مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل دکتری در آمریکا

تحصیل دکتری در آمریکا

تحصیل دکتری در آمریکا طرفداران زیادی در میان دانشجویان دارد. آمریکا طبق آمارهای جهانی درصدر کشورهای معتبر از لحاظ علمی قرار دارد. گرفتن مدرک تحصیلی از آمریکا برای دانشجویان بسیار با ارزش است و به گونه ایی می توان گفت که آینده آنان را تضمین می کند. می توان برای گرفتن حق اقامت این کشور پیشرفته و صنعتی از طریق تحصیل نیز اقدام نمود. زیرا فردی که در آمریکا از طریق تحصیل وارد شود می تواند به راحتی در این کشور به صورت تخصصی به کار برسد و اقامت خود را تمدید کند. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد شرایط تحصیل دکتری در آمریکا هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

بررسی تحصیل دکتری در آمریکا

همان طور که می­ دانید کشور آمریکا رتبه 1 را در تحصیلات آکادمیک به خود اختصاص داده است. به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل دکتری در آمریکا ویزای تحصیلی این کشور را اخذ می­ نمایند. در این کشور بیش از 1700 مرکز تحصیلات عالی وجود دارد. 75% از این مراکز دارای رتبه های برتر دانشگاهی در جهان هستند. دانشگاه های این کشور مقطع دکترا را به دانشجویان ارائه می ­نماید.

ویژگی های مقطع دکتری عبارتند از:

  • دوره­ تحصیلی دکتری در این کشور به میزان 4 الی 6 سال طول خواهد کشید.
  • اکثر رشته هایی که دارای پیچیدگی های بیشتری هستند، دانشجویان باید 6 سال کامل را برای اخذ مدرک دکتری به تحصیل بپردازند.
  • دانشگاه های کشور آمریکا در مقطع دکتری اقدام به برگزاری کلاس های پیشرفته ای می کنند.
  • هم چنین در این کشور سمینارهای کوچکی وجود دارد که برای دانشجویان برگزار می ­نمایند.
  • دانشجویان در این دوره ملزم به ارائه پایان نامه می باشند که بتوانند موضوع پایان نامه خود را برای دانشجویان مشخص ­نمایند.
  • پایان نامه های دانشجویان این کشور شامل تحقیقات دانشجویان در طول دوره تحصیل در مقطع دکتری می باشد. معمولا به صورت کتابی ارائه می ­گردد.
  • دانشجویان پس از گردآوری پایان نامه خود باید در پایان دوره­ تحصیلی در حضور 3 الی 5 استاد از اساتید دانشگاهی از پایان نامه خود دفاع نمایند.
  • در روز دفاعیه ممکن است اساتید از دانشجویان در رابطه با موضوع تحقیقاتی دانشجو سوالاتی پرسیده شود.
  • دانشجویان ملزم به پاسخگویی به تمامی سوالات اساتید خواهند بود.

مراحل ورود به تحصیل دکتری در آمریکا

دانشجویانی که هدف تحصیل دکتری در آمریکا را دارند ملزم می باشند که در ابتدا در آزمون های تخصصی دانشگاه های این کشور شرکت کنند. در صورتی که موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون شوند. اجازه ادامه تحصیل در دوره­­ دکتری به آنان داده خواهد شد. نمره قبولی در دانشگاه های مختلف آمریکا متفاوت است. به صورتی که دانشگاه هایی که از رتبه های بالاتری در سطح جهان برخوردارند. نمرات بالاتری را برای پذیرش دانشجویان درنظر گرفته اند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان دوره­ دکتری با توجه به رشته تحصیلی خود باید آزمون های متفاوتی را سپری نمایند. نمره قبولی لازم را کسب نموده تا بتوانند موافقت دانشگاه را اخذ نمایند.

طی سال های 2019 تا 2021 میانگین تعداد دانشجویان این کشور طبق نمودار زیر بوده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

بدین صورت که:

رشته ها در دوره دکتریآزمون ها
رشته های پزشکیآزمون MCAT
رشته مهندسیآزمون GRE
رشته حقوقآزمون LSAT

بورسیه دانشگاه ها برای تحصیل دکتری در آمریکا

در کشور آمریکا دانشگاه ها به 2 صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند. میزان شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دانشگاه های دولتی می­ باشد. پذیرش دانشجویان محلی در دانشگاه های دولتی دارای اولویت بالاتری هستند. با توجه به میزان شهریه های بالای تحصیلی در مقطع دکتری بورسیه ها و کمک هزینه های مالی بسیاری در اختیار دانشجویان قرار داده شده است. از جمله مهم ترین بورسیه های تحصیلی در آمریکا بورسیه تحصیلی (فلوشیپ) دستیار تحقیقاتی و دستیار تدریس می­ باشد. همچنین هزینه زندگی در آمریکا مهمترین بخش جهت مهاجرت به این کشور می باشد که در مقاله زیر شرح داده شده است.

مدارک لازم برای تحصیل دکتری در آمریکا

مدارک لازم برای تحصیل دکتری در آمریکا

دانشجویانی که هدف تحصیل دکتری را دارند، ملزم به ارائه کلیه مدارک زیر به دانشگاه های موردنظر خود می باشند:

مدارکتوضیحات
ارائه تمامی مدارک تحصیلی دانشجو در مقاطع تحصیلی قبلی2 الی 3 نسخه از ریزنمرات به انضمام مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد
ترجمه مدارکتمامی مدارک فوق باید به زبان انگلیسی ترجمه شده است. از طرف دانشگاه مبدأ دانشجو به دانشگاه موردنظر ارسال گردد.
تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش تحصیل دکتری در آمریکاتکمیل نمودن و ارسال فرم درخواست پذیرش تحصیل دکتری در آمریکا دانشگاه های آمریکا هر کدام دارای فرم های مخصوصی برای پذیرش تحصیلی دانشجویان می­ باشد.
واریز هزینه ارزیابی مدارک50$ الی 100$ (دلار) جهت ارزیابی مدارک تحصیلی
ارائه توصیه نامه از اساتید دوره های قبلی تحصیلیارائه این توصیه نامه بسیار با اهمیت است. در برخی مواقع بهتر است ارسال توصیه نامه ها توسط اساتید انجام پذیرد.
ارائه رزومه تحصیلیرزومه تحصیلی شامل مواردی از جمله مشخصات هویتی و مهارت های تخصصی در زمینه امور ورزشی، هنری و مهارت های زبان دانشجو ­باشد. به زبان انگلیسی ترجمه نموده است. برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال نماید.
ترجمه رزومه تحصیلیترجمه به زبان انگلیسی و ارسال برای دانشگاه مورد نظر خود
ارائه مدرک زبانمدرک آیلتس توسط دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری که ملزم می باشند. دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 الی 7.5 باشند.

بررسی میزان هزینه برای آموزش PHD کشور آمریکا

فرایند تحصیل دکتری در آمریکا به هیچ وجه رایگان نیست. دانشجویان برای تحصیل در این دوره همانند سایر دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند.

  • میزان شهریه پرداختی توسط دانشجویان دکتری در دانشگاه های آمریکا $28000 الی 40000 $ (دلار) در سال تخمین زده شده است.
  • دانشجویان در رشته های علوم مهندسی می­ توانند به عنوان استادیار دانشگاه فعالیت نمایند.
  • در این صورت دانشجویان علاوه بر دریافت حقوق، دستمزد از سوی دانشگاه می ­توانند از این فرصت برای کسب تجربه و پیشرفت رزومه های خود بهره ­مند گردند.

با توجه به مقاله تحصیل دکتری در آمریکا در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل نمودن در این مقطع تحصیلی در کشور آمریکا شدید و یا علاقه به آشنایی با مدارج دانشگاهی در کشورهای سطح بالای جهان دارید. این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر کار در آمریکا و یا مهاجرت تحصیلی به آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *