مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

مقطع کارشناسی در جمهوری چک

مقطع کارشناسی در جمهوری چک

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در جمهوری چک توانسته جذابیت مهاجرت به این کشور و تحصیل در این مقطع را برای متقاضیان علاقه مند دو چندان نماید. جمهوری چک، یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی که همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر آن، به آنجا مهاجرت می کنند، می باشد. جمهوری چک واقع در اروپا مرکزی می باشد که از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و با کشورهای آلمان، اتریش، لهستان و اسلواکی همسایه می باشد. جمهوری چک با 600 سال سابقه آموزش عالی و برخی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپای مرکزی، مکانی عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است.

اساتید و فارغ ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ‌های چک شامل برخی از مهم ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان و متفکران تاریخ اروپا می‌شوند. از رمان ‌نویسانی مانند فرانتس کافکا گرفته تا نظریه‌ پردازان علمی پیشرو مانند کریستین داپلر و آلبرت انیشتین. چشم انداز بین المللی بیش از 40000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های چک تحصیل می کنند، و دولت این کشور مایل است این تعداد را افزایش دهد و دوره های بیشتری به زبان انگلیسی تدریس می شود. جمهوری چک کیفیت عالی زندگی را با هزینه کم زندگی ترکیب می کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر هستیم تا اطلاعاتی در مورد تحصیل در چک در مقطع کارشناسی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

بررسی مقطع کارشناسی در جمهوری چک

جمهوری چک کشوری است که بیشترین پیشرفت انسانی در اروپای مرکزی و شرقی را به خود اختصاص داده و به عنوان سومین کشور صلح آمیز در اروپا به ثبت رسیده است. دانشگاه چارلز یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در اروپای مرکزی، در جمهوری چک و در پایتخت آن یعنی پراگ واقع شده است. آموزش عالی مدرن جمهوری چک بر اساس سه ساختار لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا قرار دارند. موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و غیر دانشگاه ها تقسیم می شوند.

غیر دانشگاه ها معمولاً فقط مقاطع لیسانس را ارائه می دهند، در حالی که دانشگاه ها برنامه های تحصیلی را در تمام مقاطع تحصیلی و رشته های دانشگاهی ارائه می دهند. جمهوری چک از دیرباز از آموزش و پژوهش با کیفیت بالایی، به ویژه در زمینه های علمی، مهندسی و پزشکی برخوردار بوده است. تحصیل در جمهوری چک بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار دارد. در حال حاضر بیش از 37000 دانشجوی خارجی در موسسات چک تحصیل می کنند.

شرایط مقطع کارشناسی در جمهوری چک

در پروسه مهاجرت تحصیلی جمهوری چک، مدرک کارشناسی یک برنامه آموزش عالی است که می تواند در حدود چهار سال حاصل شود. بسیاری از برنامه های کارشناسی به صورت حضوری و همچنین به صورت آنلاین ارائه می شود تا حتی دانشجویانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و یا نمی توانند تمام وقت در کلاس های دانشگاه شرکت کنند، بتوانند آموزش خود را پیش ببرند. پیش نیاز ورود به دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلی از مدرسه و داشتن مدرک معتبر دیپلم است. با این وجود هر موسسه آموزش عالی یا هر دانشکده می تواند شرایط دیگری را جهت اثبات دانش، شایستگی ها، استعدادها یا موفقیت در تحصیلات مورد نیاز قبلی لحاظ کند.

شناخت دستاوردهای آموزش رسمی و غیر رسمی قبلی به صورت منظم تنظیم نشده و هیچ استاندارد و الزاماتی برای روش های به رسمیت شناختن دستاوردهای قبلی آموزش و پرورش در رابطه با کیفیت مطالعه تعیین نشده است. هر موسسه آموزش عالی، خود در مورد تعداد دانشجویان در هر رشته تحصیلی تصمیم گیری می کند. متقاضیان می توانند در یک دانشکده یا یک موسسه آموزش عالی یا در چندین دانشکده یا موسسه آموزش عالی به طور هم زمان برای پذیرش در مدرک های تحصیلی مختلف و یا در چندین رشته تحصیلی در یک مدرک تحصیلی اقدام کنند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت تحصیلی به این کشور مقاله اعزام دانشجو به چک را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر شاهد تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های تحقیقاتی و آموزشی سنتی در جمهوری چک می باشید:

تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های تحقیقاتی و آموزشی سنتی در جمهوری چک

آزمون ورودی مقطع کارشناسی در چک

امتحان ورودی می تواند بخشی از مراحل پذیرش در موسسات آموزش عالی باشد. این موضوع به موسسات کمک می کند تا بتوانند متقاضیان تواناتر را انتخاب کرده و لیستی را آماده کنند که ترتیب پذیرش آنها را، بسته به شرایطی که از قبل تعیین کرده اند، بدهند. محتوا و شکل آزمون کاملا بر عهده موسسه آموزش عالی مربوطه بوده و به طور معمول شامل امتحانات کتبی (آزمون ها) است که هدف آن ها ارزیابی دانش متقاضی است. آزمون های مهارت های مطالعه (توانایی های دانش آموزان مانند تفکر کلامی، تفکر تحلیلی و توانایی تجسم فضایی) نیز ممکن است شامل آزمون شود. علاوه بر این برخی از موسسات آموزش عالی جهت پذیرش متقاضیان، مصاحبه هایی با آن ها ترتیب می دهند.

شرایط سنی برای مقطع کارشناسی در جمهوری چک

دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه خود، لازم نیست که بلافاصله به تحصیلات عالی بروند. محدودیت سنی قانونی برای شروع مطالعات آموزش عالی وجود ندارد. قانون آموزش عالی امکان تحصیل بیش از یک برنامه در بیش از یک موسسه آموزش عالی را به صورت موازی یا پی در پی فراهم می کند. در شرایط خاص، مطالعات می تواند بر اساس هزینه ای که پرداخت می کنید، باشد.

شرایط سنی برای مقطع کارشناسی در جمهوری چک

تحصیل در دانشگاه های چک

در جریان مهاجرت تحصیلی جمهوری چک ده ها دانشگاه دولتی و خصوصی در سرتاسر جمهوری چک وجود دارد و بسیاری از آن ها دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. آن ها در سراسر جهان یک سنت بسیار قدیمی و شهرتی قوی دارند. دانشگاه چارلز، قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی به دلیل داشتن یکی از بزرگترین دانشگاه ها در اروپا، اکنون از رتبه بالایی برخوردار است. در ادامه لیستی از برخی دانشگاه های عالی برای حضور در جمهوری چک آورده شده است:

  • دانشگاه چارلز
  • دانشگاه ماساریک
  • دانشگاه آنگلو آمریکایی- پراگ

هزینه زندگی دانشجویی در چک

هزینه زندگی در کشور چک ماهیانه بین 300€ تا 500€ (یورو) می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بر می گیرد. هزینه های ذکر شده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و زندگی خود در کشور چک می باشد. برخی از هزینه های زندگی متوسط ​​در سراسر چک عبارتند از:

پارامترهزینه به € (یورو)
خوابگاه دانشجویی150
اتاق خصوصی250 به بالا
آپارتمان خصوصی450 به بالا
وعده غذایی6 الی 10
حمل و نقل ماهانه25

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب هزینه زندگی در چک پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی چک

هر دانشگاه در جمهوری چک سیستم پذیرش خاص خود را در وب سایت رسمی خود دارد که به متقاضیان اجازه می دهد تا در برنامه های مدرک خود ثبت نام کنند. بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و آن ها را در سایت رسمی همان دانشگاه ارسال کنید. در اینجا برخی از ملزومات اساسی مورد نیاز برای هر رشته تحصیلی ذکر شده است:

  • اسکن دیپلم
  • اسکن دوره های قبلی
  • اسکن گذرنامه و یا شناسنامه
  • رزومه
  • نمرات آزمون
  • مدارک وام و یا کمک هزینه تحصیل در چک
  • نامه های توصیه
  • نمونه کارها یا مقالاتی

ویزای تحصیلی جمهوری چک

همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در چک به ویزای طولانی مدت نیاز دارند. اطلاعات تکمیلی برای وزارت کشور در وب سایت موجود است. اخذ ویزای دانشجویی طولانی مدت میتواند 3 الی 4 ماه به طول بی انجامد، بنابراین دانش آموزان باید بر این اساس برنامه ریزی کنند. دانشجویان کشورهایی که در سال 2023 عضو اتحادیه اروپا نیستند حق بیمه بهداشت عمومی را ندارند و باید بیمه درمانی تجاری را به ارزش حداقل 30000€ (یورو) که هزینه مراقبت را در بر می گیرد خریداری کنند. دانشجویان در مدت اقامت طولانی مدت موظفند مدرک پرداخت حق بیمه را ارائه دهند. علاوه بر بیمه درمانی، کلیه بیمارستان های اصلی کارت های اعتباری عمده یا پول نقد را به عنوان پرداخت برای معالجه می پذیرند.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در جمهوری چک

برای درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی در جمهوری چک، باید مدرکی را برای اثبات توانایی بالا در زبان انگلیسی خود ارائه دهید. گواهینامه هایی که عموما توسط دانشگاه های جمهوری چک پذیرفته می شوند عبارتند از: تافل، آیلتس، مهارت C1 پیشرفته یا C2 با این وجود، همیشه باید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید، تا مطمئن شوید که الزامات دقیق چیست. همانند سایر کشورهای اروپایی، تمامی دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های جمهوری چک، این شانس را دارند که در صورت پیدا کردن کار بتوانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار جمهوری چک تبدیل کنند.

افرادی که بتوانند بعد از پایان مقطع تحصیلی خود در کشور چک کار پیدا کنند می توانند بعد از 3 تا 5 سال کار کردن و پرداخت مالیات به دولت چک (بسته به حقوق و شرایط) می توانند درخواست اقامت دائم نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اقدام برای پذیرش برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در چک و دانشگاه های برتر این کشور، می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همچنین می ‌توانید نظرات و سوالات خود را در سایت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *