مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

رشته پرستاری در پاراگوئه

رشته پرستاری در پاراگوئه

رشته پرستاری در پاراگوئه به دلیل اهمیت این رشته و نیاز پاراگوئه به پرستاران در زمینه های مختلف پزشکی یکی از رشته های مهم در بخش بهداشت است. پرستاران در پاراگوئه برای کار نیاز به گذراندن دوره های پرستاری دارند و آنها باید با دریافت آموزش و مدرک پرستاری برای کار در این کشور اقدام کنند. شهروندان خارجی نیز در صورت تمایل به کار در رشته پرستاری در پاراگوئه نیاز به ثبت نام در وزارت بهداشت این کشور دارند. زبان مردم پاراگوئه اسپانیایی است و زبان اصلی تحصیل در این کشور نیز به همین زبان است. جهت تحصیل و کار رشته پرستاری در پاراگوئه باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید. جهت بررسی بیشتر رشته پرستاری در پاراگوئه به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این نگارش ارائه شده را مطالعه کنید.

درباره رشته پرستاری در پاراگوئه

سیستم خدمات بهداشتی در پاراگوئه در سطح اولیه ناکافی بود، اما طی چند سال دولت پاراگوئه بسیاری از پروژه های پزشکی و بهداشتی را توسعه داده است. در نتیجه ساختار بهداشتی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. پرستاری همچنین در پاراگوئه پیشرفت چشمگیری داشته است. تقاضا برای مشاغل پرستاری در پاراگوئه نیز در گذشته اخیر به طور مداوم افزایش یافته است. پرستاران نقش مهمی در توسعه مراقبت های بهداشتی در پاراگوئه دارند.

پاراگوئه سلامت را به عنوان حق اصلی همه شهروندان خود به رسمیت شناخته است. دولت پاراگوئه اقدامات بهداشتی ویژه ای را در زمینه تغذیه و سلامتی والدین و کودک انجام داده است. از نظر پوشش جمعیتی و زیرساخت ها، بخش بهداشت پاراگوئه در سه بخش:

  • دولتی
  • نیمه دولتی
  • خصوصی

هماهنگ شده است. زیرساخت های بخش بهداشت پاراگوئه بسیار گسترده است. بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، کلینیک ها، پست های بهداشتی ، مراکز بهداشتی و غیره وجود دارد. پاراگوئه همچنین به تحقیقات پرستاری اهمیت زیادی می دهد.

اهمیت رشته پرستاری در پاراگوئه

پرستاران نقش مهمی در ارتقا سلامت و پیشگیری و کنترل بیماری در سطح جامعه و جمعیت پاراگوئه دارند. اگرچه معمولاً تصور می شود که مسئولیتهای شغلی پرستار فقط به مراقبتهای مستقیم از بیمار محدود می شود، اما پرستاران از طریق مشارکت در آموزش بیمار، نظارت بر بیماری و فعالیتهای بهداشت عمومی، به طور روزانه سهم قابل توجهی در سلامت جمعیت دارند. این سهم ها در بهداشت به ویژه با توجه به تغییرات اخیر جمعیت شناختی و اپیدمیولوژی، اصلاحات بخش بهداشت و تغییرات نیروی کار بهداشتی در سرتاسر قاره آمریکا و پاراگوئه بسیار مهم است.

پرستاری یک رشته تخصصی در پزشکی است زیرا جمعیت متمرکز است و پزشکان اغلب با اعضای پرستاران که در بیمارستان ها یا سایر موسسات مراقبت های بهداشتی کار می کنند و جامعه محور هستند. پرستاران بهداشت عمومی در محیط های متنوعی با عوامل مختلف بهداشتی کار می کنند و خدمات گسترده ای را به بیماران و اعضای جامعه از جمله آموزش و تحقیقات اپیدمیولوژیک ارائه می دهند.

تحصیل رشته پرستاری در پاراگوئه

تحصیل رشته پرستاری در پاراگوئه

در پاراگوئه آموزش پرستاری با ارائه دوره هایی در دانشگاه ها در دهه 1930 آغاز شد. برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد با تخصص در دهه 1980 توسعه یافته است. طی چند سال گذشته بسیاری از برنامه های پرستاری در دانشگاه و غیر دانشگاه افزایش ثبت نام دانشجویان را نشان داده است. به غیر از دانشگاه، مراکز آموزشی مهمی نیز وجود دارد که برنامه آموزش تخصصی پرستاری را در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارشد و دکترا ارائه می دهند. تحصیل رشته پرستاری در پاراگوئه عموما به زبان اسپانیایی ارائه می شود و آشنایی به زبان انگلیسی نیز اهمیت دارد. رشته پرستاری در پاراگوئه در اکثر شهرهای مهم پاراگوئه و دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود.

مدت زمان تحصیل در پاراگوئه در رشته پرستاری در مقاطع مختلف آمده است:

دورهزمان تحصیل
کاردانی پرستاری3 سال
کارشناسی پرستاری2 سال
فوق لیسانس پرستاری3 سال

کار پرستاری در پاراگوئه

اگر یک خارجی هستید برای کار در پاراگوئه به عنوان پرستار جدا از تجربه حرفه ای اصلی در پرستاری و مدرک پرستاری، باید در بخش بهداشت پاراگوئه ثبت نام کنید و آزمون های مشخصی را بگذرانید. شما می توانید تعدادی شغل پرستاری در بیمارستان ها، کلینیک ها، پست های بهداشتی در پاراگوئه پیدا کنید، علاوه بر این می توانید به عنوان یک کادر بهداشتی در دانشگاه ها، کارخانه ها، خانه های سالمندان و غیره کار کنید.

شما می توانید به عنوان پرستار در بخش های مختلف پزشکی و بیمارستان مانند:

  • مراقبت ویژه
  • دستیار پزشکی
  • خدمات روانپزشکی
  • پرستار کودک و یا سالمندان

تجربه کاری مشخص نشده اما به طور معمول به قدمت و مسئولیت موقعیت پیشنهادی بستگی دارد. کار در بیمارستان ها شامل کار زیاد، شیفت شب، شیفت چرخشی و غیره است اما به طور معمول 45 ساعت در هفته است، اگرچه می تواند تا 50 ساعت در هفته نیز افزایش یابد. فراموش نکنید برای کار پرستاری در پاراگوئه باید به زبان اسپانیایی به صورت کامل مسلط باشید.

حقوق رشته پرستاری در پاراگوئه

میزان حقوق رشته پرستاری در پاراگوئه به صورت مشخص معلوم نیست اما از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. اکثر پرستاران از مزایای اساسی پزشکی و مشوق های دیگر برخوردار می شوند. مهارت ها، تجربه حرفه ای، سن و سال نیز در میزان حقوق پرستاران تأثیر می گذارد. در هر صورت همه پرستاران باید:

  • باید صبور، دلسوز و مهربان باشند
  • باید با کادر پزشکی هماهنگ شوند
  • باید توانایی تحمل فشار روانی را داشته باشند.

در سال 2023 طبق آمارهای اعلام شده پرستاران به صورت متوسط حدود 7.940.000PYG (گوارانی پاراگوئه) حقوق دریافت می کنند. این در حالی است که بیشترین میزان حقوق آنها 15 میلیون PYG (گوارانی پاراگوئه) و کمترین میزان حقوق آنها 5.300.000PYG (گوارانی پاراگوئه) می باشد. در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق پرستاران با متوسط حقوق تمامی مشاغل و مشاغل پزشکی را مشاهده می کنید:

مقایسه حقوق پرستاران در پاراگوئه

کمبود پرستار در پاراگوئه

پرستاران بهداشت عمومی نقش مهمی در ارتقا بهداشت عمومی در سراسر قاره آمریکا دارند و در حال حاضر بزرگترین گروه متخصص در زمینه بهداشت عمومی را تشکیل می دهند. از نظر تعداد، شرح وظایف و مسئولیتهای کاری این کارکنان بهداشت تفاوتهای چشمگیری وجود دارد. علاوه بر این، تفاوت های قابل توجهی در سطح و نوع آموزش و آموزش پرستاران بهداشت عمومی وجود دارد. تفاوت منطقه ای در خصوصیات پرستاری بهداشت عمومی با این واقعیت پیچیده است که بسیاری از پرستاران برخی یا همه وظایف اساسی بهداشت عمومی را انجام می دهند، اما به عنوان یک پرستار بهداشت عمومی در نظر گرفته نمی شوند و یا با زمینه بهداشت عمومی آشنا نیستند.

توجه به این نکته ضروری است که در سراسر قاره آمریکا کمبود کارگران بهداشتی، به ویژه پرستاران وجود دارد. سازمان بهداشت پان آمریكا (PAHO) اظهار داشت كه 15 كشور در آمریكا از جمله پاراگوئه از نظر میزان تراکم منابع انسانی، یعنی 25 نیروی بهداشتی در هر 10 هزار نفر را برآورده نمی کنند و بر کمبود شدید پرستار مورد نیاز برای حفظ سلامت جمعیت تأکید می کند.

حقوق مشاغل پرستاری در پاراگوئه

برای بررسی بهتر میزان حقوق مشاغل پرستاری در جدول زیر برخی از این مشاغل همراه با حقوق متوسط ماهیانه در پاراگوئه معرفی شده اند:

شغلمیزان حقوق به گوارانی
پرستار مراقبت های ویژهPGY6.900.000
پزشک پرستار نوزادانPGY9.430.000
رئیس پرستارPGY7.650.000
پرستار خانگیPGY5.980.000
پرستار ICUPGY7.020.000
پرستار ماماییPGY7.530.000
پرستار مراقبت حادPGY6.960.000
پرستارPGY6.460.000

جهت بررسی راه های مهاجرت به پاراگوئه و یا سایر کشورهای آمریکایی به مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اکتفا کنید. برای کسب مشاوره و آگاهی از شرایط مهاجرتی خود می توانید با موسسه ما تماس بگیرید و راهنمایی شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *