مهاجرت کاری فرانسه

مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه

افرادی که قصد اشتغال در اروپا یا کشور فرانسه را دارند، بایستی کلیه مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه را مدنظر و تهیه نمایند. استخدام مستلزم ارائه ویزای کار است که مدارکی برای اخذ آن لازم خواهد بود، اخذ ویزای کاری تنها با ارائه پیشنهادکاری اماکن پذیر می باشد. فردی که قصد مهاجرت کاری به کشور فرانسه را دارد در وهله اول بایستی مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه را تهیه نماید. لذا این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر هر فردی که برای کار در فرانسه اقدام کرده باشد ناگزیر این مرحله را نیز از سر می گذراند. برای اینکه بدانید چه مدارکی جهت اخذ ویزای کاری این کشور مورد نیاز است مقاله تنظیمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نموده است. با شرایط فعلی خود سنجیده و سپس تصمیم به مهاجرت کاری بگیرید.

ویزای کار از طریق تحصیل در فرانسه

یکی از راه هایی که می توان در کشور فرانسه به ویزای کاری و اقامت در فرانسه رسید، روش تحصیلی است. متقاضیان از طریق ادامه تحصیل در این کشور به سادگی می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری مبدل نموده و به صورت قانونی مشغول کار شوند. برای این منظور دانشجو می باید پس از پایان تحصیلات مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه را تهیه نماید. دانشجو پس از فارغ التحصیلی مدت زمان محدودی را فرصت دارد. در همان شغلی که کار حین تحصیل انجام می داده استخدام گردد و یا به جست و کار جدید بپردازد.

بنابراین تهیه مدارک لازم برای ویزای کار به قرار ذیل برای دانشجوی متقاضی کار الزامی می باشد. باید پس از تکمیل مدارک به سفارت فرانسه تسلیم گردد:

  • ارائه گواهی بیمه متقاضی
  • ارائه قراردادکاری یا پیشنهاد شغلی از سوی کمپانی یا کارفرمای فرانسوی که مواردی مانند حقوق و دستمزد، بیمه، پست شغلی را شامل می گردد.
  • کلیه مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • مدارک شناسایی متقاضی به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره مد نظر سفارت

مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه برای دانشجویان

دانشجویانی که در رشته تحصیلی خود فارغ التحصیل شده اند. اکنون قصد کار در فرانسه را دارند، بایستی مدارک ذیل را در دست داشته باشند:

  • ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم ممنوعیت اشتغال به کار (این نامه را می توان از دانشگاه محل تحصیل دریافت نمود.)
  • انجام مصاحبه با شخص کارفرما جهت اثبات تسلط کافی متقاضی بر یکی از زبان های فرانسه یا انگلیسی

در صورتی که دانشجو مدارک فوق الذکر را تهیه و تسلیم نماید، مجاز خواهد بود به صورت تمام وقت و قانونی مشغول کار شود.

آنچه که مرتبط با کار و اشتغال زایی در این کشور می باشد، مربوط به نرخ بیکاری است که در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در فرانسه

ویزاهای مختلف در فرانسه

در رابطه با موضوع مدارک لازم برای ویزای کار، انواع روادید در کشور فرانسه به صورت کوتاه مدت و طولانی مدت صادر می گردد. روادیدهایی که به صورت کوتاه مدت صادر می شوند. در زمینه های ذیل هستند:

  • روادید به قصد گردشگری و تفریح
  • روادید به قصد آموزش های کوتاه مدت
  • روادید به قصد امور ورزشی و ورزشکاری
  • روادید به قصد انجام کارهای هنری مانند موسیقی، بازیگری و غیره روادید خویشاوندی به قصد دید و بازدید از خویشاوندان و بستگان

روادید به قصد انجام روابط تجاری در صورتی که اقامت فرد متقاضی بیش از 3 ماه طول بکشد. از این رو بایستی روادید طولانی مدت را اخذ نماید. شامل زمینه های ذیل می گردد:

  • روادید طولانی مدت در زمینه شغلی
  • روادید طولانی مدت به قصد سرمایه گذاری
  • روادید طولانی مدت به قصد ادامه تحصیل
  • روادید طولانی مدت با هدف ازدواج و تشکیل خانواده

جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه

ممکن است فردی از اتباع کشور فرانسه یا مقیم اتحادیه اروپا باشد. در این صورت متقاضی نیز مستحق انجام کار در فرانسه است. این دسته از افراد نیازی به دریافت ویزای کاری ندارند. اما ملزم هستند پیشنهادکاری یا قرارداد فی مابین خود و کارفرما را همراه با کارت اقامت خود تسلیم نمایند. ضمنا موارد ذیل در جذب و استخدام فرد متقاضی در شغل مورد نظر مثمر ثمر خواهد بود. مدت زمانی که تحصیل متقاضی به پایان رسیده است به عبارت دیگر:

  • طول مدت تحصیل وی در کشور فرانسه
  • انگیزه متقاضی جهت استخدام
  • شایستگی و صلاحیت فرد جهت انجام کار

از آنجایی که یافتن شغل از این طریق مسائل حقوقی را در بر دارد، پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که حتما از یک وکیل ماهر در انجام این امر کمک بگیرید. این موسسه وکلای بسیار ماهری را در اختیار دارد که می توانند به سرعت مراحل استخدام شما را به انجام برسانند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه

شرایط کارفرمای فرانسه جهت استخدام نیروی کار

شخص کارفرما اگر بتواند ثابت کند که برای شغل مورد نظرش صرفا شخصی از اتباع خارجی صلاحیت انجام آن را دارد. در این صورت می تواند از استخدام فرد خارجی بهره بگیرد. در غیر این صورت اولویت با اتباع فرانسه و اتحادیه اروپاست. البته این روش بسیار دشوار و زمان بر می باشد.

شخص کارفرما بایستی آن شغل را به مدت 3 ماه در کشور فرانسه آگهی کند تا شخص مورد نظر فرانسوی جهت دریافت شغل مراجعه نماید. در صورت عدم مراجعه، مجددا می باید به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی نماید. چنانچه باز هم افراد شهروند اتحادیه مراجعه ننمودند. در این صورت مجاز به استخدام و جذب نیروی خارجی است. از این رو ثابت می گردد که به جزء اتباع خارجی از جمله ایرانیان شخصی صلاحیت انجام آن کار را ندارد. البته در این خصوص مطالعه مقاله ویزای کار فرانسه می تواند شما را راهنمایی نماید.

مزیت کار ضمن تحصیل در فرانسه

آنچه که مسلم است این است که فردی که از روش تحصیلی اقدام به اشتغال و کار در فرانسه می نماید. طبیعتا از سایر روش ها بسیار به صرفه تر، کم هزینه تر و با سرعت بیشتری انجام می گیرد. چراکه در وهله اول موفق شده است که مدرک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های این کشور دریافت نماید.

در قدم بعدی این که فرصت های شغلی بسیار زیادی برای چنین شخصی وجود دارد. به سهولت می تواند ویزای تحصیلی فرانسه را به ویزای کاری تبدیل نموده است. در شغل مورد نظر استخدام شود. همچنین از آنجایی که در دانشگاه های این کشور تحصیل نموده است. بنابراین تسلط بسیار خوبی در 2 زبان فرانسوی و انگلیسی خواهد داشت. این خود یک پوئن مثبت برای اشتغال دانشجوی متقاضی است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مجددا تاکید می نماید که با دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه اشتغال و مدارک لازم برای ویزای کار در فرانسه و به طور کلی مهاجرت به اروپا و فرانسه به دفتر موسسه مراجعه نموده و یا از مشاوره های رایگان به صورت تلفنی بهره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *