مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته معماری در مجارستان

رشته معماری در مجارستان

رشته معماری در مجارستان بسیار جذاب است. با توجه به معماری جذاب بناهای مجارستان از گذشته تاکنون، رشته معماری در بین دانشجویان محبوب است. در واقع پس از رشته های پزشکی، رشته معماری در مجارستان بسیار پر طرفدار است و بیشترین تقاضا را دارد. این کشور به دلیل داشتن بناهای قدیمی با معماری های متفاوت از باروک و گوتیک گرفته تا معماری مدرن، به عنوان یکی از زیباترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. ساختمان های قدیمی این کشور نمونه بسیار خوبی برای تحقیق و جستجو در معماری به سبک های مختلف است. از این رو این رشته در این کشور بسیار دنبال می شود. با استفاده از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به کشور مجارستان و یا سایر کشورهای مد نظر خود مهاجرت کنید و به اهداف خود برسید.

تاریخچه رشته معماری در مجارستان

معماری تاریخی در مجارستان نام مختصر گرایش های معماری است که از دهه 1860 تا اوایل دهه 1900 بر مجارستان مسلط است. همانطور که معماری گذشته هم اکنون پابرجاست معماران عناصر مختلف حال را انتخاب می کنند و سبک های جدیدی را شکل می دهند. مشخصه ترین مورد استفاده از عناصر معماری رنسانس، باروک، گوتیک و رومانس و شکل ظاهری عناصر شرقی است. بناهای تاریخی، اگرچه فرم آنها مربوط به دوره های قبلی تاریخی است، اما با عملکرد و ساخت و ساز پیشرفته ترین ساختارها مطابق با عملکردهای عصر خودشان است. معماری تاریخی در مجارستان تقریباً در زمان سلطنت اتریش مجارستان اتفاق افتاد که با توسعه اقتصادی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی قوی و در نتیجه با رونق جدی ساخت و ساز در مجارستان همراه بود.

ساختمان های ساخته شده در این عصر هنوز چهره پایتخت و دیگر شهرک های بزرگتر را مشخص می کنند و به هیچ عنوان نماد ملی همانند پارلمان بوداپست نیستند. مهمترین استاد برجسته بین المللی معماری تاریخی مجارستان Miklós Ybl است، که آثاری مانند سالن اپرای دولتی مجارستان در بوداپست، خانه اصلی (ساختمان اصلی اکنون دانشگاه Corvinus بوداپست)، بازار وارکرت یا کلیسای مقدس استفان را ایجاد کرد. در كنار او، استادان قاطع و هنوز هم شناخته شده:

  • Imre Steindl معمار پارلمان
  • Frigyes Schulekمسئول بازسازی كلیسای ماتیاس
  • یا Alajos Hauszmann معماری كاخ نیویورك هستند.

کار در رشته معماری در مجارستان

در دهه های پس از سازش 1867، سرمایه های عظیمی در ساخت و سازهای شهری در مجارستان و بوداپست در حال انجام بود که تا حد زیادی هنوز بر پایتخت حاکم است. در سال 1870، قانون تأسیس شورای کارهای عمومی در بوداپست (که تحت مدیریت Frigyes Podmaniczky، بین سال های 1873 و 1905 بود)، چندین سرمایه گذاری گسترده در شهر ایجاد کرد. این نهاد مسئول تنظیم ساحل های دانوب، ساخت و نگهداری جاده های پایتخت، از جمله ساخت بلوار بزرگ و جاده سوگار، ساخت خانه اپرا و پارلمان، تمدید کاخ سلطنتی بود. با پیشرفت مجارستان و توسعه ساخت و ساز، بازار کار رشته معماری در مجارستان نیز قوت پیدا کرد.

با داشتن مدارک لازم و اخذ ویزای کار مجارستان می توانید در این کشور در رشته معماری کار کنید. طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای یک مهندس معمار به صورت متوسط 458000HUF (فورینت مجارستان) است. این در حالی است یک معمار در کشور مجارستان در کم ترین حالت 220000HUF (فورینت مجارستان) و در بیشترین مقدار 880000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در مجارستان در رشته معماری را بررسی کنید:

حقوق کار رشته معماری در مجارستان

تحصیل رشته معماری در مجارستان

مجارستان یکی از بهترین گزینه های برای تحصیل در قلب اروپاست. این کشور مزایای بسیار از جمله هزینه مقرون به صرفه، دسترسی به کشورهای درجه 1 اروپا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان و بسیاری دیگر دارد. با توجه به این مزایا می توانید برای تحصیل رشته معماری در مجارستان اقدام کنید. برنامه های معماری به دانشجویان می آموزد كه چگونه ساختمان ها را طراحی كنند و آنها را از نظر كاركردی و زیبایی بررسی کنند. دانشکده های برتر معماری دانشجویان را برای ترکیب اصول کاربرد، دوام و زیبایی آماده می کنند. مطالعات معماری منجر به مشاغلی مانند معمار، طراح شهری، معمار منظره یا مهندس سازه می شود.

رشته های مرتبط شامل:

  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • طراحی
  • هنرهای تجسمی
  • فیلم، عکس و رسانه
  • تاریخ هنر
  • طراحی مد
  • طراحی گرافیک
  • طراحی داخلی
  • معماری منظره
  • تاریخچه معماری
  • برنامه ریزی شهری

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته معماری در کشور مجارستان را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1Budapest University of Technology and Economics
2Moholy-Nagy University of Art and Design
3Eötvös Loránd University
4Széchenyi István University

تحصیل معماری در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

دانشکده معماری دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) آموزش معماری را از سال 1873 آغاز کرد بنابراین این دانشکده برای اولین بار در مجارستان ایجاد شد و این تنها موسسه مجارستانی است که تا دهه 1990 معماران در آن آموزش می دیدند. سیستم آموزش معماری سنتی مجارستان اساساً مبتنی بر دوگانگی موضوعات فنی و هنری است که تعادل بین این دو طرف بهم پیوسته را تعیین می کند. مدرک کارشناسی ارشد معماری و مهندسی توسط FEANI (اتحادیه اتحادیه ملی مهندسی اتحادیه اروپا) شناخته شده است و این مدرک معماری را از سایر مدارک متمایز می کند. در میان اساتید اعضای آکادمی علوم مجارستان، آکادمی هنر مجارستان و همچنین دارندگان جوایز Kossuth و Ybl وجود دارد. برنامه های معماری این دانشکده به شرح زیر هستند:

  • برنامه کارشناسی معماری (BSc)، 3.5 سال، مجاری و انگلیسی
  • کارشناسی ارشد پیوسته(MSc) ، 5 سال، مجاری و انگلیسی
  • برنامه کارشناسی ارشد معماری، 2 سال، مجاری و انگلیسی
  • مطالعات دکترا (دانشکده تحصیلات تکمیلی Csonka Pál)، 4 سال، مجاری و انگلیسی
  • مطالعات دکترا DLA (دانشکده دکترای معماری)، 4 سال، مجاری و انگلیسی

کارشناسی معماری در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

کارشناسی معماری در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

هدف از برنامه کارشناسی 3.5 ساله این است که دانشجویان دانش و مهارت های اساسی خود را کسب کنند. این آموزش باید زمینه ای را برای درک پیچیدگی معماری فراهم کند و این امکان را فراهم می کند که رابط بین حوزه های مختلف دانش وارد شود. برنامه درسی با دوره های مقدماتی دروس فنی و هنری آغاز می شود. علاوه بر مبانی فنی (ریاضیات، استاتیک، هندسه توصیفی، ساختمانی) و موضوعات نظری (تاریخ معماری، تئوری طراحی) دانشجویان در استودیوهای طراحی با کارهای ترکیبی و معماری سر و کار دارند. ترم آخر کارشناسی یک برنامه انتخابی تر ارائه می دهد که در جهت گیری دانشجو به یکی از برنامه های کارشناسی ارشد تخصصی باشد.

کارشناسی ارشد Architecture دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

سیستم جدید آموزشی دانشکده معماری در BME از سال 2006 آغاز شد. از این سال 2 نوع آموزش در کنار هم وجود داشته است:

  • کارشناسی ارشد 5 ساله یکپارچه
  • آموزش دو سطحی 3.5 + 2 ساله با توجه به بیانیه بولونیا.

با این وجود، برنامه درسی در 5 ترم اول یکسان است و پس از آن دانشجویان تخصصی می خوانند. برنامه درسی با استفاده از یک بخش به طور رسمی تعادل بین زمینه های فنی و هنری را حفظ می کند:

  • یک نیمه فنی شامل ریاضیات، ساخت و ساز، استاتیک، ساختار، مهندسی خدمات ساختمان و غیره
  • در حالی که نیمه دیگر از موضوعات هنری تشکیل شده است (استودیوهای طراحی، تاریخ و نظریه معماری، طراحی، تکنیک های ارائه و غیره).

 اگرچه در واقعیت، تفکیک این مولفه ها غیرممکن است، اما تمرکز همیشه بر معماری است. در راستای آموزش معماری به زبان مجاری، دانشکده دوره های کاملی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی برگزار می کند. در برنامه های کارشناسی ارشد 2 ساله 4 تخصص وجود دارد:

  • توسعه املاک و مستغلات و مدیریت تسهیلات
  • طراحی معماری و داخلی
  • طراحی شهری
  • طراحی سازه

یک مدرک لیسانس در معماری و مهندسی پایه ای برای ورود است، اما اگر دانشجویان تصمیم بگیرند برای یک برنامه کارشناسی ارشد اقدام کنند، هر برنامه دارای شرایط پذیرش اضافی ویژه است. هر تخصص یک برنامه اجباری را ارائه می دهد.

Architecture در بوداپست مجارستان

بوداپست که یک قطب مالی، فناوری و فرهنگی است، همچنین یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. پایتخت مجارستان خانه های قابل توجهی از طیف گسترده ای از دوره ها و سبک های مختلف است. اما نمونه هایی از معماری مدرن می تواند بسیار اندک باشد. منطقه بندی، برنامه ریزی و ساخت و ساز تابع قوانین و مقررات سختگیرانه ای است. ساختمان های بلند مرتبه نادر هستند. ارتفاع بیشتر بافت شهری زیر 45 متر است. با این وجود، بوداپست دارای انواع بناهای معاصر، اعم از مدنی و خصوصی است که طیف متنوعی از برنامه ها، سایت ها و اندازه ها را شامل می شود.

بوداپست با ساختمان هایی به سبک های مختلف بسیار متنوع است و قدمت برخی از آنها به قرن سیزدهم باز می گردد. افرادی که به معماری علاقه مند هستند باید از بوداپست دیدن کنند تا ترکیبی از معماری جدید و قدیمی را ببینند. ساختمان های داخل شهر عمدتا قدیمی هستند و برخی از ساختمان های تازه طراحی شده عمدتا در حاشیه بیرونی قرار دارند. با بررسی مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان توانید در رشته معماری در این کشور تحصیل کنید. همچنین می توانید با خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرتی راحت و سریع تری داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *