مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

هر ساله بیش از هزاران دانشجو ایرانی تمایل به تحصیل در آلمان دارند که در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و زندگی دانشجویان ایرانی می پردازیم. قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان، شما می توانید با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است از شرایط تحصیل در آلمان، دلایل تحصیل در این کشور، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور و شرایط کسب ویزا جهت تحصیل در این کشور آگاه شوید. مزایای تحصیل در آلمان از زبان دانشجویان مشغول به تحصیل، بدین شرح است:

  • شهریه رایگان
  • صنعت قوی
  • توسعه مهارت های آموزشی
  • زندگی در کشوری شگفت انگیز

بررسی کشور آلمان برای مهاجرت

بررسی تحصیل در کشور آلمان به دانشجویان این امکان را می دهد تا به آموزش با کیفیت بالا، دوره های مقرون به صرفه دسترسی پیدا کنند و از مزایای اقتصاد عالی بهره مند شوند. دانشجویان و متقاضیانی که به دنبال ادامه تحصیلات عالی هستند. از این مزیت برخوردار هستند که می توانند از میان برنامه ها و مدارس وسیعی را انتخاب کنند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از بین صدها دوره آموزشی که توسط همه موسسات آموزش عالی از جمله مدارس تجاری، دانشکده های هنری، کالج ها، کالج های فنی و دانشگاه های فناوری که در 2 بخش خصوصی و دولتی ارائه شده بهره مند شوند.

شرایط تحصیل در آلمان در سال 2023

پیدا کردن دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیل است. به دلیل وجود برنامه های تحصیلی متنوع و دانشگاه های با کیفیت و سطح بالا، پیدا کردن دانشگاه خوب و انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب در آلمان امری ساده به شمار می رود. کیفیت دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی در مراکز تحصیلی این کشور در سطح جهانی است. متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای یافتن دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی خوب برای تحصیل در آلمان باید حداقل 3 ماه قبل از انجام امور مربوطه اقدام کنند. آلمان مقصد ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است. آموزش در سطح جهانی، زندگی شهری هیجان انگیز که در مناظر زیبایی قرار گرفته است و فرهنگ استقبال از مردم از سراسر جهان از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند.

تعداد دانشجویان کشورآلمان در نمودار زیر بیان گردیده است:

میانگین مهاجرین تحصیلی به آلمان

شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان

مراکز آمورش عالی در آلمان به 3 گروه تقسیم می­ شوند:

  • دانشگاه ها
  • مراکز عالی فنی و حرفه ای
  • مرکز آموزش هنر و موسیقی

دانشگاه ها در کشور آلمان دارای 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می­ باشد. برای ورود به مقطع کارسناسی دانشجویان ایرانی می توانند به 2 طریق اقدام نمایند. آنها یا می توانند پس از اخذ مدرک دیپلم 12 ساله و دارا بودن حداقل مدرک B1 زبان آلمانی اقدام نمایند.

مسیر اول این است که در همان رشته ای که قصد تحصیل دارند در دانشگاه دولتی کشور پذیرفته شده باشند. یا این که درخواست تحصیل در دوره آماده سازی دانشگاه (کالج) در آلمان را داده و پس از آن وارد دانشگاه شوند. داشتن مدرک زبان آلمانی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ضروری نیست.

7 دلیل تحصیل در آلمان

7 دلیل اصلی تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  1. تحصیل در دانشگاه های دولتی بدون شهریه
  2. زیر ساخت های آموزش عالی
  3. مدارک شناخته شده بین المللی
  4. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  5. فرصت های شغلی عالی
  6. فرصتی برای کشف همه جوانب زندگی در این کشور
  7. اقامت پس از تحصیل در آلمان

دانشگاه های آلمان

در این کشور حدود 400 موسسه آموزش عالی وجود دارد که بسیاری از آنها برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بسیاری از دانشگاه های آلمان از نظر رتبه های بین المللی رتبه بالایی دارند و در سراسر دنیا شناخته شده هستند. بهره مندی از یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا برای کمک به شما در پیشرفت در حرفه خود، یادگیری یک زبان جدید با برقراری دوستان جدید و معاشرت با سایر دانشجویان و به دست آوردن یک تجربه زندگی شگفت انگیز دلایل خوبی برای ادامه تحصیل در این کشور هستند.

صدها دانشگاه در این کشور وجود دارند که دارای برنامه های تحصیلی رایگان یا بسیار کم هزینه برای دانشجویان بین المللی هستند. اگر شما می خواهید برای تحصیل در رشته های مهندسی، پزشکی، معماری یا تجارت در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت کنید، این کشور یک گزینه مناسب و عالی است که باید آن را در نظر داشته باشید. همچنین تحصیل دندانپزشکی در آلمان از رشته های محبوب تحصیل در این کشور می باشد.

برترین دانشگاه های آلمان

سیستم آموزش عالی در این کشور فرصت های عالی و مدارک معتبر جهانی را ارائه می دهد. برای دانشجویان بومی و دانشجویان بین المللی به طور یکسان، اکثر دوره ها در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. حتی امکان تحصیل در منزل برای برخی دوره ها وجود دارد. بیش از 13% از کل دانشجویان در این کشور از کشورهای دیگر برای شرکت در دوره های آموزشی در دانشگاه ها و کالج ها می آیند. این باعث می شود این کشور چهارمین کشور محبوب برای دانشجویان بین المللی در جهان باشد. حدود 400 موسسه آموزش عالی در 180 نقطه در سراسر کشور وجود دارد.

این کشور دارای 3 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان بود و چندین دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر اروپا قرار گرفته است. بیش از 1500 رشته دانشگاهی در دسترس هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، از جمله می توان به مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد. همچنین دوره های کوتاه مدت و دوره های زبان ارائه می شود. سیستم نمره دهی در دانشگاه های این کشور در مقیاس یک تا 5 کار می کند که 1 بالاترین رتبه است.

برترین دانشگاه های این کشور در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخ50
لودویگ-ماکسیمیلیانس-دانشگاه مونیخ63
دانشگاه هایدلبرگ64
دانشگاه هومبولت برلین117
دانشگاه آزاد برلین130
KIT، موسسه فناوری کارلسروهه131
دانشگاه فنی برلین145
دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن175
دانشگاه فنی درسدن173

شرایط تحصیل در مراکز عالی فنی و حرفه ای آلمان

تحصیل در مراکز عالی فنی و حرفه ای در کشور آلمان شرایطی را نیاز دارد که ذیلا به آن اشاره می شود:

  • این مراکز دوره های آموزش فنی برای رشته های مختلف را برگزار می­ نماید.
  • افراد برای ورود به این مراکز بایستی ابتدا در آزمون ورودی نمره قبولی را دریافت نمایند.
  • تسلط داشتن به زبان آلمانی از شروط تحصیل در این مراکز است.

البته شرایط اخذ ویزا برای این دوره ها به هر شخصی توضیه نمی شود، چون دارای ریسک بالایی است. زیرا برای شرکت در آزمون عملی شما باید ابتدا یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید. مراکز آموزشی در زمینه هنر و موسیقی شرایط خاصی را برای تحصیل در نظر می گیرند. این مراکز نیز همانند مراکز فنی آزمون ورودی دارد و به همان مقدار دارای ریسک ویزا می باشد. جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرایط تحصیل در انواع دانشگاه های آلمان

دانشگاه ها در کشور آلمان به 2 نوع خصوصی و دولتی تقسیم بندی می­ شوند. همچنین شرایط تحصیل در آلمان بسته به دولتی و یا خصوصی بودن با یکدیگر متفاوت است. اکثر دانشجویان ایرانی به دنبال تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های دولتی آلمان می باشند.

نوع دانشگاهتوضیحات
دانشگاه دولتیتحصیل برای همه­ افراد رایگان است و دانشجویان در دانشگاه دولتی تنها هزینه .ثبت نام، بیمه و کارت دانشجویی را پرداخت می­ نمایند
دانشگاه خصوصیتحصیل رایگان نیست. افراد باید سالانه مبالغی را جهت شهریه پرداخت نمایند. زبان تحصیل انگلیسی و آلمانی است. مراکز عالی فنی نیز جزء دانشگاه های خصوصی محسوب می­ شوند.

ساختار تحصیل در کشور آلمان

آغاز سن تحصیل در این کشور برای کودکان از سن 3 سالگی در مهد کودک (Kindergarten) می باشد. آموزش رسمی در این کشور از سن 6 سالگی می باشد که طول دوره آن 4 سال است. پس از اتمام این دوره، دوره ای جدید با برنامه های متنوع برای دانش آموزان به مدت 6 سال آغاز می گردد. تحصیل در مدرسه های این کشور ادامه می یابد. پس از اتمام این دوره دانش آموزان بعد از 9 یا 10 سال مدارک تحصیلی را اخذ می کنند. شرط لازم برای ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی این کشور داشتن دیپلم دبیرستانی 13 ساله است. ناگفته نماند که به تقاضا دانشجویان خارجی امکان سپری کردن دوره های یک ساله کالج مقدمانی Studienkolleg نیز مهیا می باشد. در ادامه به قوانین تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازیم.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

ساختار تحصیل کارشناسی در آلمان همانند سایر کشورها 4 ساله است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رشته های تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی تدریس می گردد و داشجویانی که تمایل به سپری کردن دوره کارشناسی در این کشور را دارند، باید با توجه به رشته مدنظر نسبت به اخذ مدرک معتبر زبان آلمانی اقدام کنند. دانشجویان ایرانی می باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در این کشور برای مقاطع تحصیلی بدین صورت است که باید در یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تایید مراجع این کشور در ابران تحصیل کرده باشند تا بتوانند نسبت به اخذ پذیرش در این کشور اقدام نمایند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • مهندسی مکانیک
  • زیست محیطی و شناسی
  • کامپیوتر
  • اقتصاد و مدیریت

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان پس از اتمام تحصیل کارشناسی می توانند با توجه به تمایل به تحصیل نسبت به اخذ پذیرش در مطقع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله می باشد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد علاوه به زبان آلمانی به زبان انگلیسی هم در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر می باشد. دانشجویان می باید با مدنظر قرار گیری زبان تحصیل نسبت به اخذ مدرک زبان اقدام کنند. یکی از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور سپری کردن یا مشغول به تحصیل بودن در یکی از مراکز آموزش عالی مورد تایید آلمان در ایران می باشد.

دانشگاه ها در این کشور مستقل هستند و میزان بودجه کلیه مراکز آموزش عالی توسط دولت تامین می گردد. میزان هزینه هایی که در این باب می توان به آن اشاره داشت به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتیمیانگین €100
بررسی درخواست پذیرشکمتر از €50

در مقطع کارشناسی ارشد طیف بیشتری از رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

پروسه های دکتری از دیگر محبوبیت ها محسوب می شود که افراد متقاضی می باید با توجه به مکاتبه با استاد راهنما و مدارک تحصیلی معتبر، مدرک زبان، مقاله های ISI و سایر موارد مدنظر استاد راهنما نسبت به اخذ پذیرش اقدام نماید. طول دوره تحصیل دکترا در آلمان 3 الی 4 سال است. ناگفته نماند که تحصیل دکتری در این کشور رایگان است. در حال حاضر2  نوع مدرک دکترا در این کشور به دانشجویان اعطاء می گردد که عبارتست از:

  • دکتری فردی
  • Structured PhD programs

بورسیه در آلمان

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان در آلمان دشوار است، زیرا سیستم آموزشی در این کشور رایگان است. مکاتبه با استاد راهنما، توصیه نامه، انگیزه نامه و معدل تحصیلی بالا از سایر موارد مهم در خصوص اخذ بورس تحصیلی می باشد. بورسیه در آلمان توسط سازمان DAAD ارائه می شود. ناگفته نماند که اخذ بورس در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس دشوار تر است.

برخی از این بورس ها عبارتند از:

نام بورسیه مقطع تحصیلیمبلغ بورسیه به یورو
بورسیه trendhim talentکارشناسی€2000
Mailcheckکارشناسی€1000
بورسیه بنیاد فردریش ایبرتکارشناسی ارشد€1000
بورسیه stipendiumplusدکتری€1350

دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی با رتبه آنها در رنکینگ (QS) به شرح زیر است:

نام دانشگاهرشتهرتبهشرح
دانشکده فرایبورگبخش علوم انسانی171
دانشکده جورج آگوست (گوتینگن)زمینه علوم اکوسیستم مولکولی181
دانشکده ژولیوس ماکسیمیلیانوس (وورتزبورگ) تعداد محدود480-490برنامه خاص برای دانشجویان چینی
دانشکده بین المللی BAU (برلین) علوم کاربردیشهریه سالانه 8600$ (دلار)

 

تحصیل پزشکی در آلمان در سال 2023

تحصیل پزشکی در آلمان به تدریس مبنی بر آموزش بیمارستانی است. از دیگر امتیازات تحصیل پزشکی در آلمان می توان به فرصت های عالی اشتغال در این کشور اشاره کرد. طول دوره کارشناسی در آلمان 6 سال طول می انجامد که به صورت تمام وقت است. سیستم تحصیل پزشکی در این کشورقابتی بوده و با حداقل مدرک زبان آلمانی B1 یا Test Daf است. ارائه مدرک زبان آلمانی از قوانین ویزای تحصیلی 2023 آلمان برای دانشجویان خارجی است.

هزینه های تحصیل در این کشور در شاخه پزشکی رایگان است. میانگین هزینه تحصیل پزشکی در این کشور ارتباط مستقیم با ملیت دانشجویان دارد. این هزینه ها به شرح زیر است:

ملیتشهریه به یورو
دانشجویان اتحادیه اروپا€300
دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا€1500 الی €3500

قوانین ویزای دانشجویی آلمان

برای اقامت بیش از 90 روز در آلمان به عنوان دانشجو، شما نیاز به دریافت اجازه اقامت دارید. شما باید به افسر ویزا ثابت کنید که توان مالی کافی برای زندگی کردن در آلمان به عنوان یک دانشجو به مدت یک سال تحصیلی را دارید. برای اثبات این مورد مطابق با قوانین 2023 متقاضیان باید حداقل مبلغ 10236€ (یورو) توان مالی داشته باشند و توسط صورتحساب های بانکی آن را ثابت کنند.

میزان پرداختی ماهانه در سال 2023 از 720€ به 853€ (یورو) در ماه تغیر کرده است. اجازه اقامت برای دانشجویان حداکثر تا 2 سال اعتبار دارد. اگر مدت دوره تحصیلی بیش از 2 سال طول بکشد، مجوز اقامت دانشجویان باید تمدید شود. هزینه کسب مجوز اقامت آلمان مبلغ 110€ (یورو) است و صدور آن به طور معمول 12 هفته طور می کشد. به طور کلی به دلیل طولانی بودن روند کسب ویزا و مجوز اقامت آلمان، توصیه کارشناسان ما این است که هرچه زودتر قبل از شروع برنامه های تحصیلی مورد نظر اقدام کنند.

درخواست پذیرش برای تحصیل در آلمان

درخواست پذیرش برای تحصیل در آلمان

کلیه اسناد و مدارک دانشجویی می باید توسط مقام رسمی آلمان تائید شود. مهلت ثبت نام بین موسسات و دانشگاه ها متغیر است. افراد پس از 1 یا 2 ماه پس از مهلت درخواست، پاسخ رسمی را از دانشگاه دریافت خواهند کرد که به شرح زیر است

  • ثبت نام در زمستان: پایان ماه می تا 15 تیر
  • ثبت نام در تابستان: ابتدای دسامبر تا 15 ژانویه

ویزای تحصیلی آلمان

به یاد داشته باشید که هزینه کسب ویزای آلمان برای تحصیل در این کشور مبلغ 60€ (یورو) است. متقاضیان برای کسب این ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی صفحه اطلاعات گذرنامه
  • فرم درخواست
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در آلمان
  • گواهینامه ها و رونوشت های دانشگاهی و مدارک تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان و نمرات آزمون زبان آلمانی
  • اثبات بودجه
  • 3 عکس گذرنامه با توجه به مشخصات بیومتریک
  • پیش نویس تقاضا

طبق قوانین ویزای آلمان، دانشجویی می تواند در 1 سال تحصیلی 180 روز به صورت نیمه وقت و یا 90 روز تمام وقت کار کند. در حال حاضر، آلمان تنها کشوری است که یک دانشجو می تواند یک کار فنی نیمه وقت در صنعت مربوطه انجام دهد. برخی دانشگاه ها همچنین مشاغل نیمه وقت را در دانشگاه ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار حین تحصیل در آلمان متقاضیان و دانشجویان قادر هستند با بخش مربوطه در دانشگاه مورد نظر خود در این کشور در ارتباط باشند.

آلمان اقتصاد بزرگی است که فرصت های بیشماری برای فارغ التحصیلان خارجی دارد. برخلاف بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، اقتصاد آلمان در یک یا 2 زمینه خاص متمرکز نیست. مراکز صنعتی در سراسر کشور پراکنده اند. برای مثال، هامبورگ محل تجارت شرکت ها و رسانه ها است. مونیخ و اشتوتگارت در خودروسازی و تولید نیرومند هستند. فرانکفورت سرمایه مالی پیشرو است.

آزمون Test AS برای تحصیل در آلمان

آلمان برای ارائه آموزش اسمی به دانش آموزان محبوب است. این امر باعث جذب بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می شود. با این حال، سوال که چگونه در آلمان تحصیل کنیم بسیاری از دانشجویان را گیج می کند. مراحل پذیرش را بنویسید تحصیل در آلمان به دلایل زیادی مانند سیستم آموزشی عالی، زندگی دانشجویی شگفت‌انگیز، تنوع فرهنگی، دوره‌های متعدد و مدارک معتبر جهانی از دانشگاه‌های آلمانی می‌تواند یک تصمیم سودآور باشد. با این حال، برای لذت بردن از مزایای تحصیل در آلمان، باید تمام شرایط پذیرش دانشگاه آلمان برای دانشجویان بین المللی را برآورده کنید.

 شما این امکان را دارید که توانایی خود را در کنار آمدن با دوره های ارائه شده در آلمان با آزمون برای دانشجویان خارجی  TestAS ارزیابی کنید. TestAS یک آزمون استاندارد است که به دانشگاه ها اجازه می دهد استعدادهای تحصیلی دانشجویان آینده خود را با هم مقایسه کنند.TestAS  برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند برای پذیرش در دوره کارشناسی در یک دانشگاه آلمان درخواست دهند. ارائه نمرات TestAS در برخی از دانشگاه ها اجباری است در حالی که سایر دانشگاه ها به آن نیاز ندارند. تشخیص TestAS از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل در آلمان

میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. میزان هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر می باشد. این هزینه ها در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشهریه به یورو
کارشناسی10000€ الی €20000
کارشناسی ارشد€25000 الی €30000

همچنین لازم به ذکر است که بیشتر دانشگاه های دولتی توسط دولت تأمین می شوند. این بدان معنی است که هم اکنون دانشجویان داخلی و بین المللی در دانشگاه های دولتی آلمان می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. فقط باید هزینه ای اندک برای پوشش دولت و سایر هزینه های هر ترم پرداخت کنند که حداکثر 250€ (یورو) در هر ترم خواهد بود.

هزینه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

بطور میانگین هزینه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی، در این کشور هر ترم معادل 12000$ (دلار آمریکا) می باشد. شهریه تحصیل در رشته ریاضیات به زبان انگلیسی در دانشگاه جاکوب واقع در برمن آلمان، سالانه 24000$ (دلار آمریکا) می باشد. تحصیل در رشته های مدیریت کسب و کار و روانشناسی در دانشگاه فورت‌ وانگن، با اخذ بورسیه تحصیلی به صورت رایگان امکان پذیر می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

علاوه بر هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف آلمان، متقاضیان باید هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی 8200€ (یورو) در سال می باشد.

3 شهر برتر برای تحصیل در آلمان در سال 2023:

  1. برلین
  2. فرانکفورت
  3. مونیخ

همانطور که گفته شد، دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان باید توان مالی خود را ثابت کنند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی هستید می توانید با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره مربوطه شرکت کنید. همچنین می توانید مقاله ویزای کار آلمان را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در آلمان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در آلمان می باشیم:

  • مزایای تحصیل در آلمان چیست؟ سیستم آموزشی رایگان برای خارجی ها/ تحصیل در کشوری قدرتمند و صنعتی حق/ مجوز کار حین تحصیل/ اقامت پس از تحصیل
  • تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان چه شرایطی دارد؟ مقطع کارشناسی در آلمان 4 ساله است و اغلب به زبان آلمانی برگزار می گردد لذا مدرک زبان آلمانی در سطح B1, B2 باید ارائه شود. برای ورود به مقطع کارشناسی ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و قبولی از دانشگاه دولتی روزانه در کشور مبدا الزامی است.
  • تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان چه شرایطی دارد؟ کارشناسی ارشد در آلمان یک دوره 2 ساله است که علاوه بر آلمانی به زبان انگلیسی نیز برگزار می گردد. لذا با ارائه مدرک آیلتس 6.5 یا B2 آلمانی می توان ورود کرد. در صورتی که دانشگاه مقطع کارشناسی در کشور مبدا دولتی بوده و فرد با معدل بالا فارغ التحصیل شده باشد و گپ تحصیلی نداشته باشد می تواند به زبان آلمانی به طور رایگان تحصیل کند.
  • چگونه می توان برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کرد؟ برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان ارائه مدرک B2 آلمانی، قبولی رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی روزانه کشور مبدا و معدل دیپلم17 به بالا الزامی است. تحصیل در رشته پزشکی در آلمان مبتنی بر آموزش های بیمارستانی است و تقریبا 6 سال به طول می انجامد. شهریه پزشکی برای دانشجویان خارجی بین 1500€ الی 3500 € (یورو) می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *