مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته مهندسی شیمی در برزیل

رشته مهندسی شیمی در برزیل

رشته مهندسی شیمی در برزیل یکی از رشته های مهندسی ارائه شده در دانشگاه های این کشور است. علاقه مندان میتوانند ویزای تحصیلی را دریافت کنند. برنامه های ارائه شده در رشته مهندسی شیمی در برزیل به زبان های پرتغالی و انگلیسی ارائه می شوند. رشته شیمی نقش مهمی در صنایع شیمیایی، دارو و محصولات مختلف ازجمله فرآوری قهوه و محصولات وابسته به آن دارد. تحصیل رشته شیمی در برزیل در مقاطع پایه و مقاطع تخصصی ارائه می شود.

زمینه های تحقیقاتی اصلی توسعه یافته توسط از جمله پلیمرها، کاتالیز الکتروشیمی، سنتز آلی، شیمی مواد، مایعات یونی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی روغن، سوخت و روان کننده ها، شیمی آلی فلزی، شیمی نظری و محاسباتی، دینامیک مولکولی، جامدات و سطوح و بسیاری دیگر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات اقامتی و مهاجرتی به بسیاری از کشورهای جهان در خدمت و پشتیبان متقاضیان مهاجرت است.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در برزیل

روش های تدریس در مهندسی شیمی در برزیل بسیار تعاملی و با مشارکت ترکیبی از متخصصان صنعتی و محققان برجسته در زمینه های خود متفاوت است. شما برای صنعت توسعه، طراحی و بهره برداری از فرآیندهای شیمیایی در صنعت در سطح بین المللی در سال های آینده مجهز خواهید شد. تکمیل کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی به شما کمک می کند تا از طریق درک کامل موضوعات پیشرفته در مهندسی شیمی و موضوعات مرتبط در سایر زمینه های اصلی مهندسی، در حرفه خود پیشرفت کنید. به این ترتیب، شما آماده می ‌شوید تا مسئولیت ‌هایی را در بخش مهندسی شیمی به عهده بگیرید، همچنین مجموعه کاملی از مواد فنی پیشرفته را یاد بگیرید و پروژه ‌های طراحی و تحقیقاتی پیشرفته را انجام دهید.

به طور خاص، آخرین وضعیت در حوزه ‌های متفاوت مهندسی فرآیند به رهبری پژوهش، از مواد گرفته تا طراحی آزمایشی، در کنار پدیده ‌های حمل و نقل پیشرفته، امکان توسعه یک درک بنیادی بسیار کامل از عملکرد مهندسی شیمی پیشرفته را فراهم می ‌کند. محیط یادگیری یک محیط حمایتی و تحقیقاتی است که پروژه‌ های پایان باز را به عنوان سنگ بنای اخلاق آموزشی پژوهشی نشان می‌ دهد. ارزیابی از طریق پروژه های چالش برانگیز و آزمون کتبی و شفاهی خواهد بود.

از جمله دانشگاه های برتر تحصیل در برزیل در رشته مهندسی شیمی شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کامپیناس
2دانشگاه سائوپائولو
3دانشگاه فدرال ریودوژانیرو
4دانشگاه استادوال مارینگا
5دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا
6دانشگاه فدرال ریو گرانده د سول
7دانشگاه فدرال پارانا

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه ریوگراند د سول برزیل

دانشکده شیمی این دانشگاه (IQ) برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین تحقیقات در زمینه شیمی را ارائه می دهد. امروزه یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی منابع انسانی در برزیل و آمریکای لاتین است. این دانشکده از دانشکده مهندسی مؤسسه شیمی صنعتی که در سال 1935 برای میزبانی برنامه شیمی صنعتی ایجاد شده در 17 ژوئیه 1920 افتتاح شد، منشا گرفت. دانشکده شیمی صنعتی در طول 45 سال فعالیت خود برنامه های آموزشی در زمینه های شیمی و مهندسی شیمی و همچنین خدمات آنالیز و آزمایش را توسعه داد. همچنین مؤسسه فناوری – بخش شیمی (بنیاد علم و فناوری امروز ایالت ریو گراند دو سول – CIENTEC)، مؤسسه فناوری غذایی (امروز مؤسسه علوم و فناوری غذایی UFRGS – ICTA) و بخش رادیوشیمی را در بر گرفت.

در سال 1970، به دلیل اصلاحات آموزشی واقعی، مؤسسه شیمی UFRGS تأسیس شد. واحد جدید به عنوان یک مؤسسه مرکزی مسئول اجرای مهارت های آموزشی و پژوهشی مرتبط با شیمی در کل دانشگاه تشکیل شد. دانشکده آن توسط معلمان دانشکده مهندسی، مؤسسه فلسفه، دانشکده علوم دارویی، دانشکده کشاورزی و علوم زیستی، دانشکده علوم دامپزشکی و مؤسسه علوم زمین تشکیل شد که به 3 گروه تقسیم می شود:

  • شیمی معدنی
  • آلی
  • گروه شیمی و فیزیکوشیمی

برنامه های مهندسی شیمی در دانشگاه ریوگراند دسول برزیل

برنامه های مهندسی شیمی در دانشگاه ریوگراند دسول برزیل

در حال حاضر دانشکده شیمی این دانشگاه برنامه های زیر را ارائه می کند:

مقطعشرح
کارشناسیاین مؤسسه مقر برنامه شیمی (لیسانس شیمی، شیمی صنعتی و مدرک تدریس در شیمی) با تقریباً 430 دانشجوی ثبت نام شده است. علاوه بر برنامه شیمی، رشته های مختلفی در رشته های داروسازی، مهندسی، فیزیک، زمین شناسی، زیست پزشکی، علوم زیستی، تغذیه و زراعت ارائه می شود.
تحصیلات تکمیلیموسسه شیمی یک برنامه تحصیلات تکمیلی شامل مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در شیمی ارائه می دهد که در حال حاضر حدود 300 نفر را شامل می شود. علاوه بر این برنامه ها، مؤسسه در 2 برنامه فارغ التحصیلی میان رشته ای در رشته علوم مواد، با مؤسسه فیزیک و دانشکده مهندسی، و برنامه میکروالکترونیک، با مؤسسه فیزیک، مؤسسه انفورماتیک و دانشکده مهندسی شرکت می کند.

درآمد مهندسین شیمی در برزیل

مهندسین شیمی در برزیل در بخش های مختلف شرکت های دارویی، کارخانه ها، آزمایشگاه های شیمایی، تولید و فرآوری مواد غذایی، پتروشیمی و نفت و بسیار حوزه های دیگر مشغول به کار هستند. میزان درآمد کار به نوع شغل و عوامل بسیاری دیگر مربوط است. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در برزیل برای مهندسین شیمی به صورت متوسط 8730BRL (رئال برزیل) است که سالانه حدود 105000BRL (رئال برزیل) می شود. همچنین مهندسین شیمی تازه کار در برزیل به میزان 4560BRL (رئال برزیل) و در مهندسین شیمی با سابقه به میزان 12000BRL (رئال برزیل) درآمد دارند.

در نمودار زیر می توانید میزان درآمد برخی از مشاغل رشته شیمی در برزیل را ببینید:

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو برزیل

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو برزیل

برنامه مهندسی شیمی (PEQ) دانشگاه فدرال ریودوژانیرو (UFRJ) در سال 1963 به عنوان یک فارغ التحصیلی و برنامه تحقیقاتی پیشگام در برزیل تاسیس شد و به عنوان آغازی برای COPPE – موسسه آلبرتو لوئیز کویمبرا برای مطالعات و تحقیقات تکمیلی در مهندسی، بزرگترین مرکز تحقیقات و آموزش مهندسی در آمریکای لاتین شد. COPPE به سرعت به مؤسسه‌ ای متشکل از سیزده برنامه تحصیلات تکمیلی که بیشتر حوزه‌ های علوم مهندسی را پوشش می ‌دهد، رشد کرد. از زمان تأسیس آن توسط پروفسور آلبرتو لوئیز کویمبرا، PEQ همیشه بر تعالی هم در شکل گیری متخصصان بسیار ماهر در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا برای کار در صنعت، دانشگاه و بخش های دولتی و همچنین در تحقیق و توسعه پایه و کاربردی تمرکز داشته است.

در حال حاضر بخش های زیر مورد پوشش و تحقیق رشته شیمی در این دانشگاه است:

  • سینتیک و کاتالیز
  • مهندسی پلیمر
  • پدیده های سطحی
  • مدلسازی فرآیند، شبیه سازی و کنترل
  • فرآیندهای بیوتکنولوژیکی و فناوری زیست محیطی
  • فرآیندهای جداسازی با غشاها و پلیمرها
  • ترمودینامیک کاربردی
  • دینامیک ترمو سیال

با بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از برزیل می توانید برای مهاجرت تحصیلی به برزیل اقدام کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین پاسخگوی ابهامات و سوالات مهاجرتی شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *