مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

هر ساله شاهد میزان درخواست برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند هستیم. این کشور یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کسب و کار و سرمایه گذاری می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا انتهای این نوشتار شما عزیزان را درباره شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور هلند آگاه سازند.

درباره سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

اروپای غربی به لطف شرایط پایدار سیاسی و اقتصادی، یک منطقه سرمایه گذاری محبوب برای بسیاری از سرمایه گذاران و سرمایه داران در املاک و مستغلات است. این به ویژه در مورد این کشور صادق است. این کشور با بندرها و فرودگاه های خود یکی از مهمترین بنادر لجستیک و مناطق ترانزیتی در اروپا است. از آنجا که بسیاری از اتصالات داده اصلی بین اقیانوس اطلس بین ایالات متحده و اروپا قاره از طریق هلند هدایت می شوند. این کشور حتی در دوره دیجیتال قرن 21 جایگاه خود را به عنوان قطب لجستیک حفظ کرده است. توجه سرمایه گذاران بین المللی در همه بخش های این صنعت در این کشور رو به رشد است. در جدول زیر به میانگین قیمت خانه در این کشور اشاره شده است:

نوع ملکمیانگین قیمت به یورو
آپارتمان€264608
خانه های مجتمع مسکونی€278167
خانه های تکی€437633
خانه های نیمه مشترک€319663
خانه هایی که در گوشه دو خیابان واقع شده اند.€287343

پس از چند سال کاهش بحران مالی جهانی، بازار املاک و مستغلات این کشور دوباره از سال های 2014 و 2015 دوباره زنده شد. موجب جذب سرمایه گذاران زیادی (عمدتا سرمایه گذاران خارجی) شد. با جمعیت تقریبا 17 میلیون نفری این کشور پرجمعیت ترین کشور اروپا است. این کشور داری یک نیروی کار ماهر و تحصیل کرده با توانایی زبانی قابل ذکر می باشد. این کشور همچنین دارای تعدادی از شرکت های پیشرو مانند شرکت خدمات مالی رابو بانک است. مارک های شناخته شده بین المللی مانند هینیکن و غول الکترونیک فیلیپس را ایجاد کرده است. شهر اصلی (پایتخت) آن آمستردام، پایگاه اقتصادی و تجاری کشور است که روتردام، لاهه و اوترخت نیز در این مسیر هدایت می کند.

چشم انداز حقوقی هلند

مانند منظر سیاسی و اقتصادی کشور، منظر حقوقی هلند با ثبات و حاکمیت قانون مشخص می شود. سیستم حقوقی مبتنی بر قوانین مدنی، همانند سیستم های حقوقی آلمان، بلژیک و فرانسه است. برخلاف کشورهایی مانند انگلیس، جایی که قانون عادی پایه و اساس قانون را تشکیل می دهد. نظام حقوق مدنی مبتنی بر این عقیده است که باید قوانین را از قبل تعیین کرد. به جای اینکه در طول روند با قانون موردی ایجاد شود. این تمایز باعث می شود سیستم مدنی بسیار پایدار و متعادل باشد. علاوه بر این، رشد اقتصادی متوسط ​​و بهبود منابع مالی دولت یکی از اصلی ترین دلایل جذب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور می باشد. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر به رشد تولید ناخالص ملی و نرخ تورم در هلند اشاره شده است:

مالیات سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

مالیات بر املاک و مستغلات و مالیات سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور بر اساس ارزش ملک است. توسط مالک و کاربر پرداخت می شود. هر شهرداری حق دارد تعرفه های خود را برای مالیات بر املاک و مستغلات که برای 4 سال قابل اجرا است تعیین کند. تعرفه برای مالیات بر املاک و مستغلات معمولاً بین 0.1% تا 0.3% ارزش ملک است. به طور کلی، افرادی که در این کشور دارای یکی از شرایط زیر هستند بایستی مالیات را پرداخت کنند:

  • افراد که مقیم کشور هلند نیستند مسئولیت پرداخت مالیات بر درآمد حاصل از منابع هلند را دارند.
  • زوجین متاهل براساس درآمد به طور جداگانه مالیات پرداخت می کنند. در صورتی که یکی از آنها دارای یک یا چند منبع درآمد دیگر باشد. مالیات فقط به 1 نفر تعلق می یابد.
  • زوجینی که به صورت جداگانه زندگی می کنند بایستی به صورت جداگانه مالیات بر درآمد پرداخت کنند.
  • والدینی که دارای فرزندانی شاغل هستند که درآمد کسب می کنند و از آنها نگهداری می کنند میباید مالیات بر درآمد پرداخت کنند.

دسته های درآمدهای مشمول مالیات در هلند

طبق سیستم مالیاتی هلند، 3 دسته یا صندوق درآمدهای مشمول مالیات وجود دارد. هر دسته نرخ مالیات خاص خود را دارد که به صورت زیر می باشد:

  • دسته اول: مالیات بر درآمد کسب شده از محل کار و مالکیت خانه، سود و سهام، مزایای تأمین اجتماعی و حقوق بازنشستگی

درآمد مشمول مالیات در دسته 1 شامل) اشتغال گذشته و حال، فعالیت های تجاری، فعالیت های دیگر، پرداخت دوره ای و مستمری از افراد (به عنوان مثال نفقه) یا موسسات بیمه، پرداخت دوره ای دریافت شده از دولت و سایر مؤسسات دولتی (به عنوان مثال بازنشستگی) و مسکن تحت اشغال مالکین.

  • دسته دوم: بدرآمد مشمول مالیات از سهام قابل توجه

درآمد مشمول مالیات در دسته دوم شامل سود سهام و سود سرمایه حاصل از سهام قابل توجه است. نرخ مالیات مسکن در درآمدهایی که در دسته دوم قرار می گیرند 25% است.

  • دسته سوم: درآمد مشمول مالیات از پس انداز و سرمایه گذاری (به عنوان مثال املاک و مستغلات)

درآمد مشمول مالیات در دسته سوم شامل درآمد حاصل از پس انداز و سرمایه گذاری است. نرخ مالیات در درآمدهایی که در دسته سوم قرار می گیرند 30% است.

بازار سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

بازار سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

طی چند سال گذشته، سرمایه گذاری های خصوصی خارجی بیشتری در املاک و مستغلات در این کشور، به ویژه در آمستردام انجام شده است. سرمایه گذاران خارجی دلایل مختلفی برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند دارند. به عنوان مثال، آمستردام مکانی فوق العاده برای بازدید است. ارزش املاک و مستغلات در آن در حال افزایش است. بازار اجاره کوتاه مدت مانند AIRBNB با سرعتی در حال رشد است. اقتصاد این کشور به تدریج در حال پیشرفت ​​است. به طور کلی اعتماد مشتری به ویژه در بازار مسکن از ابتدای سال 2013 رو به افزایش بوده است. همچنین، فروش خانه و ملک نیز در حال افزایش است. در حالی که به نظر می رسد قیمت خانه در این کشور حال افزایش می باشد.

رشد جمعیت و تعداد فزاینده ای از خانواده ها در دهه های آینده به معنای افزایش تقاضاء برای املاک و مستغلات است. علاوه بر این، انتظار می رود که تحولات در اقتصاد و بازار کار و همچنین تغییر در سیاست های دولت باعث افزایش تقاضاء مسکن شود. بانک های هلندی به مهاجرانی که قصد خرید ملک یا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را دارند وام ارائه می دهند. وام ها ممکن است با نرخ ثابت یا متغیر باشد. از آنجا که نرخ بهره فعلی در بازار بین بانکی بسیار پائین است. توصیه می شود متقاضیان قبل از درخواست وام با نرخ متغیر، بهترین تصمیم خود را بگیرند، به خصوص اگر مدت طولانی باشد.

پیش بینی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند

طبق آمار و ارقام تفکر اقتصادی CPB دولت این کشور، انتظار می رود اقتصاد هلند طی 5 سال آینده حرکت مثبت خود را حفظ کند. این پیش بینی بر اساس یک سناریوی رشد متوسط ​​است که طبق آن، تقاضای مسکن از 7.1 میلیون به 7.8 میلیون خانه بین سال های 2015 تا 2020 افزایش یافته است. از آنجا که سایت های جدید ساخت و ساز قادر به برآورده کردن این تقاضاء نخواهند بود. در این بخش می توانید مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

کشور با کمبود خانه روبرو خواهد شد، خصوصاً در بخش خانه های اجاره ای (قیمت متوسط) ​​در چهار شهر بزرگ یعنی آمستردام، روتردام، لاهه، اوترخت. اکثر سرمایه گذارانی که در 5 سال اخیر در بخش املاک و مستغلات در این کشور سرمایه گذاری کرده اند. سرمایه گذاران خارجی اکثرا از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و چین می باشند. برای کسب اطلاعات از بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری از طریق خرید، هزینه خرید و هزینه اقامت هلند می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *