مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته هوافضا در آفریقای جنوبی

رشته هوافضا در آفریقای جنوبی

رشته هوافضا در آفریقای جنوبی در رتبه بندی جهانی در کنار کشور تونس در رده 40 قرار دارد. رشته هوافضا در آفریقای جنوبی توانسته به اقتصاد کمک کند. کشورهای آفریقایی نه تنها در صنعت هوافضا، بلکه در صنعت حمل و نقل هوایی نیز در حال رشد و توسعه است. این بخش توانسته بیش از 55 میلیارد $ (دلار) به اقتصاد آفریقا کمک کند. انتظار می رود صنعت هوافضای کشورهای آفریقایی تا سال 2024 به ارزش بیش از 10 میلیارد $ (دلار) برسد. آفریقای جنوبی در کنار کشورهای تونس و مراکش 3 کشور پیشرو در صنعت هوافضا در قاره آفریقا هستند. علاقه مندان به این رشته می تواند در آفریقای جنوبی تحصیل کنند و وارد بازار کار این کشور شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بیشتر درباره رشته هوافضا در آفریقای جنوبی نوشته اند.

بازار کار رشته هوافضا در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با بیش از 120 شرکت اعم از شرکت های هوافضای محلی دولتی و خصوصی، فعالت رین و پیشروترین کشور در صنعت هوافضای آفریقا است. از دهه 1920، آفریقای جنوبی در حال طراحی و ساخت قطعات هواپیما، پهپاد، سیستم های ماهواره ای و حتی یک هواپیمای کامل است. نه تنها شرکت های هوافضای آفریقای جنوبی محصولات هوافضای داخلی را تولید می کنند، بلکه آنها تنها تأمین کننده قطعات و لوازم شرکت های بزرگ هوافضا مانند بوئینگ و ایرباس هستند. صنعت هوافضای پررونق آفریقای جنوبی از طریق مشارکت دولت و خصوصی و دانشگاه های تحقیقاتی درگیر در عرصه هوافضا پرورش یافته است.

به عنوان مثال، مرکز ملی هوافضا (NAC) در دانشگاه ویتواترزراند در ژوهانسبورگ نمونه بسیار خوبی از چگونگی شکل گیری تحقیقات آموزش عالی به اقتصاد کل کشور و توسعه سرمایه انسانی بسیار ماهر در تقویت صنعت هوا فضا است. پرتاب ماهواره های ساخته شده در آفریقای جنوبی nSight1 و ZA-Aerosat سطح پیشرفت فناوری را از طریق تحقیقات دانشگاه و تلاش های شرکت های خصوصی نشان می دهد. امروز آفریقای جنوبی از سال 1999 به میزان 8 ماهواره پرتاب کرده است. بنابراین، کشورهای در حال ظهور آفریقا در صنعت هوافضا باید مشارکت دولت و خصوصی و ایجاد سرمایه انسانی در بخش هوا فضا را در اختیار داشته باشند.

درآمد کار رشته هوافضا در آفریقای جنوبی

رشته هوافضا در آفریقای جنوبی یک رشته فنی و پر درآمد است. به صورت کلی در صنعت هوافضا مشاغل مختلفی وجود دارد که بسته به حساسیت درآمد متفاوتی نیز دارند. از جمله این مشاغل:

  • طراحی، توسعه و ساخت وسایل نقلیه هوافضا و سیستم های اجزای آنها
  • تحقیق، طراحی و توسعه
  • سمت مدیریت و تولید صنعت هوانوردی
  • عملیات و نگهداری
  • مهندس طراحی هواپیما
  • مهندس آیرودینامیک خودرو
  • مهندس طراحی سیستم های هواپیما
  • مهندس پیشرانه
  • مدیر هواپیمایی
  • مدیر فنی
  • مدیر تولید و سایر

در حال حاضر با کار در آفریقای جنوبی در رشته هوافضا به صورت متوسط می توانید 41900ZAR (رند آفریقا) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در آفریقای جنوبی به میزان 20500ZAR (رند آفریقا) و در بیشترین حالت 65400ZAR (رند آفریقا) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 10000ZAR (رند آفریقا) معادل 706$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در آفریقای جنوبی را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در آفریقای جنوبی

صنعت هوافضا در آفریقای جنوبی

صنعت هوافضای آفریقای جنوبی فعال و پر جنب و جوش است و می تواند تاریخچه طولانی و افتخارآمیز نوآوری، تحقیق، توسعه و ساخت هوافضا را به نمایش بگذارد. این صنعت که از اواخر دهه 1920 در حال ساخت هواپیمای کامل بود، این گام اولیه و بسیاری از نوآوری های بعدی را به همکاری طولانی مدت با بسیاری از تولید کنندگان برجسته تجهیزات اصلی هوافضا در جهان تبدیل کرده است. بسیاری از شرکت های هوافضای آفریقای جنوبی تامین کننده اجزای سازنده و مجموعه هایی مانند ساب، بوئینگ و ایرباس هستند. علاوه بر این آفریقای جنوبی سابقه طولانی در تولید هواپیماهای کامل و سیستم های پیچیده هواپیما از جمله هلیکوپتر Rooivalk تا هواپیماهای عمومی هواپیمایی مانند Sling، ساخت هواپیماهای تحت لیسانس، مانند Dassault Mirage و غیره دارد.

آفریقا همچنین یک برنامه تحقیقاتی و توسعه بسیار بالغ دارد که از طریق آن این کشور به یک رهبر شناخته شده جهانی در زمینه پیشنهادات کلیدی فناوری مانند:

  • بهره مندی از تیتانیوم
  • مدیریت ترافیک هوایی
  • سیستم های جنگ الکترونیکی
  • و هواپیماهای پهپادی تبدیل شده است.

این بخش در آفریقای جنوبی شامل طیف وسیعی از ذینفعان در حمل و نقل هوایی عمومی، تجاری، هواپیمایی، هواپیمایی نظامی، مدیریت ترافیک هوایی، ساخت قطعات و سیستم هواپیما، پیشرانه، سنسورها، سیستم های ICT و ساخت پیشرفته است. با توجه به همپوشانی بیشتر بین محصولات در نظر گرفته شده برای دفاع و استفاده غیرنظامی، صنعت هوافضا شامل شرکت هایی است که با استفاده از فن آوری های غیرنظامی تجهیزات یا محصولات دفاعی تولید می کنند یا محصولات دو کاربردی تولید می کنند که در بازارهای دفاعی و غیر دفاعی قابل فروش هستند. این صنعت متشکل از 120 شرکت محلی و موسسات دولتی مستقر است که بیش از 5000 متخصص، دانشمند، مهندس و تکنسین را به کار می گیرند.

تحصیل رشته هوافضا در آفریقای جنوبی

با توجه به نقش مهم این رشته در اقتصاد و توجه ویژه آفریقای جنوبی در هوافضا، دانشگاه ها و موسسات آموزشی این رشته نقش مهمی در توسعه رشته هوافضا در آفریقای جنوبی داشته اند. علاقه مندان به تحصیل در آفریقای جنوبی می توانند رشته هوافضا را به عنوان رشته ای محبوب در این کشور انتخاب کنند. رشته هوافضا در آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی و در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. تعدادی از مراکز تحقیقاتی و گروه ها بخشی از تحقیقات و افق آفریقای جنوبی در دانشگاه هستند، جایی که تحقیقات کلاس جهانی در زمینه فن آوری هوا و فضا انجام می شود. این موارد عبارتند از:

  • شورای تحقیقات علمی و صنعتی CSIR
  • مرکز ملی هوافضا NAC
  • دانشگاه استلنبوش
  • دانشگاه کیپ تاون
  • دانشگاه کیپ غربی
  • دانشگاه فناوری شبه جزیره کیپ
  • دانشگاه ویتس
  • دانشگاه ژوهانسبورگ
  • دانشگاه پرتوریا
  • دانشگاه صنعتی تشوان
  • دانشگاه صنعتی واال
  • دانشگاه شمال غرب
  • دانشگاه لیمپوپو
  • دانشگاه نلسون ماندلا
  • دانشگاه مرکزی فناوری

انجمن های هوافضا در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی 3 انجمن اصلی صنعت گروه در زمینه هوافضا وجود دارد:

انجمنشرح
انجمن صنایع هوافضا، دریانوردی و صنایع دفاعی آفریقای جنوبیاهداف اصلی آن نمایندگی صنعت در موارد مورد علاقه متقابل و ارتقا یک صنعت سودآور، پایدار و مسئول است. این انجمن به عنوان تنها اتحادیه بازرگانی صنعت دفاعی آفریقای جنوبی (SADI) شناخته شده است و از طرف اعضای آن برای ارتقا و حمایت از منافع جمعی این صنعت مأموریت دارد. این مجموعه ای از شرکت های پیشرو در بخش خصوصی و دولتی آفریقای جنوبی است که مواد دفاعی، محصولات و خدمات را تأمین می کنند.
انجمن حمل و نقل هوایی تجاری آفریقای جنوبیاین یک سازمان غیرانتفاعی با هدف ترویج و محافظت از منافع تجاری صنعت هواپیمایی عمومی در هواپیمایی آفریقای جنوبی است. شرکت های عضو شامل اپراتورهای فرودگاه، اپراتورهای غیر برنامه ای، اپراتورهای هواپیماهای تجاری، سازمان های آموزش پرواز، شرکت های نگهداری هواپیماها و شرکت هایی هستند که طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی و خرده فروشی را ارائه می دهند.
انجمن ساخت هواپیمایی تجاری آفریقای جنوبیاین یک شرکت غیرانتفاعی است. این ایجاد یک رشد دوجانبه بین دولت و صنعت برای تقویت صادرات هواپیمایی تجاری آفریقای جنوبی از طریق مشارکت خصوصی، طرح رشد یکپارچه، گسترش پیشرفت تولید و رقابت آینده گرا است.

انجمن های هوافضا در آفریقای جنوبی

لیسانس رشته هوانوردی در دانشگاه ویتس South Africa

لیسانس علوم مهندسی در مهندسی هوانوردی یک مدرک حرفه ای 4 ساله است. شما 2 سال اول تحصیل را با دانشجویان مهندسی مکانیک و صنایع به اشتراک خواهید گذاشت تا بنیان محکمی در علوم مهندسی برای شما فراهم کند. از سال سوم، بر طراحی هوانوردی و مطالعه رفتار هواپیما تأکید می شود. جنبه های عملی آموزش شما مهم است و شما باید در طول تعطیلات پروژه خود را به پایان برسانید. بیشتر این کارهای پروژه با همکاری صنعت هواپیما انجام می شود. این دانشگاه تنها مدرک کارشناسی مهندسی هوانوردی کارشناسی شده را در قاره آفریقا ارائه می دهد. در حالی که مدارک معتبر دیگری وجود دارد که خود را به عنوان هوانوردی توصیف می کنند تنها مدرکی است که طراحی هواپیما را آموزش می دهد.

برنامه درسی آکادمیک به طور مرتب به روز می شود تا اطمینان حاصل شود که از بالاترین استانداردهای حرفه ای و دانشگاهی برخوردار است و به طور همزمان از نظر محلی قابل اجرا است. بسیاری از دانشجویان مهندسی که وارد برنامه های مهندسی می شوند، دانش محدودی از شاخه های مختلف مهندسی دارند و فقط دانش را برای انتخاب آگاهانه برنامه در طول سال اول خود کسب می کنند. پس از اخذ این مدرک می توانید آماده تحصیل کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی شوید.

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه استلنبوش South Africa

علوم هوایی با تأکید بر جنبه های فن آوری هواپیمایی نظامی و نه بر پیامدهای تاریخی یا استراتژیک خود نیروی هوایی، جهان هوانوردی را متمرکز می کند. ماژول های علوم هوانوردی با توجه به نیازهای خدمه فعال هوایی ساخته شده اند. تمرکز بر روی اصول و نظریه هاست، که از منظر انجام ایمن، منظم و کارآمد عملیات پرواز هواپیما، بینشی از جنبه ها و موضوعات با اهمیت فعلی و آینده را ارائه می دهد. ماژول های سال اول علوم هوایی برای ارضای نیازهای نیروی هوایی آفریقای جنوبی با ارائه مرحله نظری دوره خلبانی یا ناوبران SAAF در آکادمی نظامی به عنوان نظریه پایه هواپیمایی ایجاد شده است. این کار از طریق یک روش ارزیابی منحصر به فرد انجام می شود که در آن سطح تسلط لازم برای دوره آزمایشی در شرایط قبولی دانشگاه استلنبوش رعایت شود.

ماژول ها از طریق سیستم روش گام به گام، راهنمای مربی و با استفاده از آموزش به کمک رایانه ارائه می شوند. ماژول های سال اول شامل:

  • هواپیمایی
  • هواشناسی
  • آیرودینامیک
  • ناوبری عمومی
  • تئوری موتور پیستون و توربین گاز
  • ابزارها و ایونیک است.

سال های دوم و سوم به عنوان ماژول های آموزش از راه دور ارائه می شود که در آن خدمه هواپیما مجهز به مبانی نظری عمومی هستند که برای فعالیت در وضعیت هوای بسیار پیشرفته در سیستم عامل های هواپیمای آخرین نسل مورد نیاز است. رشته های مختلفی که بر دنیای هوانوردی نظامی تأثیر می گذارد، مانند جنگ الکترونیکی، سیستم های تسلیحاتی و اویونیک پیشرفته در سال دوم و سوم ادغام شده اند. برای بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می توانید به مطالب منتشر شده به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *