مهاجرت تحصیلی یونان

شرایط کار پس از تحصیل در یونان

شرایط کار پس از تحصیل در یونان برای دانشجویانی که موفق به رعایت و برآورده کردن الزامات کار در این کشور می شوند، بسیار مناسب می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما قصد دارند به بررسی شرایط کار پس از تحصیل در یونان بپردازند زیرا این موضوع یک موضوع بسیار مهم برای تمام دانشجویان و متقاضیان بین المللی می باشد که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیلی خود اقامت کاری یونان را بدست آورند. قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در یونان با اکثر کشورهای اروپایی شباهت بسیار زیادی دارد، زیرا کشور یونان که یکی از کشورهای اروپایی می باشد، عضو اتحادیه اروپا (EU) و همچنین پیمان شنگن می باشد.

شرایط ادامه تحصیل در کشور یونان

متقاضیانی که به عنوان یک دانشجوی خارجی وارد خاک یونان می شوند حداقل 1 سال در یونان اقامت دارند، این بدان معنی است که متقاضیان فرصت های خوبی برای استفاده بیشتر از وقت خود برای زندگی در قلب مدیترانه باستان خواهند داشت. اکثر موسسات یونان در شهرهای آتن در جنوب و سالونیک در شمال مستقر هستند. بخش های دیگر، مانند اوراکل در دلفی یا بقایای المپیا (محل برگزاری بازی های المپیک اصلی سال 776 پیش از میلاد). زندگی روزمره در شهرهای یونان شلوغی مدرن را با سنت های آرام تر ترکیب می کند. بعضی از موسسات یونان دارای خوابگاه های دانشجویی هستند (یا ممکن است دانشجویان را با بهترین گزینه های اقامت آشنا سازند). در آتن و سالونیک تعداد زیادی از دانشجویان در آپارتمان های اجاره ای و خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند. حداکثر هزینه اقامت دانشجویی در یونان 300€ (یورو) است، اما کیفیت آپارتمان ها ممکن است متفاوت باشد.

بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در کشور یونان عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه آتن1837
دانشگاه ارسطو1925
دانشگاه ملی فنی آتن1836
دانشگاه کرت1973

کلیه دانشجویان موسسات آموزش عالی یونان حق بهره مند شدن از خدمات بهداشتی رایگان از جمله معاینات پزشکی، معالجه در بیمارستان، مراقبت از دندان و فیزیوتراپی را دارند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی فقط به یک دفترچه بیمه درمانی شخصی نیاز دارند که هنگام ثبت نام در دانشگاه صادر می شود. طبق قانون یونان، هیچ دانشجویی از اتحادیه اروپا موظف نیست هزینه تحصیل خود را برای تحصیل در دانشگاه های یونان پرداخت کند. این امر در مورد دانشگاه های دولتی صدق می کند. علاوه بر این، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند به طور رایگان از کتاب های درسی استفاده کنند. از طرف دیگر، دانشجویان خارجی هزینه های بسیار کمی برای تحصیل در یونان می پردازند. در بسیاری از موارد، هزینه ها به سطح علمی مؤسسه ای که دانشجویان انتخاب می کنند بستگی دارد.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در یونان

همانطور که می دانید، ادامه تحصیل در کشورهای خارجی بخصوص کشورهای اروپایی یکی از بهترین روش های کسب اقامت در کشور مورد نظر خود می باشد. با تحصیل در کشور یونان و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور، دانشجویان و متقاضیان بین المللی در صورت رعایت شرایط مورد نیاز، می توانند اقامت کشور یونان را اخذ کنند. برای انجام این کار، دانشجویان باید بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، دلایل منطقی و محکمی برای زندگی و کسب اقامت یونان داشته باشند.

این دلایل عبارتند از:

  • کاریابی در کشور یونان و دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای کمپانی معتبر یونانی
  • سرمایه گذاری در یونان
  • ثب شرکت در یونان
  • ازدواج با یک شهروند یونانی

مطمئناً پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند به کار و اقامت در یونان فکر کند و به دلیل اینکه عمدتاً یونان یک کشور توریستی می باشد، در صورتی که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور رشته مرتبط با صنعت گردشگری را انتخاب کرده باشند، یافتن کار در یونان ساده تر خواهد بود. با این حال، دانشجویان باید بدانند که فرصت های شغلی دیگری نیز در یونان برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور وجود دارد.

کار در یونان برای تمامی متقاضیان خارجی در صورتی امکان پذیر می باشد که آنها موفق به دریافت مجوز کار و اقامت در این کشور شوند. مجوز اقامت از طریق کار در کشور یونان معمولا با اعتبار 1 ساله صادر می شود که قابل تمدید به مدت 3 و سپس 5 سال است. برای کسب اقامت کاری یونان متقاضیان باید ثابت کنند که درآمد کافی، محل زندگی مناسب و توانایی های زبان مورد نیاز را دارا می باشند.

قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در یونان

قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در یونان

رایج ترین روش کسب اقامت یونان بعد از اتمام دوره تحصیلی، کسب اقامت کاری این کشور می باشد. دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در یونان، انجمن های کاریابی فارغ التحصیلان (دانشگاه)، روزنامه ها و یا مشورت با دوستان و آشنایان، شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند و با اثبات شرایط و وضعیت خود، اقدام به درخواست اقامت کاری یونان کنند. دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل خود معمولا 6 الی 12 ماه مهلت دارند تا شغل مناسبی مرتبط با مدرک تحصیلی خود در یونان بیابند و اقدام به دریافت مجوز کار در یونان کنند. شایان ذکر است که مجوز اقامت در یونان و مجوز کار در این کشور مجوزهای جداگانه نمی باشند و فارغ التحصیلان با دریافت مجوز اقامت در یونان می توانند مشغول به کار در این کشور اروپایی شوند.

برجسته ترین بخش های اقتصاد یونان برای کار پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور عبارتند از:

ردیفدسته بندی مشاغل
1غذا و تنباکو
2صنعت نفت و معدن
3گردشگری
4مواد شیمیایی
5صنایع فلزی
6خرده فروشی
7صنعت نساجی و پارچه

کسب مجوز کار و اقامت پس از تحصیل در یونان

در آخرین بخش مقاله شرایط کار پس از تحصیل در یونان قصد داریم به مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز اقامت و کار در یونان اشاره کنیم. بعد از اتمام دوره تحصیلی، فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های یونان نیاز به جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت و کار در این کشور را دارند.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار و اقامت پس از تحصیل در کشور یونان عبارتند از:

  • دعوت نامه یا پیشنهاد کاری از کارفرمای معتبر یونانی
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • پرونده سوابق کار و کارآموری
  • مدارک پزشکی
  • اسناد و مدارک بیمه درمانی معتبر
  • پاسپورت و تمام مدارک شناسایی
  • 4 قطع عکس پرسنلی جدید
  • مدارک و اسناد لازم برای اثبات داشتن توان مالی کافی و محل مناسب برای اقامت و زندگی در یونان

هموطنان عزیز اگر قصد دارید علاوه بر شرایط کار پس از تحصیل در یونان از شرایط مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به این کشور مطلع شوید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *