این میزان از هزینه 96% گران تر از متوسط ​​ملی کالج غیرانتفاعی در کشور آمریکا می باشد. به صورت تقریبی هزینه تحصیل در این کشور معادل 27755$ (دلار) است. منجر به این موضوع شده که دانشگاه کلمبیا یکی از گران ترین دانشگاه های این کشور به شمار برود. رتبه بندی 100 رتبه برتر ما قرار دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 4 ساله در نیویورک در رتبه چهارم قرار دارد. گرانترین کالج 4 ساله در ایالت است. قیمت محل اقامت متفاوت نیست. هزینه تحصیل در این کشور در مقاله هزینه تحصیل در آمریکا شرح داده شده است.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

همان طور که ذکر شد دانشجویان این کشور امکان زندگی در محوطه این دانشگاه را دارند. بر اساس مصوبات ارائه شده هیئت مدیره این کشور هزینه اسکان در این مکان ها به میزان 13644$ (دلار) در هر سال تحصیلی می باشد. البته دانشجویانی که برای تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه نیویورک انتخاب می شوند باید حداقل این مبلغ را بپردازند. هزینه زندگی در این کشور به طور کامل در مقاله هزینه زندگی در آمریکا بررسی شده است.

شهریه و معرفی دانشگاه کلمبیا

اگر در محوطه دانشگاه زندگی می کنید، دانش آموزان باید برای هزینه های اضافی زندگی به میزان 1947$ (دلار) هزینه کنند. دانشجویان خارج از دانشگاه باید برای سایر هزینه های متفرقه هزینه 4995$ (دلار) هزینه کنند. میزان بودجه تحصیلی و بودجه زندگی سالانه برای رفتن به کلمبیا 74199$ (دلار) برای سال تحصیلی می باشد. هزینه آن برای همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن وضعیت اقامت نیویورک به همان میزان است. زیرا در این دانشگاه هیچ گونه تخفیف دولتی وجود ندارد.

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله معرفی دانشگاه کلمبیا علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتری در مورد این دانشگاه شدید این فرصت را دارید. با مراجعه نمودن به سایر مقالات تحصیلی موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر اقامت آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *