مهاجرت کاری اتریش

مهاجرت کاری به اتریش

مهاجرت کاری به اتریش

امروزه مهاجرت کاری به اتریش یکی از پر طرفدارترین طرق مهاجرت است. برای اقدام در این زمینه باید شرایط و قوانین اداره مهاجرت را رعایت نمود. فرد متقاضی به عنوان یک تبعه خارجی، حق کار در کشورهای اتحادیه اروپا را خواهد داشت. فقط کافی است با یکی از روش های زیر که در ذیل این مقاله ارائه می گردد. فرد خارج از اتحادیه اروپا، برای دستیابی به مجوز و ویزای کاری اتریش، نیاز به پیشنهادکاری خواهد داشت. البته دستیابی به این پیشنهاد و مجوز کاری به صورت مستقیم از اتریش بسیار دشوار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد در باب مقاله پیش رو، راه ها و ویزاهای دیگری را که رمز ورود فرد را ساده تر ایجاد می کند. بدین ترتيب طبق آخرین قوانین (2024-2023) به متقاضیان ارائه دهد.

دلایل مهاجرت کاری به اتریش

اتریش دارای نظام اقتصادی سوسیالیستی است. همین نظام موجب شده تا شهروندان این کشور از سطح زندگی بالایی برخوردار باشند. اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. برخی از دلایل توجیه علاقه ایرانیان برای کار در کشور اتریش به شرح زیر است:

  • نظام اقتصادی این کشور بر پایه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ شکل گرفته است.
  • نرخ بیکاری در کشور اتریش زیر 5% است.
  • کمبود نیروی کار در سمت مدیریت مشاغل و شرکت ها
  • پرداخت دستمزدهای بالا به کارمندان به علت کمبود نیروی کار

مشاغل مورد نیاز اتریش

کشور اتریش در شاخه های متنوعی نیاز به نیروی کار ماهر دارد. سایت اداره مهاجرت اتریش برخی مشاغل را صراحت نام برده که بعضا به شرح زیر هستند:

  • مهندس سازه
  • مهندس مکاترونیک
  • مهندس it
  • مهندسی مدیریت کالا
  • مهندس قطعات و ابزار
  • پرستار
  • روانپزشک

از این رو نرخ تورم در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

نرخ تورم در اتریش

روش های مهاجرت کاری به اتریش بسیار متنوع است. با توجه به شرایط نوعی و فردی شخص متقاضی، می توان راه هایی را پیشنهاد کرد. کار در کشور اتریش بسیار برای ایرانیان حائز اهمیت است. زیرا این کشور از لحاظ شرایط اقتصادی و مالی بسیار قدرتمند است. از این رو جای پیشرفت بسیاری برای متقاضیان کار در کشورهای خارجی دارد. ذیلا به برخی از طرق پرکاربرد در این زمینه اشاره می شود.

مهاجرت کاری به اتریش پس از تحصیل

فرد می تواند جهت ادامه تحصیل رایگان، از طریق ویزای دانشجویان، مهاجرت تحصیلی به اتریش، داشته باشد. دانشجو می تواند در حین تحصیل در دانشگاه، به کار موقت در کشور اتریش مشغول شود. دانشجوی خارجی در کشور اتریش، از طریق کار دانشجویی می تواند هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را تا حدی پوشش دهد. دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی در کشور اتریش، از شانس بالاتری برای یافتن شغل برخوردار هستند. همه کسانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد اتریش شده اند، این اجازه را دارند که تا 1 سال پس از پایان دوره تحصیلی خود در خاک این کشور بمانند. آنها می توانند در این حین فرصت کافی برای یافتن شغل مورد نظر خود را داشته باشند. فارغ التحصیلان مقطع دکترا نیز می توانند 2 سال پس از پایان تحصیل خود در این کشور بمانند.

مهاجرت کاری به اتریش از طریق پیشنهاد کاری

فرد می تواند با ارسال رزومه به کارفرمایان و شرکت های مختلف در کشور اتریش، تقاضای کار خود را ثبت برساند. در صورتی که مورد توجه یک موسسه یا شخص قرار گیرد، از جانب وی برای استخدام نیروی کار در اتریش دعوت می شود. این روش سخت ترین روش برای دریافت ویزای کار است. چرا که کارفرمایان برای استخدام نیروی کار از کشور سوم، طبق قانون حمایت از نیروی کار داخلی، باید ابتدا یک دوره 3 ماهه، درخواست نیروی کار برای متقاضیان اتریشی را در روزنامه های رسمی آن کشور به ثبت برساند.

در صورتی که موفق به یافتن نیروی کار مناسب نشوند، باید یک دوره 3 ماهه دیگر نیز تقاضا برای جذب نیروی کار از اتحادیه اروپا داشته باشند. تنها در این حالت اگر موفق به یافتن نیروی کار نشوند، می توانند برای استخدام نیروی کار از کشور سوم (خارج از اتحادیه اروپا) اقدام کنند. البته متقاضی می تواند با نوع دیگری از ویزا راحت تر برای کار در اتریش اقدام نماید. آن هم کسب ویزای جست و جوی کار است. در صورتی که در لیست مشاغل مورد نیاز باشد.

مهاجرت کاری به اتریش با ویزای جست و جوی کار 

اتریش این امکان را ایجاد کرده است که فرد متقاضی کار با یک ویزای جست و جوی کار، برای مدت 6 ماه وارد خاک اتریش شود. متقاضی در این مدت اجازه دارد تا شغل موردنظر خود را بیابد. این اجازه تنها در صورتی صادر خواهد شد که فرد بتواند حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز لازم جهت اخذ ویزای کار را به دست آورد. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2019 را مطالعه بفرمائید.

در صورتی که فردی موفق به یافتن کار در کشور اتریش شود، موجب:

  • اخذ مجوز کار به مدت 1 سال در خاک این کشور
  • پس از آن، حق داشتن اقامت موقت در اتریش را دارا است.
  • امکان دریافت کارت اقامت پس از اثبات در اختیار داشتن اجازه اقامت و حقوق ثابت ماهیانه
  • امکان تمدید اقامت پس از پایان 1 سال اجازه کار در اتریش
  • اجازه اقامت به مدت 2 سال دیگر در اتریش، در صورت موافقت با تمدید اجازه کار
  • امکان اخذ اقامت دائم اتریش، پس از گذراندن یک دوره 5 ساله مداوم در این کشور و پرداخت مالیات بر درآمد
  • درصورت اخذ اقامت دائم، دیگر نیاز به تمدید اجازه کار نیست. فرد می تواند آزادانه در کشور اتریش کار کند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به اتریش

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به اتریش

برای مهاجرت کاری به این کشور ارائه برخی مدارک الزامی است:

مدارکتوضیحات
فرم درخواست ویزای کار
2 قطعه عکس3*4 که مربوط به 6 ماهه اخیر
شناسنامه و کارت ملیترجمه شده به زبان آلمانی
گذرنامهبا حداقل 3 ماه مدت اعتبار
بیمه درمانی معتبربرای 6 ماه به ارزش 30000€ (یورو)
ارائه عدم سوء پیشینه قضاییترجمه و اصل مدرک
رزومه کاری معتبرترجمه به زبان آلمانی
ارائه ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی و اصل مدرکترجمه به زبان آلمانی
ارائه فرم تمکن مالینشانگر توانایی پوشش هزینه های خود در اتریش
مدرک زبان معتبردر سطح مقدماتی (A2)

مهاجرت به اتریش از طریق خوداشتغالی

هر کسی که بخواهد به عنوان شهروند اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا مهاجرت کند، دسترسی نامحدودی به بازار کار این کشور دارد. این افراد حق دارند آزادانه در این کشور در چارچوب آزادی رفت و آمد کارگران و آزادی استقرار رفت و آمد کنند. به همین دلیل اصولا به شرط داشتن سند مسافرتی معتبر (گذرنامه یا مواردی از این دست) مجاز به کار به صورت خوداشتغالی هستند. بر این اساس، اتباع خارجی مجاز به تأسیس شرکت در این کشور، تصدی سِمت مدیر عامل و همچنین تصاحب شرکت هستند.

این کشور با کارت قرمز-سفید-قرمز (RWR Card) یک سیستم مهاجرتی شفاف و منعطف را معرفی کرده است. هدف این است که امکان مهاجرت هدفمند و دائمی کارکنان واجد شرایط از کشورهای ثالث و اعضای خانواده آن ها به این کشور مطابق با معیارهای سیاست شخصی و بازار کار فراهم شود. کارت قرمز-سفید-قرمز منحصرا برای شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا طراحی شده است. اگر مایل به ادامه کار خوداشتغالی در ا هستید و به یکی از گروه های زیر تعلق دارید، می توانید کارت قرمز-سفید-قرمز را دریافت کنید:

  • بنیانگذاران استارتاپ
  • کارگران کلیدی خوداشتغال

خوداشتغالی فرصتی عالی برای افرادی است که می ‌خواهند حرفه خود را شکل دهند و آماده انجام کارهای بیشتر هستند. اما از غلبه بر چالش ‌ها لذت می‌ برند و می ‌خواهند زندگی مستقلی ایجاد کنند.

 مهاجرت به اتریش در سال 2023

مهاجرت کاری به اتریش، می تواند آینده کاری فرد را در خاک اروپا تضمین کند. با این وجود یافتن کار مناسب برای ساکنین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در اتریش یک پروسه زمان بر است. شما می توانید با داشتن حرفه و تخصص و در سن مناسب و زمان ایده آل برای کار در کشور دیگری اقدام نمائید. فقط کافیست از مسائل حقوقی و مهاجرتی آن کشور آگاه باشید. جهت اخذ اقامت اتریش مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در حال حاضر بسیاری از کشورها نیاز به نیروی انسانی جهت کار در حرفه های خاص دارند. البته مهاجرت به هر کشوری می باید بر اساس قوانین روز مهاجرتی آن کشور صورت پذیرد. در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل دارید، با توجه به کم بودن هزینه های تحصیل در کشور اتریش، می توانید از طریق ویزای تحصیلی به کشور اتریش مهاجرت کنید. پس از پایان دوره تحصیلی خود، از شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل در خاک اروپا بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات دقیق و جامع حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *