مهاجرت تحصیلی فیلیپین

کار دانشجویی در فیلیپین

کار دانشجویی در فیلیپین

مجوز کار دانشجویی در فیلیپین بر خلاف سایر کشورها برای دانشجویان وجود ندارد که همین موضوع به نوبه خود از درخواست مهاجرت تحصیلی به این کشور کاسته است. البته دانشجویان می توانند به روش های دیگر ضمن تحصیل به فکر کار کردن قانونی و کسب تجربه در این کشور باشند. در هر صورت میزان دستمزدها در فیلیپین پایین است. دانشجویان نمی توانند از طریق کار حین تحصیل منابع مالی خوبی دریافت کنند. البته هزینه تحصیل و زندگی به طور کلی در این کشور مقرون به صرفه است. دانشجویان می توانند از طریق دانشگاه خود به دنبال کارآموزی باشند. حین تحصیل به تجربه کاری خود بی افزایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند جهت کار در حین تحصیل در دیگر کشورها راهنما شما باشد.

شرایط کار دانشجویی در فیلیپین

طبق قوانین فیلیپین دانشجویان و گردشگران نمی توانند به طور قانونی در فیلیپین کار کنند. اما روش های قانونی برای دور زدن این وجود دارد. دانشجویان می توانند به طرق زیر در حین تحصیل کار کنند.

  • هنگام تحصیل در فیلیپین، کارهای ریموت و از راه دور را از کشور خود انجام دهید و به پول به کشور خود دریافت کنید. پول خود را از طریق شرکت ها و یا صرافی ها به حساب خودتان منتقل کنید.
  • یک شرکت داخلی افتتاح کنید. در فیلیپین گردشگران و دانشجویان می تواند برای افتتاح یک شرکت داخلی و تا 40% سهم داشته باشند. 60% دیگر باید حداقل بین 4 فیلیپین دیگر تقسیم شود. شما نمی توانید از طریق شرکت حقوق دریافت کنید. اما می توانید از طریق فعالیت های شرکت سود دریافت کنید.
  • به صورت خصوصی تدریس کنید. با استفاده از علم و انتقال دانش خود به دیگران درآمد کسب کنید.
  • به صورت کلی هر کاری که نیازی به استخدام و مجوز کاری نداشته باشد می توانید به آن مشغول شوید.

تدریس به همراه کار در کشور فیلیپین

اکثر فیلیپین ها به زبان انگلیسی بسیار ماهر هستند زیرا ایالات متحده اساسا از آنجا که این کشور را مستعمره خود کرد. از این رو باعث تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی شد. بر اساس درصد جمعیتی که انگلیسی صحبت می کنند یا تعداد انگشت شماری از انگلیسی زبانان در این کشور، فیلیپین دومین یا سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان در جهان است. شرکت های خارجی در فیلیپین مانند شرکت های تایلندی، خارجی ها را برای گفتگو با سایر افراد خارجی استخدام می کنند. زیرا بومیان تایلندی به ندرت انگلیسی خوبی دارند. کره، ژاپن و چینی ها نیز ممکن است به شما مبلغی را پرداخت می کنند تا زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی به آنها آموزش دهید. لذا در فیلیپین فضاهایی مانند این موجود است اگر چه بسیار نیست.

با این حال، اگر صحبت کردن به زبان انگلیسی تنها دارایی دانشجویان است. بنابراین این چیزی است که باید در مورد کار در فیلیپین در بسیاری از مدارس انگلیسی که برای دانش آموزان ایجاد شده اند، فکر کنید. بیشتر دانش آموزان کره ای به دلیل کم هزینه بودن و محیط خوب فیلیپین برای یادگیری زبان به فیلیپین می آیند. دانشجویان می توانند از این فرصت استفاده کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

جهت کار و زندگی در این کشور نمودار هزینه های مرتبط به زندگی در این کشور بدین شرح می باشد:

کار و تحصیل در دانشگاه های فیلیپین

به عنوان یک دانشجوی می توانید همچنین به دنبال فرصت های شغلی در داخل دانشگاه خود باشید. گذشته از بورسیه تحصیلی در فیلیپین، برخی از موسسات با کار کردن دانشجو به عنوان دستیار دانشجویی در بخش ها و دانشکده های مختلف موسسه، کمک های مالی به دانشجویان ارائه می دهند. برخی از مزایای داشتن آن می تواند شامل شهریه رایگان یا تخفیف یا کمک هزینه مالی باشد. همچنین از آنجا که مجبور نیستید بین 2 ترم تحصیل کنید. همچنین می توانید در کل تابستان کارآموزی بروید. به خاطر داشته باشید که بیشتر برنامه های دستیار دانشجویی به کلاس های خاصی احتیاج دارند. بنابراین باید هدف گذاری کنید

گزینه دیگری که می توانید در نظر بگیرید. برنامه ویژه استخدام دانشجویان (SPES) است که توسط واحدهای محلی در کشور ارائه می شود. البته این مورد برای دانشجویان فیلیپینی است اما می توانید شانس خود را امتحان کنید. SPES فرصت های شغلی تابستانی را برای دانشجویان فراهم می کند. بنابراین باعث تداخل در کلاس های شما نمی شود. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

کار دانشجویی در دانشگاه های فیلیپین

کار پس از تحصیل در فیلیپین

دانشجویان پس از اتمام تحصیل در فیلیپین و اخذ مدرک می توانند برای دریافت گواهی کار مربوط به رشته خود مجوز دریافت کنند. همچنین به دنبال کار در این کشور باشند. دانشجویان پس از تحصیل و اخذ مدرک در این کشور می توانند با دریافت یک پیشنهاد کار جهت تبدیل ویزای دانشجویی خود به ویزای کاری اقدام نمایند. البته فراموش نشود که دانشجویان فارغ التحصیل برای کار در این کشور نیز نیاز به مجوز کار AEP دارند که بت هماهنگی با کارفرمای خود از طریق وزارت کار و اشتغال قابل دریافت است. از آنجا که موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید معتبر است. از این رو می توانید برای کار در کشورهای بی شماری اقدام کنید. تا زمانی که امتحانات خود را می گذرانید به کارآموزی نیز بپردازید. لازم به ذکر است هرچه مقطع تحصیل شما بالاتر باشد شانس یافتن کار بیشتر خواهد بود.

کاریابی در فیلیپین

پیدا کردن شغل در فیلیپین برای یک فیلیپین کار سختی است. برای یک خارجی ها حتی سخت تر است. شهرهای فیلیپین حتی بهترین شهرهای فیلیپین پر جمعیت هستند. به همین دلیل، رقابت تقریبا بین 110 میلیون نفری که در فیلیپین زندگی می کنند، زیاد است. با وجود شانس کم یافتن کار، مردم فیلیپین بسیار گشاده رو و خونگرم هستند. قبل از شروع جستجو، خود را با قوانین مهاجرت و روند دریافت مجوز کار آشنا کنید. موارد زیر می تواند شما را برای یافتن کار در فیلیپین کمک کند:

  • خود را به عنوان یک برند معرفی کنید و توسعه دهید. رقابت زیاد است. بنابراین رزومه شما باید در بهترین حد ممکن باشد. پروفایل خود را در لینکدین ایجاد کنید و تجربه و توصیف های خود را برای نمایش مهارت های خود اضافه کنید.
  • شرکت های تحقیقاتی در فیلیپین، مطالب شما را برای موقعیت هایی که در دسترس هستند دنبال می کنند. پورتال های شغلی را پیدا کرده و رزومه خود را بصورت آنلاین ارسال کنید تا شرکت ها بتوانند به راحتی شما را در جستجوی خود بیابند.
  • از طریق سایت های شغلی آنلاین همانند Craigslist و روزنامه های محلی کار جستجو کنید. برای کاریابی مستقیما از طریق این مراکز اقدام کنید.
  • خدمات و مهارت های خود را تبلیغ کنید. تبلیغات را در Craigslist و در روزنامه محلی را ارسال کنید و بگویید چه خدماتی را ارائه می دهید. ارزش خود را نشان می دهید.
  • با افرادی که برای کار نقل مکان کرده اند مشورت کنید. توصیه های آنها را برای نکات مفید یا راهنمایی های شغلی جستجو کنید.
  • شرکت های جهانی و آژانس های بین المللی که در فیلیپین شعبه ایجاد کرده اند را بیابید. اگر این شرکت های بزرگ شما را استخدام کنند اخذ مجوز کار بسیار ساده تری خواهد بود.

کار ضمن تحصیل در فیلیپین با ویزای تحصیلی

همانطور که مشاهده کردید با استفاده از ویزای دانشجویی فیلیپین دانشجویان نمی توانند استخدام شوند و به کار استخدامی مشغول شوند. اما آنها می توانند از طرق دیگر که برخی از آنها معرفی شده در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که کار در فیلیپین برای دانشجویان نهایتا به صورت پاره وقت ممکن بوده است. کار نباید به آموزش و تحصیلات دانشجویان صدمه وارد کند و دانشجویان علی الخصوص دانشجویان رشته های پزشکی در فیلیپین می توانند در طول دوره بالینی خود در کلینیک ها و بیمارستان ها کارآموزی کنند. کسب تجربه کنند. دانشجویان با توجه به رشته خود می توانند در مراکز و شرکت های مختلف مشغول به کارآموزی شوند. و پس از اتمام تحصیل می توانند با اخذ ویزای کار فیلیپین به اقامت خود ادامه دهند.

برای مهاجرت و تحصیل در کشورهای مختلف و قوانین کار حین تحصیل در کشورهای مختلف می تواند سوالات خود را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید و از دانش این مشاورین بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *