مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ایتالیا می تواند انتخابی عالی برای تحصیل در اروپا باشد. میکروبیولوژی یکی از رشته های عالی در جهان است. شما می توانید این رشته عالی را در ایتالیا که یکی از برترین کشورهای جهان در امور آموزشی است تحصیل کنید. در ایتالیا که کشوری بسیار پیشرفته است مردم به تحصیل و سواد و علم و دانش بسیار اهمیت می دهند. در نظر داشته باشید که اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ممکن است برای شما راحت نباشد اما قطعا می توانید با اخذ مشاوره تخصصی این امر را برای خود راحت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امور مهاجرتی اعم از مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای این کشور به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا ، جمهوری پارلمانی واحد در اروپا است و دارای آب و هوای معتدل فصلی است. ایتالیا دارای سومین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو و هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان است. این کشور دارای سطح بالایی از توسعه انسانی است و از بالاترین امید به زندگی در اتحادیه اروپا برخوردار است. ایتالیا نقش برجسته ای در امور نظامی، فرهنگی و دیپلماتیک منطقه ای و جهانی دارد. ایتالیا یکی از اعضای موسس و پیشرو اتحادیه اروپا و عضو اتحادیه اروپا است بسیاری از نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، ناتو می باشد. دانشجویان بین المللی در شهرهای مختلف این کشور در حال تحصیل در رشته های متفاوت هستند و شما نیز می توانید در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته میکروبیولوژی تحصیل کنید. فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور از برترین مزیت ها محسوب می شود.

جایگاه رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

هدف اصلی تعلیم و تربیت محققان میکروبیولوژی در ایتالیا که می توانند در زمینه تشخیص و درمان ویروس شناسی با دانش فرهنگی و فناوری مدرن عمل کنند. دانشجویانی که روی میکروبیولوژی کار می کنند باید دانش خود را در مورد جنبه های بیماری زا، بالینی، تشخیصی و درمانی عفونت های ویروسی توسعه دهند. دستیابی به توانایی تحقیق در مدیریت آزمایشات بالینی با داروهای ضد ویروسی بسیار مهم خواهد بود. یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم در حال توسعه، در ایتالیا در این حوزه مطالعه ارتباط بین ویروس، بدخیمی ها و بیماری های دژنراتیو است. در زمینه میکروبیولوژی، هدف اصلی ایجاد محققانی است که بتوانند جدیدترین تکنیک ها را در تشخیص میکروبیولوژیکی عفونت های باکتریایی و قارچی به کار گیرند.

هدف این زمینه تحقیق و توسعه میکروبیولوژیکی، روش های ایمونولوژیکی و مولکولی برای تشخیص سریع بیماری های عفونی در حال ظهور و ظهور مجدد، هر دو از نظر ویروسی، باکتریایی و انگلی، از جمله بیماری های گرمسیری و سردسیری است. پیشرفت های تحقیقاتی در کشور از طریق انجمن میکروبیولوژی ایتالیا منتشر شده است. انتشار انجمن میکروبیولوژی ایتالیا (Società Italiana di Microbiologia) در اوایل دهه 1990 آغاز شد و این مجله در فهرست مجلات میکروبیولوژی ایتالیا موجود است. مجلات در فهرست مجلات میکروبیولوژی ایتالیا تحقیقات مربوط به ویروس شناسی، باکتری شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی را منتشر می کند. مجله میکروبیولوژی بالینی نیز مروری جامع بر وضعیت فعلی و انتشار اطلاعات علمی مربوط به این زمینه را ارائه می دهد.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

میکروبیولوژی علمی است که به مطالعه میکروارگانیسم ها و اثرات بیماری هایی که میکروارگانیسم ها تولید می کنند می پردازد. درجات میکروبیولوژی شکل، ساختار (مورفولوژی)، فرآیندهای ژنتیکی و متابولیک در موجودات میکروسکوپی و زیر میکروسکوپی را مطالعه می کنند. علم میکروبیولوژی نسبتاً جوان است و کاربردهای عملی را در زمینه های مختلف فعالیت انسان ارائه می دهد: پزشکی، کشاورزی، تغذیه، بیوتکنولوژی. در طول مطالعه میکروبیولوژی عناصر سایر رشته ها مانند شیمی و زیست پزشکی و بهداشت عمومی و تأثیرات زیست محیطی و سلامت انسان را بررسی می کند. لذا برای اخذ پذیرش در این رشته باید در زمینه ها شیمی و زیست و فیزیک نمرات قابل توجهی داشته باشید. همچنین باید سوابق تحصیلی شما در طول دبیرستان به طور کلی عالی باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در کشور ایتالیا در سال های اخیر هستید:

نرخ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

فرصت های شغلی رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

2 شاخه اصلی میکروبیولوژی باکتریولوژی و ویروس شناسی است که به مطالعه ویروس ها و بیماری ها می پردازد، در حالی که سایر زیرشاخه ها عبارتند از: ایمونولوژی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی صنعتی، میکروبیولوژی بهداشت عمومی، میکروبیولوژی محیط و مهندسی ژنتیکیکی از پویاترین زمینه های میکروبیولوژی مدرن هستند. دانش آموزان می توانند موضوعاتی مانند: ژنتیک میکروبیولوژی، ویروس شناسی عمومی، عوامل بیماری زای میکروبی، بیماری های عفونی، انگل شناسی عمومی و اکولوژی میکروبی را مطالعه کنند. همچنین دانش آموزان با درک فرایندها و روش های علمی، مهارت های استفاده و تفسیر آمار را توسعه می دهند و قادر خواهند بود اطلاعات را به صورت انتقادی تحلیل کنند. همچنین می توانید پس از اتمام تحصیل خود در ایتالیا ادامه تحصیل دهید و همچنین می توانید به کار در این حوزه بپردازید.

فارغ التحصیل میکروبیولوژی ممکن است از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شود که در لیست زیر شاهد آن هستید:

  • دانشمند زیست پزشکی
  • میکروبیولوژیست
  • تکنسین آزمایشگاه علمی
  • دانشمند پزشکی قانونی
  • مشاور علوم
  • مدیرمحقق یا نویسنده علوم

دانشگاه های رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

دانشگاه های رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

دانشگاه های مختلفی در کشور ایتالیا وجود دارند که دانشجویان بین المللی را در مقاطع و رشته های مختلف پذیرش می کنند. تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا تنها دانشگاه ایتالیایی در بین 23 موسسه معتبر متعلق به لیگ دانشگاه های تحقیقاتی اروپا فرصتی عالی است. این دانشگاه با کادر آموزشی بیش از 2140 استاد استخدام شده و 65933 دانشجو، بزرگترین دانشگاه لومباردی، یکی از پویاترین و بین المللی ترین مناطق اتحادیه اروپا و پیشرو در اقتصاد ایتالیا است. همچنین دانشگاه Politecnico Di Milano در سال 1863 مورد توجه قرار گرفت، همواره بر کیفیت و نوآوری آموزش و تحقیقات خود تمرکز کرده است و با استفاده از تحقیقات تجربی و انتقال فناوری، رابطه مثمرثمر با تجارت و دنیای مولد ایجاد کرده است. دانشگاه میلان بیکوکا در 10 ژوئن 1998 به عنوان یک سازمان مستقل تاسیس شد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر ایتالیا در سال های اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در ایتالیارتبه در اروپارتبه در جهاننرخ پذیرش
University of Milan14915890%
دانشگاه ها بولونیا Bologna در ایتالیا25517355%
Sapienza University of Rome36218952%
Federico II University of Naples47822350%
University of Perugia58222756%
University of Siena69126180%
University of Florence79829076%

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا سوابق درخشانی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *