مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته مهندسی شیمی در بلاروس

رشته مهندسی شیمی در بلاروس

رشته مهندسی شیمی در بلاروس یکی از رشته های جالب و کاربردی در این کشور است. علاقه مندان میتوانند برنامه های مختلفی را در این کشور بیابند. اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های بلاروس به زبان روسی ارائه می شوند. البته برخی دیگر به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند. مهندسی شیمی رشته ای مربوط به علوم مواد و شیمی می تواند راهی برای ورود به بازار کار مهندسی در این رشته باشد. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور بلاروس سالیانه 2000€ الی 3000€ (یورو) است. برای برسی بیشتر مقصد خود برای مهاجرت تحصیلی می توانید اطلاعات دست اولی را از کارشناسان ارشد و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بدست بیاورید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در بلاروس

مهندسی شیمی همه چیز در مورد طراحی مواد شیمیایی در صنایع مختلف است. این در مورد حرکت مواد شیمیایی در فرآوری های مختلف است و ممکن است بیش از هر حرفه دیگری در عصر حاضر به آنها نیاز باشد. مهندسان شیمی تغییرات مواد شیمیایی و حرکات آنها را مدیریت می کنند. آنها مهندسان بسیار مورد تقاضای بسیاری از صنایع هستند و بدون مهندسان شیمی، بسیاری از صنایع نمی توانند دوام بیاورند، زیرا آنها بهترین ها را در تولید داروها و سایر اقلام حاوی مواد شیمیایی دارند. تنها پس از تصمیم آنها، هر محصول شیمیایی در صنایع مختلف تولید می شود، زیرا نسبت مواد شیمیایی را حفظ می کند که ممکن است به انسان آسیب برساند یا باعث خوشحالی انسان شود.

بیشترین موضوعات درگیر در طول برنامه مهندسی شیمی، ریاضیات و شیمی است. فقط یک مهندس شیمی واجد شرایط می تواند صنایع شیمیایی و تولیدات آنها را حفظ کند. دو مقطع اصلی ارائه شده در دانشگاه های بلاروس برای تحصیل رشته شیمی شامل:

مقطعشرح
کارشناسیاین دوره 4 ساله در دانشکده مهندسی شیمی است و پس از 4 سال مدرک مهندسی شیمی به دانشجویان موفق اعطا می شود.
کارشناسی ارشددر بلاروس این برنامه مهندسی در سطح کارشناسی ارشد نیز تدریس می شود و فقط کسانی می توانند واجد شرایط باشند که قبلاً دارای مدرک لیسانس در مهندسی شیمی هستند. برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی 2 سال است.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته شیمی در کشور بلاروس:

  • دانشگاه دولتی فنی بلاروس
  • دانشگاه دولتی بلاروس
  • دانشگاه تکنولوژی مواد غذایی موگیلف
  • دانشگاه ویتبسک ماشروف

تحصیل رشته مهندسی شیمی در بلاروس

مزایای تحصیل مهندسی شیمی در بلاروس

با تحصیل در بلاروس در رشته مهندسی شیمی می توانید از مزایای زیادی برخوردار شوید. در زیر برخی از آنها اشاره شده اند:

مزایاشرح
تکنولوژی مدرندانشگاه های بلاروس برنامه مهندسی شیمی خود را با آزمایشگاه های بسیار مدرن و تکنیک های پیشرفته به دانشجویان آموزش می دهند و پس از فارغ التحصیلی از بلاروس برنامه مدرک مهندسی شیمی خود را می توانید در صنایع شیمیایی در هر نقطه از جهان کار کنید.
یک شغل درخشانهمانطور که می دانیم هر مدرک تحصیلی از دانشگاه نقش مهمی در حرفه ما ایفا می کند، بنابراین اگر برای برنامه مدرک مهندسی شیمی خود به بلاروس فکر می کنید، در مکان مناسبی هستید زیرا بهترین دانش را در این زمینه به دست خواهید آورد. کادر آموزشی بسیار حرفه ای. بدون شک مدرک تحصیلی بلاروس به شما نوید یک شغل عالی را می دهد.
قابلیت های چند ملیتیدر بلاروس مهندسان شیمی نه تنها در کشور خاصی بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان واجد شرایط کار هستند.

در بلاروس این برنامه مدرک مهندسی شیمی در آزمایشگاه‌ های فناوری پیشرفته با تکنیک ‌های با تکنولوژی بالا تدریس می‌شود. دلایل زیادی برای انتخاب بلاروس برای برنامه تحصیلی عالی خود در رشته مهندسی شیمی وجود دارد که پس از حضور در دانشکده مهندسی شیمی از آنها مطلع خواهید شد.

درآمد مهندسین شیمی در بلاروس

میزان درآمد ماهیانه کار در بلاروس برای یک مهندس شیمی در این کشور به صورت میانگین به میزان 2520BYN (روبل بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 30300BYN (روبل بلغارستان) در سال است. همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته یک مهندس شیمی تازه کار در کشور بلاروس در حدود 1310BYN (روبل بلغارستان) در ماه درآمد کسب می کند. در حالی که یک مهندس با سابقه و تخصص بالا در حدود حداکثر 3400BYN (روبل بلغارستان) درآمد دارد.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای بلاروس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

درآمد مهندسین شیمی در شهرهای بلاروس (روبل بلاروس)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه ملی فنی بلاروس

دپارتمان شیمی این دانشگاه در سال 1976 برای تربیت مهندسان صنایع شیمی تأسیس شد. این توسط Alexander Mechay، دکترای (مهندسی)، استادیار مدیریت می شود. این دانشگاه در رشته شیمی متخصصانی را در رشته های زیر آموزش می دهد:

  • فناوری شیمیایی مواد، مواد و کالاهای معدنی
  • فناوری شیمیایی کلاسورها
  • فناوری مصالح ساختمانی مبتنی بر کلاسور

کادر آموزشی در دانشکده بازآموزی و ارتقاء صلاحیت کار می کند و متخصصان بسیار واجد شرایط را از طریق مدرک کارشناسی ارشد و تحصیلات پس از فارغ التحصیلی تربیت می کند. فعالیت های دانشگاهی این دپارتمان دوره های سخنرانی در 11 رشته در مهندسی حرارت و روندهای تکنولوژیکی در زمینه تولید کلاسور و تهیه مصالح ساختمانی بر اساس کلاسورها ارائه می دهد. دانش آموزان فعالانه در کارهای تحقیقاتی علمی دپارتمان شرکت می کنند.

این دپارتمان دارای 5 آزمایشگاه آموزشی و علمی تحقیقاتی مجهز به تجهیزات به روز از جمله کوره های الکتریکی با دمای بالا، آسیاب، میکسر، ترموستات خنک کننده، اتاق انجماد در دمای پایین، اتوکلاو فشار بالا، پرس تست، رطوبت سنج الکترونیکی، دستگاه پخش تجزیه و تحلیل می باشد. با نرم افزار این تجهیزات به انجام کارهای تحقیقاتی موفق در زمینه تولید مواد ساختمانی بر پایه سیمان، آهک، گچ و بایندر و همچنین مواد دندانپزشکی و انواع خاصی از کلاسورها کمک می کند.

درباره تحصیل رشته مهندسی شیمی در بلاروس

برنامه مطالعاتی مهندسی شیمی برای ایجاد فارغ التحصیلانی طراحی شده است که آماده رویارویی با چالش ها و رقابت در بازار آزاد، حرفه ای، نوآور، مستقل، سازگار و خلاق هستند. برنامه مطالعاتی مهندسی شیمی نیز به طور مداوم توسعه می یابد تا به مرکز تحقیق و توسعه و همچنین شریک جامعه، دولت و صنعت در حل مشکلات مربوط به طراحی محصول، فناوری فرآیند صنعتی و فناوری مناسب تبدیل شود. فرصت های شغلی فارغ التحصیلان مهندسی شیمی گسترده و چالش برانگیز است، مانند شرکت های نفت و گاز، پتروشیمی، مواد شیمیایی، دارو و مراقبت های بهداشتی. علاوه بر این، آنها می توانند شغل خود را به عنوان محقق، مدرس، کارمند دولتی دنبال کنند و در موسسات یا بخش های دیگر کار کنند.

برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس از مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *