مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته معماری در لهستان

رشته معماری در لهستان

رشته معماری در لهستان بسیار پر فراز و نشیب بوده است. معماری لهستان در طول تاریخ شاهد جنگ، استعمار، ویرانی و وقایع بسیار بوده است. با این حال پس از پشت سر گذاشتن این وقایع امروز لهستان معماری مدرن و پست مدرن را شاهد است. علاقه مندان به معماری لهستان می توانند از آثار و بناهای معماری این کشور بازدید کنند و همچنین در دوره های علمی و دانشگاهی معماری در لهستان شرکت کنند. تحصیل معماری در لهستان به زبان های لهستانی و انگلیسی ارائه می شود. با بررسی رشته معماری در لهستان می توانید اطلاعات کامل را بدست آورده و برای تحصیل در اروپا از خدمات ویژه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تاریخچه رشته معماری در لهستان

معماری لهستان به همان اندازه پر سر و صدا و پیچیده است که سرنوشت سیاسی این قسمت از اروپاست. مرزهای لهستان در موارد مختلف، تقسیم شدن و از دست دادن استقلال، تخریب در زمان جنگ و سرانجام بازسازی را دیده است و همه این عوامل به تصویر معماری لهستان کمک می کنند. معماری لهستان شگفت آور، مدرن، اما غالباً بسیار سنتی است. آغاز دولت لهستان به قرن دهم میلادی برمی گردد. دولت پس از اتحاد 2 قبیله همسایه ویلانی و پولانی شروع به شکل گیری کرد. این مناطقی است که بقایای قدیمی ترین بناهای لهستانی را حفظ کرده است. آنها عمدتاً زیارتگاه هستند. این به دلیل این واقعیت است که خانه ها از چوب و خاک رس ساخته شده اند، که در طول زمان دوام نیاوردند. قلعه سلطنتی واول در کراکوف قطعاتی از یک کلیسا را ​​از نیمه دوم قرن 10 حفظ می کند.

آثار بناهای مذهبی را می توان در پوزنان و گنیزنو نیز یافت. قدیمی ترین بناهایی که به طور کامل حفظ شده اند در قرن 12 ساخته شده اند. کلیسای سنت پروکوپ، بنای سنگی روتوندا که به سبک رومی ساخته شده است، در حدود سال 1160 در اشترزلنو ساخته شد. معماری سنتی محلی در روستاها و شهرهای کوچک پراکنده در حومه وسیع لهستان با استفاده گسترده از چوب به عنوان مصالح اولیه ساختمان مشخص می شود. برخی از بهترین و قدیمی ترین سازه ها شامل کلیساهای چوبی که عمدتا در جنوب لهستان واقع شده است. نمونه های متعددی از سازه های سکولار مانند خانه های مانور لهستانی (دورک)، خانه های کشاورزی (چاتا)، انبار غذا، کارخانه ها، انبارها و کاروانسراها را هنوز در بیشتر مناطق لهستان می توان یافت.

کار در رشته معماری در لهستان

جهت کار در رشته معماری در لهستان بایستی ویزای کار لهستان را بدست آورید. بدین منظور داشتن یک پیشنهاد رسمی از یک کارفرمای لهستانی برای کار در این کشور لازم است. با داشتن مدرک تحصیلی و مجوز کار می توانید در بخش های دولتی و خصوصی در شرکت های معماری، طراحی، شهرسازی و بسیاری دیگر از مکان ها کار کنند. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور لهستان به صورت متوسط 7020PLN (زلوتی لهستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور لهستان در کم ترین حالت ماهیانه 3380PLN (زلوتی لهستان) و در بیشترین حالت 13500PLN (زلوتی لهستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در لهستان در رشته معماری در لهستان را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه کار در لهستان

تحصیل رشته معماری در لهستان

تحصیل رشته معماری در لهستان در 3 مقطع مختلف دانشگاهی زیر امکان پذیر است:

  • لیسانس معماری در لهستان
  • کارشناسی ارشد معماری در لهستان
  • دکترای معماری در لهستان

لهستان دارای دانشگاه های معتبری در سطح اروپاست. برنامه معماری در این دانشگاه ها در سطوح مختلف ارائه می شود. زبان تحصیل در این کشور لهستانی و در برخی از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. شرایط تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی را در این مقاله مطالعه کنید. در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در لهستان را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1University of Zielona Góra
2Wrocław University of Science and Technology
3University of Social Sciences
4Sopocka Szkoła Wyższa
5Poznań University of Technology
6Fine Arts Academy Wroclaw

تحصیل معماری در دانشگاه علم و صنعت وروکلاو لهستان

دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت وروکلاو یکی از بزرگترین موسسات دانشگاهی در منطقه سیلسیای سفلی است و یک موسسه تحقیقاتی معتبر بین المللی است. در حال حاضر بیش از 1235 دانشجو و 88 دانشجوی دکترا در دانشکده معماری مشغول به تحصیل هستند که توسط 128 استاد دانشگاهی تدریس می شوند. موضوعات تحقیق طیف گسترده ای را شامل می شود:

  • هنرهای تجسمی تا ارگونومی
  • تاریخ معماری و باستان شناسی تا طراحی پارامتریک.

اساتیدی که در این دانشکده به کار گرفته می شوند، معماری فعال و برنده جوایز هستند که اغلب اعضای دولت های شهری یا استانی و هیئت های مشورتی اداره محلی هستند. برنامه های تحقیق و توسعه دانشگاهی غالباً منطقه و شهر وروکلاو را مخاطب قرار می دهند و با همکاری موسسات تحقیقاتی ملی و دولت های محلی و همچنین مراکز تحقیقاتی کشورهای همسایه انجام می شوند. دانشکده معماری مجاز به اعطای دکترا و همچنین مدرک دانشگاهی فوق دکترا در معماری، طراحی شهری و برنامه ریزی فضایی است.

برنامه های درسی ارائه شده در دانشکده معماری با استانداردهای معاصر تدریس بین المللی سازگار است و دانشکده به طور فعال با موسسات دانشگاهی بین المللی همکاری می کند. این دانشکده برای اولین بار در لهستان به انجمن مدارس برنامه ریزی اروپا (AESOP) پیوست و برای ساله ای زیادی عضو شبکه اروپایی روسای دانشکده های معماری (ENHSA) و انجمن اروپایی آموزش معماری (EAAE) بین المللی بوده است.

تحصیل معماری در دانشگاه علم و صنعت وروکلاو لهستان

تحصیل معماری در دانشگاه زیلون گورا لهستان

دانشکده مهندسی عمران، معماری و مهندسی محیط زیست یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه Zielona Góra است. از سال 1968 تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران ارائه داده است. در سال 1977، برنامه تحصیل در مهندسی محیط زیست معرفی شد. سومین رشته یعنی معماری، در سال 2008 تأسیس شد. دانشکده از 2 موسسه تشکیل شده است:

  • موسسه مهندسی عمران و مهندسی محیط
  • موسسه معماری و برنامه ریزی شهری.

پیشنهاد آموزشی دانشکده همچنین شامل معماری منظره (سطح I و II)، مهندسی برق مشترک (سطح I) است. دانشکده دوره های I ، II و III ( مهندسی عمران ، مهندسی محیط زیست) و آموزش دوره II (معماری، برنامه ریزی شهری) را ارائه می دهد.

معماری شهرهای لهستان

شهرهای لهستان طیف کاملی از سبک های معماری اروپا را منعکس می کند. معماری رومانسک توسط کلیسای سنت آندرو، کراکوف و کلیسای سنت ماری، گدانسک، برای سبک گوتیک در لهستان مشخص شده است. اتاق زیر شیروانی با تزئینات غنی و آشیانه های بازی عناصر رایج معماری دوره رنسانس لهستان هستند، همانطور که در تالار شهر پوزنان مشخص است. مدتی سبک رنسانس اواخر معروف به مانور، به ویژه در کاخ اسقف در کیلس، با سبک باروک اولیه که در کلیسای مقدس پیتر و پل در کراکوف نمونه برداری می شد، همزیستی داشتند. تاریخ با بناهای معماری لهستان مهربان نبوده است. با این وجود، تعدادی از ساختارهای باستانی باقی مانده است. قلعه ها، کلیساها و خانه های باشکوه، که اغلب در زمینه منطقه ای یا اروپایی منحصر به فرد هستند.

برخی از آنها با زحمت ترمیم شده اند، مانند قلعه واول، یا به طور کامل بازسازی شده اند، از جمله شهر قدیمی و قلعه سلطنتی ورشو و شهر قدیمی گدانسک.

  • معماری گدانسک بیشتر از انواع هانستیک است، سبکی گوتیک که در میان شهرهای تجاری سابق در امتداد دریای بالتیک و در قسمت شمالی اروپای مرکزی معمول است.
  • سبک معماری وروکلاو عمدتا نماینده معماری آلمان است، زیرا قرن ها در امپراتوری مقدس روم واقع شده بود.
  • مرکز کازیمیرز در ویستولا نمونه خوبی از یک شهر قرون وسطایی است که به خوبی حفظ شده است.
  • پایتخت باستانی لهستان، کراکوف، در میان بهترین مجموعه های شهری گوتیک و رنسانس در اروپا قرار دارد.

جهت بررسی سایر رشته ها مانند رشته حسابداری در لهستان می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *