مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته چشم پزشکی در سوئد

رشته چشم پزشکی در سوئد

تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد در شرایطی که یک دانشجوی خارجی هستید تجربه ای عالی است و همواره می تواند مجموعه ای از ترکیبات مختلف باشد. در سوئد دانشگاه های پزشکی جمعیت متناسبی را از کشورهای مختلف پذیرش می کند. تحصیلات بین المللی به زبان انگلیسی در سوئد می تواند شما را به یک پزشک فارغ التحصیل عالی تبدیل کند. برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد و اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور باید مدارک لازم را آماده کنید و سپس آن ها را ترجمه و در قابل درخواست تحصیل به بخش مربوطه دانشگاه های پزشکی ارسال کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئد

چشم برای درک اطلاعات منتقل شده توسط نور طراحی شده است، اما نور و باندهای موج مجاور آن، اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز نیز ممکن است باعث بیماری چشم شوند. شما اثرات سمی نور و اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز را بر روی چشم مطالعه می کنید. همچنین احتمالات استفاده از این نوارهای موج را برای تشخیص بیماری چشم بررسی می کنیم. تمرکز این مرکز بر تعریف مکانیسم ‌های اساسی آسیب عروقی و عصبی است که پس از زایمان زودرس رخ می‌دهد و استراتژی‌هایی را برای تشخیص بهتر و احتمالاً پیشگیری از این عوارض تهدیدکننده زندگی ایجاد می‌کند. مطالعات این حوزه راه ‌هایی را برای مداخله پزشکی در این فرآیندهای بیماری پیشنهاد می‌کند. مطالعات بر روی مکانیسم ‌های بیماری و توسعه استراتژی ‌هایی برای اجازه رشد طبیعی شبکیه و مغز ممکن است در نهایت منجر به کاهش قابل‌توجه در عوارض کوتاه ‌مدت و بلند مدت نوزادان نارس شود.

دپارتمان رشته چشم پزشکی در سوئد

چشم پزشکی در دپارتمان علوم بالینی، لوند، هم تحقیقات بالینی و هم تحقیقات پایه را روی چشم و سیستم بینایی انجام می دهد. هدف درک بهتر و درمان بیماری‌های عمده‌ای است که بینایی ما را تهدید می‌کنند، مانند بیماری ‌های ارثی شبکیه، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی، جداشدگی شبکیه، آب مروارید و تومورهای اطراف چشم و آرتریت سلول غول پیکر. بخش چشم و بینایی در موسسه کارولینسکا مهمترین واحد تحقیقاتی و آموزشی سوئد در زمینه چشم و بینایی است. این موسسه تحقیقاتی را انجام می‌دهد که شامل مطالعات پایه آزمایشگاهی در زمینه چشم پزشکی تا تحقیقات بینایی کاربردی ترجمه‌ای است. همچنین مسئول آموزش در زمینه چشم پزشکی، مطالعه چشم و بیماری های آن در آموزش پزشکی و برنامه بینایی سنجی، و همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی هستند که چشم پزشکان و مراقبت از چشم را آموزش می دهند.

فعالیت‌ های مهم در این مرکز چشم پزشکی در سوئد عبارتند از:

  • تکنیک ‌های جدید تصویربرداری غیرتهاجمی برای تومورها،
  • آرتریت و پرفیوژن خون به منظور بهینه ‌سازی روش‌ های جراحی،
  • نگهداری ثبت بیماران،
  • تشخیص ‌های بالینی پیشرفته،

اخذ مجوز در رشته چشم پزشکی در سوئد

به منظور طبابت در سوئد باید مجوز پزشکی سوئدی را دریافت کنید. اگر قبلاً مجوز فعالیت از کشور محل اقامت خود را دارید، می توانید آن را در سوئد تأیید کنید. این هیئت ملی بهداشت و رفاه سوئد Socialstyrelsen است که سوابق تحصیلی و بالینی شما را ارزیابی می کند. شما می توانید تمام جزئیات مربوط به فرآیند را در صفحه وب آنها بخوانید. همچنین قبل از اینکه بتوانید در سوئد کار کنید، باید حداقل سطح C1 را در زبان سوئدی، دانمارکی یا نروژی داشته باشید. آموزش تخصصی (آموزش فوق لیسانس) در سوئد از خدمات بیمارستانی در یک موقعیت فرعی با مسئولیت کامل حرفه ای تشکیل شده است. در سوئد، آموزش بالینی پزشکان در جهت صلاحیت تخصصی بر عهده ارائه دهندگان بهداشت عمومی، یعنی شوراهای شهرستان است، نه دانشگاه ها.

اخذ مجوز در رشته چشم پزشکی در سوئد

شرایط اخذ مجوز رشته چشم پزشکی در سوئد

در نتیجه، هیچ رشته ای در دانشکده پزشکی منتهی به مدرک تخصصی نیست. مدت زمان فعلی آموزش تخصصی در همه تخصص ها حداقل 5 سال است. پس از 1 ژوئیه 2023، شما همچنین باید یک دوره آموزش مقدماتی اجباری را قبل از آموزش تخصصی (حداقل 6 ماه) بگذرانید. اگر قبلاً گواهی صلاحیت متخصص از کشور خود دارید، برای دریافت گواهینامه تخصصی سوئدی باید حداقل یک سال در دوره های تخصصی شرکت کنید. طول مورد نیاز ST شما در سوئد به دستاوردهای شما برای اهداف آموزشی در آموزش تخصصی سوئد بستگی دارد و توسط رئیس بخش و ناظر ST i Sweden شما ارزیابی می شود. طبابت همچنین مستلزم داشتن دانش کافی از زبان سوئدی و آشنایی با قوانین سوئد در مورد بخش مراقبت های بهداشتی است.

به منظور اعتبار حداکثر 4 سال آموزش تخصصی انجام شده در کشور دیگر به آموزش تخصصی سوئد، معیارهای زیر باید تکمیل شوند:

آموزش در خارج از کشور باید به عنوان بخشی از یک برنامه تحصیلی فردی انجام شود

  • آموزش تخصصی نیاز به نظارت دارد.
  • آموزش باید توسط گواهی تایید شود.
  • این آموزش باید اهداف خاصی را در مقررات سوئد برای تخصص پزشکی برآورده کند.
  • سپس می توانید برای گواهی تخصصی در Socialstyrelsen درخواست دهید.

دانشگاه رشته چشم پزشکی در سوئد

دانشگاه پزشکی در سوئد برنامه هایی را در زمینه های مختلف پزشکی و بهداشتی از جمله دندانپزشکی، بینایی سنجی و پرستاری و تخصص رشته چشم پزشکی و رشته بیهوشی در سوئد را ارائه می دهد. زبان اصلی آموزش در این مدرسه سوئدی است، اما چندین برنامه تحصیلی، که به عنوان برنامه های کارشناسی جهانی و کارشناسی ارشد جهانی شناخته می شوند، به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برخی از پیشنهادات کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برنامه هایی در زمینه کارآفرینی زیستی، بهداشت جهانی و علوم بهداشت عمومی است. این موسسه یک کلاس 3 روزه فشرده زبان سوئدی را به همه دانشجویان بین المللی جدید ارائه می دهد. تحقیقات در مؤسسه کارولینسکا رایج است و 9 حوزه اصلی را پوشش می دهد که شامل سرطان و هماتولوژی، اپیدمیولوژی و علوم بهداشت عمومی و علوم اعصاب می شود.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در سوئد می باشید:

نام دانشگاهرتبه در سوئدرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه کارولینسکا سوئد11275
Lund University222104
Umea University344155
Uppsala University445157
University of Gothenburg562190
Malmo University686258

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در سوئد و اعزام دانشجو به سوئد راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *