مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته چشم پزشکی در ژاپن

رشته چشم پزشکی در ژاپن

رشته چشم پزشکی در ژاپن یک رشته تخصصی و یک گرایش محبوب در این کشور است که هر ساله دانشجویان بسیاری را جذب می کند. تحصیلات در ژاپن همواره از 100 سال گذشته جایگاه مهمی یافته است و این کشور اعتقاد دارد هرچه دارد از دانشمندان و متخصصان خود دارد. ژاپن که هم اکنون در زمینه علوم پزشکی و بهداشتی بسیار پیشرو است جایگاه خوبی در جهان دارد. در این کشور بیماری کووید با کشف و تزریق واکسن در اسرع وقت کنترل شد لذا این امر خود نشان از تخصص پزشکان در این کشور دارد. تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور نیز یک فرصت عالی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما در جهت مهاجرت به ژاپن مشاوره تخصصی ارائه می دهد. در ادامه این مقاله اطلاعات مهمی در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی به شما ارائه می دهیم.

تاریخچه رشته چشم پزشکی در ژاپن

بخش چشم پزشکی در طیف گسترده ای از بیماری های چشمی مانند آب مروارید، گلوکوم، بیماری شبکیه چشم، بیماری قرنیه، یووئیت، بیماری نوروفتالمولوژیک، استرابیسم، آمبلیوپی و پلک تخصص دارد. اخیراً تغییرات زیادی در زمینه چشم پزشکی در ژاپن رخ داده است. برای کمک به خوانندگان در درک کامل این موارد، ابتدا تاریخچه مختصری از چشم پزشکی در کشور ژاپن را ذکر می کنیم. انجمن چشم پزشکی ژاپن در سال 1887 در توکیو تأسیس شد. 95 چشم پزشک در اولین کنگره شرکت کردند که در آن 17 مقاله ارائه شد. SJO تا سال 1900 به 581 عضو و در سال 1984 به 7177 عضو افزایش یافت. در ابتدا، SJO برای توسعه علوم پایه و بالینی سازماندهی شد، همانطور که آکادمی چشم پزشکی آمریکا بود.

حدود %80 از اطلاعات از طریق بینایی درک می شود، که نشان می دهد که داشتن دید طبیعی برای حفظ کیفیت خوب زندگی بسیار مهم است. بنابراین، هنگامی که بینایی توسط بیماری های چشمی مختل شود، می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد. معاینه چشم همچنین سرنخ های مهمی را برای وضعیت سیستمیک بیماران، مانند اسکلروز شریان شبکیه در فشار خون بالا یا رتینوپاتی دیابتی ارائه می دهد. بخش چشم‌پزشکی و علوم بصری در دانشگاه پزشکی و دندان‌پزشکی توکیو TMDU در سال 1944 تأسیس شد. از طریق سنت طولانی فعالیت‌های بالینی و تحقیقات، سیاست ما ارائه بهترین مراقبت ممکن برای درمان بیماری‌های چشمی کورکننده بوده است. آب مروارید، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی، یووئیت و التهاب چشم، نزدیک بینی پاتولوژیک، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و سایر بیماری های ماکولا، نوروپاتالمولوژی، استرابیسم و ​​بیماری های چشم کودک.

تحقیقات در رشته چشم پزشکی در ژاپن

تحقیقات اساسی برای جلوگیری از بیماری های چشم کور نیز به طور فعال در آزمایشگاه های کشور ژاپن انجام شده است. فعالیت های تحقیقاتی در این بخش شامل مطالعات در مورد اصلاح انکسار پس از جراحی آب مروارید و آنیزیکونیا، اپیدمیولوژی آب مروارید، روش های اصلاح و مدیریت لنزهای تماسی، مطالعات بالینی اختلالات مربوط به VDT، و تجزیه و تحلیل عملکردهای اقامتی انجام شده توسط گروه پروفسور کاتو و مطالعات بالینی است. در زمینه علت شناسی و درمان تنبلی چشم و استرابیسم، مطالعات انجام شده بر روی جراحی اکولوپلاستیک توسط گروهی به سرپرستی دانشیار، و همچنین جستجوی روش های درمانی جدید،از جمله مطالعات بر روی جراحی زجاجیه به دلیل دیابت و جداشدگی شبکیه. از آنجایی که در ژاپن سیستم اپتومتریست وجود ندارد، بررسی عملکرد بینایی به طور کامل به دست چشم پزشکان سپرده می شود.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ژاپن هستید:

نام دانشگاهرتبه در دانشگاه های چشم پزشکیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه کیوتو751277068
دانشگاه توکیو92776973
دانشگاه اوزاکا1822636160

تحصیل رشته چشم پزشکی در ژاپن

تحصیل رشته چشم پزشکی در ژاپن

چشم پزشکی در پزشکی بالینی در رابطه با سایر رشته های بالینی اهمیت زیادی دارد. به طور خاص، یافته‌های مربوط به حدت بینایی، میدان بینایی و حرکات چشمی علائم مفیدی از وضعیت پاتولوژیک مغز و بیماری‌های عصبی ارائه می‌دهد، در حالی که معاینه فوندوس اطلاعات مهمی در مورد وضعیت سیستمیک آسیب‌شناسی مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و فشار خون بالا ارائه می‌دهد. برنامه آموزش اولیه بدین ترتیب است: این دپارتمان یک برنامه آموزش اولیه 2 ساله را برای فارغ التحصیلانی که می خواهند چشم پزشک شوند ارائه می دهد. ویژگی های مهم برنامه عبارتند از: کارآموز در بیمارستان های وابسته و همچنین در بیمارستان دانشگاهی تحصیل خواهد کرد. این برنامه شامل جلسات آموزشی در بخش داخلی و بخش حوادث و اورژانس است.

پس از 2 سال آموزش، برای پزشکان جوان پس از تکمیل برنامه آموزش اولیه، یک دوره آموزشی 3 ساله دیگر شرایط لازم را برای واجد شرایط بودن برای معاینه گواهی به منظور تبدیل شدن به یک متخصص خبره، تایید شده توسط انجمن چشم پزشکی ژاپن فراهم می کند. در طول آموزش، کارآموز روش های تشخیصی و درمانی را تحت راهنمایی چشم پزشکان متخصص در بیمارستان های وابسته و بیمارستان دانشگاه یاد خواهد گرفت. جراحی های چشم در اکثر موارد زیر میکروسکوپ جراحی انجام می شود. برای آشنایی با سازهای تخصصی، آموزش با استفاده از این سازها در مراحل اولیه آموزش آغاز می شود. جامعه مدرن حجم عظیمی از اطلاعات بصری را ارائه می دهد، بنابراین عملکردهای بصری با کیفیت بالا مورد نظر است.

کار در کلینیک های چشم پزشکی در ژاپن

در ژاپن کلینیک سرپایی در زمینه‌ های درمانی تخصصی از جمله گلوکوم، ماکولا، جداشدگی شبکیه، رتینوپاتی دیابتی، اختلال ارثی شبکیه، قوز قرنیه، یووه، نوروفتالمولوژی، استرابیسم آمبلیوپی، رتینوپاتی نارس و کم ‌بینی پلک، مراقبت می‌کند. بیماران مبتلا به آب مروارید نیز توسط متخصصان آن مناطق درمان می شوند. طرح‌ های درمانی برای بیماران بستری در کنفرانس ‌های هفتگی بخش که در آن همه استادیاران مسئول بخش شرکت می‌کنند و در طول دوره‌هایی که توسط یک استاد و یک دانشیار سرپرستی می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. برنامه های درمانی برای بیماران سرپایی بر اساس بحث توسط متخصصان در کلینیک سرپایی تعیین می شود. علاوه بر پیوند قرنیه، جراحی با استفاده از سلول های قرنیه خود بیمار و سلول های مخاطی دهان نیز می تواند برای درمان مشکلات شدید سطح چشم مانند سوختگی قلیایی انجام شود. حقوق ماهیانه کار در ژاپن نیز در حوزه چشم پزشکی هر ساله افزایش می یابد.

هزینه زندگی در ژاپن در سال های اخیر مانند هر کشور دیگر افزایش یافته است. در نمودار زیر شاهد هزینه های زندگی در ژاپن هستید:

بررسی هزینه زندگی در ژاپن

جایگاه رشته چشم پزشکی در ژاپن

با توجه به پیشینه اجتماعی، چشم پزشکی هنوز در مراحل توسعه خود است، اما به سرعت در حال گسترش در رشته خود است، اما تعداد فعلی چشم پزشکان هنوز به اندازه کافی برای انجام وظایف خود در جامعه کافی نیست. این بخش در حال اتخاذ رویکردی مترقی نسبت به آموزش و پژوهش در این زمینه و دریافت اعتبار در سراسر کشور است. این بخش درمان دارویی پیشرفته ای را برای گلوکوم تنش طبیعی ایجاد می کند و گزینه های جراحی را با توجه به شرایط هر بیمار انتخاب می کند. درمان گلوکوم مقاوم به بسیاری از بیماران انجام شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به کشور ژاپن و تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی مشاور و راهنمای مسیر شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *