مهاجرت به کشور کانادا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

آگاهی از مزایا و معایب مهاجرت به کانادا موضوعی می باشد که اشخاص متقاضی در خصوص اخذ اقامت از این کشور بایستی مدنظر قرار دهند. یکی از کشورهایی که بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می کنند کشور کانادا می باشد. متقاضیان باید بدانند که مزایا و معایب مهاجرت به کانادا برای متقاضیان وجود دارد. از این رو باید از این مزایا و معایب آگاه باشند تا بتوانند مهاجرتی همراه با آرامش و بدون هنجاری را تجربه کنند.

این کشور یکی از کشورهایی می باشد که بیش از 82% از جمعیت آن از وضعیت زندگی رضایت کامل دارند. کمترین میزان جرم و جنایت در این کشور اتفاق می افتد. سیاست های جمعیتی در این کشور براساس مهاجرت افراد متخصص و ماهر می باشد. در این کشور امنیت زیادی وجود دارد. جزء آرام ترین و آزاد ترین کشورها در جهان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در باب مزایا و معایب مهاجرت به کانادا در اختیار افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند قرار دهد.

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

از سال 2015 به بعد مهاجرت به کشور کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا انجام می شود. این برنامه یک سیستم انتخابی و جامع برای مهاجرت به کشور کانادا محسوب می شود. برای ورود از طریق این سیستم متقاضی باید امتیاز حداقل 400 را به دست بیاورد. هر چه امتیاز فرد بالاتر باشد شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواست را دارد. این امتیازات بر اساس سن متقاضی، میزان تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی، میزان تحصیلات، انطباق پذیری، داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایان کانادایی و سابقه کاری ارائه می شود.

روش های مهاجرت به این کشور عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • کار در این کشور
  • تولد فرزند در کانادا
  • سرمایه گذاری یا ثبت شرکت
  • ازدواج با تبعه کشور کانادا
  • خرید ملک و پناهندگی

بررسی اخذ اقامت کانادا

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که اخذ اقامت در این کشور آسان نمی باشد. طبق قوانین مهاجرتی هر ساله 250000 نفر می توانند به این کشور مهاجرت کنند. همچنین می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت انجام دهند. در این کشور براساس سیستم خاک و خون به افراد اقامت دائم و تابعیت ارائه می شود. به عنوان مثال والدینی که تصمیم داشته باشند فرزند را در این کشور متولد شود، طفل پس از متولد شدن تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کرده و به عنوان شهروند کانادا شناخته می شود. متقاضیان می توانند از طریق ازدواج با تبعه این کشور نیز اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

در نمودار زیر به بررسی آمار مهاجرین این کشور انگلیسی زبان می پردازیم:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید بدانند که شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا می توانند به صورت رایگان از خدمات پزشکی و آموزشی در این کشور استفاده نمایند. زندگی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. مردم زندگی راحتی را در این کشور تجربه می کنند. در این کشور آب و هوا سرد می باشد به گونه ای که بیشتر مناطق این کشور مخصوصا بخش شمالی که نزدیک به قطب شمال می باشد به دلیل سرمای هوا خالی از سکنه می باشد. در این کشور 10 استان وجود دارد که هر یک از آن ها دارای شرایط گوناگونی می باشد.

مهمترین شهرهای این کشور ونکوور، تورنتو، اتاوا، مونترال و کبک می باشند. در این کشور دانشگاه های معتبری دارد که در سطح دنیا شناخته شده می باشند و دارای بالاترین استانداردهای آموزشی می باشند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند مشغول به کار شوند و در این کشور اقامت داشته باشند. این کشور در همسایگی آمریکا وجود دارد. ازنظر اقتصادی با این کشور همکاری دارد. متقاضیان با دریافت پاسپورت این کشور می توانند به 172 کشور در دنیا بدون اخذ ویزا سفر کنند.

 انواع مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند از مزایای زیادی بهره مند می شوند. در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • قوانین مهاجرت به این کشور نسبت به سایر کشورها آسان تر می باشد. باید گفت با وجود رکود جهانی سهمیه های مهاجران در این کشور کاهش داده نشده است.
  • این کشور برنامه هایی برای مهاجرت افرادی مثل: بازرگانان، کارگران کارفرمایان و افرادی که واجد شرایط مهاجرت نیستند در نظر گرفته است.
  • این کشور حمایت های اجتماعی برای مهاجران و خانواده های آنها در نظر می گیرد.
  • بازار کار در این کشور بسیار خوب می باشد. متقاضیان بین المللی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.
  • حقوق و مزایا با شرایط بسیار خوبی برای کارگران در نظر گرفته می شود.
  • افرادی که پاسپورت کانادایی دارند می توانند به راحتی به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند.
  • در این کشور محدودیتی برای محل استخدام وجود ندارد.
  • افراد در این برای انتخاب دین، زبان، فرهنگ آزاد می باشند.
  • جرم و جنایت در این کشور در پایین ترین سطح قرار دارد. در بین کشورهای جهان کانادا دارای کمترین نرخ جرم و جنایت، خشونت و قانون شکنی می باشد.

جهت زندگی در این کشور و کسب اطلاعات جامع مقاله هزینه زندگی در کانادا را بررسی بفرمائید.

 انواع مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

معایب مهاجرت به کانادا

اگر بخواهیم به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کانادا بپردازیم. باید بگوییم که مهاجرت به این کشور معایبی دارد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد.

  • آب و هوا در این کشور بسیار سرد می باشد. به صورتی که بیشتر از 6 ماه در سال هوا بسیار سرد بوده است. ممکن است مهاجرت با این شرایط آب و هوایی روزهای سختی را تجربه کنند.
  • در این کشور 2 زبان رسمی برای مکالمه وجود دارد. برخی از مردم به زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان فرانسوی صحبت می کنند.
  • در این کشور نرخ مالیات بسیار بالا می باشد. با توجه به در آمد فرد باید بین %20 تا 30% مالیت بپردازد.
  • در این کشور شغل های بسیاری وجود دارد. هر ساله افراد زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می کنند. با این حال یافتن شغلی با شرایط بسیار عالی کمی دشوار می باشد.
  • این کشور یکی از کشورهای گران قیمت در جهان محسوب می شود.
  • برای استفاده از مراقبت های پزشکی باید زمان زیادی در انتظار باشید.

هزینه زندگی در کشور کانادا

برای بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کانادا باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز اشاره کرد. در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور می توان گفت، که اگر بخواهیم هزینه های زندگی کانادا را با کشورهایی مثل: انگلستان، آمریکا و استرالیا مقایسه کنیم باید بگوییم که هزینه ها در کانادا کمتر از این کشور ها بوده و مقرون به صرفه تر می باشد.

  • هزینه زندگی در کانادا: 700$ الی 1000$ (دلار)
  • رفت و آمد و محل سکونت: 1500$ الی 1700$ (دلار)

همانطور که مطالعه کردید اطلاعاتی در رابطه با مزایا و معایب مهاجرت به کانادا در اختیار شما مطالعه کنندگان عزیز قرار داده شد. جهت دریافت مشاوره های بیشتر پیشنهاد می شود با مشاوران و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. با دریافت تعیین وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید. جهت مطالعه بیشتر در رابطه با آموزش در این کشور پیشنهاد می شود به مقاله تحصیل در کانادا مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *