مهاجرت کاری ارمنستان

مشاغل مورد نیاز ارمنستان

مشاغل مورد نیاز ارمنستان

با جستجوی کار در کشور ارمنستان به خصوص لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان می توانید با توجه به این لیست به فکر مهاجرت کاری باشید. ارمنستان نیز مانند بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت نیازمند به نیروی جوان و تحصیل کرده در بخش های دیجیتال، فناوری و مشاغل جدید دارد. ارمنستان همچنین به دلیل هزینه های پایین تر در حال تبدیل شدن به خانه ای برای شرکت های مختلف فناوری و دیجیتال می شود. این کشور همچنین به دلیل کمبود نیروی کار مهندسی نیاز به مهندسین در بخش های مختلف دارد. نیروی کار خارجی برای کار در کشور ارمنستان نیاز به مجوز کار و ویزای کاری دارد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در مورد مشاغل مورد نیاز کشورهای مختلف مد نظر شما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان 2023

ارمنستان دارای جمعیت پیر با سطح تحصیلات بالا و نتایج چالش برانگیز در تمام شاخص های بازار کار است. در سال 2019 نسبت جوانان در کشور 20% بود، در حالیکه در سال 2012 این مقدار 27% بود. از اوایل سال 2000، تعداد جوانان در حال کاهش است و کاهش کلی حدود 30% است. سطح بالای مهاجرت جوانان دلیل اصلی این روند جمعیتی است. در حال حاضر بازار کار ارمنستان به افراد جوان و ماهر و تحصیل کرده نیاز دارد. لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان در سال 2023 به سمت مشاغل حرفه ای و بیشتر در صنعت فناوری و تکنولوژی حرکت کرده است. در لیست 5 حرفه و شغل پرطرفدار در ارمنستان می تواند مشاغل زیر را معرف کرد:

  • مشاوران فروش
  • مشاورین بخش خدمات
  • مدیران فروش
  • حسابداران
  • کارمندان اداری

از جمله سایر حرفه های پر تقاضا در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان شامل:

  • مهندسین فناوری و اطلاعات
  • پرستاری
  • مهندسین کشاورزی
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • مهندس معماری
  • مهندس ساخت و ساز
  • مدرسین زبان
  • مشاغل مربوط به ساختمان سازی و نصب
  • مدیریت پروژه

تحول بازار کار و لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان

بازار کار جهانی در حال تحولات ساختاری است. محرک های اقتصادی، اجتماعی جمعیتی، فناوری و محیط زیست در حال تغییر تقاضا و نیازهای بازار کار هستند. تحولات در بازار کار فرصت های منحصر به فردی برای توسعه، به ویژه برای اقتصادهای در حال توسعه و همچنین چالش هایی مانند نابودی شغل، کمبود احتمالی نیروی کار، خطرات بیکاری، عدم تطابق مهارت ها و موارد دیگر ایجاد می کند. پرداختن به این چالش ها برای ایجاد نیروی کار قوی و قابل اشتغال، حفظ سطح بالای اشتغال و امکان رشد اقتصادی پایدار بسیار مهم است.

برای سنجش نبض بازارهای کار، کسب بینش در مورد نیازهای در حال ظهور از جمله برنامه های توسعه استراتژیک شرکت ها، تحولات فنی و نیازهای نیروی انسانی به مهارت حائز اهمیت است. هدف آن روشن کردن درک و اهداف شرکتهایی است که تقاضای نیروی کار را در بخشهای مختلف صنعت شکل می دهند لذا باید توجه ویژه ای به پیشرفت های فن آوری در درک پتانسیل آنها برای ایجاد شغل و ایجاد اخلال در مشاغل شود.

جهت بررسی بازار کار در کشور ارمنستان نمودار نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در ارمنستان

آینده کار در ارمنستان

روندهای شناسایی شده در ارمنستان در نتیجه بررسی آینده مشاغل و کار در ارمنستان مطابق با روند جهانی است. مشاغل جدیدی در حال ظهور هستند که در نتیجه عوامل زیر به وجود آمده اند:

فاکتورهای مهم در تغییر لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستانمیزان اثر
انقلاب فناوریبسیار زیاد
شرایط اقتصادی اجتماعیزیاد
تغییرات جمعیتیکم
عوامل زیست محیطی و ژئوپلیتیکیزیاد

پیش بینی می شود برخی از مشاغل و شغل های قدیمی در 5 سال آینده از بین بروند. وظایف انجام شده توسط کارگران در آینده در نتیجه اتوماسیون و پیشرفت تکنولوژی تغییر می کند. کسری از وظایف انجام شده توسط انسان به جای ماشین به سرعت در حال کاهش است. انتظار می رود حتی وظایفی که ذاتاً انسانی هستند مانند ارتباط و تعامل، هماهنگی، مدیریت و مشاوره و همچنین استدلال و تصمیم گیری تا حدودی در آینده نزدیک خودکار شوند.

نیازهای مهارت برای اشتغال همراه با تحولات بازار کار و انقلاب فناوری در حال تغییر است. جذب نیرو و افزایش کارکنان در سطح جهانی به یک ضرورت تبدیل می شود. انتظار می رود سهم شرکتهایی که قصد دارند برای جذب مجدد کارمندان خود تلاش کنند در مقایسه با روش فعلی افزایش یابد. فقط 20% از شرکت های بررسی شده در ارمنستان در 12 ماه گذشته مجددا کارکنان خود را تغییر داده اند. در حال حاضر 30-50%از سازمانهای مورد بررسی فکر می کنند که حداقل 15-25% از کارگران آنها در آینده به کارگیری مجدد نیاز دارند.

مشاغل فناوری در لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان

ما در دوره ای از فناوری پیشرفته زندگی می کنیم و با چنین پیشرفت سریعی، تغییر چشم انداز دنیای آنلاین زندگی روزمره ما را به طرز چشمگیری تغییر داده است. شکی نیست که در طول سال ها فناوری به طرز شگفت انگیزی منابع مفیدی ایجاد کرده است که تمام اطلاعاتی را که می توانیم به دست بیاوریم در اختیار ما قرار داده است. نرم افزار دنیا را می بلعد و شما می توانید تصور کنید که این خبر خوبی برای متخصصان فناوری اطلاعات است. فقط فیس بوک و گوگل نیستند که به متخصصان فناوری اطلاعات نیاز دارند. تقریبا هر صنعت به کسانی وابسته است که می دانند چگونه کد بنویسند. طبق آمار انتظار می رود مشاغل در زمینه تولید نرم افزار تا 17% رشد داشته باشند. آنها این رشد را بسیار سریع تر نسبت به میزان متوسط ​​در میان سایر مشاغل طبقه بندی می کنند.

از آنجا که در طی ده سال آینده فناوری فقط بیشتر و بیشتر تغییر خواهد کرد این مشاغل در ارمنستان نیز جزو مشاغل موردنیاز خواهد بود. تحقیقات نشان می دهد تا سال 2025، نیاز به برنامه نویسان در ارمنستان 30.000 برابر خواهد شد. بانک جهانی همچنین این مسئله را برجسته می کند که به دلیل افزایش تعداد شرکت های فناوری اطلاعات در ارمنستان، تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات همچنان افزایش خواهد یافت.

مشاغل فناوری در لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان

مشاغل فناوری در ارمنستان

بخش فناوری و IT در کشور ارمنستان دارای مزایای زیاد از جمله:

  • حضور در لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان
  • دریافت حقوق و دستمزد مناسب
  • شرایط ورود آسان
  • امکان تحصیل در ارمنستان در این رشته

ارمنستان هنوز به عنوان مکانی کم هزینه برای برون سپاری توسعه نرم افزار در نظر گرفته می شود. همچنین حقوق ها در این بخش ها نسبت زیاد است. طبق گزارش بانک جهانی ارزیابی مهارت های فناوری اطلاعات در ارمنستان، نشان می دهد که از بین تمام شرکت های فن آوری، 87٪ شرکت های فناوری اطلاعات و 13% باقیمانده شرکت های پیشرفته هستند. بنابراین شایان ذکر است که تفاوت بین چنین شرکت هایی وجود دارد:

  • شرکت های فناوری اطلاعات: درگیر توسعه نرم افزار و سیستم، برنامه نویسی وب و موبایل هستند.
  • شرکت های با فناوری پیشرفته: درگیر توسعه نرم افزار و سخت افزار برای طراحی، ساخت و استفاده از موتورها، ماشین آلات و ساختارهای اتوماسیون هستند.

بنابراین اکثر شرکتهای فعال در ارمنستان بر روی توسعه نرم افزار و وب متمرکز شده اند. بیشتر زبان های برنامه نویسی زبان های سطح بالایی هستند و متخصصان فناوری اطلاعات با سخت افزار کامپیوتر سر و کار ندارند. سهولت نسبی یادگیری آن زبانهای برنامه نویسی بدون شک یکی از دلایل اصلی تغییر بسیاری از حرفه ها به فناوری اطلاعات در IT است. جهت اخذ اطلاعات بیشتر درباره ویزای کاری ارمنستان و شرایط کار در ارمنستان می توانید به سایر مقالات ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه و آنها را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *