شرایط اسپانیا, مهاجرت به کشور اسپانیا

ساعت به وقت اسپانیا

ساعت به وقت اسپانیا

این مقاله با تمرکز به یکی از موضوعات مورد بحث در حوزه گردشگری تحت عنوان ساعت به وقت اسپانیا برای متقاضیان نگارش شده است. علاوه به طرح اختلاف زمانی بین ایران و اسپانیا به سایر موضوعات جذاب مرتبط با این کشور می پردازد. اسپانیا کشوری تاریخی با قلعه‌های سنگی، کوه‌های پوشیده از برف، بناهای تاریخی وسیع و شهرهای پیشرفته است که همگی ویژگی های فوق، این کشور را به مقصدی مطلوب برای سفر تبدیل کرده‌ است. این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی متنوع است. مرکز آن مستا است، یک فلات مرکزی وسیع در ارتفاع نیم مایلی از سطح دریا. بخش اعظم منطقه به طور سنتی به دامداری و تولید غلات اختصاص دارد. در این محیط روستایی بود که دن کیشوت اثر میگل د سروانتس به سمت آسیاب ‌های بادی بلندی، خم شد. از موضوعات جذاب در مورد اسپانیا، وجود فرهنگ ‌های متنوعی همچون کاستیلی، کاتالونیایی، لوزیتانیایی و باسکی است.

سوالات مهم در باب اختلاف ساعت ایران و اسپانیا

  • اختلاف ساعت ایران و اسپانیا برای چه افرای اهمیت دارد؟ برای افرادی قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند ، مبحث اختلاف ساعت و فصول سال در خصوص زندگی در این کشور مهم می باشد.
  • اختلاف ساعت مادرید اسپانیا با ایران چقدر است؟ حدود 2:30

علاوه بر این، رومی ‌ها، عرب‌ ها و کولی‌ها، در میان سایر مردمان، به خاطر غذاهای متنوع خود مشهور هستند. از میان این فرهنگ ها، رومی ها، موسیقی هولناکی به نام کانته جوندو (شکلی از فلامنکو) را ارائه کردند که به گفته گارسیا لورکا، «از نژادهای دوردست می آید و از گورستان سال ها و شاخه های بادهای خشک می گذرد. از اولین هق هق و اولین بوسه می آید» حتی وندال‌ ها، هون ‌ها و ویزیگوت‌ هایی، در کلمات و بناهای یادبود به یاد می‌آیند که گارسیا لورکا را بر آن داشت تا بگوید: «در اسپانیا، مردگان زنده ‌تر از مردگان هر کشور دیگری در جهان هستند». در ادامه ی این مقاله شما موضوعات بیشتری از این کشور جذاب را خواهید خواند و علاوه بر این می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقالات بی شمار همکاران ما را بخوانید.

وضعیت جغرافیایی اسپانیا

اسپانیا، کشوری واقع در منتهی الیه جنوب غربی اروپا است که حدود 85 درصد از شبه جزیره ایبری را اشغال می کند که با همسایه کوچکتر خود پرتغال مشترک است. در شمال شرقی کشور دره وسیع رودخانه ابرو، منطقه کوهستانی کاتالونیا و دشت ساحلی تپه ای والنسیا قرار دارد. در شمال غربی کوه ‌های کانتابریان قرار دارد، رشته ‌ای ناهموار که در آن دره ‌های جنگلی و باران‌ بار با قله‌های بلند پراکنده شده ‌اند. در جنوب، زمین‌ های غنی از باغ مرکبات و آبی در دره رود گوادالکیویر قرار دارد که در اشعار مشهور شاعران اسپانیایی فدریکو گارسیا لورکا و آنتونیو ماچادو، جشن گرفته می‌ شود. بر فراز این دره، سیرا نوادای پوشیده از برف بالا می رود. بخش جنوبی کشور بیابان است، گسترش صحرا که از طریق فیلم‌ های «اسپاگتی وسترن» دهه 1960 و اوایل دهه 70 برای آمریکایی‌ ها آشنا شد.

نقشه اسپانیا:

سواحل جنوب شرقی مدیترانه و جزایر بالئاریک با درختان نخل، بوته‌ های رزماری و سایر گیاهان گرمسیری پوشیده شده ‌اند و از آب و هوای ملایمی برخوردار هستند و میلیون‌ ها بازدیدکننده و بازنشسته به ‌ویژه از شمال اروپا را به خود جذب می‌ کنند. حومه اسپانیا عجیب است، مملو از قلعه ‌ها، قنات ‌ها و خرابه‌ های باستانی است، اما شهرهای آن به شدت مدرن هستند. پایتخت اندلس سویا (سویل) به دلیل فرهنگ موسیقی و شیوه های سنتی خود مشهور است. پایتخت کاتالونیا، بارسلون به دلیل معماری سکولار و صنعت دریایی و پایتخت ملی مادرید به دلیل خیابان ‌های پر پیچ و خم، موزه‌ ها و کتاب ‌فروشی ‌ها و شیوه زندگی شبانه ‌روزی‌ معروف است. در واقع مادرید بزرگترین شهر اسپانیا و همچنین مرکز مالی و فرهنگی آن است، همانطور که برای صدها سال بوده است.

در شکل زیر به بخش های درآمدزا در اسپانیا اشاره شده است:

بخش های درآمدزا در اسپانیا

اختلاف ساعت اسپانیا مادرید با ایران

همانطور که می دانید بررسی اختلاف ساعت برای تحصیل و کار برقراری جلسات کاری از مهم ترین امور برای هماهنگی است و شما برای آنکه بتوانید یک جلسه مصاحبه شغلی و یا مصاحبه تحصیلی را میان ایران و اسپانیا مدیریت کنید نیاز دارید تا در خصوص اختلاف ساعت مادرید و ایران بدانید. اگر بخواهیم تهران را با مادرید مقایسه کنیم باید بگوییم که تهران 2 ساعت و  30 دقیقه از مادرید جلوتر است. یعنی اگر الان ساعت 4 و 54 دقیقه در تهران باشد در حال حاضر در مادرید ساعت 2 و 24 دقیقه است. لذا می توانید برای ارتباط با دوستان و خانواده ساعات مختلفی را در بازه زمانی های بهتر بررسی کنید.

اختلاف ساعت اسپانیا بارسلون با ایران

اختلاف ساعت اسپانیا بارسلون با ایران و یا تهران هم ممکن است برای شما سوال باشد. بارسلونا که از مهم ترین شهرها برای مهاجران در اسپانیا محسوب می شود لذا آگاهی از اختلاف ساعات بارسلونا با ایران نیز حائز اهمیت خواهد بود. از آنجایی مادرید و بارسلونا باهم اختلاف زمانی ندارند لذا می توان گفت اختلاف ساعت تهران ایران و بارسلون اسپانیا نیز همان 2 ساعت 30 دقیقه می باشد. این تقارن زمانی میان شهرهای یک کشور می تواند بزرگ ترین مزیت برای تماس ها و سفرهای شما باشد و از دیگر چالش های اختلاف ساعت در این خصوص میان مادرید و بارسلون وجود ندارد.

فضای اقتصاد و ساعت به وقت اسپانیا

درآمد اقتصاد اسپانیا در اواخر قرن 18 شروع به صنعتی شدن کرد و صنعتی شدن و رشد اقتصادی در طول قرن 19 ادامه یافت. با این حال، به چند منطقه نسبتاً کوچک از کشور، به ویژه به کاتالونیا (جایی که تولید نساجی رایج شد) و کشور باسک (جایی که آهن و فولاد در آنجا ساخته می شد) محدود بود. سرعت کلی رشد اقتصادی کمتر از کشورهای عمده اروپای غربی بود، به طوری که در اوایل قرن بیستم اسپانیا در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا، آلمان، فرانسه و حتی ایتالیا فقیر و توسعه نیافته به نظر می رسید. جنگ داخلی اسپانیا و پیامدهای آن، اسپانیا را حتی بیشتر از این عقب انداخت و نزدیک به دو دهه پس از جنگ، دولت مشابه سیاست ‌های رژیم ‌های فاشیستی در آلمان و ایتالیا رفتار کرد.

این رویکرد مستلزم سطوح بالایی از مداخله دولت از طریق تعرفه های بسیار محافظتی، مقررات ارزی، هیئت های بازاریابی برای کشاورزی و کنترل واردات بود. همچنین درجه بالایی از مالکیت دولتی وجود داشت که از طریق موسسه ملی صنعتی که در سال 1941 برای توسعه صنایع مرتبط با دفاع و سایر صنایعی که توسط بخش خصوصی نادیده گرفته شده بودند ایجاد شد. اسپانیا کمک های طرح مارشال را از ایالات متحده دریافت نکرد و از تعدادی از سازمان های بین المللی کنار گذاشته شد و در اواخر دهه 1950 این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفت. این بحران منجر به تغییر عمده ای در سیاست اقتصادی شد و در سال 1959 تیمی از تکنوکرات ها برنامه تثبیت اقتصادی را اعلام کردند و از سال 1960 اقتصاد اسپانیا به طور متوسط ​​6.6 درصد در سال رشد کرد که سریعتر از هر کشور دیگری در جهان به جز ژاپن بود.

فضای اقتصاد و ساعت به وقت اسپانیا

وضعیت فصلی و آب و هوایی در اسپانیا

اسپانیا با همپوشانی یک تقسیم آب و هوایی اساسی (بین مناطق مرطوب و نیمه خشک و خشک) و یک تقسیم سه گانه بین شبه جزیره، به آب و هوای دریایی، قاره ای و کوهستانی مشخص می شود. این پیچیدگی ناشی از اندازه شبه جزیره است که برای ایجاد یک رژیم حرارتی قاره ای به اندازه کافی بزرگ است. موقعیت آن در نزدیکی اقیانوس اطلس و شمال آفریقا از سویی اسپاینا، را در معرض تأثیرات دریایی و صحرای قرار می دهد و نقش برجسته کوهستانی آن، که نه تنها مناطق آب و هوایی خاص خود را ایجاد می کند، بلکه با ایجاد سایه های بارانی در سمت های بادگیر کوه ها، خشکی محلی را نیز مبالغه می کند.

به طور کلی، بادهای غربی از اقیانوس اطلس شمالی در بیشتر اوقات سال غالب است، در حالی که جریان هوای گرم و خشک صحرا کمتر می وزد. برخی بادهای محلی یا فصلی قابل توجه هستند: لوانته شرقی می تواند تا 15 روز متوالی هوای خشک و صاف را به نوار ساحلی در منطقه تنگه جبل الطارق بیاورد. leveche باد گرم، خشک و پر از گرد و غبار می آورد که پوشش گیاهی را در فصل بهار از بخش جنوبی به مناطق پست اسپانیایی استان های Castellón، والنسیا، می سوزاند و در بهار و تابستان باد، سولانو را بر دشت اندلس می برد.

در جدول زیر سایر اطلاعات آب و هوایی اسپانیا اشاره شده است:

شرایط آب و هوایی اسپانیا
گوادالکیویر گرم‌تر و مرطوب‌ترشبه جزیره دارای آب و هوای مدیترانه ای با گرایش های قاره ای استدره‌های ابرو و گوادالکیویر نیز دارای آب و هوای قاره‌ای هستند
کاتالونیا، والنسیا و جزایر بالئاریک از آب و هوای معتدل تری برخوردار هستنددر کاتالونیا میزان بارندگی بیشتر استجزایر قناری دارای آب و هوای نیمه گرمسیری اقیانوس اطلس است

تفاوت ساعت اسپانیا و ایران

متأسفانه، هیچ زمانی و اختلاف ساعت ایران و اسپانیاهمپوشانی وجود ندارد. بهترین کاری که می‌ توان انجام داد، این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (اسپانیا) پوشش دهیم. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در اسپانیا امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 18:00 در ایران خواهد بود. اگر در اسپانیا زندگی می‌ کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 20:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از اسپانیا جلوتر است. ساعت اسپانیا مادرید با ایران 2:50 تفاوت دارد.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می ‌خواهید در محل کار با شخصی در ایران تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 6:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. شما پیش از سفر به اسپانیا چه قصد عزیمت در قالب مهاجر را دارید و چه به عنوان یک گردشگر می خواهید وارد این کشور شوید، می توانید در مورد مسائلی همچون شرایط ویزای اسپانیا، از مشاوره کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *