مهاجرت به کشور ارمنستان

مشکلات زندگی در ارمنستان

مشکلات زندگی در ارمنستان

ارمنستان مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته و زندگی در این کشور مزایای بسیاری دارد اما از مشکلات زندگی در ارمنستان نباید غافل شد. هزینه زندگی برای افراد خارجی در این کشور مقرون به صرفه است. این کشور دارای مزایای تجاری از جمله معافیت های مالیاتی و طرح های تشویقی برای سرمایه گذاری و کسب و کار در ارمنستان است. در هر صورت افرادی که خواهان مهاجرت و زندگی در کشور ارمنستان هستن باید به مشکلات زندگی در ارمنستان نیز واقف باشند تا بعدا مشکلی برای آنها پیش نیاید و به قولی همه چیز پیش بینی شده باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه نگاهی به مشکلات زندگی در ارمنستان دارند.

زندگی در ارمنستان

ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده و از شمال با گرجستان، از جنوب با ایران، از شمال شرقی و جنوب غربی با آذربایجان و از غرب با کشور ترکیه همسایه است. جمهوری ارمنستان 29800 کیلومتر مربع سرزمین را اشغال کرده است که در ارتفاع متوسط ​​1800 متری از سطح دریا قرار دارد. بلندترین نقطه کوه آراگاتس (4090 متر) است، در حالی که پایین ترین نقطه دره رود دبد (400 متر) است. پایتخت این کشور ایروان است. براساس سرشماری جمعیت ارمنستان حدود 3 میلیون نفر است كه 1 میلیون نفر از آنها در ایروان زندگی می كنند. ارمنستان آب و هوای استوایی خشک دارد. روزهای آفتابی و صاف بیشتر در یک سال غالب است. تابستان ها در اینجا گرم است، دما بین 22 درجه سانتیگراد تا 36 درجه سانتی گراد در نوسان است.

زمستان ها عمدتا سرد است متوسط ​​دما بین 15- درجه سانتی گراد تا 1- درجه سانتی گراد است. قله های کوهستان پوشیده از برف است، در حالی که دامنه های آنها توسط چمنزارهای کوهستانی پوشیده شده است. بهترین زمان سفر به ارمنستان بهار یا پاییز است. رئیس جمهور رئیس دولت است. رئیس جمهور برای یک دوره 7 ساله و غیر قابل تمدید انتخاب می شود. مجلس ملی تک مجلس نهاد قانونگذاری در ارمنستان است. شورای ملی با رای مردم برای یک دوره 5 ساله انتخاب می شود. ارمنستان همچنین دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی است و هر سال میزان گردشگران به این کشور همانطور که در نمودار زیر می بینید رو به افزایش است:

میزان گردشگران در ارمنستان

معایب زندگی در ارمنستان

ارمنستان، کشوری واقع در منطقه کوهستانی بین آسیا و اروپا، در گذشته رنگارنگ خود با حملات ویرانگر بسیاری روبرو شده است و متأسفانه هنوز هم با نتایج پس از آن دست و پنجه نرم می کند. از زمان انتخاب نیکول پاشینیان به عنوان نخست وزیر در سال 2018، کشور ارمنستان تغییرات گزافی را تجربه کرده است. با این حال، بهبودی از سال ها فساد چیزی نیست که بتواند یک شبه یا فقط به دست یک مرد اتفاق بیفتد و این کشور همچنین عضوی سابق شوروی بوده و اولین کشوری بوده که از آن استقلال یافته است. در اینجا از جمله معایب زندگی در ارمنستان آورده شده است.

  • نرخ بیکاری بالا
  • سختی یادگیری زبان ارمنی
  • کمبود خانه و ویرانی بسیار از ساختمان ها در اثر زلزله
  • دسترسی محدود به آب شیرین
  • کسب درآمد کم
  • وجود فساد در کشور
  • آب و هوا با زمستان های سرد
  • کیفیت نه چندان خوب هوا در ایروان
  • آزادی کم تر زنان

نرخ بیکاری بالا از مشکلات زندگی در ارمنستان

فساد و فقر باعث اعتراضات گسترده مخالفان در ارمنستان شد و سرانجام نخست وزیر سرژ سرکیسیان را مجبور به استعفا در 23 آوریل کرد. این کشور در سال های اخیر با تورم و تقاضای داخلی بسیار ضعیف روبرو بود. این کشور 3 میلیون نفری بستگی زیادی به کمک و سرمایه گذاری ارباب شاهنشاهی سابق روسیه دارد که رکود اقتصادی آن به صادرات ارمنستان و همچنین به میزان اشتغال ارمنی ها در سال های اخیر ضربه زده است. حدود 11% از جمعیت ارمنستان و این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند، با درآمد کمتر از 2000AMD (درام) در روز مواجه هستند. دولت چون دائما با کسری بودجه روبرو است نرخ بیکاری نیز بالا است. لذا یافتن کار در ارمنستان و مدیریت هزینه زندگی در ارمنستان مشکل می باشد و از معایب زندگی در ارمنستان است.

البته نرخ بیکاری پس از روی کار آمدن رئیس جمهور بهتر شده است اما هنوز بالا است. در نمودار زبر میزان نرخ بیکاری و شرایط کار در ارمنستان قایل مشاهده است:

نمودار نرخ بیکاری در کشور ارمنستان

زبان از مشکلات زندگی در ارمنستان

زبان رسمی ارمنی است، شاخه ای جداگانه از خانواده زبان های هند و اروپایی است. حروف ارمنی با حروف زبانهای دیگر تفاوت اساسی دارند. عموماً ساختمان های دولتی و اماکن عمومی نیز با تابلوهایی با حرف لاتین مشخص شده اند. علاوه بر ارمنی، روسی نیز بسیار استفاده می شود و برخی از مردم ارمنستان می توانند به زبان انگلیسی نیز ارتباط برقرار کنند. ارمنی ها زبان منحصر به فرد خود را دارند که بسیار عالی است. اما تلاشی برای یادگیری آن بسیار سخت است. به عنوان مثال هفت صرف وجود دارد و صرفا دستور زبان تنها مشکل نیست. ارمنی واژه های خاص خود را دارد، بنابراین هر واژگان دیگری که از زبان های مختلف بلد باشید بی فایده است.

اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی داشته باشید علاوه بر بررسی زبان باید ویزای تحصیلی ارمنستان را اخذ کنید. وقتی ارمنی ها متوجه می شوند که شما ارمنی نیستید، آنها می فهمند که شما به زبان آنها صحبت نمی کنید. متاسفانه، آنها بلافاصله تصور می کنند که شما روسی صحبت می کنید، که زبان دوم مشترک همه جمهوری های سابق شوروی است. انگلیسی در اینجا آنچنان رایج نیست. اغلب متوجه می شوید که از صحبت کردن با شما به زبان انگلیسی پرهیز می شود. زبان اول تحصیل در ارمنستان نیز ارمنی است.

پارامترشرح
زبان رایج مردم ارمنستانارمنی و روسی
زبان آموزشارمنی، انگلیسی و روسی

رفت و آمد به ارمنستان

ارمنستان در میانه نقشه جهان واقع شده است اما رفت و آمد یک دردسر بزرگ است. این کشور محصور در خشکی و کوهستانی است. پروازهای مستقیم محدود به تعداد انگشت شماری از شهرهای اروپا، روسیه و شبه جزیره اعراب است. بیشتر پروازها در نیمه شب انجام می شوند و به سختی می توانید از ارمنستان به جایی دیگر بروید. مرزهای ترکیه و آذربایجان به دلایل تنش های سیاسی بسته شده اند. و رفتن به ایران و گرجستان، اگرچه ممکن و خیلی دور نیست، اما به دلیل طولانی بودن جاده سنگلاخ و آسفالته، با ماشین سخت است. البته ارمنستان دو فرودگاه بزرگ دارد. فرودگاه اصلی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس است که در فاصله حدود 12 کیلومتری مرکز ایروان واقع شده است، در حالی که فرودگاه دوم در گیومری واقع شده است. بیش از 50 شهر جهان پروازها را به ایروان انجام می دهند.

مسکن از مشکلات زندگی در ارمنستان

مسکن از مشکلات زندگی در ارمنستان

ارمنستان مملو از ساختمان های فرسوده است و هنوز در حال بهبودی از زلزله سال 1988 است. بیش از 30 سال می گذرد و 517000 نفری که بی خانمان شدند مجبور شده اند در خوابگاه ها یا اتاق های یک نفره زندگی کنند. در بسیاری از ساختمان ها سیستم گرمایش و سرمایش وجود ندارد، بنابراین ساکنان به سوختن چوب به عنوان منبع گرما اعتنا می کنند. بیش از 50% از ساختمان های آپارتمانی به دلیل بازسازی مقاوم در برابر زلزله و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد بازسازی قرار گرفته اند. از سال 2015، مسکن 4323 خانواده را فراهم شده است و بقیه یا بی خانمان هستند و یا در ساختمان های خراب زندگی می کنند.

اگرچه به دلیل قرار گرفتن ارمنستان در یک منطقه کوهستانی، منبع گسترده ای از آب طبیعی وجود دارد، این کشور هنوز به آب لوله کشی دسترسی پیدا نکرده است، اگرچه حدود 99% مردم اکنون بیست و یک ساعت در روز آب جاری دارند. شرکتهایی مانند Veolia که در زمینه تصفیه فاضلاب ارمنستان نیز فعالیت دارند مسئول بهبود قابلیت دسترسی و تمیزی آب هستند.

مشکلات زندگی زنان و مردان در ارمنستان

ارمنستان کشوری مدرن است و حداقل در ایروان زنان ظاهرا بازی می کنند، لباس می پوشند و در مورد چگونگی و مکان مورد نظر خود مطالعه می کنند. اما این تمام ماجرا نیست. زنان و دختران به همان اندازه که باید آزاد باشند آزاد نیستند و همه کارهای مشابه با همتایان مرد خود را انجام نمی دهند. به احتمال زیاد کمتر می توانید زنان در خانه را بخصوص در شب ببینید. زنان همچنین اکثریت قریب به اتفاق آشپزی، نظافت، تربیت کودک و این نوع کارها را انجام می دهند. ممکن است هنجارهای فرهنگی یا شاید به دلیل کمبود عمومی فرصت مالی و استقلال در ارمنستان این نوع آزادی ها کم تر می باشد.

لازم به ذکر است ارمنستان یکی از کشورهایی است که خدمت ارتش اجباری است. ارمنستان مردان ارمنی را هنگامی که 18 ساله شدند به مدت دو سال به سربازی می فرستد. با این حال افرادی که تحصیلات عالی را دنبال می کنند ممکن است خدمات خود را تا اخذ مدرک لیسانس موکول کنند در آن زمان دولت آنها را ملزم به خدمت به مدت 3 سال می کند. بسیاری از دانشجویان شکایت دارند که خدمت سربازی مورد نیاز باعث قطع تحصیلات می شود و بازگشت به دانشگاه پس از این وقفه اجباری را دشوار می کند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله منتشر شده توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خوبی با معایب زندگی در ارمنستان آشنا شده باشید. جهت مهاجرت به ارمنستان و اخذ ویزای توریستی ارمنستان می توانید لینک های ارائه شده را دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در ارمنستان

  1. اردلان گفت:

    سلام وقت بخیر من یک تریدر هستم و تو بازار های مالی فعالیت می کنم می خواستم بپرسم شرایط اقامت و شهروندی ارمنستان به چه صورته سپاسگزارم

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بایستی شرایط شما در خصوص نوع مهاجرت بررسی گردد. برای آگاهی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. عرب زاده گفت:

    سلامسوال من این است:
    فارغ التحصیلان پزشکی ارمنستان توانایی ادامه تحصیل در دوره تخصص را دارند؟
    هزینه زندگی دو نفر در ایروان بدون هزینه دانشگاه چقدر می باشد؟
    با کیفیت زندگی قابل قبئل

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای ادامه تحصیل باید دانشگاه مقدصد را در خصوص تائید مدرک بررسی کنید. میزان هزینه زندگی برای یک نفر به مقدار 425.433 درام در ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *