مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا از فرصت های بی نظیر تحصیلی است. تحصیل دکترا در آمریکا به گسترش فکر و موضوعات علمی و تحصیلی دانشجو می باشد. از جمله شرایط فوق العاده برای دانشجویانی که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند، دارا بودن مرتبه نخست در تحصیلات آکادمیک می باشد. جهت عرضه رشته های وسیع و گسترده در همه مقاطع تحصیلی، بیشتر از 1700 موسسه آموزشی، 75% و همچنین 20% از دانشگاه های دارای مراتب بالا در این کشور قرار دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، خدمات کم نظیری به شما ارائه خواهد داد.

بررسی تحصیل دکترا در آمریکا

مدت زمانی که جهت تحصیل دکترا در آمریکا لازم است، معمولا بین 4 تا 6 سال می باشد. اما در سایر رشته هایی که دارای پیچیدگی می باشند ممکن است تا 6 سال و بیش از آن به طول انجامد. پروسه تحصیل دکترا تشکیل شده از سمینارهای مختصر و کلاس های پیشرفته بوده است. نیاز است امتحاناتی به صورت کتبی یا شفاهی قبل از عرضه پایان نامه گذاشته شود. زمان مورد نیاز برای اتمام پایان نامه، اغلب 1 تا 2 سال می باشد. در قالب کتاب ارائه می‌شود. همچنین نیز دانشجو موظف است از پایان نامه خود در حضور کمیته دانشگاهی دفاع کند. این کمیته از 3 تا 5 استاد تشکیل شده است. پس از پایان دفاع توسط شخص دانشجو، اساتید کمیته نمره ای برای متقاضیان در نظر گرفته و دانشجو مدرک دکتری خود را دریافت می کند.

ترم سپتامبر، زمان شروع ترم اصلی است. جذب دانشجویان در دانشگاه های خوب، در این دوره می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل دکترا در آمریکا 2 ترم به طول می انجامد. تا ماه مِی این سال تحصیلی ادامه پیدا می کند. پذیرش تحصیل دکترا امکان دارد 2 یا 3 ماه زمان ببرد. به همین جهت لازم است دانشجویان، هر چه سریع تر جهت انجام عملیات اقدام نمایند. به خصوص متقاضیانی که از کشورهایی مانند ایران، خواهان پذیرش می باشند.

اخذ پذیرش و تحصیل دکترا در آمریکا

نمره اخذ شده در آزمون های تخصصی دکترا، در دانشگاه‌ های متعدد، متفاوت می‌ باشد. هر کدام، نمره‌ قبولی خاصی را در نظر گرفتند. نیاز است آزمون GRE جهت تحصیل در رشته های مهندسی گذرانده شود. همچنین آزمون MCAT یا USMLE برای دانشجویان رشته پزشکی و برای دانشجویان حقوق نیز آزمون LSAT در نظر گرفته شده که باید این آزمون ها را پاس کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان توصیه می‌کند که جهت کسب اطلاعات افزون‌ تر برای اقامت آمریکا، که روش های متعددی را نیز دارد، مقاله اقامت در آمریکا را مطالعه کنید.

در جدول زیر 2 بورسیه مطرح ارائه شده در دکترا در آمریکا را مشاهده می کنید:

نام بورسیهشرح
بورس تحصیلی دانشگاه ییلیک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. بورسیه تحصیلی دانشگاه ییل می تواند از چند $100 (دلار) تا بیش از $70000 (دلار) در سال به دانشجویان تعلق گیرد.
بورسیه های فولبرایتبورسیه های تحصیلی کاملاً برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه ها فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. برنامه دانشجویان خارجی فولبرایت شهریه کامل، کمک هزینه زندگی، هزینه اقامت کامل، بلیط هواپیما و بیمه درمانی پوشش داده می شود.

اخذ پذیرش و تحصیل دکترا در آمریکا

مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در آمریکا

جهت اخذ پذیرش و سپس اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در این کشور مدارک ملزوم به شرح ذیل می باشد:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات*
  • فرم تقاضاء تحصیل دکترا این فرم باید منطبق با اطلاعات دانشجو باشد که در آمریکا به توصیه دانشگاه عرضه می شود.
  • توصیه نامه**
  • مقاله های بین المللی
  • مدرک زبان معتبر با نمره بالا
  • تالیف کتاب (در صورت وجود)

*ریز نمرات و مدارک های تحصیلی قبلی، لازم است مدارک مذکور که از جانب دانشگاه متقاضی مهر و موم شده به آمریکا پست شود. این مدارک باید قابلیت ترجمه به زبان انگلیسی را داشته باشد. همچنین برای دانشجویانی که فارغ التحصیل نشده اند اما خواهان تحصیل در آمریکا می باشند. همچنین نیاز است کارنامه موقت خود را به دانشگاه مقصود در این کشور ارسال نمایند. بدین ترتيب تا کارهای اولیه آنان انجام شود. لازم به ذکر است برای پذیرش قطعی ارائه ریز نمرات نهایی واجب است.

** توصیه نامه از اساتید یا Recommendation letter این توصیه نامه که نیاز است از جانب اساتید شما عزیزان در دانشگاه خود به زبان انگلیسی عرضه شود. بسیار موثر در دریافت پذیرش پذیرش جهت تحصیل دکترا در این کشور می باشد. گاهی در بعضی موارد شخصی، استاد نیاز است. این مدرک را ایمیل و یا پست کند. در بیشتر موردها جهت تحصیل دکترا باید 3 توصیه نامه عرضه شود. قابل ذکر است که استاد در محتوای این توصیه نامه، مهارت ها و ویژگی های آکادمیک متقاضی را ثبت کند. شرایط اعزام دانشجو به آمریکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شهریه تحصیل دکترا در کشور آمریکا

همانطور که می دانید شهریه لازم در مقطع دکترا، در دانشگاه های دولتی نسبت به خصوصی کمتر می باشد. اما اولویت پذیرش، دانشجویانی هستند که بومی می باشند. شهریه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده به طور معمول $28000 الی 40000$ (دلار آمریکا) می باشد. به همین جهت، شایان ذکر است که منابع مالی زیادی در اختیار دانشجویان، جهت بورسیه قرار داده می شود.

3 نوع بورسیه در این مقطع وجود دارد:

  • دستیار تحقیقاتی(Research Assistantship)
  • فلوشیب (fellowship)
  • دستیار تدریس یا استادیار (Teaching Assistantship)

طرح اَسیست نشیپ یا Assistanship scheme یکی از راه های استفاده از بورسیه های نامبرده برای تحصیل در آمریکا می باشد که بهترین آنهاست. این طرح به این صورت است، که دانشجو برای دانشگاه، 15 تا 20 ساعت کار می کند. به جای اینکه پول پرداخت کند. انجام این امور نه‌ تنها برای دانشجو تقویت رزومه می باشد. بلکه منبع درآمد نیز هست. شایان ذکر است که تنها 3% وجود دارند که از بورسیه دولتی بهره می‌گیرند و 43% از آنان، این بورسیه را از موسسات اخذ می‌کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، عرضه کننده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “تحصیل دکترا در آمریکا

  1. رامین کسرایی گفت:

    میشه برای تحصیل دکترا در آمریکا، اول به کانادا رفت و از اونجا انتقالی گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *