مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته هوافضا در سریلانکا

رشته هوافضا در سریلانکا

رشته هوافضا در سریلانکا داری 2 زیر مجموعه مهندسی هوافضا و هوانوردی می باشد که سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل مهاجرت می کنند. این کشور، یکی از کشورهایی که دانشجویان بین المللی از آن استقبال می کنند. دولت محلی متعهد به بهبود فرصت های دانشجویان و کار در زمینه بهبود بخش آموزش عالی در این کشور است. زیرساخت های عالی موجود در کشور به شما امکان می دهد از این کشور جزیره ای دیدن کنید. فرهنگ غنی آن مانند آثار بودایی، مزارع چای زیبا، پارک های ملی و سواحل خیره کننده را بشناسید. دانشگاه های بین المللی دوره ها و مشارکت با برخی از دانشگاه های این کشور را برای ارائه آموزش با کیفیت ارائه می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته هوافضا در سریلانکا هرآنچه که باید بدانید را در این نگارش آورده است.

رشته مهندسی هوافضا در سریلانکا

مهندسی هوافضا مربوط به تجزیه و تحلیل، طراحی و ساخت وسایل نقلیه پروازی است. برنامه های مهندسی هوافضا از تعدادی فناوری های پیشرفته استفاده می کند که عبارتند از:

  • آیرودینامیک
  • ساختارهای هوایی
  • هواپیمای هوایی
  • پیشرانه
  • علم مواد
  • شبیه سازی محاسباتی

در حالی که دوره هایی را در زمینه های دیگر مانند طراحی و ساخت، تحقیق و توسعه و تولید تولید می کند. دوره ها شامل:

  • اصول در فیزیک
  • ریاضیات
  • پیشرانه
  • مهندسی

با جهانی شدن جهان و پیشرفت هوانوردی، متخصصان مهندسی هوافضا در بسیاری از نقاط جهان تقاضای زیادی دارند. برنامه های مهندسی هوافضا می تواند به رفع این شکاف کمک کند و می تواند مهارت و دانش موفقیت در این صنعت مهیج را به شما ارائه دهد. برترین موسسات و دانشگاه هایی که برای علاقه مندان رشته هوافضا در سریلانکا وجود دارند که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

برترین موسسات و دانشگاه هوافضا در سریلانکا

دروس مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در سریلانکا

یکی از مقاطعی که برای علاقه مندان رشته هوافضا در سریلانکا وجود دارد، کارشناسی می باشد. طول این دوره 3 سال است. جدول زیر دروسی که در هر سال باید مطالعه کنید آورده شده است:

سالدروس
سال اولمقدمه ای بر مهندسی هوافضا، ریاضی، علوم مهندسی، مکانیک ساختاری و دینامیک، طراهی و برنامه های مهندسی و مقدمه ای بر حرفه مهندسی
سال دوممباحث تخصصی هوافضا مانند آیرودینامیک و ساختار هواپیما، ریاضی، علوم مکانیکی و مواد
سال سومموضاعت تخصصی مهندسی هوافضا مانند پیشرانه، نگهداری و تدارکات و پروژه طراحی گروهی و پروژه تحقیقاتی فردی

فارغ التحصیلان مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی می توانند در زمینه های طراحی، ساخت، تحقیق و عملیات هواپذیری کار کنند. آن ها همچنین می توانند کار با اتومبیل، تولید انرژی، حفاظت، مواد سبک و تکنیک های جدید ساخت را کشف کنند. صنعت هوافضا و صنعت پشتیبانی یکی دیگر از کارفرمایان نوظهور است. فارغ التحصیلان مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی می توانند به یک شرکت بزرگ هوافضا، یک آزمایشگاه هوافضا یا یک موسسه تحقیقاتی بپیوندند.

دروس مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در سریلانکا

مشاغل رشته هوافضا در سریلانکا

2 رشته ای که می تواند باعث درآمدزایی بالایی در این کشور شود، رشته هوافضا در سریلانکا و دریانوردی می باشد. اگرچه افراد رویای کار در این زمینه ها را دارند اما این شانس بسیار نادر است. در این کشور کمبود مدارس برای این 2 رشته وجود دارد. با اوضاع غالب، اکثر جوانان مشتاق پیوستن به این رشته ها می باشند. اما به طور کلی، بازه حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای مهندسان هوافضا در جدول زیر آمده است:

پارامترحقوق به روپیه سریلانکا
حداقل حقوق61800LKR
متوسط حقوق119000LKR
حداکثر حقوق182000LKR

هر 1$ (دلار) معادل با 199.10LKR (روپیه سریلانکا) است. حقوقی که به شما پرداخت می شود مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن ها مسکن و حمل و نقل می باشد. این متوسط حقوق بسته به مهارت و جنسیت شما ممکن است متغیر باشد.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار یک مهندس هوافضا را براساس سال ها تجربه نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار مهندس هوافضا در سریلانکا

برای اینکه بتوانید بعد از فارغ التحصیلی در این کشور به عنوان یک مهندس هوافضا کارکنید، باید شرکت های مربوطه را بیابید. یکی از این شرکت ها گروه سوناکا (Sonaca Group) می باشد که فارغ التحصیلان رشته هوافضا در سریلانکا می توانند در آنجا مشغول کار شوند.

مهندسی هوانوردی در سریلانکا

یکی از شاخه های رشته هوافضا در سریلانکا، رشته مهندسی هوانوردی می باشد. رشته مهندسی هوانوردی دارای دامنه گسترده ای است. از ملاحظات طراحی هواپیماها و سیستم های مربوطه گرفته تا بهره برداری و نگهداری آن ها همه را در بر می گیرد. زمینه های موضوعی گسترده ای که طی این برنامه تحت پوشش قرار گرفته اند شامل:

  • ساختارهای هواپیما
  • پیشرانه
  • پایداری و کنترل پرواز
  • آیرودینامیک
  • آزمایشگاه هوانوردی
  • مواد و سخت افزار هواپیما
  • شیوه های نگهداری
  • فناوری سلاح

آموزش عملی در امکانات آزمایشگاه داخلی و با استفاده از هواپیماهای واقعی موجود در بخش ارائه می شود. یک پایگاه عملی قوی با انجام بازدیدهای میدانی و آموزش در مهندسی هواپیما و سازندهای پرواز نیروی هوایی این کشور پشتیبانی می شود. این برنامه توسط کارمندان آکادمیک داخلی و خارجی کاملا واجد شرایط و با تخصص در انواع مختلف زیرمجموعه در رشته مهندسی هواپیمایی انجام می شود. علاوه بر این، این برنامه فرهنگ تحقی ، همکاری صنعت و توسعه حوزه حمل و نقل هوایی را به صورت محلی و بین المللی ارتقاء می دهد.

هزینه تحصیل در سریلانکا

در این کشور 2 نوع دانشگاه وجود دارد که عبارتند از:

  • خصوصی
  • دولتی

اگرچه دانشگاه های دولتی هزینه ناچیزی دارند، شهریه دانشگاه های خصوصی گران است. هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به علاوه، به موقعیت آن و شهری که در آن است، بستگی دارد. هزینه تحصیل در سریلانکا برای دانشگاه های خصوصی در حدود 100000LKR (روپیه سریلانکا) است. پس از آن دانشجو باید در مورد محل اقامت تصمیم بگیرد. دانشجویان برای محل اقامت خود 4 گزینه دارند که در جدول زیر آمده است:

محل اقامتهزینه به روپیه سریلانکا
اجاره آپارتمان50000LKR
میهمان (paying guset)18000LKR (هزینه با غذا)
اجاره اتاقبین 10000LKR تا 15000LKR
زندگی در خوابگاه دانشجویی

هر 1$ (دلار) معادل با 199.10LKR (روپیه سریلانکا) است. جدا از این، هزینه های سفر روزانه و همچنین هزینه های دیگر را باید در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • غذا
  • سرگرمی
  • ورزش

بسیاری هزینه های دیگر وجود دارد که برای دانشجویان حدود 6000LKR (روپیه) هزینه ماهیانه دارد. همچنین امکان کار دانشجویی در سریلانکا برای کسانی که می خواهند هزینه های خود را پوشش دهند وجود دارد. به طوری که دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین 20 تا 30 ساعت در هفته می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. در امور مهاجرتی مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما عزیزان کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *