مهاجرت کاری لیختین اشتاین

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

از مهمترین شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در این کشور است که جزء منطقه اقتصادی اروپا محسوب می گردد. کشور لیختن اشتاین به دلیل شرایط اقتصادی بسیار مناسبی که دارد، بسیاری از افراد از سرتاسر جهان برای انجام کار به این کشور مهاجرت می ­نمایند. این کشور در بین 2 کشور اتریش و سوئیس واقع شده است. از این رو دارای جمعیت بسیار کمی می ­باشد. به همین دلیل تمامی مردم این کشور از بهترین امکانات زندگی برخوردار هستند. شرایط کسب و کار در این کشور بسیار مناسب است. حدود 4300 شرکت در این کشور مشغول به فعالیت می ­باشد. این بدین معناست این کشور دارای رشد اقتصادی بسیار مناسبی است.

افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از منطقه اقتصادی برای انجام کار به این کشور مهاجرت می­ کنند. علاوه براخذ ویزای کار این کشور بایستی مجوز اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند. کشور لیختن اشتاین در بسیاری از کشورها از جمله ایران سفارت ندارد. به همین دلیل این افراد بایستی از طریق سفارت این کشور در دیگر کشورها از جمله سوئیس و فنلاند برای دربافت ویزای کاری اقدام نمایند. موضوع این مقاله شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین است. از این رو از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند دعوت می­ شود تا مقاله را که توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است تا پایان مطالعه فرمایند.

سوالات رایج در باب ویزای کاری لیختن اشتاین

  • مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری لیختن اشتاین چیست؟ یک فرم پر شده برای درخواست ویزا- 4 قطعه عکس به اندازه سایز عکس گذرنامه-پاسپورت معتبر-بلیط تایید شده یک طرفه یا رفت و برگشت به مقصد مورد نظر
  • صدور ویزای کاری لیختن اشتاین چقدر طول می کشد؟ مدت زمان لازم برای اخذ این ویزای کاری حدود 6 الی 8 هفته است.
  • هزینه صدور ویزای کاری در لیختن اشتاین چقدر است؟ هزینه در خواست این نوع ویزای کاری حدود 60€ (یورو) است.
  • مدت اعتبار ویزای کاری لیختن اشتاین چقدر است؟ مجوز کاری برای متقاضیان غیر اروپایی به مدت 1 سال اعتبار دارد.

اینفوگرافیک ویزای کاری لیختن اشتاین

درباره اقتصاد لیختن اشتاین

ما می دانیم که چگونه دانش آموزان در مورد کیفیت زندگی در یک کشور خارجی نگران می شوند! هیچ کس فقط با قدردانی از اقتصاد کشور مقصد سفر نمی کند، به همین دلیل است که ما این بخش را به اطلاع شما در مورد اقتصاد لیختن اشتاین اختصاص داده ایم. اطلاعات اینجا فقط روند تصمیم گیری شما را برای تحصیل در خارج از اینجا افزایش می دهد. لیختن اشتاین ممکن است اندازه کوچکی داشته باشد، اما یک مکان تجاری قوی با اقتصاد بسیار متنوع است که بیش از چهار هزار کسب و کار و تقریباً به اندازه جمعیت آن شغل دارد. لیختن اشتاین یکی از صنعتی‌ترین ایالت‌های جهان، یک مرکز مالی قوی و یک کشور نوآور با فناوری پیشرفته است. انعطاف پذیری و گشودگی به تجارت جهانی سنگ بنای اقتصاد مدرن و متنوع لیختن اشتاین بوده است.

محدودیت‌های حداقلی برای تجارت و سرمایه‌گذاری، پویایی اقتصادی پویا را تقویت می‌کند و یک سیستم نظارتی ساده، شفاف و کارآمد از یک ارگان کارآفرین نوآور پشتیبانی می‌کند. بانکداری از سطوح بالای آرامش سیاسی و اجتماعی لیختن اشتاین و سیستم قضایی سالم و شفاف آن سود برده است.  این کشور یکی از بالاترین سطح درآمد سرانه در جهان را دارد. اقتصاد لیختن اشتاین به طور گسترده با تعداد زیادی شرکت کوچک و متوسط، به ویژه در بخش خدمات، متنوع است. مالیات های پایین برای کسب و کار، مالیات ثابت 12.5% ​​بر درآمد اعمال می شود و قوانین ادغام آسان بسیاری از شرکت های هلدینگ را به ایجاد دفاتر اسمی در لیختن اشتاین سوق داده است که 30% از درآمدهای ایالتی را تامین می کند. این کشور بیش از 90 درصد منابع انرژی خود را وارد می کند. لیختن اشتاین از ماه مه 1995 به عضویت منطقه اقتصادی اروپا درآمده است.

سیاست های اقتصادی بین المللی در لیختن اشتاین

دولت در تلاش است تا سیاست های اقتصادی خود را با سیاست های یک اتحادیه اروپا هماهنگ کند. تا سال 2015، 54% از نیروی کار لیختن اشتاین را مسافران مرزی تشکیل می دادند که عمدتاً از اتریش، آلمان و سوئیس بودند. این کشور با فشارهای بین المللی مجددی به ویژه از سوی آلمان و ایالات متحده برای بهبود شفافیت در سیستم های بانکی و مالیاتی خود مواجه شده است. تا پایان سال 2010، این کشور 25 موافقت نامه تبادل اطلاعات مالیاتی یا موافقت نامه مالیات مضاعف را امضا کرده بود. در سال 2011، لیختن اشتاین بخشی از منطقه شنگن شد که امکان سفر بدون گذرنامه در 26 کشور اروپایی را فراهم می کند. در سال 2015، لیختن اشتاین و اتحادیه اروپا توافق کردند که تقلب و فرار مالیاتی را کاهش دهند و در سال 2018 تبادل خودکار اطلاعات در مورد حساب های بانکی ساکنان یکدیگر را آغاز کردند.

شرایط دریافت و اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

افراد برای اینکه بتوانند از کارفرماها در کشور لیختن اشتاین پیشنهاد کاری دریافت نمایند بایستی با این کارفرمایان مصاحبه نمایند. در ابتدا افراد بایستی رزومه ایی را که در آن تمامی سوابق تحصیلی و کاری درج شده است را تهیه نمایند. از طریق سایت های کاریابی در لیختن اشتاین می ­توانند کارفرمایانی را که نیاز به نیروی کار دارند را بیابند. پس از اینکه تمامی شرایط کاری و نوع فعالیتی که کارفرمایان از آنها می­ خواهند را بررسی نمودند، رزومه خود را به همراه مدارک تحصیلی به آنها ارسال می نمایند. در صورتیکه رزومه فرد از نظر کارفرما قابل قبول باشد با متقاضی مصاحبه می ­نماید. از این طریق می تواند پیشنهاد کاری دریافت نمایند. پس از آن فرد به همراه تمامی مدارک تحصیلی و رزومه و پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کار به سفارت این کشور می­ تواند مراجعه نماید.

افراد به گونه ای دیگر نیز می ­توانند پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در لیختن اشتاین دریافت نمایند. بدین صورت که فرد ابتدا رزومه تحصیلی و سوابق کاری خود در وب سایت های کاریابی قرار می ­دهد. چنانچه کارفرمایی با شرایط متقاضی نیازمند نیرویی باشد با متقاضی قرار مصاحبه خواهد گذاشت. در صورتی که مصاحبه بین آنها موفقیت آمیز باشد، کارفرما پیشنهاد کاری به متقاضی ارسال خواهد نمود. نکته ای که در رابطه با دریافت پیشنهاد کاری قابل توجه است اینست که افرادی که به زبان آلمانی تسلط بیشتری داشته باشند شانس دریافت این پیشنهاد بیشتر است. در باب کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در لیختن اشتاین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

 بررسی شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

افرادی که قصد مهاجرت به کشور لیختن اشتاین را از طریق کار دارند بایستی برای دریافت اقامت این کشور 56 مجوز دریافت نمایند. قوانینی که این کشور برای دریافت مجوز برای کارکنان قرار داده است نسبت به ملیت فرد با یکدیگر متفاوت هستند. ناگفته نماند که تعداد این مجوزها برای کارمندان و کارفرمایان کمتر می­ باشد. کارکنانی که در داخل لیختن اشتاین زندگی می­ کنند برای انجام کار در این کشور نیاز به مجوزی ندارند. اما کسانی که از اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی به این کشور برای انجام کار مراجعت می ­نمایند.

همچنین کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا به این کشور برای انجام کار مراجعه نموده اند باید دارای اجازه اقامت لیختن اشتاین باشند. افرادی که دارای مجوز اقامت قانونی در این کشور هستند، در صورتیکه به مدت 5 سال در این کشور زندگی نموده باشند، پس از پایان اعتبار اقامت خود می ­توانند برای دریافت اقامت دائم خود و اعضاء خانواده خود اقدام نماید.

 بررسی شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

چگونگی دریافت اجازه کار در لیختن اشتاین

افراد پس از اینکه ویزای کار را دریافت نمودید، پس ورود به این کشور بایستی به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نموده و اجازه اقامت دریافت نمایند. اداره مهاجرت به افرادی که از طریق ویزای کاری به این کشور سفر نموده اند مجوز اقامتی که دارای یک سال اعتبار است اعطاء می ­نمایند. شهروندان اروپایی که به این کشور برای انجام کار مراجعت می­ نمایند به عنوان مسافران مرزی هستند. هر روز پس از اتمام ساعات کاری خود بایستی به کشور خود بازگردند. اما کسانی که خارج از اتحادیه اروپا برای انجام کار به لیختن اشتاین سفر نموده اند دارای یک سال اقامت در این کشور می­ باشند.

نکته قابل توجه در رابطه با اجازه اقامت اینست که درخواست برای اقامت در این کشور بسیار است. از این رو اداره مهاجرت هر ساله برای صدور مجوز اقامت در بین افراد قرعه کشی می ­نماید. اقامتی که به افراد داده می­ شود اقامت نوعB نام دارد. افراد برای دریافت این نوع اقامت احتیاج به 56 مجوز دارند. از این رو کارفرمایان می ­توانند بهترین نیروهای کاری و متخصص را جذب نمایند. در باب مهاجرت به لیختن اشتاین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

هزینه اقلامی مانند لوازم آرایشی، مراقبت از مو و لوازم بهداشتی بالاست. قیمت یک سبد $500 (دلاری) در نیویورک 430$ (دلار) است. متوسط ​​هزینه کوتاه کردن موی مردانه و سشوار $34 (دلار) آمریکا است، در حالی که رنگ مو، کوتاه کردن و سشوار کردن موهای زنانه  طول متوسط ​​$172 (دلار آمریکا) است. هزینه اقلامی مانند کتاب، سینما، ورزش و بلیط تئاتر بسیار بالاست. قیمت یک سبد 500 (دلاری) در نیویورک $455 (دلار) است. میانگین قیمت بلیط سینمای بین‌المللی آخرین اکران (میانگین اوج و غیر اوج در صورت لزوم) برای یک بزرگسال $20.03 (دلار آمریکا) است و هزینه عضویت بین ‌المللی تناسب اندام، تفریح ​​یا باشگاه ورزشی برای یک بزرگسال $86 (دلار آمریکا) در ماه است.

وعده های غذایی خارج از خانه و هتل ها: هزینه برای مواردی مانند نرخ روزانه اتاق هتل، وعده های غذایی و نوشیدنی در یک رستوران و برداشت غذا و نوشیدنی بسیار بالا است. میانگین قیمت کاپوچینو (معمولی، متوسط) $5.60 (دلار آمریکا،) کک/پپسی (330 میلی ‌لیتر) 4.41$ (دلار آمریکا)، غذای همبرگر (فرانچایز بین ‌المللی یا مشابه) $15.77 (دلار آمریکا)، و یک غذای رستوران بین ‌المللی میان‌رده به قیمت 2 دلار آمریکا، $10935 (دلار) است. هزینه اقلامی مانند سوخت بنزین کرایه اتومبیل، حمل و نقل عمومی، خرید و نگهداری وسیله نقلیه بسیار بالاست. قیمت یک سبد $1000 (دلاری در نیویورک) $1060 (دلار) است. میانگین قیمت متوسط ​​در سال گذشته برای بالاترین بنزین یا بنزین اکتان موجود (1 لیتر) $1.49 (دلار آمریکا) است، در حالی که قیمت خرید سدان خودرو معیار شامل مالیات یا عوارض برای یک وسیله نقلیه جمع و جور یا کوچک یا اقتصادی (1.4 لیتر) $25211 (دلار آمریکا) است.

قوانین مهاجرت به کشور لیختن اشتاین

افراد زیادی از طرق مختلف به کشور لیختن اشتاین مهاجرت می ­کنند. از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. دولت لیختن اشتاین قوانینی را برای مهاجرانی که به این کشور سفر می­ نمایند وضع نموده است. بطور مثال هیچ یک از مهاجران حق سکونت در منطقه شاهزاده نشین لیختن اشتاین را ندارند. مجوزهای اقامتی که برای کارکنان خارجی صادر می­ گردد. به صورت قرعه کشی که سالانه بین متقاضیان سفر به این کشور هستند می­ باشد. مجوزهایی که این دولت برای سایر کشورها خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اعطاء می­ گردد. تنها به مدیران، افراد متخصص و کسانی که دارای سابقه کار می­ باشند تعلق می­ گیرد.

افراد برای مهاجرت به این کشور با سوالات زیادی روبرو می­ شوند از جمله:

  • آیا با دریافت مجوز اقامت متقاضی می تواند به سایر کشورها سفر نمود؟
  • افراد برای سرمایه گذاری باید حداقل دارای چه میزان سرمایه باشد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان می­ باشد. افراد برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در زمینه شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین با این مجموعه ارتباط برقرار نمایند. در باب مهاجرت به سایر کشورها از جمله مهاجرت به آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سوالات متداول در باب ویزای کار لیختن اشتاین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کار لیختن اشتاین می باشیم:

  • شرایط دریافت ویزای کار لیختن اشتاین چیست؟ افراد برای اینکه بتوانند از کارفرماها در کشور لیختن اشتاین پیشنهاد کاری دریافت نمایند بایستی با این کارفرمایان مصاحبه نمایند. در ابتدا افراد بایستی رزومه ایی را که در آن تمامی سوابق تحصیلی و کاری درج شده است را تهیه نمایند. از طریق سایت های کاریابی در لیختن اشتاین می ­توانند کارفرمایانی را که نیاز به نیروی کار دارند را بیابند. پس از اینکه تمامی شرایط کاری و نوع فعالیتی که کارفرمایان از آنها می­ خواهند را بررسی نمودند، رزومه خود را به همراه مدارک تحصیلی به آنها ارسال می نمایند.
  • آیا گرفتن ویزای کاری لیختن اشتاین سخت است؟ در صورت نداشتن پیشنهاد کاری سخت است. البته شرایط بهتری برای مهاجرت کاری به اروپا وجود دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *