مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته ژنتیک در جمهوری چک

رشته ژنتیک در جمهوری چک

یکی از برترین رشته های تحصیلی در حال حاضر رشته ژنتیک است که یکی از پیشنهادات ما تحصیل رشته ژنتیک در جمهوری چک می باشد. پراگ که پایتخت این کشور است صحنه فرهنگی پر رونق و جذابی را ارائه می دهد. کلیساهای جامع قدیمی گوتیک و خیابان های قرون وسطایی زمینه گالری های هنری مدرن، تئاتر آوانگارد، میله های یخی و مکان های موسیقی هستند. جمهوری چک دروازه ای عالی برای ورود به اروپای غربی و شرقی است. با برلین، کراکوف و وین و همچنین مناطق بوهمیا و موراویا با قطار فاصله دارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه درخشان در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای برتر جهان مشاور و راهنمای شما می باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی سالانه از رشته ژنتیک در کشور جمهوری چک می باشید:

 فارغ التحصیلی رشته ژنتیک در جمهوری چک

جایگاه رشته ژنتیک در جمهوری چک

پیشرفت های اخیر و مداوم در ژنتیک مولکولی نوید برخی از امکانات بسیار جالب برای تحقیقات بیشتر را می دهد. تحقیقات ژنتیک طی 10 سال گذشته نشان داده است که مقدار باورنکردنی اطلاعاتی درباره نژاد ما در مواد ژنتیکی ( DNA ) ما رمزگذاری شده است. همه ما نیمی از مواد ژنتیکی خود را از هر یک از والدین خود دریافت می کنیم ، اما دو نوع DNA وجود دارد که از هر یک از والدین منتقل می شود و مخلوط نمی شوند. این امکان را برای ردیابی هر 2 خط مادری و پدری ما از هیچ اختلاط DNA برای این نوع از رخ می دهد. همه مواردی که گفتیم در خصوص ژنتیک و کاربردهای آن است. اگر این رشته و این علم نباشد بسیاری از علوم دیگر از جمله پزشکی با دشواری رو به رو هستند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور جمهوری چک و مشخصات آنها می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان دانشگاه های رشته ژنتیکرتبه در جهانامتیاز موضوعامتیاز جهانی
دانشگاه چارلزپراگ2352103662
دانشگاه ماساریکبرنو3325552948

گروه های رشته ژنتیک در جمهوری چک

در این کشور رشته ژنتیک در مباحث مختلف اعم از جنین انسان و گیاه و حیوان گسترده شده است. گروه گیاه شناسی وظیفه تدریس دوره های عمومی گیاه شناسی و بیولوژیکی را در طی مطالعه زیست شناسی سیستماتیک و اکولوژی، زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، بیوفیزیک، حفاظت و ایجاد محیط زیست و زیست شناسی برای معلمان در ترکیب با سایر دروس دارد. همچنین آموزش زیست شناسی برای معلمان و برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در گیاه شناسی را تضمین می کند. فعالیت های علمی در این بخش بر گیاهشناسی نظری و کاربردی متمرکز است. محققان، به عنوان مثال، تحقیقات تشریحی و بافت شناسی در گروه های منتخب گیاهان، تحقیق در مورد مکانیزم های مقاومت منابع ژنتیکی گیاهان، جوامع گیاهی و تنوع زیستی، با تمرکز بر زیست شناسی تولید مثل و حفاظت از منابع ژنتیکی و سایر مناطق را انجام داده اند.

گروه زیست شناسی سلولی و ژنتیک در این کشور یک شبکه گسترده دارد. این بخش برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در زیست شناسی مولکولی و سلولی تضمین و ارائه می دهد. این برنامه درسی شامل رشته های زیست شناختی مترقی و به سرعت در حال تکامل است. فارغ التحصیلان ممکن است شغل خود را به عنوان مثال در آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی، در پزشکی، کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، بیوتکنولوژی و در تحقیقات علمی در تحقیقات پایه و کاربردی پیدا کنند. فعالیت علمی 3 حوزه اساسی را در بر می گیرد. اینها سم شناسی مولکولی و داروسازی مولکولی هستند که با متابولیسم داروها و آلاینده ها بر مکانیسم های تنظیم کننده رونویسی متمرکز شده اند. آزمایشگاه ها با تجهیزات پیشرفته به این بخش اجازه می دهد تا از انواع تکنیک های بیولوژیکی ژنتیکی، ایمونوشیمیایی و مولکولی استفاده کند.

بوم شناسی و رشته ژنتیک در جمهوری چک

گروه بوم شناسی و علوم محیطی نیز بخش دیگری از این رشته در جمهوری چک است. این بخش برنامه مدرک لیسانس در محیط زیست و حفاظت از محیط زیست و برنامه کارشناسی ارشد را در زمینه های اکولوژی و حفاظت از محیط زیست و حفاظت و محوطه سازی تضمین می کند. این برنامه همچنین آموزش در برنامه مطالعاتی لیسانس را برای معلمان آینده زیست شناسی و برنامه کارشناسی ارشد آموزش محیط زیست و زیست شناسی و آموزش محیط زیست برای مدارس متوسطه فراهم می کند. این بخش همچنین برنامه مدرک دکترا را در بوم شناسی و علوم محیطی ارائه می دهد. این بخش علاوه بر آموزش به دانشجویان، به تحقیقات علمی در زمینه اکولوژی، حفاظت از طبیعت و چشم انداز، استفاده از زمین و احیای مجدد آن نیز مشغول است.

دپارتمان جانورشناسی و آزمایشگاه پرنده شناسی برنامه مدرک کارشناسی زیست شناسی و اکولوژی و مدرک کارشناسی ارشد در زمینه جانورشناسی را تضمین می کند. کارکنان دپارتمان همچنین در دوره های آموزش دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام ترکیب های زیست شناسی برای معلمان و در زمینه های هیدروبیولوژی، حفاظت و ایجاد محیط زیست، زیست شناسی مولکولی و سلول، بیوشیمی و بیوفیزیک دخیل هستند. این بخش برای تحصیل در مقطع دکترا، تحرک و استادی در زمینه جانورشناسی معتبر است. تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان محلی به ویژه در بیولوژی مهره داران و حشره شناسی و هیدروبیولوژی کاربردی متمرکز شده است. آزمایشگاه پرنده شناسی به بسیاری از پروژه های تحقیقاتی پیچیده می پردازد که بیشتر در زیست شناسی تکاملی و زیست محیطی پرندگان متمرکز شده اند. آزمایشگاه سیستماتیک مولکولی، گیاه شناسی و تکامل، را مطالعه می کند. دانشمندان از نزدیک با دانشگاه های خارجی همکاری می کنند.

بوم شناسی و رشته ژنتیک در جمهوری چک

دانشگاه های رشته ژنتیک در جمهوری چک

برنامه سیستماتیک زیست شناسی و اکولوژی به طور عمده بر سیستماتیک و فیلوژنز ارگانیسم های گیاهی و جانوری و اکولوژی آنها متمرکز است. فارغ التحصیلان دانش لازم را در رشته های عمومی بیولوژیکی، از جمله زیست شناسی سلولی و مولکولی، آناتومی و مورفولوژی گیاهان، جانورشناسی عمومی، سیستماتیک و فیلوژنز گیاهان و حیوانات ، فیزیولوژی و اکولوژی گیاهان و حیوانات، ژنتیک و میکروبیولوژی کسب می کنند. هدف از فعالیت های عملی در آزمایشگاه ها و همچنین بررسی میدانی و تجربه، گسترش دانش دانشجویان و تبدیل دانش نظری به کاربردهای عملی است. ژنومیک پزشکی یک رشته علمی در حال تحول پویا است که اطلاعات ژنومی بیماران، اقوام ژنتیکی آنها و حتی کل جمعیت را برای شناسایی پایه ژنتیکی، ژنومی و مولکولی سلامت انسان و بیماری ها جمع آوری و استفاده می کند. تحصیل کارشناسی ارشد در جمهوری چک در دانشگاه های برتر امکان پذیر است.

NCMG یک زیرساخت علمی توزیع شده است که از آزمایشگاه های ژنومی زیر تشکیل شده است:

  • دانشکده پزشکی در پیلسن
  • دانشگاه چارلز در پراگ
  • بیمارستان دانشگاه عمومی در پراگ
  • بیمارستان دانشگاه موتول
  • مرکز بیوتکنولوژی و زیست پزشکی آکادمی علوم و دانشگاه چارلز در وستک
  • گروه پزشکی داخلی در بیمارستان دانشگاه برنو

در جدول زیر شاهد مشخصاتی در خصوص تحصیل کارشناسی در جمهوری چک و شهریه رشته ژنتیک در مقاطع مختلف در کشور جمهوری چک را مشاهده می کنید:

شهریه سالانه به یوروتاریخ شروعمدت زمانمقطع تحصیلی
80000€اکتبر6 -7 ترمکارشناسی
85000€اکتبر4 ترمارشد
13000€اکتبر8 ترمدکترا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به جمهوری چک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی شما را یاری می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *