مهاجرت به کشور اسپانیا

شرایط ویزای اسپانیا

شرایط ویزای اسپانیا

شرایط ویزای اسپانیا در سال 2023، با توجه به اینکه یکی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست متفاوت می باشد. با داشتن این ویزا می توانید به منطقه شنگن بدون اخذ ویزای دوم سفر کنید. این کشور به دلیل داشتن بناهای باستانی با معماری منحصر به فرد در کنار طبیعت و سواحلش یکی از کشورهای محبوب جهت دید و بازدید و گردشگری است. شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا مانند هموطنان عزیز برای سفر به این کشور و اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت نیاز به اخذ ویزای اسپانیا را دارند. این کشور در حال حاضر از نظر گردشگر در اروپا در رتبه اول قرار دارد. جذابیت های این کشور هر سال تعداد زیادی را چه برای بازدید چه برای امور دیگر به این کشور جذب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کند در ادامه این مقاله با انواع و شرایط اخذ آشنا شوید.

درباره کشور اسپانیا

این کشور، کشوری است با قدمت طولانی و فرهنگی غنی در قسمت جنوب غربی اروپا قرار دارد. همچنین با کشورهای پرتغال و فرانسه هم مرز است. در حاشیه ساحلی دریای مدیترانه و خلیج بیسکای از اقیانوس اطلس واقع شده است. واحد پول این کشور اروپایی € (یورو) است و از نظر اقتصادی در سال های گذشته رشد خوبی داشته و توانسته از بحران خارج شود. این کشور که حدود 48 میلیون نفر جمعیت دارد، مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد و با گردشگران به خوبی رفتار می کنند.

دین اکثریت مردم اسپانیا مسیحیت است و زبان رسمی آنها اسپانیایی است. اسپانیا کشوری پادشاهی است و پایتخت آن مادرید است. البته این کشور 17 منطقه خود مختار دارد که ایالت کاتالونیا بارزترین آنهاست که خواهان جدایی نیز می باشند و در سال های اخیر دچار کشمکش نیز شده اند. آب و هوای معتدل ناشی از موقیت جغرافیایی این کشور مورد علاقه بسیاری می باشد.

انواع و شرایط ویزای اسپانیا

همانطور که می دانید اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و در منطقه شنگن است لذا افراد شهروند اتحادیه اروپا برای ورود به این کشود نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما افراد کشورهای دیگر که خواستار ورود به اسپانیا هستند ملزم به دریافت اجازه و ویزا می باشند. به طور کلی ویزاهای صادر شده از سوی دولت این کشور به 2 صورت ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت تقسیم می گردد. ویزای کوتاه مدت آن دسته از ویزاهایی است که برای اقامت کم تر از 3 ماه یا 90 روز با اعتبار 6 ماه یا 180 روز به منظورهای محتلف صادر می گردد.

این ویزا همچنین به نام ویزای توریستی شنگن نیز شناخته می شود. با داشتن این ویزا دارندگان می توانند به منطقه شنگن نیز بدون دریافت ویزای دیگر سفر کنند. ویزای بلند مدت اسپانیا نیز آن دسته از ویزاهایی است که برای اقامت بیش از 90 روز برای متقاضیان صادر می گردد.

میانگین تعداد متقاضیانی که در سال های اخیر موفق به اخذ ویزای این کشور شده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

ویزای کوتاه مدت اسپانیا

همانطور گه گفته شد ویزای کوتاه مدت اسپانیا به ویزای شنگن نیز معروف است و به آن دسته از افرادی که خواهان اقامت تا 90 روز در مدت 180 روز می باشند ارائه می گردد. این نوع ویزا در غالب مقاصد زیر صادر می گردد. توجه داشته باشید که با این نوع ویزا اجازه کار و کسب درآمد در اسپانیا را نخواهید داشت. همچنین افرادی که دارای مجوز اقامت اسپانیا را دارند و به خارج از این کشور سفر می کنند و مجوز اقامت خود را گم می کنند برای ورود به این کشور بایستی این نوع ویزا را درخواست کنند و برای کارت اقامت مجدد اقدام کنند. با توجه به هدف سفر به اسپانیا، می توانید یکی از ویزاهای اصلی کوتاه مدت اسپانیایی زیر را درخواست کنید:

اسم ویزانوع ویزاشرح
ویزای ترانزیترسیدن به منطقه غیر شنگندر دو نوع فرودگاهی و دریایی
ویزای توریستیافراد خواهان سفرگردشگری، تفریح، دید و بازدید و سفر
ویزای ویزیتورافراد خواهان سفر به اسپانیا به صورت کوتاه مدتدیدن اعضای خانواده، دوستان و بستگان

دعوتنامه از سوی اقوام و دوستان

ویزای تجاریشرکت کنندگان در رویه های سرمایه گذاریشروع یک کار تجاری، امضاء قرار دارد، مشارکت در یک جلسه کاری و از این دست
ویزای درمانیقصد درمان و مقاصد پزشکی
ویزای همراه اعضای خانوادههمسر و فرزند کم تر از 21شهروندان عضو اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس
ویزای تحصیلی کوتاه مدتشرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت و یا تحصیل کم تر از 3

ویزای بلند مدت اسپانیا

افرادی که خواهان اقامت بیش از 90 روز در این کشور هستند بایستی ویزای بلند مدت این کشور را کسب کنند. ویزاهای بلند مدت در این کشور به منظورهای متفاوتی صادر می شود. اکثر این نوع ویزاها در صورت تمدید و اقامت بیش از 5 سال به اقامت دائم منجر می شوند که در نهایت می توان به اخذ پاسپورت اسپانیایی منجر شود. این نوع ویزاها به دسته های زیر تقسیم می شوند.

  • ویزای تحصیلی اسپانیا: این نوع ویزا برای افرادی که برای تحصیل به صورت طولانی مدت به این کشور می آیند صادر می گردد. از شروط دریافت ویزای تحصیلی اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های این کشور می باشد.
  • ویزای کار اسپانیا: این نوع ویزا برای افرادی که خواهان کار در اسپانیا هستند صادر می شود. از شروط اصلی دریافت این ویزا داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای اسپانیاییست. کد ثبت مالی NIE و فرم پیشنهاد کار از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا می باشد.
  • ویزای همراه: این نوه ویزا برای همسر و فرزند کم تر از 21 سال افرادی که دارای ویزای بلند مدت در اسپانیا هستند صادر می گردد.
  • ویزای طلائی اسپانیا: ویزای طلائی اسپانیا یکی از سریعترین و بهترین ویزاهای بلند مدت اسپانیاست که به افرادی که بیش از نیم میلیون € (یورو) در اسپانیا سرمایه گذاری می کنند تعلق می گیرد.
  • ویزای کارآفرینی اسپانیا: این نوع ویزا به کارآفرینان در این کشور تعلق می گیرد و شرایط مربوط به خود را دارد.
  • ویزای کار تعطیلات: این نوع ویزا برای افرادی که در تعطیلات تابستانی خواهان کار در این کشور هستند صادر می شود.
  • ویزای تمکن مالی: اگر درآمد کافی برای حمایت از خود و وابستگان خود دارید، می توانید برای این ویزا اقدام کنید. پس از ورود به این کشور، می توانید 2 سال برای اجازه اقامت درخواست کنید.

مراحل و شرایط ویزای اسپانیا

مراحل و شرایط ویزای اسپانیا

هر نوع ویزا شرایط مربوط به خود را دارد و فرم های مربوط به خود را دارد که توسط سفارت داده می شود و یا به صورت آنلاین بایستی پر شود. برای ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش از سوی دانشگاه اسپانیایی داشته باشید. همچنین برای ویزای کار بایستی جاب افر داشته باشید و نامه درخواست نیروی کار از سوی کارفرما را ارائه کنید. برای ویزای تمکن مالی و سرمایه گذاری بایستی مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی و گردش های مالی بایستی ارائه شود.

به صورت کلی مراحل درخواست ویزا این کشور به صورت زیر می باشد:

  • درخواست نوع ویزا با توجه به مقصد خود برای سفر در زمان مناسب
  • تکمیل فرم ویزای درخواستی
  • جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز
  • تعیین وقت قبلی برای سفارت و مصاحبه
  • شرکت در مصاحبه
  • پرداخت هزینه های مربوط

هزینه و شرایط ویزای اسپانیا

به صورت کلی اکثر ویزاهای این کشور هزینه ای حدود 80€ (یورو) دارد. البته این هزینه برای شهروندان آمریکایی و کانادایی بسیار گران تر می باشد. علاوه بر این افراد زیر 12 سال هزینه ویزای آنها به نصف یعنی 40€ (یورو) می شود. همچنین کودکان زیر 6 سال از پرداخت هزینه برای ویزای اسپانیا معاف هستند. علاوه بر این، اتباع چندین کشور نیز به دلیل توافق های متقابل با اتحادیه اروپا، ویزای کمتری را پرداخت می کنند. روش های پرداخت درخواست ویزای این کشور با کشورهای دیگر متفاوت است. همه اینها بستگی به نحوه تنظیم ویزا در کشور محل اقامت شما دارد. در بیشتر کشورها، هر کجا که درخواست خود را ارسال می کنید، باید هزینه را در کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا پرداخت کنید. آنها فقط سفارش پول یا چک پول را می پذیرند و چک های شخصی، کارتهای اعتباری و غیره پذیرفته نمی شوند.

ویزای طلائی اسپانیا

چنانچه متقاضیان این نوع ویزا بتوانند حداقل 500000€ (یورو) سرمایه گذاری کنند که اغلب به صورت خرید ملک تجاری یا مسکونی انجام می گیرد می توانند ویزای طلائی را کسب کنند. ویزای طلائی در همان ابتدا امکان اقامت طولانی مدت به افراد را می دهد. از مزایای دریافت این نوع ویزا استفاده از ویزای همراه برای مهاجرت همسر و فرزند 21 سال می باشد. علاوه بر این افرادی که بتوانند به صورت مستقیم حدود 1 میلیون € (یورو) اوراق قرضه دولتی خریداری کنند و یا سپرده باز کنند می توانند از دریافت ویزای طلائی بهره مند شوند. چنانچه این افراد بتوانند در طول 10، بیش از 6 ماه از اسپانیا دور نباشند می توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

امیدواریم مقاله شرایط ویزای اسپانیا توانسته باشد برای افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان این مجموعه بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *