مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته پرستاری در کلمبیا

رشته پرستاری در کلمبیا

رشته پرستاری در کلمبیا از گذشته جزو رشته های مهم پزشکی بوده و این کشور در شهرهای بزرگ خود همانند بوگوتا و مدلین پرستاران متخصصی دارد. همانطور که می دانید زبان رسمی در کشور کلمبیا اسپانیایی است و پرستاران در این کشور باید به زبان اسپانیایی جهت ارتباط با بیمار مسلط باشند و همچنین دانش خوبی نسبت به زبان انگلیسی داشته باشند. امروز رشته پرستاری در کلمبیا در دانشگاه های معتبر این کشور و موسسه های آموزشی، آموزش داده می شود و هر سال تعدادی پرستار به خصوص پرستار زن در کلمبیا فارغ التحصیل می شود.

چنانچه علاقه مند به رشته پرستاری در کلمبیا چه برای تحصیل و چه برای کار هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. همچنین برای مهاجرت از طریق تحصیل و یا کار پرستاری می توانید بهترین گزینه ها را از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جویا شوید.

تحصیل در کلمبیا

گزینه های زیادی برای تحصیل در رشته پرستاری در کلمبیا وجود دارد و شما باید روشی را که متناسب با نیازها و اهداف شما باشد و همچنین برنامه ای را که از نظر تخصص، دوره های تحصیلی و گزینه های شغلی بیشتر به شما متناسب است، انتخاب کنید. پرستاری رشته ای است که از طریق دانش علمی، تعامل انسانی و مهارت های کسب شده به مراقبت جدایی ناپذیر از بیماران اختصاص می یابد. این شغلی است که همیشه مورد تقاضا است زیرا پرستاران تقریباً در همه جا مورد نیاز هستند.

برای تحصیل در رشته پرستاری در کلمبیا، مراکز آموزشی مختلفی از دانشگاه های ملی و منطقه ای گرفته تا بنیادها و سازمان های خاص که پرسنل را برای جایگزینی سریع شغل آموزش می دهند، با مفاهیم تخصصی در مورد پیشگیری از بیماری درمان پزشکی و توان بخشی بیماران در اختیار شماست. در پایان برنامه مطالعه، متخصصان پرستاری توانایی کمک به پزشکان و انجام اقدامات مانند درمان و تشخیص بیمار را با مهارت های علمی، اداری و اجتماعی لازم برای کمک به سلامت عمومی بیمار در حلقه خانواده و محیط کار دارند.

دانشگاه های پرستاری کلمبیا

پرستاران می توانند از طریق سیستم های دولتی، کلینیک ها یا بیمارستان های خصوصی و همچنین افرادی که به مراقبت های خصوصی نیاز دارند، به سرعت وارد بازار کار شوند. از میان گزینه هایی که باید برای تحصیل در رشته پرستاری در کلمبیا بخوانید، می توانید برنامه های کوتاه مدت 4 ترم (کارشناسی ارشد) را برای تبدیل شدن به یک پرستار پیدا کنید. این به شما چشم اندازهای خاصی می دهد تا در مدت زمان کوتاهی شغل پیدا کنید، یا می توانید در مورد برنامه طولانی تری تا 10 ترم ( کارشناسی) تصمیم بگیرید.

برخی از دانشگاه هایی که می توانید در آن در رشته پرستاری تحصیل کنید شامل:

  • دانشگاه آنتیکوا
  • دانشگاه بولیواری پاپی
  • دانشگاه آنتونیو ناریانو
  • دانشگاه تولیما
  • دانشگاه CES
  • دانشگاه واله
  • دانشگاه خاویریان
  • دانشگاه کائوکا
  • دانشگاه لاسابانا

همچنین برنامه های پرستاری در موسساتی مانند Fundación Escuela de Capacitación de Colombia، و موسسه پلی تکنیک پیراپزشکی کلمبیای بدون مرز ارائه می شوند.

کار رشته پرستاری در کلمبیا

کار رشته پرستاری در کلمبیا

یکی دیگر از جنبه های مهم که اگر می خواهید در رشته پزشکی پرستاری در کلمبیا کار و یا تحصیل کنید باید به آن توجه کنید این است که با داشتن برخی از تخصص ها و مدارک در دانشگاه ها امکانات مختلف تخصصی در دسترس خواهید داشت که به شما این امکان را می دهد تا در پست های تخصصی تری در آینده اقدام کنید و کار در کلمبیا داشته باشید.

برخی از تخصص های موجود عبارتند از:

تخصصشرح
پرستاری قلب و عروقمتخصص مراقبت از قلب و عروق، حفظ اصول مراقبت عمومی برای درمان و پیشگیری از رفاه بیمار است.
پرستاری کودکانتمرکز بر مراقبت های پزشکی داخلی، اورژانس و درمان فشرده کودکان با مهارت های ویژه برای انجام در شرایط خاص با کودکان خردسال
 تخصص پرستاری در عفونت هامانند موارد قبلی، این یک برنامه کلی است اما در درجه اول بر دانش عمیق بیماری های عفونی و مراقبت از بیماران با این شرایط است.

اخذ مدرک پرستاری دانشگاه لاسابانا کلمبیا

دانشگاه لاسابانا یک موسسه خصوصی و غیرانتفاعی آموزش عالی است که در سپتامبر 1979 در کلمبیا تاسیس شد. پردیس گسترده (78 هکتار) در شهر Chía واقع شده است که در 20 دقیقه ای پایتخت واقع شده است. این دانشگاه بخشی از گروه کوچکی از موسسات آموزش عالی در کلمبیا با اعتبار عالی نهادی با کیفیت بالا است. این دانشگاه 136 برنامه دانشگاهی را ارائه می دهد: 24

  • کارشناسی
  • 42 مدرک تخصصی
  • 42 کارشناسی ارشد
  • و 9 دکترا

لاسابانا دارای 11808 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دارای یک برنامه بورسیه قوی است که سالانه بیش از 2800 بورس تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی اعطا می کند. با توجه به کووید19، دانشگاه یک طرح بورس تحصیلی و کمک مالی جدید برای دانشجویان و خانواده های آنها منتشر کرد. دانشکده پرستاری و توانبخشی برنامه پرستاری را به هر کسی که عملکرد علمی خوبی داشته و علاقه مند به بهره گیری از مهارتهای شخصی و حرفه ای خود است، به عنوان پرستار با برتری و رهبری در زمینه های مختلف عمل حرفه ای ارائه می دهد. دانشجویان این فرصت را دارند که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد بگیرند تا بتوانند برای کارورزی در سایر کشورها اقدام کنند.

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل در کلمبیا و رشته های پزشکی در کلمبیا معرفی شده اند:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در کلمبیا

حقوق پرستاران در کلمبیا

در کلمبیا از جمله برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه و همچنین گواهینامه های بدون مدرک و برنامه های آموزش مداوم، که معمولا بسیار کوتاه هستند، توسط دانشگاه ها، بیمارستان ها، انجمن ها و سایر موارد ارائه می شود منابع این رشته ها شامل مدیریت پرستاری، آموزش پرستاری، مامایی پرستار، پرستاری روانپزشکی، پرستاری ژرنتولوژی، پرستاری بهداشت عمومی و بسیاری دیگر است. هر کدام از این تخصص ها مشاغل مختلفی در کلمبیا دارد و حقوق نیز متفاوت است. اما طبق آمارها میزان حقوق متوسط پرستاری در کلمبیا 3.660.000COP (پزوی کلمبیا) است که معادل حدود 1000$ (دلار آمریکا) می باشد. البته کم ترین حقوق ثبت شده در این کشور 1.940.000COP (پزوی کلمبیا) است که معادل حدود 549$ (دلار آمریکا) است.

  • متداول ترین مکان ها برای یافتن شغل پرستاری عبارتند از: بوگوتا (پایتخت)، مدلین، کالی، باررانکیلا، کارتاژنا، کوکوتا، بوکارامانگا
  • هفته کاری: دوشنبه – جمعه یا دوشنبه – شنبه
  • ساعت کار در هفته: 48
  • اضافه کاری: دارد
  • مرخص با حقوق: 15 (ممکن است قرارداد متفاوت باشد.)
  • تعطیلات رسمی با حقوق: 18
  • استراحت ناهار: دارد
  • مدت زمان استراحت ناهار: 30 دقیقه
  • ساعت کاری انعطاف پذیر: ندارد

شرکت های کلمبیا، با بالاترین میزان اشتغال و دستمزد منتشر شده برای شغل پرستاری بیمارستان های خصوصی و دولتی هستند. برای مهاجرت از طریق کار پرستاری می توانید شرایط پذیرش پرستاری در سایر کشورها مانند رشته پرستاری در پاراگوئه را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *