مهاجرت به کشور آلمان

اقامت پس از تحصیل در آلمان

اقامت پس از تحصیل در آلمان

مبحث اقامت پس از تحصیل در آلمان از سایر موضوعات پر استقبالی می باشد. هر ساله ذهن دانشجویان را در این باره به سمت خود سوق می دهد. آلمان به دلیل داشتن شرایط بازرگانی و صنعتی مطلوب از قدرت های اروپا به شمار می رود. این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی دارای 16 ایالت گسترده می باشد که هر کدام مقررات مختص خود را دارند. کشور آلمان که از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا است. تقریبا 83 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ توان مالی و اقتصادی بسیار قدرتمند و غنی می باشد.

واحد پول این کشور همانند دیگر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا یورو است. زبان اصلی آلمان آلمانی می باشد. اما بعضی از مردمی که به آلمان سفر می کنند، به زبان های کردی و ترکی تسلط دارند. شهرهای مهم آلمان عبارتند از:

  • برلین
  • مونیخ
  • هامبورگ
  • فرانکفورت

شهروندان آلمانی برای مقررات احترام خاصی قائل اند و بسیار با فرهنگ می باشند. این کشور امروزه پناهنده و مهاجرین زیادی نسبت به گذشته می پذیرد، این امر به دلیل بالا رفتن سن اکثر مردم آلمان می باشد. به همین دلیل، بسیاری از مسافران و مهاجران خارجی آلمان را به عنوان، مقصد خود برای زندگی کردن، درس خواندن، کار و غیره انتخاب کرده اند.

طرق اقامت در آلمان

کشور آلمان در عرصه های علمی، تدریس، آموزش و پرورش و دانشگاه ها بسیار توسعه یافته می باشد. از بهترین کشورهای قاره اروپا برای درس خواندن و ادامه تحصیل به شمار می رود. درس خواندن در این کشور بدون هزینه می باشد. این امر باعث جذب دانشجویان بسیاری از سراسر جهان شده است. شما می توانید پس از تحصیل در کشور آلمان، به راحتی گواهی سکونت در این کشور را بدست بیاورید. به طوری که پس از اتمام دوره های آموزشی، در این کشور با فرد آلمانی تبار ازدواج کنید. ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید یا در این کشور کمپانی تاسیس کنید.

سایر طرق اقامتی این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ازدواج در آلمان
  • تولد فرزند در آلمان
  • تحصیل در آلمان
  • سرمایه گذاری در آلمان
  • ثبت شرکت در آلمان
  • پناهندگی در آلمان

بررسی اقامت پس از تحصیل در آلمان

در این زمینه دانشجوهای مختلف از سراسر جهان می توانند بعد از تمام شدن دوره های درسی خود در آلمان، در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند که این موضوع شرط های مختلفی دارد. مهم ترین آن این است که طی 2 سال بتواند از نظر مالی به حداکثر توان خود برای ادامه زندگی در آلمان برسد. فرد درخواست کننده باید در این 2 سال به زبان آلمانی مسلط باشد تا بتواند شغل خوبی پیدا کند اما نیاز به گرفتن گواهی زبان آلمانی نخواهد داشت.

بخت دانشجویانی که در آلمان درس می خوانند به دلیل وجود شرایط خوب برای پیدا کردن کار از کشورها بیشتر است. دانشجویانی که بعد از پایان دوره تحصیل به کشور خود بازگشته اند، قادر اند از راه ویزای جستجوی کار 6 ماهه درخواست ویزا دهند. همچنین دانشجویانی که بعد از پایان دوره تحصیل پیشنهاد از شرکت های مختلف درخواست کاری داشته باشند. لازم به گرفتن گواهی سکونت 18 ماهه نیستند. اگر شما در آلمان بر اساس توانایی های خود شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. بدین ترتیب قادر هستید برای گرفتن گواهی سکونت در آلمان (اقامت) و کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

کار از راه های اقامت پس از تحصیل در آلمان

شما همیشه می توانید برای مشاغل و کارآموزی به عنوان یک بین المللی درخواست دهید. شرکت ها معمولاً بر اساس نیاز فعلی، مهارت های حرفه ای شما، مهارت های زبان آلمانی و سایر عوامل در مورد برنامه ها تصمیم می گیرند. اگر متقاضی غیر اتحادیه اروپا هستید، ممکن است بر اساس قوانین مهاجرت فعلی محدودیت هایی نیز وجود داشته باشد. اگر این موضوع را کنار بگذاریم، شانس افراد بین المللی واجد شرایط (مهارت و زبان آلمانی) در حال حاضر زیاد است. دیدگاه های فعلی در مورد کار در آلمان برای بین المللی ها بسیار زیاد است. در آلمان کمتر از 500000 شغل خالی وجود ندارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، بازار کار آلمان هر ساله به حدود1000000 مهاجر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیاز دارد تا سطح فعلی خود را حفظ کند. کارشناسان چشم انداز آینده کار در آلمان را برای بین المللی ها حتی بالاتر از فعلی می دانند. کاهش و پیری جمعیت و همچنین فناوری‌های جدید نیاز به نیروی کار خارجی بیشتری را در آینده نزدیک خواهد داشت. آلمان از نظر سیاسی معمولاً از رویکرد مهاجرت کامل پیروی می کند: بین المللی ها این فرصت را دارند که به طور دائم حتی با خانواده خود به آلمان نقل مکان کنند تا زمانی که قصد کار در آلمان را دارند، آلمانی صحبت می کنند و کارگران ماهر هستند.

در نمودار زیر شاهد افزایش متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان در سال اخیر هستید:

متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان

مدارک لازم اقامت پس از تحصیل در آلمان 

مدارک لازم در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان عبارتند از:

  • بیمه سلامت
  • پاسپورت معتبر
  • ضمانت مالی
  • شغل های پزشکی، مهندسی و مرتبط با فناوری آلمان بازار کار و درآمد خوبی دارند.

با توجه به داشتن توانایی خاص در رشته مورد نظر، شما قادر هستید یک شغل پیدا کنید. در مدت 18 ماه با کار کردن در این شغل خود را از لحاظ مالی برای سکونت در آلمان کامل کنید.

مدارک لازم اقامت پس از تحصیل در آلمان 

شرایط کار در آلمان

تمام کارمندهایی که در شرکت های مختلف در کشور آلمان مشغول به کار هستند، بیمه می شوند. اگر رئیس یک شرکت کارمند خود را بیمه نکند، باید جریمه های بسیار بزرگی پرداخت کند. در آلمان، شهروندان این کشور هفته ای 40 ساعت کار می کنند. شغل هایی که زیر شاخه رشته های پزشکی می باشند درآمد خوبی دارند. رشته های فنی به طور سالانه حداقل 30000€ (یورو) درآمد دارند.

کشورآلمان برای برخی رشته ها نظیر برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و ماشین آلات و همچنین مکانیک، مهندسی شیمی، در شاخه فیزیک، و همچنین در رشته های پیراپزشکی و پزشکی، داروسازی و پرستاری و اتاق عمل نیروی متخصص کاری نیاز دارد. دانشجوهای مختلف می توانند پس از اتمام دوره های درسی خود در این رشته ها، مشغول به کار شوند. گواهی سکونت دائمی خود را بگیرند.

اقامت پس از تحصیل در آلمان اصلی ترین هدف دانشجوهای مختلف می باشد. دانشجویان زیادی برای تحصیل در آلمان به این کشور سفر می کنند. اما هدف آن ها کار بعد از اتمام تحصیل در آلمان می باشد. با یافتن شغل دلخواه می توانید مقیم آلمان شوید. از مزایایی که این کشور برای شما خواهد داشت بهره ببرید.

گواهی اقامت در آلمان

گواهی سکونت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا که به شما مجوز کار می دهد. نخست با اعتبار زمانی محدودی ارائه می شود. در صورت مستمر بودن کار، شما قادر به تمدید آن هستید. پس از سپری شدن 2 سال می توانید، برای دائمی شدن این مجوز اقدام کنید. لازم به ذکر است که این کار نیاز به داشتن شغل دارد. کارت آبی به شما اجازه خروج 12 ماهه از آلمان را می دهد، اما با داشتن مجوز سکونت در آلمان فقط 6 ماه می توانید خارج از آلمان باشید.

گواهی سکونت برای کار در آلمان

مقیم شدن در آلمان از راه کار نیز ممکن است. در کل دانشجویان بسیاری بعد از اتمام دوره درسی علاقه به ماندن در آلمان و پیدا کردن شغل مناسب برای کار دارند. می توانند گواهی اقامت پس از تحصیل در آلمان را دریافت کنند. کاری که درخواست کننده پیدا می کند بستگی به رشته و توانایی او دارد. این افراد می توانند در کمپانی های کاریابی معتبری مثل کمپانی های آئودی، پورشه، مرسدس بنز، ولکس واگن و بقیه کمپانی ها مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که درخواست کنندگان پس از پیدا کردن کار مورد نظر می توانند اعضای خانواده خود را به آلمان ببرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دانشجویان ایرانی بهترین شرایط را جهت برنامه ریزی مهاجرت و اخذ مدارک مورد نیاز پیش بینی نموده است. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در آلمان را ا طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *