مهاجرت تحصیلی آمریکا

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا یکی از اساسی ترین شرایط پذیرش در دانشگاه ها بخصوص برای متقاضیان بین المللی بشمار می رود. دانشجویان برای تحصیل می باید از سن مشخصی برخوردار باشند در غیر این صورت فرصت پذیرش و تحصیل در دانشگاه مورد نظر را از دست می دهند. دانشگاه های آمریکا جزء معتبرترین دانشگاه های جهان هستند که رشته های متنوعی را در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می نمایند. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به این کشور سفر می نمایند. این کشور بیشترین دانشجویان بین المللی را در میان سایر کشورها در خود جای داده است.

در حال حاضر بیش از 800000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های مختلف این کشور مشغول به تحصیل می باشند. متقاضیان تحصیل و مهاجرت به این کشور می توانند در زمینه های مختلف مهاجرتی با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. از پیشنهادات و نظرات مفید این مجموعه بهره مند گردند.

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی

کارشناسی در آمریکا به مدت 4 سال طول می کشد. متقاضیان تحصیل در این مقطع می باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانیده و مدرک دیپلم خود را اخذ نموده باشند. با توجه به اینکه دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون ورودی اخذ می نماید. برخی از دانشجویان سعی می نمایند، ابتدا برای تحصیل در آمریکا در دبیرستان اقدام نمایند. با اخذ مدرک دیپلم از این کشور به دانشگاه های این کشور وارد گردند. محدودیت سنی تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی حداقل 25 سال در نظر گرفته شده است. دانشجویان با تحصیل 2 ساله در کالج های آمریکا مدرک فوق دیپلم و با تحصیل به مدت 4 سال می توانند مدرک کارشناسی خود را در آمریکا دریافت نمایند.

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا را دارند، از فرصت های بیشتری برای پذیرش برخوردار خواهند بود. زیرا دانشجویان محلی آمریکا تمایل کمتری به تحصیل در این مقطع دارند. از همین رو شرایط پذیرش در این مقطع در مقایسه با مقطع کارشناسی براحتی انجام می پذیرد. طول دوره کارشناسی به مدت 2 الی 3 سال می باشد. شرط سنی تحصیل در این مقطع بالای 25 سال تعیین گردیده است. دانشجویانی که تحصیلات را در این مقطع در کشور آمریکا به اتمام می رسانند با فرصت های شغلی بیشتری روبرو خواهند بود. شانس بیشتری برای اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا خواهند داشت.

میانگین تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا در مقطع دکتری

افرادی که متقاضی تحصیل دکترا در آمریکا هستند، می باید حداقل از 40 سال سن برخوردار باشند. البته شرایطی دیگری نیز برای پذیرش در این مقطع وجود دارد که عبارتند از:

  • برخورداری از رزومه تحصیلی قوی
  • برخورداری از معدل بالای 16 در مدرک کارشناسی ارشد
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • انتشار مقاله های بین المللی و پروپوزال

همانطور که می دانید دانشجویان در مقطع دکتری تمرکز بیشتری بر روی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دارند. از آنجائیکه دولت آمریکا بودجه های زیادی را به انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص داده است. دانشجویانی که از رزومه های تحصیلی قوی برخوردار هستند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی را خواهند داشت. پس از آن می توانند به تحصیل رایگان در آمریکا بپردازند. ناگفته نماند طول دوره تحصیل در این مقطع 3 تا 5 سال می باشد.

بطور کلی محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمحدودیت سنی
کالجبیشتر از 23 سال
کارشناسیبیشتر 25 سال
کارشناسی ارشدبیشتر از 28 سال
دکتریحداقل 40 سال

 شرایط لازم و محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا

علاوه بر محدودیت سنی تحصیل متقاضیان تحصیل در این کشور می باید از شرایط دیگری نیز برخوردار باشند. از آنجاییکه تدریس در تمامی دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه داده می شود. برخورداری از مدرک زبان انگلیسی یکی از مهمترین ملزومات پذیرش تحصیلی در این کشور است. هر یک از دانشگاه های آمریکا نمره زبان مشخصی را برای پذیرش دانشجویان تعیین نموده اند. از همین رو بهتر است متقاضیان تحصیل در آمریکا قبل از هر چیزی سعی نمایند نمره بالایی را در مدارک زبان انگلیسی کسب نمایند. علاوه بر این نمره زبان انگلیسی در جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا نیز بشمار می رود. دانشجویانی که از نمرات زبان بالاتری برخوردارند شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی آمریکا را مطالعه بفرمائید.

 شرایط لازم و محدودیت سنی تحصیل در کشور آمریکا

اعتبار دانشگاه مبدا در آمریکا

اعتبار دانشگاه مبدا دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند، نیز نقش بسزایی در پذیرش دانشجویان در آمریکا را دارد. زیرا دانشگاه های آمریکا دانشگاه های مبدا دانشجویان را از نظر کیفیت آموزشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

از دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه های آمریکا موارد زیر می باشند:

  • انتشار مقاله و انجام فعالیت های تحقیقاتی
  • ثبت اختراع
  • ارتباط با اساتید در دانشگاه مقصد
  • توصیه نامه
  • معدل

ثبت اختراع نیز همانند مدرک زبان انگلیسی علاوه بر اینکه در پذیرش دانشجویان در دانشگاه های آمریکا تأثیرگذار است. از این رو موجب می گردد تا دانشجویان بتوانند بورسیه و کمک هزینه هایی را از سوی دانشگاه و یا دولت آمریکا دریافت نمایند. اخذ بورسیه تحصیلی یکی از مهمترین مواردی است که مورد توجه متقاضیان تحصیل در آمریکا قرار دارد. زیرا هزینه های تحصیل در کشور آمریکا گران است. هنچنین می توانيد مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا با شناسایی و معرفی روش های تحصیل ارزان در دانشگاه های معتبر جهان دانشجویان عزیز را در راستای مسیر تحصیلی یاری و راهنمایی نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *