مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

امروزه مهاجرت از طریق تحصیل در یونان بر اساس قوانین 2023 یکی از برترین راه های اخذ اقامت و تابعیت این کشور محسوب می گردد. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی ساکن یونان می توانید از آب و هوای مدیترانه ای غذاهای دریایی خوشمزه و سواحل جذاب لذت ببرید. برخی از دانشگاه های این کشور از معتبر ترین موسسات تحصیلات عالی و مورد تأیید وزارت علوم است. دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی یونان به این کشور مراجعت می­ نمایند.

دانشگاه های یونان از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند. برخی از دانشگاه های این کشور دارای قدمتی دیرینه می­ باشند. این دانشگاه ها رنکینگ بالایی را به خود اختصاص داده اند. دانشجویانی که تحصیلات را در این کشور به اتمام رسانیده اند، در صورت یافتن شغل می ­توانند بصورت تمام وقت در این کشور به انجام کار بپردازند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یونان را دارند، باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایند. پس از دریافت موافقت دانشگاه های این کشور ملزم به شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه مورد نظر در این کشور می­ باشند. دانشجویان عزیز می­ توانند با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برترین و به صرفه ترین دانشگاه های اروپایی را شناسایی نمایند.

اینفوگرافی تحصیل در یونان

مزایا تحصیل در یونان

تحصیل در خارج از کشور می تواند یک تجربه متحول کننده زندگی برای دانشجویان باشد، تحصیل در یونان می تواند فرصتی در خصوص تجربه یک زندگی متول آمیز باشد. دولت یونان متعهد به آموزش عالی است و سال ها در آن سرمایه گذاری کرده است و بورسیه های دولتی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است. کیفیت دانشگاه های یونان بسیار بالا است و به طور مداوم در بین بهترین های اروپا قرار می گیرند. زندگی آکادمیک در یونان بسیار غنی است و رویدادهای فرهنگی متنوعی در طول سال در دانشگاه ها یا اطراف برگزار می شود. رویدادهای فرهنگی بسیاری از رویدادهای فرهنگی در دانشگاه ها یا دانشگاه های اطراف آن در طول سال برگزار می شود. دانشجویان بین المللی این شانس را دارند که در کشوری با هزینه های نسبتا ارزان و کیفیت بالای آموزش به تحصیلات خود ادامه دهند.

شهرهای برتر برای تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی

آتن به عنوان زادگاه تمدن غرب در نظر گرفته می شود زیرا بسیاری از افراد هنری و روشنفکر در طول تاریخ از این منطقه آمده اند. در واقع مکاتب بزرگ فلسفی مانند آکادمی افلاطون در این شهر تأسیس شد. در مورد موسسات آموزش عالی، برجسته ترین آنها عبارتند از دانشگاه آتن، دانشگاه فنی ملی آتن، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن، دانشگاه کشاورزی آتن، دانشکده هنرهای زیبا آتن. برای دانشجویان بالقوه ای که به دنبال یک دانشکده مهندسی ممتاز در این کشور هستند، دانشگاه فنی ملی آتن یک گزینه عالی است. این یکی از قدیمی ترین مراکز یادگیری یونان است و در زمینه فوق تخصص دارد. از سوی دیگر، دانشجویان آینده بازرگانی باید دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن را در نظر بگیرند. این موسسه که در سال 1920 تأسیس شد، قدیمی‌ترین مؤسسه آموزشی اقتصادی کشور است.

تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان، یک مرکز فرهنگی و مکانی با تاریخی فراتر از جالب است. همچنین به دلیل این واقعیت که به بازدیدکنندگان نگاهی زیبا به گذشته می دهد و همچنین دارای آنچه که هر شهر مدرن می تواند ارائه دهد، یک نقطه توریستی محبوب است. در حال حاضر حدود 814000 نفر در این منطقه زندگی می کنند. در مورد دانشجویانی که مایل به مهاجرت به این شهر هستند، دانشگاه هایی که می توانند از بین آنها انتخاب شوند عبارتند از: دانشگاه ارسطو تسالونیکی، کالج سیتی، پردیس دانشگاه یورک اروپا، دانشگاه مقدونیه، کالج آمریکایی تسالونیکی یا ACT، و کالج مدیترانه ای تسالونیکی. بزرگترین دانشگاه یونان، دانشگاه ارسطو تسالونیکی است. همچنین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مراکز تعالی کشور است. یکی دیگر از مؤسسات معتبر دانشگاه مقدونیه است.

شرایط زبان برای تحصیل در یونان

با توجه به ثبت نام، داوطلبانی که در یک دانشکده یا یک دپارتمان در برنامه های یونانی زبان پذیرفته می شوند باید گواهی تسلط به زبان یونانی را نیز داشته باشند و شرایط زبان برای تحصیل در یونان را براورده کنند. چنین گواهی پس از امتحانات مربوطه توسط دانشگاه آتن یا دانشگاه تسالونیکی صادر می شود. در عوض، نامزد باید مدرک سطح 3 یا بالاتر صادر شده توسط مرکز زبان یونانی تسالونیکی داشته باشد. داوطلبانی که دارای هیچ یک از این مدرک زبان نیستند، تنها می توانند در سال تحصیلی بعدی پذیرش خود در دانشگاه یونان ثبت نام کنند، مشروط بر اینکه تا آن زمان گواهی زبان پیش نیاز را دریافت کرده باشند. در غیر این صورت حق ثبت نام ندارند. امتحانات برای گواهی زبان یونانی 2 بار در سال برگزار می شود: در حدود ژوئن و سپتامبر.

برای داوطلبانی که مدرک فارغ التحصیلی از لیسه یونانی یا قبرسی دارند، مدرک زبان لازم نیست. شرایط زبان برای تحصیل در یونان در دوره های انگلیسی زبان بدین صورت است که فرد مدرک زبان حداقل ایلتس 6.5 را ارائه کند. توجه داشته باشید دوره های زبان یونانی و انگلیسی نیز برای تقویت زبان در این کشور برگزار می شود.

شرایط زبان تحصیل در یونان

تحصیل در یونان به زبان انگلیسی

تمامی متقاضیان تحصیل در یونان خواهان اقامت پس از تحصیل در این کشور نیستند. از این رو نیازی به فراگیری زبان یونانی ندارند. برای حل این مشکل و جذب دانشجویان بیشتر برای تصحیل در یونان، این کشور به دانشجویان اجازه تحصیل به زبان انگلیسی را می دهد. متقاضیان قادر اند تا با استفاده از این امکان تحصیل خود را با سهولت بیشتری آغاز نمایند. به طور کلی برای برقراری ارتباط با مردم این کشور گاها نیاز به تسلط به زبان یونانی دارند.

ویژگی های مهم برای تحصیل در یونان به زبان انگلیسی ذیلا بیان شده است.

ویژگی های مهم برای تحصیل در یونان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور یونان دارای مزایای متعددی می باشد. اما متقاضیان اقامت دائم در این کشور و یا متقاضیان کار پس از تصحیل بایستی زبان یونانی را فرا گیرند. از این رو اهمیت زبان یونانی برای برخی از متقاضیان بالاتر می باشد. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط و اهداف خود برای تحصیل به زبان انگلیسی اقدام نمایند.

شرایط اقامت از طریق تحصیل در یونان

برای کسب اقامت از طریق تحصیل در یونان و ورود به دانشگاه های معتبر این کشور اروپایی، متقاضیان و دانشجویان خارجی باید روادید تحصیلی کشور یونان را کسب کنند. لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند به صورت رایگان در اکثر دوره های تحصیلی در مراکز تحصیلی در کشور یونان مشغول به تحصیل شوند. بیشتر دوره های تحصیل نیز به زبان انگلیسی و یونان تدریس و ارائه می شوند. یکی از مهم ترین شرط های کسب روادید تحصیلی و سپس کسب اقامت از طریق تحصیل در یونان، داشتن مدرک زبان یونانی و همچنین مدرک زبان انگلیسی می باشد. افرادی که می خواهند وارد دانشگاه های یونان شوند و اقدام به کسب اقامت از طریق تحصیل در یونان کنند.

در صورتی که مدرک زبان یونانی نداشته باشند، می توانند در دوره های مشخصی شرکت کنند. با پرداخت هزینه ای نزدیک به 1500€ (یورو) زبان یونانی را یاد بگیرند. به طور کلی تحصیل در اکثر دوره ها و رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور یونان امکان پذیر می باشد. به یاد داشته باشید که هر سال تحصیلی که 13 هفته به طول می انجامد. از 2 ترم تشکیل شده است. تحصیل در دانشگاه های کشور یونان در هر دوره از 4 الی 6 سال به طول می انجامد. این موضوع بستگی به رشته تحصیلی متقاضی و یا دانشجو دارد.

تحصیل در مدارس یونان

کودکان در یونان از سن 6 سالگی شروع به تحصیل در مقطع ابتدایی را می­ نمایند. مقطع ابتدایی در این کشور به مدت 6 سال است و دانش ­آموزان پس از پایان این دوره وارد مقطع بالاتر خواهند شد. این مقطع 3 سال طول خواهد کشید. در این مقطع دانش ­آموزان به یادگیری دروسی همچون علوم کامپیوتر، ریاضی، ادبیات و زبان خارجی می ­پردازند.

در نهایت پس از اتمام این دوره دانشجویان وارد مقطع 3 ساله متوسطه می­ گردند. دانش ­آموزان می­ توانند تحصیلات دوره­ متوسطه خود را در مدارس فنی و حرفه ای یونان نیز بگذرانند. تدریس در مدارس یونان به زبان یونانی می­ باشد. تحصیل در یونان تا سن 18 سالگی همانند سایر کشورهای اروپایی به صورت اجباری است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های یونان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند بهتر است از شرایط تحصیل در یونان آگاه باشند. تحصیلات و آموزش عالی در این کشور به 2 صورت تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات فنی می باشد.

تحصیلات دانشگاهی در این کشور توسط مراکز زیر ارائه می شود:

  • تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های کشور یونان
  • تحصیلات در دانشگاه های آزاد
  • تحصیلات در مراکز پلی تکنیک
  • تحصیلات در مراکز هنرهای زیبا

برخی از رشته های تحصیلی در آموزشگاه ها ارائه و تدریس داده می شوند. نیازی نیست دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها وارد دانشگاه شوند و تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. در این بخش در خصوص مهاجرت تحصیلی به یونان و شرایط تحصیل در دانگشاه های یونان صحبت شده است.

رشته های تحصیلی در خصوص تحصیل در دانشگاه ها عبارتند از:

  • رشته گردشگری
  • رشته های هنر
  • رشته تحصیلی مذهب
  • رشته های مربوط به ارتش
  • رشته نیروی دریایی
  • رشته نظم عمومی

تحصیل در دانشگاه های یونان

اگرچه یونان ممکن است هیچ یک از موسسات خود را در بین 10 دانشگاه برتر جهان نداشته باشد، اما همچنان استانداردهای کیفیت را حفظ کرده و تحصیل در دانشگاه های یونان مقصد تحصیلی خوبی برای دانشجویان بین المللی است. برای تحصیل در دانشگاه های یونان با هزینه کم می توانید از جمله دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

  • دانشگاه پاتراس: دانشگاه پاتراس یکی از دانشگاه های کم شهریه یونان است. این دانشگاه در 11 نوامبر 1964 به عنوان یک موسسه آکادمیک خودمختار تحت نظارت دولت یونان در پاتراس تأسیس شد. این دانشگاه عمدتاً با هدف تمرکز بر علم، اقتصاد، فناوری، مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی ایجاد شد.
  • دانشگاه بین المللی هلنیک: دانشگاه بین المللی هلنیک (IHU) در اکتبر 2005 با قانون شماره 3391 تأسیس شد و در تسالونیکی، یونان واقع شده است. دانشگاه بین المللی هلنیک اولین دانشگاه دولتی یونان است که در آن برنامه ها به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • دانشگاه پیرائوس: دانشگاه پیرائوس یکی از دانشگاه های کم شهریه یونان است. این دانشگاه در سال 1938 توسط انجمن صنعت گران و صنعتگران، به عنوان دانشکده مطالعات صنعتی تأسیس شد.
  • دانشگاه فنی کرت: دانشگاه فنی کرت در سال 1977 طبق قانون ایجاد یک مؤسسه فناوری تحت عنوان دانشگاه فنی کرت و سایر مقررات تأسیس شد. این دانشگاه از دانشگاه های معتبر یونان است.

در نمودار زیر میزان نرخ بیکاری در یونان مشخص است:

نرخ بیکاری در کشور یونان

تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت به پایان رسانیده اند، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می ­توانند اقدام نمایند. کارشناسی در یونان 3 الی 4 سال و در رشته های پزشکی 5 الی 6 سال طول خواهد کشید. لازم به ذکر است تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع به صورت رایگان است. تدریس در دانشگاه های این کشور به 2 زبان انگلیسی و یونانی ارائه می­ گردد. دانش ­آموزان پس از اتمام دوره­ متوسطه می ­توانند به دلخواه تحصیل در دانشگاه ها و یا مراکز فنی در یونان را انتخاب نمایند. برخی از بهترین دانشگاه های یونان عبارتند از:

بهترین دانشگاه های یونان

مراکز فنی و حرفه ای یونان رشته های هنری، دریایی و گردشگری را به دانشجویان بصورت فنی ارائه می ­نمایند. با این دوره ها دانشجویان دیگر نیازی به تحصیل در دانشگاه های این کشور را نخواهند داشت. هر سال تحصیلی در این کشور به 2 ترم تقسیم می­ گردد. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع را دارند، ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند. مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 باید ارائه گردد. دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل به مدت 10 الی 20 ساعت در هفته را خواهند داشت. دانشجویان با این میزان کار درآمد لازم جهت تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را خواهند داشت.

تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد

این مقطع به مدت 2 سال طول خواهد کشید. تدریس در مقطع کارشناسی به زبان یونانی است. البته برخی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می­ گردد. دانشجویان ­باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 باشند.

جالب است بدانید در یونان دوره ای موسوم به Graduate Diploma وجود دارد که دوره ای یکساله است. پس از یک سال گذراندن تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این مدرک به دانشجویان اعطاء می ­گردد. در این مقطع نیز دانشجویان امکان انجام کار به مدت 10 الی 20 ساعت در هفته را خواهند داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشداطلاعات کلیدی
تعداد دانشگاه ها36
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه آتن
دانشجویان بین المللی25067
طول دوره1 سال
میزان شهریه3625
مهلت پذیرشآگوست (August) تا سپتامبر (September)

تحصیل در یونان در مقطع دکترا

مقطع دکترا بالاترین دوره­ تحصیلی در یونان است. طول دوره­ تحصیل در این مقطع با توجه به رشته های تحصیلی دانشجویان متفاوت است. بطور مثال طول دوره­ دکترا در رشته های فنی مهندسی به مدت 3 سال و در رشته های هنر و علوم انسانی 5 الی 6 سال طول می ­کشد. به تازگی تغییراتی در سیستم آموزشی در مقطع دکترا در این کشور ایجاد شده است. این نظام تحصیلی جدید موسوم به نظام آموزشی آمریکایی است.

رشته تحصیلیطول دوره
فنی مهندسی3سال
هنر و علوم انسانی5 الی 6سال

روش این سیستم به گونه ای است که مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با یکدیگر ادغام می­ گردد. تحصیل به مدت 4 الی 5 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در 3 سال اولیه تحصیل به به ارائه سیمینار و سخنرانی ها می­ پردازند. دانشجویان در 2 سال بعد به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خواهند پرداخت. دانشجویان در مقطع دکترا با انجام پروژه های تحقیقاتی حقوق نیز دریافت می‌نمایند.

از مهمترین شرایط پذیرش در مقطع دکترا در یونان عبارتند از:

  • برخورداری از رزومه­ ای قوی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

تحصیل پزشکی در کشور یونان برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان می باشد. دانشجویان اروپایی علاوه بر معافیت از شهریه تحصیلی از هزینه کتب درسی نیز معاف می باشند. در جدول زیر به شرح تحصیل پزشکی در این کشور پرداخته می شود:

پارامترشرح
طول دوره5 الی 6 سال
شروع دوره تحصیلیاوایل ماه سپتامبر

شرایط ویزا برای تحصیل در یونان

شرایط ویزا برای تحصیل در یونان 2023

متقاضیان پس از اخذ موافقت نامه تحصیلی از دانشگاه های این کشور می ­توانند با ارائه مدارک زیر به سفارت یونان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

مدارک از این قرارند:

  • پاسپورت
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی
  • عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی یونان
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو برای تأمین هزینه های زندگی در یونان را اثبات می­ نماید.

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی یونان می شوند، قادر اند تا در این کشور اقامت داشته باشند و از مزایای آن بهره مند شوند. البته اقامت آن ها مشروط به تحصیل در یونان و مدت اعتبار ویزا می باشد. ویزای تحصیلی این کشور قابل تمدید است و متقاضیان قادر به تمدید برای تحصیلات بیشتر می باشند. برای بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در یونان می توانید به مقالات سایت مراجعه فرمایید.

شرایط اقامت تحصیلی در یونان

شرایط اقامت تحصیلی در یونان برای اتباع کشورهای ثالث از جمله ایران که در یک مؤسسه آموزش عالی در یونان پذیرفته شده اند در ادامه ذکر شده است. برای شرکت در یک برنامه درسی تمام وقت در یونان، ممکن است با حضور فیزیکی در اداره کنسولی یونان و یک مرجع مربوطه مدارک ارائه شود. مصاحبه، ویزای ملی تا 365 روز اعتبار دارد و پس از آن مجوز اقامت تحصیلی در یونان صادر می شود که تا پایان تحصیل آنها معتبر است. از جمله مدارک و شرایط اقامت تحصیلی در یونان:

  • گواهی ثبت نام و پرداخت هزینه در مؤسسه آموزشی مربوطه، در صورت لزوم، یا گواهی پذیرفته شدن وی برای ثبت نام.
  • شواهدی که ثابت می کند آنها دارای درآمد کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در یونان وجود دارد. حداقل €400 (یورو) در ماه.
  • در صورتی که برنامه درسی مورد نیاز اتباع کشور ثالث مستلزم دانش کافی زبان یونانی به عنوان پیش نیاز ثبت نام وی باشد، موسسه آموزشی مربوط باید بررسی های لازم را انجام دهد و گواهی مربوطه را صادر کند.
  • فرم درخواست ویزای بلند مدت ملی یونان به طور کامل تکمیل شده و امضا شده، همراه با عکس رنگی اخیر متقاضی، که باید استانداردهای مربوطه را داشته باشد.
  • گذرنامه یا سایر اسناد مسافرتی شناخته شده که حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد..
  • گواهی سابقه کیفری صادر شده توسط مقامات خارجی که وضعیت کیفری متقاضی در کشور محل سکونت وی را تایید می کند.
  • گواهی پزشکی

بررسی اقامت تحصیلی یونان

هزینه زندگی در یونان 2023

طبق آنچه در بخش های قبل بیان شد تحصیل در یونان رایگان است. اما دانشجویان خود می­ بایست سایر هزینه ها از جمله هزینه های زندگی دانشجویی، کتب و جزوات و سایر را پرداخت نمایند. هزینه های زندگی در کشور یونان بسیار ارزان و مناسب تر از دیگر کشورهای اروپایی می­ باشد. در جدول زیر برخی از هزینه زندگی در یونان را نشان داده ایم.

اقلامهزینه به یورو
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت€10
کاپوچینو€2.88
قبوض خدماتی€71.146
 باشگاه€82.30
یک جفت کفش نایک€27.72

توزیع هزینه های زندگی در کشور یونان بدین صورت است:

توزیع هزینه های زندگی در یونان

کاهش هزینه تحصیل در یونان

روش های متعدد بسیاری برای کاهش هزینه زندگی در یونان وجود دارد. اما به طور کلی تغییر هزینه همگام با تغییر سبک زندگی رخ می دهد. به عبارتی متقاضیان تحصیلی تنها می توانند از طریق بورسیه اقدام به کاهش هزینه های تحصیلی نمایند. اما هزینه های زندگی را می توان بر اساس نیازهای متقاضی تغییر داد. از این رو کاهش هزینه خوراک و پوشاک و یا اجاره آپارتمان های ارزان منجر به کاهش فوری هزینه می شوند.

چالش های تحصیل در یونان

تحصیل در یونان برای افرادی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند، با چالش های متعددی همراه خواهد بود. از مهمترین چالش های تحصیل در یونان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل در یونانتوضیحات
فرآیند پذیرش پیچیده در اغلب دانشگاه هاگاهی اوقات روند پذیرش در دانشگاه های یونان برای دانشجویان بین المللی بسیار ترسناک می شود. زیرا دانشجویان نیاز به ارائه اسناد، مدارک و نامه های مرجع زیادی دارند. همچنین باید امتحانات ورودی را نیز پشت سر بگذارند.
گرمای شدیدبرای دانشجویانی که به دماهای گرم عادت ندارند، یونان می توان به جهنمی برای آنها تبدیل شود. زیرا روزهای آفتابی طولانی مدتی را در این کشور تجربه خواهید کرد.
موانع زبانقبل از پذیرش باید به طور کامل، در مورد مکان تحصیل و معلمان خود تحقیق کنید. زیرا زبان در این کشور می تواند یه مانع واقعی برای شما باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی، جهت تحصیل در یونان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی، جهت تحصیل در یونان را طی سال های اخیر

معرفی معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل در یونان

در این بخش از مقاله قصد داریم معروف ترین دانشگاه را جهت تحصیل در یونان به شما عزیزان ارائه دهیم. به طور کلی بیش از 20 دانشگاه در یونان وجود دارد که در سراسر این کشور و اغلب در بخش دولتی پراکنده شده اند. در حالی که تدریس در اکثر دانشگاه های یونان به زبان بونانی است، برنامه های تخصصی به زبان های دیگر در مقط کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز موجود است. نکته قابل توجه این است که، اغلب دانشگاه های یونان دارای رتبه بالای جهانی در میان دانشگاه های معتبر جهان هستند. در نهایت اینکه، سیستم آموزش عالی یونان به خوبی مورد احترام است و از این حیث رتبه 31 را در جهان دارد.

برای آشنایی بیشتر با معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل در یونان، می توانید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبرترین دانشگاه های یونانرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه فنی ملی آتن201دانشگاه فنی ملی آتن بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های یونان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در یونان تلقی می شود.
دانشگاه ارسطو241دانشگاه ارسطو بزرگترین دانشگاه یونان و یکی از بزرگترین دانشگاه های جنوب شرقی اروپا است.
دانشگاه کاپودیستری315این دانشگاه که در سال 1836 تاسیس شد اکنون بیش از 130000 دانشجو را در خود جای داده است.
دانشگاه کرت490دانشگاه کرت یک موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی است که در سال 1973 تاسیس شد.
دانشگاه اژه675دانشگاه اژه یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در محیط حومه شهر میتیلین در دریای اژه شمالی واقع شده است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه یونان را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه یونان را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

موارد مثبت تحصیل و اخذ اقامت در یونان

به طور کلی تحصیل در هر کشوری دارای موارد مثبت و منفی و مزایای بسیاری می باشد. موارد مثبت تحصیل در یونان به شرح زیر است:

  • وجود دانشگاه های معتبر در یونان
  • کسب مجوز کاری در زمان تحصیل (کار ضمن تحصیل)
  • هزینه ناچیز تحصیل در یونان
  • امکان کسب بورسیه
  • امکان کسب کارت تخفیف برای شرکت در رویدادهای مختلف
  • امکان اخذ اقامت دائم برای متقاضیان بین المللی
  • شرایط مهیا جهت اخذ تابعیت این کشور به صورت قانونی

شرایط کار دانشجویی در یونان

دانشجویان به انجام کار در یونان ضمن تحصیل توجه ویژه ای دارند. زیرا از این طریق می ­توانند با بازارهای کاری این کشور آشنا شده و در کنار تحصیل تجربه کاری در یونان را نیز کسب نمایند. دانشجویان در یونان به کمتر از 30 ساعت کار در هفته مجاز هستند. جستجو و یافتن کار در این کشور نسبتاً دشوار است و دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی و یا یونانی برخوردار هستند شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت.

دانشجویان بهتر است با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. این مجموعه با تجربیات مفیدی که در امر مهاجرتی دارند. همچنین پیشنهادات مفیدی با توجه به شرایط دانشجویان ارائه می­ نمایند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در یونان می باشیم:

  • زبان تحصیل در یونان چیست؟ زبان تحصیل در یونان به زبان بومی این کشور (یونانی) است. فقط در برخی رشته های تحصیلی و تحصیلات تکمیلی می توانید به زبان انگلیسی تحصیل نمود.
  • شرایط تحصیل کارشناسی در یونان چیست؟ مقطع کارشناسی در یونان 3 الی 4 سال به طول می انجامد. اکثر دوره های تحصیلی این مقطع به زبان یونانی برگزار می شود. برای تحصیل کارشناسی در یونان باید مدارکی مانند پاسپورت، ریز نمرات، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان را ارائه دهید.
  • آیا دانشجویان بین الملل حین تحصیل در یونان می توانند کار کنند؟ کشور یونان مانند سایر کشور های اتحادیه اروپا اجازه کار پاره وقت را دارند. در دوره کارشناسی 10 ساعت در هفته، کارشناسی ارشد 20 ساعت و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته می توانند کار کنند.
  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در یونان چیست؟ مقطع کارشناسی ارشد در یونان 2 سال به طول می انجامد. شما می توانید در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنید و در مقطع دکترا 2 سال به طول می انجامد که شما می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. برای اخذ پذیرش دکترا باید رزومه علمی قوی داشته باشید.
4.7/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل در یونان

  1. عرشیا گفت:

    سلام من داشتم همه رو میخوندم که رسیدم به چالش ها گفتم گرما و زبان عیبی نداره ولی روند پذیرش سخت و پیچیده رو نمیدونم چیکار کنم. من الان تو مراحل اولیه ام و خیلی سردرگمم درباره همه چیزهم پرس و جو و تحقیق کردم ولی فکر میکنم کافی نیست شما میتونید کمکم کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت تحصیلی به یونان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ملیکا گفت:

    با سلام و وقت بخیر من میخواستم پزشکی بخونم میخواستم ببینم از نظر هزینه ای و سطح دانشگاه ها کشور یونان مناسب / امکان تحصیل رایگان در این کشور هم فراهم هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. امکان تحصیل رایگان در یونان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. در خصوص تحصیل در یونان بایستی شهریه بپردازید.

  3. سهیل گفت:

    سلام از یونان میشه انتقالی هم گرفت به کشورهای بهتر؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بله با تحصیل در کشور اروپایی این امکان برای شما مقدور است. برای آگاهی از شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *