مهاجرت تحصیلی چین

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین

در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین پرداخته می شود. مطابق با آخرین قوانین سال 2023 نگارش شده است. کشور چین در سال های اخیر با تکیه بر پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف و بهره گیری از اساتید بین المللی، سطح تحصیل در کشور خود را بهبود بخشیده است. در این گفتار مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته اند تا در رابطه با مدارک لازم برای اخذ پذیرش برای تحصیل در چین توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهند.

چگونگی تحصیل در کشور چین

با گذشت زمان رفته رفته کشور چین در مسیری قرار می گیرد که تحصیل در این کشور به یکی از بهترین راه های تحصیل در قاره کهن تبدیل می شود. استفاده از اساتید بین المللی و همچنین فراهم آوردن شرایط برای همکاری با دانشگاه های اروپایی، چین را در مسیر پیشرفت قرار داده است. دولت این کشور همچنین این امکان را ایجاد کرده است که علاقمندان به تحصیل در مدارس کشور چین نیز قادر باشند تا به این خواسته خود رسیده و پیش از ورود به دانشگاه های این کشور در مدارس آن به تحصیل بپردازند. مدارک لازم در خصوص تحصیل در این کشور مدارکی اعم از گذرنامه، ارائه نامه پذیرش، پرداخت شهریه و سایر موارد نیاز می باشد.

زبان تحصیل در کشور چین

اشاره کردیم که کشور چین در تلاش است تا با جذب دانشجویان مستعد خارجی شرایط تحصیل در این کشور را بهبود ببخشد. اما زبان چینی به عنوان یکی از 10 زبان دشوار جهان یک مانع بزرگ است. از همین رو کشور چین شرایطی را ایجاد کرده است که امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی برای بسیاری از دانشجویان در تقریبا تمامی رشته ها امکان پذیر شود. به تازگی برخی از رشته های محدود تحصیلی در این کشور به زبان های آلمانی و فرانسوی نیز امکان پذیر شده است. علت اصلی این موضوع را می توان در همکاری دانشگاه های چینی با دانشگاه های اروپایی جست و جو کرد.

شرایط تحصیل در کشور چین

بسیاری از دانشگاه های چینی موفق شده اند تا سند همکاری با دانشگاه های مطرح اروپایی امضاء کنند. بر اساس این اسناد، دانشگاه های اروپایی برای مدت حداقل یک ترم تحصیلی دانشجویان خود را به کشور چین می فرستند تا در دانشگاه از پیش مشخص شده است تحصیل کنند. پیش از ثبت نام و درخواست پذیرش در آن رشته ها، در توضیحات سایت دانشگاه به طور کامل در این رابطه توضیح داده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر ابتدا مقاله تحصیل در چین را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

 

تعداد دانشجویان بین المللی در چینبا توجه به این که این دانشجویان مجددا باید به کشور اولیه در اروپا بازگردند. دانشگاه نظارت ویژه ای بر شرایط تحصیل آن ها خواهد داشت. در بسیاری از موارد اساتید مورد نظر خود را به این کشور اعزام می کنند. برای آشنایی بیشتر با موسسات آموزشی در کشور چین مقاله دانشگاه های چین را نیز مطالعه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

تحصیل و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین

تحصیل به زبان انگلیسی و سایر مزایای تحصیل در کشور چین

کشور چین به خاطر داشتن تعداد زیادی دانشگاه و ارائه بیش از 5000 برنامه تحصیلی و بورسیه های متنوع مانند بورسیه زبان چینی، بوررسیه دولت چین و سایر، برای دانشجویان بین المللی مقصد جذابی می باشد. جالب است بدانید برای تحصیل در این کشور لازم نیست به زبان چینی مسلط باشید و می توانید برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت یا حتی برای گرفتن مدرک رسمی در رشته های اقتصاد، تجارت، امور مالی، حقوق و سایر رشته ها به زبان انگلیسی درس بخوانید. این مزیت به شما امکان مهاجرت پس از تحصیل به کشورهای انگلیسی زبان را می دهد. همچنین پیشنهاد می شود در خصوص مهاجرت به چین ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

سایر مزایای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی بدین شرح خواهد بود:

مزایای تحصیل در چین به زبان انگلیسی

ویزای تحصیلی در چین

برای تحصیل در این کشور، دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای همه شهروندان خارجی الزامی است. ویزای تحصیلی کشور چین تنها در اختیار افرادی قرار می گیرد که از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشند. همین مسئله سبب می شود که مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین اهمیت ویژه ای پیدا کند.

در کشور چین 2 نمونه ویزای تحصیلی وجود دارد که با توجه به درخواست دانشجو در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. ویزای تحصیل کشور چین با نام اختصاری X از یکدیگر تمیز داده می شوند. شرح این ویزاها بدین قرار هستند:

نوع ویزامدت اعتبار شرح
ویزای X1طولانی مدت با قابلیت تمدیداین ویزا تنها 90 روز اعتبار قانونی دارد. پس از آن باید تمدید شود.
ویزای X2کوتاه مدت بدون قابلیت تمدیداین ویزا تنها 180 روز اعتبار قانونی دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چین

مهم ترین مدارک مورد نیاز شما برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور چین به شرح زیر است:

  • گذر نامه با حداقل 6 ماه اعتبار زمانی و یک صفحه سفید
  • فرم درخواست صدور روادید
  • یک قطعه عکس رنگی
  • گواهی اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور چین
  • تکمیل فرم های JW201 و JW202 برای متقاضیان ویزای بلند مدت

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین

چنانچه گفتیم، برای دریافت ویزای تحصیلی کشور چین باید حتما از یکی از موسسات آموزشی این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما توضیح خواهند داد که مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از چین چیست و چگونه باید از آن ها استفاده کنید. مهم ترین مدرکی که برای پذیرش در کشور چین به آن نیاز خواهید داشت، مدرک معتبر زبان است. این مدرک می تواند در زبان چینی یا زبان انگلیسی باشد که به نوع رشته و درخواست شما بستگی دارد. در مرحله بعد شما باید یک مدرک معتبر ارائه دهید که نشان دهنده پایان مقطع قبلی تحصیلی باشید.

در این مرحله شما باید دارای معدل سطح خوب باشید. همچنین ریز نمرات شما از اهمیت بالایی برخورداری است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، باید 2 گواهی معتبر در دست داشته باشید. در آن 2 استاد برجسته از رشته تحصیلی مورد نظر شما سطح علمی شما را تایید کرده باشند. برای شناسایی شما نیز، اسکن صفحه اول پاسپورت شما از طرف دانشگاه درخواست خواهد شد. دولت چین نیز به این مهم واقف است که دانشجویان بین المللی تا چه میزان قادر خواهند بود تا سطح علمی دانشگاه های این کشور را افزایش دهند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستیم تا شرایط تحصیل شما در کشور چین را فراهم آوریم.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در چین

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در چین مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط و زبان تحصیل در چین چگونه است؟ برای تحصیل در این کشور لازم نیست به زبان چینی مسلط باشید و می توانید برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت یا حتی برای گرفتن مدرک رسمی در رشته های اقتصاد، تجارت، امور مالی، حقوق و سایر رشته ها به زبان انگلیسی درس بخوانید.
  • مزایای تحصیل در چین چیست؟ اعتبار مدارک دانشگاهی، بازار کار، برنامه های انگلیسی زبان و توسعه اقتصادی چین از مزایای تحصیل در این کشور است.
  • ویزای تحصیلی در چین چند نوع دارد و چگونه است؟ 2 نوع دارد که به نام های X1 و X2 شناخته می شود. ویزای X1 طولانی مدت با قابلیت تمدید است و ویزای X2 کوتاه مدت بدون قابلیت تمدید است.
  • مهم ترین مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی چین کدامند؟ کمیل فرم های JW201 و JW202 برای متقاضیان ویزای بلند مدت، گواهی پذیرش، فرم درخواست و مدارک هویتی از مهم ترین مدارک ویزای تحصیلی چین می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *