مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته گوارش در مکزیک

رشته گوارش در مکزیک

به عنوان یک مقصد تحصیلی، مکزیک گزینه های بسیار خوبی برای ارائه به دانشجویان دارد. از سواحل شنی گرفته تا مردم محلی گرم تا بازار کار پزشکی قوی و رشته گوارش در مکزیک فرصت خوبی برای استفاده از این مزیت ها است. علاوه بر این در طول دوران اقامت و تحصیل در مکزیک، احتمالاً چند جشنواره شگفت انگیز را تجربه خواهید کرد. برخی از محبوب ترین جشنواره های سالانه Cinco de Mayo، روز استقلال مکزیک و روز مردگان هستند. از سوی دیگر مکزیک مجموعه ای از گزینه های آموزشی عالی را ارائه می دهد و دارای بیش از 2000 مؤسسه آموزش عالی است که طیف گسترده ای از گزینه های برنامه را ارائه می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند با توجه به تجارب خود در زمینه اعزام دانشجویان به مکزیک بستر لازم مهاجرت سریع را برای متقاضیان فراهم نماید.

هزینه های تحصیل در مکزیک

تحصیل در دانشگاه های دولتی و دانشگاه ها و موسسات فنی برای شهروندان مکزیکی رایگان است. با این حال، ممکن است هزینه هایی وجود داشته باشد که می تواند تا 150$ (دلار) آمریکا در هر ترم باشد. شهریه در دانشگاه های خصوصی بسیار متفاوت است و می تواند بسیار گران باشد، به طوری که برخی از آنها 20000$ (دلار) آمریکا یا بیشتر در سال دریافت می کنند. با این حال مکزیک یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، زیرا هزینه کمتری برای استاندارد زندگی بالاتر دارد. در بهترین شهرهای دانشجویی QS ، مکزیکو سیتی و مونتری در مجموع در بین 100 شهر برتر و همچنین 20 شهر برتر از نظر قیمت مقرون به صرفه قرار دارند.

نکته دیگر این است که علاوه بر اینکه دانشگاه های مکزیک تحصیلات را با نرخ شهریه نسبتا پایین ارائه می دهند و هزینه زندگی بسیار ارزان تر از کانادا و آمریکا استاست. هزینه غذا و نوشیدنی کسری از هزینه خانه است و بسیاری از مکان های تاریخی و موزه ها تخفیف دانشجویی یا ورود رایگان با کارت دانشجویی را ارائه می دهند. صرفه جویی در هزینه غذا، شهریه و محل اقامت به شما این امکان را می دهد که بیشتر برای سفر و گردش هزینه کنید. علاوه بر این دولت به دانجشوان مهاجر برخی بورسیه های تحصیلی ویژه را ارائه می دهد که امکان کاهش هزینه های زندگی را برای دانشجویان فراهم می کند.

در شکل زیر علاوه بر بحث هزینه ها، سایر مزیت های تحصیل پزشکی در مکزیک اشاره شده است:

مزیت های تحصیل پزشکی در مکزیک

اطلاعاتی درباره رشته گوارش در مکزیک

در مکزیک97 دانشکده پزشکی وجود دارد. برنامه های آموزشی در این دانشگاه ها برای علاقه مندان به رشته گوارش و سایر رشته های پزشکی 4-5 سال طول می کشد. فارغ التحصیلان 1 سال را به عنوان کارآموز در مقطع کارشناسی و یک سال دیگر را در خدمات اجتماعی می گذرانند و معمولاً به عنوان پزشک عمومی در مناطق روستایی کار می کنند. در پایان این دوره آموزشی، فارغ التحصیلان پزشکی در ENARM (Examen Nacional de Residencias Médicas) شرکت می کنند تا برای تحصیلات تکمیلی پذیرش بگیرند. تنها حدود 15% از فارغ التحصیلان پزشکی این آزمون را می گذرانند و در یک دوره دستیاری تحصیلات تکمیلی پزشکی پذیرفته می شوند، بنابراین بخش بالایی از پزشکان آموزش دیده به عنوان پزشک عمومی بدون تخصص باقی می مانند. حدود یک چهارم پزشکانی که ENARM را گذرانده اند، طب داخلی را به عنوان تخصص انتخاب می کنند.

اما باید گفت که در مجموع 7 سال طول می کشد تا در مکزیک پزشک شوید. موضوع دیگر این است که تقریباً 11 هزار پزشک داخلی در مکزیک وجود دارد. بزرگ‌ ترین چالشی که پزشکان در مکزیک با آن روبرو هستند، جمعیت رو به رشد بیماران است که بسیاری از آنها تحت‌ تاثیر مشکلات اقتصادی قرار دارند. پزشکان باید از تعداد زیادی از بیماران مراقبت کنند و در عین حال همچنان در دانش پزشکی باقی بمانند. اما این چالش از سوی دیگر نشان دهده این موضوع است که افراد پس از فارغ التحصیلی مشکل یافتن شغل نخواهند داشت و بخصوص دانشجویان مهاجر از سمت دولت برای ماندن در مکزیک تشویق می شوند.

درآمد شاغلان رشته گوارش در مکزیک

درآمد شاغلان رشته گوارش در مکزیک

شاغلین فردی که به عنوان پزشک – متخصص گوارش در مکزیک کار می کند معمولاً حدود 90800MXN (پزوی مکزیک) در ماه درآمد دارد و از 43600MXN (پزوی مکزیک) در ماه (حداقل حقوق) تا 143000MXN (پزوی مکزیک) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال میانگین حقوق 94400MXN (پزوی مکزیک) در ماه است، به این معنی که نیمی (50% از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 94400MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 94400MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارند. در سوی دیگر 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 62100MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 62100 MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 123000MXN (پزوی مکزیک) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 51000MXN (پزوی مکزیک) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 72300MXN (پزوی مکزیک) در ماه کسب کند، که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 95000MXN (پزوی مکزیک) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه است. علاوه بر این موارد جنسیت نیز در تغییر سطح حقوق اثر دارد. به عنوان مثال متخصصان مرد شاغل به طور متوسط ​​8% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در مکزیک می باشد:

سطح حقوق  بر اساس تجربه کاری در مکزیک اگر به عنوان متقاضی علاقه مند به دانستن هزینه زندگی در مکزیک هستید، می توانید با حضور در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یا از طریق تماس از جزئیات این موضوع آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *