مهاجرت به کشور سوئیس

رشته هوافضا در سوئیس

رشته هوافضا در سوئیس

رشته هوافضا در سوئیس از بهترین کشورهای اروپایی برای این برنامه بوده و دانشجویان علاقه مند به علوم هوافضا می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. این کشور یکی از زیباترین کشورهای اروپا است. این شهرت به دلیل آموزش استاندارد و تحقیقات پیشگامانه مشهور است. به همین دلایل، برنامه های MBA و دکترا این کشور در سراسر جهان مشهور و مورد استقبال قرار می گیرند. جوانان به عنوان یک قطب تجاری در اروپا، نه تنها آرزوی تحصیل در اینجا را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود نیز در نظر دارند که در این کشور کار خود را دنبال کنند.

صرف نظر از برنامه های شغلی آینده شما، قطعا تحصیلات عالی را دریافت خواهید کرد و این فرصت را دارید که هنگام تحصیل در این کشور به کارهای تحقیقی پیشگامانه بپردازید. این کشور جدا از داشتن تعداد قابل توجهی از دانشگاه های دارای رتبه بالا، یکی از 20 کشور ثروتمند جهان و همچنین یکی از ایمن ترین اروپا است. در ادامه این نگارش که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فراهم شده، به بررسی رشته هوافضا در سوئیس خواهیم پرداخت.

معرفی رشته هوافضا در سوئیس

رشته هوافضا در سوئیس به طراحی، توسعه، آزمایش و تولید هواپیماها، فضاپیماها و سیستم ها و تجهیزات مربوطه، مربوط می شود. این رشته به طور سنتی بر روی مشکلات مربوط به پروازهای جوی و فضایی، با 2 شاخه اصلی و همپوشانی متمرکز شده است که عبارتند از:

  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی فضانوردی

مهندسی هواپیمایی بر تئوری، فناوری و عمل پرواز در جو زمین تمرکز دارد. از طرفی دیگر، مهندسی فضانوردی بر علم و فناوری فضاپیماها و وسایل نقلیه پرتابگر تمرکز دارد.

دانشگاه های رشته هوافضا در سوئیس

خوشبختانه برای دانشجویان، این کشور یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد و این شامل آموزش عالی است. به همین ترتیب، دانشگاه های کشور سوئیس در بین بهترین ها در سطح جهانی قرار دارند و بسیاری از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند.

دانشگاه ها در این کشور دوره های گسترده ای را در 3 سطح زیر ارائه می دهند:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

دانشگاه های این کشور به 4 زبان مختلف رشته ها را تدریس می کنند. علاوه بر این، بسیاری از آن ها برای دانشجویان بین المللی آزاد می باشند. این امر، در مقایسه با هزینه های نسبتا کم، دانشگاه ها را برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب می کند. مهندسی هوافضا یک رشته جذاب است. این روش به دانشجویان می آموزد که چگونه انواع هواپیماها، فضاپیماها یا سیستم های مکانیکی مرتبط را توسعه، ایجاد و آزمایش کنند. اما آسان نیست این کار نیاز به کار، ذهن تیزبینی و راهنمایی بهترین اساتید و متخصصان این حوزه دارد. وقتی نوبت به تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا می رسد، این کشور یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل این رشته می باشد.

براساس آخرین رتبه بندی جهانی دانشگاه ها، برترین دانشگاه های این کشور که برای تحصیل در این رشته مناسب است عبارتند از:

  • ETH Zurich
  • EPFL

جدول زیر رتبه آن ها را در QS نشان داده است:

نام دانشگاهرتبه در QS
ETH Zurich6
EPFL11

دانشگاه های رشته هوافضا در سوئیس

مشاغل مهندسی هوافضا در سوئیس

مهندسان هوافضا در درجه اول در مکان های زیر فعالیت می کنند:

  • صنعت هوافضا
  • تأمین کنندگان سیستم ها و نرم افزار
  • آزمایشگاه های شرکت ها
  • آزمایشگاه های دولتی و دانشگاه ها

مجموعه مهارت مهندسین هوافضا بسیار گسترده و چند رشته ای است و تجربه مهندسان هوافضا به عنوان مهندسین سیستم به آن ها این امکان را می دهد تا در بسیاری از بخش های مختلف مشارکت داشته باشند. مهندسان هوافضا فناوری های پیشرفته را توسعه داده و آن ها را در سیستم های وسایل نقلیه هوافضا که برای حمل و نقل، ارتباطات، اکتشاف و کاربردهای دفاعی بکاربرده می شوند، ادغام می کنند.

این شامل طراحی و ساخت موارد زیر می باشد:

  • هواپیماها
  • فضاپیماها
  • سیستم های پیشرانه
  • ماهواره ها
  • موشک ها

همچنین طراحی و آزمایش محصولات، اجزا، و زیر مجموعه های هواپیما و هوا فضا را نیز شامل می شود. مهندسان موفق هوافضا مهارت های عمیقی در درک، آیرودینامیک، مواد و سازه ها، پیشرانه، دینامیک و کنترل وسیله نقلیه و نرم افزار دارند.

نمودار زیر بازه حقوق ماهیانه کار برای یک مهندس هوافضا در این کشور را نشان می دهد:

بازه حقوقی مهندسان هوافضا در سوئیس به کرونهزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس به اینکه شهروند چه کشوری باشید و چه نوع دانشگاهی انتخاب کرده باشید بستگی دارد. دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و EEA برای تحصیل در این کشور هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. در صورتی که دانشجویان غیر عضو باید شهریه پرداخت کنند.

این کشور شامل 2 نوع دانشگاه است که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

2 نوع دانشگاه در سوئیس

دانشگاه های دولتی این کشور بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می كنند. به همین دلیل هزینه های تحصیل در مقایسه با هزینه های دانشگاه های انگلیس یا ایالات متحده مقرون به صرفه تر است. دانشجویان بین المللی که با یک برنامه مبادله ای به این کشور می آیند هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند.

جدول زیر متوسط شهریه در دانشگاه های دولتی این کشور را نشان داده است:

مقطعشهریه سالانه به یورو
مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشدبین 400€ تا 3700€
مقطع دکترابین 100€ تا 900€

دانشگاه های خصوصی این کشور معمولا شهریه بالاتری دارند که می تواند به 43000€ (یورو) در سال برسد. اگر دانشجویان هنگام شروع تحصیل برنامه خود، مبلغ شهریه را کامل پرداخت کنند، برخی از دانشگاه ها تخفیف ارائه می دهند. برای برخی از مدارک، شهریه براساس تعداد کل دوره ها یا اعتبارات محاسبه می شود. به علاوه، کار دانشجویی در این کشور امکان پذیر بوده و دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند تا هزینه های خود را تامین کنند.

ویزای دانشجویی سوئیس

برای اینکه بتوانید در این کشور تحصیل کنید، نیاز به مدرک قبولی از موسسه آموزش عالی محل تحصیل خود دارید. بسته به ملیت خود، با این نامه می توانید درخواست اجازه اقامت در کانتون این کشور را بدهید یا درخواست نمایندگی ویزا را به نمایندگی این کشور تحت پوشش کشور محل اقامت خود ارائه دهید.

2 نوع ویزای دانشجویی برای این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای کوتاه مدت
  • ویزای بلند مدت

مدارکی که برای اخذ هر 2 ویزای دانشجویی سوئیس لازم است عبارتند از:

  • گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  • اثبات ثبت نام در دانشگاه
  • انگیزه نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • ترجمه مدارک قبلی
  • 2 عکس گذرنامه

ظرف 14 روز پس از ورود به این کشور، شهروندان اتحادیه اروپا / EFTA باید در مقامات محلی (دفتر ثبت نام ساکنان) در محل اقامت ثبت نام کنند و درخواست اجازه اقامت دهند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به شما عزیزان در پروسه مهاجرت جهت تحصیل رشته هوافضا در سوئیس کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *