مهاجرت کاری آلمان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

آگاهی از مبحث مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان از سایر مسائل مهم برای افرادی است که خواهان کار در آلمان می باشند. کشور آلمان اقدام به جذب نیروی کار متخصص از طریق اعطای ویزای کاری می نماید. با توجه به اینکه این کشور دارای اقتصادی قدرتمند است مهاجرت از طریق ویزای کاری فرصت منحصر به فردی برای واجدین شرایط است. آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان به موفق شدن در این پرونده کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، به مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان پرداخته شده است.

بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

متقاضی لازم است ابتدا وقت سفارت بگیرد. در آن تاریخ به سفارت مراجعه نماید. سپس به هنگام مراجعه به سفارت، باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان را ارائه دهد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا (2 عدد)
  • عکس پاسپورتی (2 عدد)
  • گذرنامه معتبر
  • قرارداد کار یا نامه کارفرما
  • گواهی استطاعت مالی
  • پرداخت مبلغ 60€ (یورو) برای هزینه ویزا

انواع ویزای کاریابی آلمان

ویزای کاریابی در آلمان در 3 قالب کلی انجام می گیرد. در این جا به بررسی هر کدام به صورت مجزا خواهیم پرداخت. انواع ویزای کاریابی آلمان عبارتند از:

  • عمومی
  • متخصص حرفه ای
  • خود اشتغالی (کار آفرینی)

در ویزای کاریابی عمومی متقاضی باید یا در یک حرفه صلاحیت داشته باشد و یا پیشنهاد قرداد داشته باشد. در این نوع ویزا کارفرما با توجه به نیاز اقتصادی کشورش از بیرون مرزهای اتحادیه اروپا نیروی کار جذب می نماید. همچنین حداقل دستمزد حاصل از کار در این کشور اروپایی در نمودار زیر بیان گردیده است:

متوسط دستمزد در آلمانکشور آلمان تمایل زیادی به استخدام نیروهای متخصص و حرفه ای دارد. لازمه این نوع ویزا تحصیلات دانشگاه و یا تجربه کار حرفه ای می باشد. افراد متخصص، اساتید، مدیران حرفه ای قادر به اخذ این ویزا هستند و در صورتی که با کارفرمایان آلمانی به توافق نرسند می توانند با اخذ اقامت، برای 6 ماه ویزای جویای کار در آلمان دریافت نمایند تا کار مناسب خود را پیدا نمایند.

افرادی که به ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار در آلمان تمایل دارند قادر به اخذ این ویزا می باشند. بدین منظور در ابتدا متقاضی باید سود آوری کار مورد نظر خود را اثبات نماید و سرمایه لازم برای انجام این سرمایه گذاری و ثبت شرکت را داشته باشد که حداقل این سرمایه در آلمان 1.000.000€ (یورو) می باشد. مجوز اخذ شده نهایتا تا 3 سال اعتبار خواهد داشت پس از این مدت دارنده این ویزا می تواند برای اخذ اقامت اقدام نماید. دارنده ویزا می تواند برای مهاجرت همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود اقدام نماید.

درخواست اخذ ویزای کاریابی آلمان

اولین قدم این است که فرم ویزای لازم را از وب سایت سفارت این کشور در کشور خود دانلود کنید و برای مصاحبه ویزا در سفارت یا دفاتر کنسولگری وقت بگیرید. قرار ملاقات ها باید حداکثر 3 ماه قبل رزرو شود. بنابراین، بهتر است در اسرع وقت آن را رزرو کنید و از زمان بینابینی برای جمع آوری تمام مدارک لازم استفاده کنید. در برخی کشورها می توانید فرم را پر کنید و حتی موارد را به صورت آنلاین اسکن کنید. در روز قرار ملاقات، تمام مدارک لازم جهت اخذ ویزای جستجوی کار این کشور را همراه داشته باشید. حتی اگر قبلا آن ها را به صورت آنلاین اسکن کرده باشید. شما باید در یک مصاحبه کوتاه حدود 10 دقیقه ای شرکت کنید.

در طول مصاحبه ویزای جستجوی کار این کشور، ممکن است سوالات مربوط به انگیزه شما برای مهاجرت به این کشور باشد، یا ممکن است از شما خواسته شود که عناصر درخواست خود را روشن کنید. اگر ویزای شما تایید شود، رسیدگی به آن حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد. با این حال، شما باید حداکثر 4 تا 5 ماه برای کل فرآیند زمان بگذارید. اگر پیشنهاد کاری از یک شرکت آلمانی دارید، می توانید برای ویزای کاری یا اجازه اقامت اقدام کنید. کسانی که در طول دوره ویزای جستجوی کار خود شغل پیدا کرده اند می توانند برای این کار در این کشور درخواست دهند و نیازی به بازگشت به خانه ندارند.

کاریابی و کارت آبی در آلمان

برای یافتن شغل مناسب و مهاجرت کاری به آلمان می توانید از 2 طریق اقدام نمایید:

  • اول این که قبل از مهاجرت، کار مورد نظر را یافته و با اخذ ویزای کار که مدارک مورد نیاز در ادامه آورده شده به این کشور مهاجرت نمایید.
  • دوم اینکه ویزای کاریابی گرفته و به آن کشور بروید و کار مورد نظر خود را آنجا بیابید.

شرایط و مدارک لازم برای این 2 مورد در ادامه بیان شده است. کارت آبی اتحادیه اروپا مجوزی برای اقامت و کار در کشورهای اروپایی است. شهروندان خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپای می توانند با کسب آن از این اجازه برخوردار شوند. همچنین تحصیل در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از این رو می توانید مقاله تحصیل دندانپزشکی در آلمان را نیز از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ کارت آبی آلمان

برای برخوردار شدن از کارت آبی، افراد متقاضی باید واجد شرایط باشند. در این بخش به طور فهرست وار به بررسی این شرایط خواهیم پرداخت:

  • مدرک کارشناسی
  • حداقل 5 سال تجربه حرفه ای در کار
  • ارائه پیشنهاد کار
  • قرارداد کاری از جانب کارفرمای اروپایی با رعایت حداقل حقوق
  •  میانگین درآمد سالانه 42000€ (یورو)

بلوکارت و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

بلوکارت و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

به منظور اخذ کارت آبی کشور آلمان، متقاضی باید مدارک ذیل را آماده کند:

  • تکمیل شده فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورتی (2 عدد)
  • کپی پیشنهاد کار (2 عدد)
  • مدرک کارشناسی
  • مدرک بیمه سلامت

مدت زمان معتبر بودن این کارت به مدت قرارداد تنظیم شده با کارفرما بستگی دارد. اگر این مدت 4 سال باشد اعتبار این کارت به همین میزان می باشد و پس از آن می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام نمود. درصورتی که مدت زمان قرارداد، کمتر از زمان مقرر برای اخذ اقامت دائم باشد. اعتبار کارت 3 ماه بیشتر از مدت زمان قرارداد خواهد بود. پس از آن باید تمدید گردد.

مزایای اخذ کارت آبی آلمان

اخذ کارت آبی آلمان، امتیازهایی را برای افراد به همراه دارد که عبارتند از:

  • دارندگان این کارت امکان زندگی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارا می باشند.
  • این کارت قابلیت تمدید دارد و تبدیل اقامت موقت را به دائم امکان پذیر می نماید.
  • دارنده این کارت می تواند با ارسال دعوت نامه امکان مهاجرت و اقامت همسر و فرزندان تحت تکفل را میسر گرداند. مدت این اقامت به مدت اعتبار دارنده کارت وابسته است.
  • در صورتی که فرد دارای این کارت، سطح دانش زبان آلمانی B1 را داشته باشد، می تواند در کمتر از زمان تعیین شده (3 سال) اقامت دائم اخذ نماید.

مدارک و هزینه مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

در کشور آلمان یک مهندس با متوسط 40 ساعت کار در هفته، درآمد سالانه ایی در حدود 40000€ الی 85000€ (یورو) با توجه به سابقه کاری دارد. این مبلغ برای پزشکان بیشتر از این مقدار می باشد. این امر نشان دهنده این است که در صورت داشتن تخصص و حرفه در کشور آلمان می توانید در آمد خوبی بدست آورید.

بطور کلی مخارج زندگی در آلمان زیاد است و این در حالی است که به میانگین مخارج در کشور های اروپای غربی نزدیک می باشد. هزینه زندگی در آلمان به شهر انتخابی و سبک زندگی بستگی دارد اما بطور میانگین افراد برای زندگی در آلمان ماهانه به 800€ (یورو) احتیاج دارند. مخارج زندگی در این کشور 124% بیشتر از ایران می باشد. همچنین هزینه مسکن نیز در آلمان 91 % بیشتر از ایران می باشد.

  • در مجموع می توان گفت آلمان فرصتی بی نظیر برای مهاجرت کاری است.
  • آلمان به سبب قدرت اقتصادی خود، ظرفیت بالایی در جذب نیروی کار دارد.
  • بدون مبالغه می توان گفت که آلمان برای هر نیروی کاری که مهارت و تخصص داشته باشد جا دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمای مطمئن شما در امر مهاجرت است. به منظور اطلاع از هزینه زندگی در آلمان و مهاجرت به آلمان از طرق مختلف می توانید از اطلاعات مشاوران ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی آلمان

  1. قراخانلو گفت:

    من 31 سال دارم و فارغ التحصیل شیمی هستم.
    بنظرتون چقدر احتمال موفقیت در کاریابی در آلمان دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *