مهاجرت به کشور لیختین اشتاین

اقامت لیختن اشتاین

اقامت لیختن اشتاین

در این مقاله موارد مهم اقامت لیختن اشتاین را مورد بررسی قرار می دهیم. برای زندگی در این کشور باید حداقل به مدت 30 سال اقامت داشته باشید. در صورت ازدواج با یک شهروند مقیم این کشور می توانید در طول مدت 5 سال اقامت این کشور را دریافت کنید. متقاضیان مهاجرت به این کشور با سوالاتی رو به رو می شوند از قبیل:

  • آیا می توان اقامت چگونه می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد؟
  • آیا این کشور مهاجرت پذیر است؟
  • آیا این کشور برای زندگی شرایط مساعدی دارد؟

شرایط عمومی کشور لیختن اشتاین

این کشور تا پایان جنگ جهانی اول با کشور اتریش ارتباط داشت. ثروتمند ترین کشور جهان با نرخ مالیاتی 12.5% است. این کشور نسبت به دو همسایه هم مرز خود یعنی اتریش و سوئیس دارای مشخصه های پایین تری است و تولید ناخالصی این کشور 165.28$ (دلار) می باشد. پایتخت این کشور بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی و هنری است. این کشور عضو اتحادیه اروپا نمی باشد ولی عضو سازمان ملل متحد و شورای اروپا است.

زبان رسمیواحد پولپایتختموقعیت اجتماعیجمعیتمساحت
آلمانیCHF (فرانک سوئیس)وادوزاروپا38.000160 کیلومتر مربع

در جدول زیر جمعیت این کشور را از سال 1950 تا 2023 میلادی بررسی می کنیم:

سال میلادیتعداد جمعیت
202338.394
202038.128
201837.910
201737.800

اخذ اقامت در لیختن اشتاین

برای اقامت بیش از3ماه در این کشور می باید ویزای اقامت این کشور را کسب کنید. یکی از راه های اخذ اقامت این کشور از طریق اجازه کار در این کشور است. اگر فرد متاهل باشد، پس از اخذ اقامت این کشور به طبع برای همسر و فرزندان زیر 18 سال هم اقامت اعطاء می شود. سالیانه حدود 89 اخذ اقامت در این کشور از جانب دولت صورت می گیرد. برای شهروندان این کشور محدودیت های ورودی در نظر گرفته شده است. طبق قانون تصویب شده در سال 2019 میلادی شهروندان این کشور می توانند بدون نیاز به ویزا به 177 کشور اروپایی سفر کنند.

قرعه کشی جهت اخذ اقامت لیختن اشتاین

این کشور برای اقامت خود قوانینی را اعمال کرده است. در حالت کلی به متقاضیان 2 نوع اجازه اقامت داده می شود، اجازه اقامت برای افرادی که در این کشور با هدف کار مشغول به زندگی هستند. اجازه دوم برای افرادی است که بدون هدف شغلی در این کشور مشعول به زندگی می باشند. سالیانه حدود 72 اجازه اقامت به افرادی که در این کشور مشغول کار نیستند، اعطاء می شود. تعدادی مجوز اقامت در این کشور بر اساس قرعه کشی های که از جانب دولت صورت می گیرد اعطاء می شود.

زمان برگزاری این قرعه کشی ها هر ساله در بهار و تابستان می باشد. در این قرعه کشی افرادی که از کشور سوئیس شرکت می کنند، زیر ذره بین هستند و تنها به 17 نفر از مردم این کشور اجازه اقامت داده می شود. از بین این 17 نفر از افراد مقیم کشور سوئیس، به 12 نفر اجازه کار در این کشور داده می شود، اما تنها 5 نفر اجازه اقامت بدون کار را دارند. با اخذ این اقامت متقاضی می تواند 5 سال در این کشور زندگی کند.

هزینه اقامت در لیختن اشتاین

طبق تحقیقات به دست آمده در سال 2023 میلادی هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است. هزینه اجازه آپارتمان در این کشور به شرح زیر است:

اجاره آپارتمانهزینه به CHF (فرانک سوئیس)
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1207
اجاره آپارتمان 1 خوابه در بیرون شهر990
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2250
اجاره آپارتمان 3 خوابه در بیرون شهر1850

هزینه خرید آپارتمان در این کشور را در جدول زیر شرح داده ایم:

خرید آپارتمانهزینه به CHF (فرانک سوئیس)
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر5266
خرید هر متر مربع آپارتمان بیرون از مرکز شهر2766

اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق کار

اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق کار

با داشتن مجوز کار می تونید اجازه اقامت در این کشور را به دست آورید. این مجوز منوط به ملیت و نوع قرارداد شما است. این مجوز کار برای افراد اروپایی مزایایی را به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:

  • انتخاب محل اقامت و شغل مورد نظر
  • امکان تغییر شغل با توجه به نوع قرارداد
  • امکان اخذ اجازه اقامت برای افراد خانواده
  • امکان اجازه کار برای افراد خانواده

افراد غیر اروپایی فقط در صورت دریافت یک پیشنهاد کاری معتبر از یک کارفرما می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. اگر کارفرما شما را به رسمیت است خدام کند، باید پیشنهاد کاری معتبر را به اداره مهاجرت مربوطه ارجاع دهند. در صورت تایید پیشنهاد کاری، روند پذیرش اجازه کار در این کشور حدود چند ماه زمین می برد. هیچ تضمینی در مورد صدور ویزا وجود ندارد، تصمیم گیری نهایی منوط به نظر مقامات این کشور است. با در دست داشتن این ویزای کار، سند اقامت شما در این کشور میسر می شود.

اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق ازدواج و تولد

به طور کلی فرزندی که از پدر یا مادری که اقامت این کشور را دارند متولد شود، از بدو تولد تابعیت این کشور به فرزند اعطاء می شود. این کشور پیرو دو قانون خون و خاک است. اگر متقاضی تمایل به اخذ اقامت از طریق ازدواج با یک شخص مقیم این کشور را دارد ، می باید سن متقاضی باید 18 سال کامل و از ازدواج رسمی زوجین 3 سال گذشته باشد. هم چنین گواهی محضری اجازه والدین ضروری است.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در این کشور از نوع کسب و کار است. حداقل میزان این سرمایه گذاری از 100000CHF تا حداکثر 1 میلیون CHF (فرانک سوئیس) می باشد و محدودیتی ندارد. با این ویزا اجازه اقامت دائم داده می شود. پس از 30 سال زندگی در این کشور، می توانید تابعیت این کشور را به دست آورید. مدت زمان روند این پروژه حدود 1 ماه می باشد. این کشور بزرگترین سرمایه گذاری بانکی و اقتصادی را دارد.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل

یکی از روش های بارز برای اخذ اقامت در این کشور اخذ ویزای تحصیلی است، با داشتن این نوع ویزا اقامت کوتاه مدت را دریافت می کنید. می توانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور به اداره مهاجرت مراجعه کنید، به این ترتیب ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و اقامت این کشور را اخذ کنید. در این زمینه باید در مشاغلی مانند امور مالی، کامپیوتر و امور اقتصادی تجربه کافی داشته باشید. هم چنین با داشتن ویزای تحصیلی امکان اجازه کار برای شما وجود دارد. به دلیل آلمانی زبان بودن این کشور، برای سایر کشورهای آلمانی زبان مانند اتریش و سوئیس حکم سکوی پرتاب را دارد.

در این مقاله اقامت این کشور از جوانب مختلف و مزایای اقامت از جمله تحصیلات عالی، امنیت بالا و کیفیت زندگی مطلوب بررسی شد. امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود در زمینه اقامت لیختن اشتاین را دریافت کرده باشید. تمامی اطلاعات این مقاله با تلاش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید با مشاورین مجرب ما در خصوص اخذ اقامت این کشور از طرق مختلف در ارتباط باشید. هم چنین می توانید سایر مقالات ما از جمله تحصیل در لیختن اشتاین، ویزای تحصیلی لیختن اشتاین را مطالعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *