مهاجرت به کشور یونان

شرایط ویزای همراه یونان

شرایط ویزای همراه یونان

با مطلع شدن از شرایط ویزای همراه یونان متقاضیان می توانند به همراه خانواده خود وارد خاک این کشور شده و اقامت یونان را دریافت کنند. در این راهنما، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط کامل ویزای همراه کشور یونان می پردازند. در سال های اخیر، گرچه بهبود شرایط اقتصادی یونان روند بسیار کندی را تجربه کرده است، اما تعداد افرادی که برای کار، تحصیل و یا ایجاد کسب و کار وارد خاک این کشور شده اند، افزایش یافته است. این موضوع باعث افزایش تعداد متقاضیانی شده که به فکر ملحق شدن به همسر یا اعضای خانواده خود در یونان می باشند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

شرایط مهاجرت به یونان

برای معرفی، یونان می تواند به عنوان یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی توصیف شود. یونان که در چهارراه اروپا واقع شده و مهد تمدن غربی به حساب می آید، مرزهای زمینی را با مقدونیه شمالی و بلغارستان در شمال، آلبانی در شمال غربی و ترکیه در شمال شرقی به اشتراک گذاشته است. جمعیت آن در حال حاضر حدود 11000000 نفر تخمین زده شده است و زبان رسمی این کشور یونانی می باشد. واحد پول رسمی یونان € (یورو) است. این کشور یک عضو اصلی اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است که مزایای بسیاری را برای ساکنان آن فراهم می کند. برای ورود به خاک یونان، شهروندان کشورهای ثالث (مانند ایران) باید ویزای این کشور را دریافت کنند. با توجه این اطلاعات، باید در نظر داشته باشید که مهاجرت به یونان از طریق ویزای شنگن امکان پذیر می باشد.

برجسته ترین ویزاها برای ورود به خاک یونان عبارتند از:

نام ویزاهدف از دریافت ویزا
ویزای کوتاه مدت 90 روزه (حداکثر)اهداف توریستی و بازدید از یونان
ویزای تحصیلیورود به دانشگاه های یونان
ویزای کاریاشتغال در شرکت های یونانی
ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینیایجاد کسب و کار در یونان
ویزای همراهویزای مهاجرت به یونان به همراه همسر یا والدین

یونان با مهاجرت غیرقانونی مشکل داشته است که بسیاری از آنها از طریق ترکیه عبور می کنند. مقامات یونان معتقدند که 90% از مهاجران غیرقانونی در اتحادیه اروپا از طریق یونان وارد اروپا می شوند می شوند و بسیاری از آنها به دلیل ناآرامی و فقر در خاورمیانه و آفریقا فرار می کنند.

در نمودار زیر به کشورهای مبدا مهاجران غیرقانونی به یونان اشاره شده است:

مبدا مهاجران غیرقانونی در یونان

علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضیان می توانند برای ازدواج با یک شهروند یونانی نیز ویزای این کشور را کسب کنند. در ادامه به بررسی شرایط ویزای همراه یونان می پردازیم.

بررسی شرایط ویزای همراه یونان

با توجه به شرایط ویزای همراه یونان می توان گفت که این ویزا برای الحاق اعضای خانواده در این کشور استفاده می شود و متقاضیانی که قصد دارند به همراه خانواده (همسر و فرزندان) خود اقدام به مهاجرت به یونان کنند می توانند با رعایت شرایط ویزای همراه یونان این ویزا را بدست آورند. ویزای همراه یونان که با نام انگلیسی Greece Family Reunification Visa شناخته می شود، به اعضای خانواده شهروند یک کشور ثالث اجازه ورود به زندگی در یونان را می دهد. در رابطه با کلیه متقاضیان هند، سریلانکا، بنگلادش و مالدیو باید در نظر داشته باشید که این متقاضیان فقط باید درخواست ویزای خود را در مرکز درخواست ویزا GVCW در دهلی نو اعلام کنند.

شرایط ویزای همراه یونان عبارتند از:

  • همسر متقاضی باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • فرزندان متقاضی باید زیر 18 سال سن داشته باشند.
  • فرزندخوانده متقاضی (در صورت وجود) باید زیر 18 سال سن داشته باشد و به عهده گرفتن مسئولیت نگهداری از وی باید با ارائه مدارک توسط متقاضی اثبات شود.

قوانین و شرایط ویزای همراه یونان

یکی از مهمترین قوانین و شرایط ویزای همراه یونان، این است که شهروند کشور سوم باید دارای مجوز قانونی اقامت در یونان باشد. این بدان معنی است که یا با ویزای شنگن وارد خاک یونان شده باشد (بلند مدت) یا دارای یکی از مدارک زیر باشد.

  • اجازه اقامت دائم یا موقت صادر شده توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا
  • مجوز اقامت قانونی ویژه
  • گواهی بهره مند شناخته شده از حمایت بین المللی (گواهی حفاظت بین المللی متقاضی)

به یاد داشته باشید که صدور کارت اقامت برای اعضای خانواده متقاضی مشمول هزینه دولت نیست و مدت زمان اعتبار آن برای 5 سال است. درخواست مجوز اقامت باید ظرف 3 ماه از تاریخ ورود به کشور به اداره امور اتباع خارجی و مهاجرت اعلام شود. در غیر این صورت، متقاضیان باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

قوانین و شرایط ویزای همراه یونان

ویزای اتحاد مجدد خانواده در یونان

اعضای خانواده یک تبعه کشور ثالث که ممکن است در چارچوب الحاق خانواده وارد یونان شوند، طبق قوانین یونان موارد زیر هستند: همسر، مشروط بر اینکه بیش از 18 سال سن داشته باشد، فرزندان مجرد طبیعی و/یا فرزندخوانده آنها زیر 18 سال، هر فرزند طبیعی و/یا فرزندخوانده زیر 18 سال حامی یا همسرش، مشروط بر اینکه حضانت آنها به او واگذار شده باشد. رای مواردی که در مرحله اول توسط سفارت بررسی نشده است، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز برای هر دو مرحله را ارسال کنند و مراحل تأیید و همچنین مصاحبه به شرح فوق انجام می شود.  در صورت وجود تمام شرایط لازم، ویزای اقامت طولانی مدت در یونان صادر می شود. در غیر این صورت، سفارت نامه ای مبنی بر رد درخواست ویزا و ایجاد انگیزه برای رد ویزا صادر می کند.

در موارد تایید، یک کپی تایید شده از مجوز اقامت معتبر متقاضی در یونان مورد نیاز است. در صورتی که متقاضی در یونان زندگی نمی کند، باید نامه ای ارائه دهد که دلیل نیاز به تایید مدارک در سفارت را توضیح دهد. کپی باید توسط مقامات مربوطه در یونان (ایستگاه پلیس، تأیید شود. متقاضی باید کپی را با مهر اصلی از ایستگاه پلیس یا KEP ارسال کند. لطفاً مطلع باشید که سفارت تنها در صورتی درخواست‌های الحاق خانواده را می‌پذیرد که مراحل تأیید به پایان رسیده باشد (صرف نظر از اینکه تصمیم دریافت شده باشد. کلیه درخواست های بلند مدت ویزای ملی D فقط با گذرنامه ای قابل ارسال است که حداقل 1.5 سال (1 سال و 6 ماه) از تاریخ ارسال درخواست اعتبار داشته باشد. اعتبار گواهینامه های ترخیص پلیس نباید بیش از (3) ماه  از تاریخ ارائه درخواست در مرکز درخواست ویزا یونان باشد.

ویزای اتحاد مجدد خانواده در یونان

کسب مجوز اقامت برای اعضای خانواده متقاضی در یونان

برای به دست آوردن اجازه اقامت در یونان، همسر متقاضی باید یک نسخه معتبر از گذرنامه خود را به همراه ویزای مربوطه یا اجازه اقامت موقت، مدارک شناسایی، مدارک بیمه، مدارک پزشکی و گواهی ثبت ازدواج را به اداره مهاجرت ارائه دهد. اجازه اقامت به مدت پنج 5 سال اعطا می شود و پس از انقضا، تبعه کشور سوم می تواند اقدام به تمدید آن کند. علاوه بر این، سایر اعضای خانواده متقاضی که قصد دارند از طریق ویزای همراه اقامت یونان را کسب کنند، حتما باید با ارائه مدارک مورد نیاز رابطه خود را با متقاضی اثبات کنند. علاوه بر این، باید با ارائه سایر مدارک ثابت کنند که از لحاظ مادی به والدین خود وابسته هستند. همچنین اتباع کشورهای ثالث باید برای کسب اقامت یونان دارای پوشش بیمه درمانی معتبر باشند.

افرادی که موفق به کسب اقامت کشور یونان می شوند می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز و ارائه مدارک لازم، اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در یونان کنند که می تواند با مزایای بی شماری همراه باشد.

مهمترین مزایای کسب تابعیت یونان عبارتند از:

  • سفر بدون محدودیت به تمام کشورهای اروپایی
  • سفر به بیش از 140 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا با دریافت پاسپورت یونان
  • بهره مند شدن از تمام حقوق شهروندی در یونان
  • امکان اقامت بی نهایت در کشور یونان
  • دریافت تابعیت یک کشور خارجی (یونان قانون تابعیت دوگانه را می پذیرد)

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از سایر ویزاهای ورود به خاک کشور یونان مطلع شوید.

پرتکرارترین سوالات شرایط ویزای همراه یونان

این بخش از مقاله را به پاسخ دهی متداول ترین سوالات شما در  باب شرایط ویزای همراه یونان اختصاص داده ایم:

  • ویزای همراه یونان به چه افرادی تعلق می گیرد؟ همسر متقاضی بالای 18 سال، فرزندان متقاضی زیر 18 سال و فرزندخوانده متقاضی زیر 18 سال
  • قوانین و شرایط ویزای همراه یونان به چه صورت می باشد؟ یکی از مهمترین قوانین و شرایط ویزای همراه یونان، این است که شهروند کشور سوم باید دارای مجوز قانونی اقامت در یونان باشد.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه یونان شامل چه مواردی خواهد بود؟ گذرنامه، مدارک شناسایی، مدارک بیمه، مدارک پزشکی و گواهی ثبت ازدواج
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه یونان

  1. پردیس مظفری گفت:

    سلام و ممنون که در مورد ویزای همراه یونان اطلاعات خوبی ارائه دادید. تو اول مقاله درباره ویزای همراه والدین رو هم اوردید ولی پایین تر فقط فرزند و همسر رو ذکر کردید والدین شرایط دیگه ای دارن؟ و کلیه هزینه هایی که باید ویزای همراه یونان پرداخت بشه چقدر میشه حدودا؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص شرایط مهاجرت به یونان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *