مهاجرت تحصیلی بلاروس

مهاجرت تحصیلی به بلاروس

مهاجرت تحصیلی به بلاروس

مهاجرت تحصیلی به بلاروس در زمره برترین راه های اخذ اقامت از این کشور محسوب می گردد که هر ساله مورد دانشجویان به خصوص رشته پزشکی قرار می گیرد. اگر شما متمایل به کسب اطلاعاتی در زمینه مهاجرت تحصیلی به بلاروس هستید با خواندن این مقاله می توانید به اطلاعات زیادی در این زمینه به دست آورید. وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

این کشور که یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در بر گیرنده بسیاری از دانشگاه های دارای اعتبار در سطح کل قاره اروپا و حتی در سرتاسر جهان می باشد. در تمام سال ها دانشجویانی از این کشور و سایر کشورهای جهان به این دانشگاه ها وارد می شوند. از دیگر دلایل انتخاب نمودن مکان تحصیل در این کشور به عنوان مقصد، می شود به فرصت داشتن برای آموزش به زبان انگلیسی، مخارج تحصیلی مناسب و کم هزینه و همچنین موفقیت در امر گرفتن پذیرش آسان دانشگاه های این کشور اشاره نمود. تدریس در دانشگاه های این کشور به 2 زبان ها اصلی بلاروسی و روسی انجام می شود. ناگفته نماند که برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

کشور بلاروس

در این قسمت به معرفی کشور بلاروس می پردازیم:

پارامترشرح
موقعیتاروپای غربی
کشورهای همسایه (مرز مشترک)روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و همچنین لتونی
پایتختمینسک
شهرهای مشهوربرست، گردونو، گومل، موگلیف و شهر ویتبسکا
مساحت207595 کیلومتر مربع
جمعیت10045200
دینمسیحی ارتدوکس

از جمله مناطق دیدنی این کشور می شود به قلعه میر، جنگل بیالوزا، قلعه برست، کلیسای سنت سیمون و هلنا، پارک گورگی، کاخ گومل، برج کامیانتس و باغ گیاه شناسی اشاره کرد.

سیستم آموزشی کشور بلاروس

به صورت کلی سیستم آموزشی این کشور به سیستم آموزش عالی یا همان دانشگاه، آکادمی های آموزشی، موسسات آموزشی و کالج ها تقسیم می شود. سیستم آموزشی این کشور در مقاطع عالی و دانشگاه، در بر گیرنده کلیه موسسات آموزشی، موسسات تحقیقاتی و حاکم می باشد که از معیارهای قابل قبول و کلیه قانون های رسمی در ساختار آموزش، مدیریت، ارزیابی و تحقیق استفاده می کنند. به صورت کلی آموزش در مقطع عالی کشور بلاروس به دو قسمت اصلی دولتی و غیر دولتی تقسیم می شود.

در کشور بلاروس 44 موسسه آموزش عالی به صورت دولتی اداره می شود. به تعداد 13 موسسه آموزش های عالی به صورت غیر دولتی اداره می شود که وجود دارد که می توان به یکی از وظایف این موسسات به تسهیل روند مهاجرت تحصیلی به این کشور که ویژه افراد خارجی می باشد، اشاره نمود. به صورت کلی سیستم آموزش عالی در این کشور در برگیرنده یک دوره کارشناسی 4 ساله و یک دوره کارشناسی ارشد یک یا 2 ساله و یک دوره دکتری تخصصی 3 ساله می باشد. تحصیل در بلاروس به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده است.

مدارک ویزا برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور بلاروس عبارتست از:

  • گواهی سلامت پزشکی (عدم مبتلا به ایدز)
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • ارائه کپی شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی اثبات محل اقامت
  • ارائه پذیرش نهایی
  • 6 قطعه عکس
  • پرداخت هزینه های ویزا

همچنین شرایط اعزام دانشجو به بلاروس به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک ویزا برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس

مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور بلاروس عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست توسط شخص متقاضی
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی توسط شخص متقاضی
  • کپی شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک ترجمه رسمی به انضمام ریز نمرات دوره دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی که به زبان انگلیسی یا روسی صادر شده باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی که بیانگر توانایی تحصیل و اقامت شخص متقاضی در این کشور می باشد.
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • گواهی که بیانگر قبولی در آزمون ورودی باشد.

دانشگاه دولتی یانکا کوپالای گرودنو در بلاروس

تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1940 میلادی می رسد و مکان تاسیس این دانشگاه شهر گرودنو می باشد. در حال حاضر این دانشگاه به بزرگترین دانشگاه در کشور بلاروس تبدیل شده است. در برگیرنده حدود 20000 دانشجو می باشد. درصد بالایی از دانشجویان از روش مهاجرت تحصیلی به این کشور وارد شده اند.

این دانشگاه در بر گیرنده دانشکده های زیادی می باشد از جمله معروف ترین دانشکده ها می توان به دانشکده های هنر و طراحی، دانشکده زیست شناسی و بوم شناسی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده، مهندسی و ساختمان، دانشکده تاریخ و گردشگری، دانشکده حقوق، دانشکده ریاضیات و انفورماتیک ،دانشکده فیزیک، دانشکده روانشناسی و غیره می باشد. به غیر از این دانشکده ها این دانشگاه در برگیرنده مراکز زبان های گوناگونی می باشد. این مراکز به امر آموزش در زبان های آلمانی، زبان لیتوانی، زبان روسیی و زبان لهستانی می پردازند.

مهاجرت تحصیلی به دانشگاه دولتی ملی فنی بلاروس

تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1920 بر می گردد و مکان تاسیس این دانشگاه در پایتخت این کشور یعنی شهر مینسک می باشد. این دانشگاه که همواره یکی از فنی ترین و پییشگام ترین دانشکده های این کشور است است که در برگیرنده 16 دانشکده می باشد. تعدادی بیشتر از 35000 دانشجو را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می باشد. از جمله معروف ترین دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده های خودرو، دانشکده مهندسی اکولوژی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشکده مهندسی برق، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده معماری، دانشکده مهندسی عمران و سایر دانشکده های دیگر اشاره نمود.

کار حین تحصیل در بلاروس

این کشور یک کشور زیبا در اروپای شرقی است. این کشور با اوکراین، روسیه، لهستان، لتونی و لیتوانی مرز دارد. زبان رسمی در این کشور روسی و بلاروسی است. شما می توانید در این کشور کار و تحصیل کنید و منابع مفیدی برای جستجوی فرصت های شغلی به عنوان یک خارجی در این کشور وجود دارد. اگر می خواهید در این کشور کار و تحصیل کنید، آموزش زبان انگلیسی می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. مشاغل زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد. برای یافتن فرصت های شغلی انگلیسی در این کشور می توانید از هر سایتی دیدن کنید. استخدام ESL یک رابط فوق العاده است. Total ESL همچنین یک رابط کاربری خوب است و چندین آگهی شغلی برای آموزش مشاغل در خارج از کشور وجود دارد.

همچنین کافه ESL وجود دارد که بهترین فرصت های شغلی را از سراسر جهان فراهم می کند. شبکه اجتماعی یک منبع عالی برای توسعه مخاطبین در زمینه و همچنین مکان مورد علاقه شما است. بهترین مکان برای یافتن شغل در این کشور یک خارجی است. برای اطلاع از فرصت های شغلی در این کشور، می توانید در هر زمان با ما تماس بگیرید. تحصیل در این کشور به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی بهترین گزینه است. سالانه بیش از 6000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. شرایط پذیرش برای یک دانشجوی خارجی در این کشور چندان سختگیرانه نیست. اطلاع از شرایط کار در بلاروس به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

برای مهاجرت تحصیلی به این کشور لازم می باشد که بدانیم که میزان مخارج و هزینه زندگی در بلاروس نسبت به سایرکشور های اروپایی دیگر ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشد. هر چند مخارج روزانه و هزینه زندگی هر فرد به نحوه زندگی و شهری که محل اقامت دانشجو در آن واقع می باشد، بستگی دارد.

به صورت میانگین هر شخص برای تامین مخارج روزانه و هزینه های زندگی خود در در این کشور چیزی حدود 200$ الی 300$ (دلار) برای هر ماه نیاز دارد. میزان مخارج روزانه و هزینه زندگی در کشور بلاروس در مقایسه با کشور خودمان به میزان 3% بیشتر است. اما در مورد هزینه اجاره مسکن در این کشور باید دانست که نسبت به کشور خودمان خیلی کمتر است. این میزان به اندازه 30% می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با بهره گیری از وکلا و کارشناسان مجرب در زمینه کسب تابعیت و امور مهاجرتی دارای تخصص می باشد. این امکان را برای شما محیا نموده تا با مراجعه به سایت این موسسه و مشاوره حضوری و غیر حضوری با مشاورین این موسسه از اطلاعات جامعی در این زمینه بهره ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *