مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته معماری در قبرس

رشته معماری در قبرس

علاقه مندان به تحصل رشته معماری در قبرس می توانند با تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور امکان اخذ مدرک معتبر را برای خود کسب کنند. قبرس همانند سایر کشورهای منطقه خود در حال پیشرفت و توسعه ساخت و ساز خود است. قبرس امروز تبدیل به یک مکان گردشگری جذاب در دریای مدیترانه شده است و حضور این گردشگران موجب رونق صنعت ساختمانی و معماری شده است. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته معماری در کشور قبرس هستید می توانید مطالب مربوط را در ادامه این نگارش که توسط گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

تاریخچه رشته معماری در قبرس

تاریخ غنی معماری قبرس در سنت های ساخت آن منعکس شده است. معماری قبرس در عصر برنز و آهن شروع به توسعه کرد. بنابراین آثار یونانی ها، آشوری ها، مصری ها، پارسی ها، رومی ها را در آن پیداست. در اینجا می توانید کلیساهای مسیحی و مساجد مسلمانان و قلعه های گوتیک را پیدا کنید. انواع خاصی از سازه ها، که توسط مواد و فناوری های استفاده شده تعیین می شوند، نشان هر دوره تاریخی هستند. بنابراین، هر دوره با سبک خاص خود مشخص می شود. تاریخچه معماری در قبرس در 2 عصر خلاصه می شود:

دورهشرح
عصر باستاندر دوران باستان (قرن 8 قبل از میلاد تا قرن 6 میلادی)، یونانی ها و رومی ها که بر قبرس حکومت می کردند، ساختارهای بی شماری ایجاد کردند. البته به لطف سال ها تحقیق باستان شناسی، شهرهای باستانی کوریوم، آماتوس، کیتیون، سالامیس و پافوس کشف شدند. لذا فرصتی برای دیدن بقایای معابد با شکوه، آمفی تئاتر، استادیوم و غیره بوجود آمد. در اوایل دوره ساختمان ها از مواد موجود در آن زمان مانند سنگ و سنگریزه های دریایی ساخته می شد.
دوره نفوذ انگلیسدوره استعمار با ورود انگلیسی ها به این جزیره آغاز شد. حکومت انگلیس تأثیر بسزایی در معماری قبرس داشت. تاریخ از سال 1878، پس از اخراج ترکها آغاز شد. انگلیس ها در دوران حکومت خود، شهرنشینی قبرس و ایجاد زیرساخت های شهری را آغاز کردند. از این رو بازتاب قابل توجهی در معماری ساختمان های عمومی فرهنگی و اداری و اقامتگاه های خصوصی یافت. علاوه بر این، مردم انگلیس ستایشگران کلاسیک یونان باستان بودند. آنها با توجه به پروژه های متعدد خود، ساختمان های زیادی را به سبک نئوکلاسیسیسم ساختند. تأثیر انگلیس در موزه باستان شناسی در نیکوزیا تجسم یافته است.

کار در رشته معماری در قبرس

قبرس مکان زیبایی برای تعطیلات است، اما بسیاری از مردم به طور دائمی در آنجا ساکن می شوند. اقتصاد کاملاً خوب پیش رفته و بسیار متنوع شده است. شرکت های زیادی وجود دارند که فعالیت خود را در قبرس انتخاب می کنند و این باعث رونق صنعت ساختمان می شود. با افزایش مرتب ساختمان های جدید، نیاز به خدمات مربوط به ساختمان ها بسیار زیاد است. مردم در حال ساخت خانه های جدید هستند و معماران را برای طراحی این خانه ها نیاز دارند. معماران شاهد کارهای زیادی در بخش بازرگانی هستند و همچنین بسیاری از مشاغل جدید به طراحی نیاز دارند. با توجه به این نیاز می توانید به عنوان یک معماری شرکت خود را داشته باشید و یا در یکی از شرکت های معماری استخدام شوید.

طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در قبرس برای یک مهندس معمار به صورت متوسط 2010€ (یورو) است. این در حالی است یک معمار در کشور قبرس ماهیانه در کم ترین حالت 970€ (یورو) و در بیشترین مقدار 3860€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در قبرس در مشاغل رشته معماری را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه رشته معماری در قبرس

تحصیل رشته معماری در قبرس

تحصیل در رشته معماری در قبرس در دانشگاه های معتبر این کشور امکان پذیر است. بسیاری از دوره های معماری در این کشور به زبان یونانی و برخی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره های معماری اکثرا در مقطع تحصیل کارشناسی در قبرس و کارشناسی ارشد ارائه می شوند. البته دوره دکترا نیز در برخی از دانشگاه ها ارائه می شود. جهت تحصیل رشته معماری در قبرس نیاز به داشتن تسلط به زبان انگلیسی و یونانی دارید. همچنین شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را نیز باید برآورده کنید تا بتوانید با موفقیت ویزای تحصیلی قبرس را کسب کنید.

در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور قبرس را ببینید:

  • دانشگاه نیکوزیا قبرس
  • دانشگاه قبرس
  • دانشگاه فردریک
  • دانشگاه ناپولیس پافوس
  • دانشگاه اروپایی لفکه
  • دانشگاه مدیترانه شرقی (قبرس شمالی)
  • دانشگاه بین المللی قبرس

تحصیل رشته معماری در دانشگاه قبرس

رشته معماری ذاتا به طیف گسترده ای از حوزه ها با موضوعات زیبایی شناختی، فناوری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مربوط می شود که محیط انسانی را تعریف می کنند. در نتیجه گروه معماری دانشگاه قبرس نقش مهمی در تولید مهارت ها و دانش معماری از طریق تحقیق، در ارائه آموزش با کیفیت بالا به دانشجویان و متقاضیان معماری دارد. هدف گروه معماری آموزش معمارانی است که بتوانند در سراسر دنیا موفقیت آمیز عمل کنند اما دانش و حساسیتی نیز برای پاسخگویی و تأثیر مثبت بر محیط ساخته شده در اروپا دارند. در حمایت از این گروه معماری برنامه های با کیفیت بالا را در 2 سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این برنامه ها بر اصول اساسی تأکید دارند که معماران را درگیر چالش های تأمین نیازهای جامعه در یک محیط به سرعت در حال تغییر آماده می کند.

دانشجویان با همکاری دانشکده، سازمان های تحقیقاتی و حرفه ای در یک محیط دانشگاهی در تحقیق، برنامه ریزی و طراحی شرکت می کنند. هدف دکترا در معماری به منظور ارتقا تحقیقات علمی است که منجر به یادگیری و نوآوری مطابق با استانداردهای بین المللی، در رشته گسترده تر معماری و در زمینه های چند رشته ای و میان رشته ای می شود. دکترا مدرک تحقیق گرا است. محتوای موضوعی دوره های خاص ارائه شده در هر ترم بر اساس علایق آموزشی و پژوهشی دانشکده است. گروه معماری هر ساله در مقطع دکترا (دکترای معماری) دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

تحصیل Architecture در دانشگاه فردریک قبرس

تحصیل Architecture در دانشگاه فردریک قبرس

هدف گروه معماری این دانشگاه آموزش معماران آینده، ارائه دانش و تبدیل شدن به یک مرکز دانشگاهی برجسته برای مطالعات در زمینه گسترده تر اروپا است. مدت زمان برنامه کارشناسی معماری در این دانشگاه 5 سال است و منجر به مدرک حرفه ای در مهندسی معماری می شود. با این حال، دانشجویانی که مایل به دریافت مدرک لیسانس در معماری هستند می توانند با تکمیل 4 سال اول تحصیل در برنامه، این کار را انجام دهند. آموزش منجر به دریافت دیپلم، گواهینامه و سایر مدارک مربوط به مدارک رسمی ذکر شده در ماده 2 باید از طریق دوره های تحصیل در سطح دانشگاهی که عمدتا مربوط به معماری است ارائه شود. چنین مطالعاتی باید بین جنبه های نظری و عملی آموزش معماری متعادل باشد و حصول اطمینان از:

  • توانایی ایجاد طرح های معماری که هم از نظر زیبایی شناسی و هم نیازهای فنی را برآورده کنند.
  • دانش کافی از تاریخ و نظریه های معماری و هنرها، فناوری ها و علوم انسانی مرتبط با آن
  • دانش هنرهای زیبا به عنوان تأثیر در کیفیت طراحی معماری
  • دانش کافی در زمینه طراحی شهری، برنامه ریزی و مهارت های درگیر در روند برنامه ریزی
  • درک رابطه بین افراد و ساختمان ها و محیط آنها و نیاز به ارتباط ساختمان ها و فضاهای بین آنها با نیازها و مقیاس های انسانی.
  • درک حرفه معماری و نقش معمار در جامعه
  • درک روش های تحقیق و تهیه خلاصه برای یک پروژه طراحی
  • درک درستی از طراحی سازه، مشکلات ساختمانی و مهندسی مرتبط با طراحی ساختمان
  • دانش کافی از مشکلات و فناوری های فیزیکی و عملکرد ساختمان ها به گونه ای که شرایط داخلی آسایش و محافظت در برابر آب و هوا را فراهم کند.
  • مهارت های طراحی لازم برای تأمین نیازهای کاربران ساختمان در محدودیت های اعمال شده

تحصیل Architecture در دانشگاه نیکوزیا قبرس

برنامه معماری مجموعه ای از مهارت ها را برای دانشجویان فراهم می کند تا آنها را برای حرفه ای معماری آماده کند. استودیوی طراحی معماری هسته اصلی برنامه درسی است. این برنامه توسط 4 حوزه موضوعی را پشتیبانی می کند:

  • تاریخ و تئوری معماری
  • فناوری معماری (ساخت و ساز، سازه ها، محیط)
  • ارتباطات معماری (مهارت ها و فنون)
  • و مدیریت و عمل معماری.

موارد انتخابی نیز در این دوره از مطالعه گنجانده شده است تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان از یک پایه دانشگاهی کامل برخوردار می شوند که هم پیشرفت شخصی و هم حرفه ای آنها را تقویت می کند. این برنامه فارغ التحصیلان را برای ادامه تحصیل در صورت تمایل آماده می کند و یا آنها را برای گرایش به بازار کار آماده می کند. این برنامه از طریق همکاری نزدیک با انجمن های حرفه ای قبرس ایجاد شده است، بنابراین فارغ التحصیلان آماده کار در صنعت می شوند. این برنامه مطابق با 11 نکته از دستورالعمل معماران کمیسیون اروپا برای تحول در آموزش عالی در اروپا که با اعلامیه بولونیا آغاز شده است، طراحی شده است.

فارغ التحصیلان این برنامه آماده هستند تا سطح بالاتری از تحصیلات، مانند کارشناسی ارشد را دنبال کنند یا برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنند. دانشجویانی که 5 سال مدرک حرفه ای دریافت می کنند، می توانند برای ثبت نام به عنوان یک معمار محلی، برای مدارک ETEK آماده شوند. دانشجویانی که از این برنامه فارغ التحصیل می شوند کاملاً مجهز به کار در:

  • معماری محلی یا بین المللی
  • طراحی شهری
  • طراحی منظره
  • طراحی داخلی یا سایر دفاتر طراحی چه خصوصی و چه دولتی هستند.

Architecture مدرن در قبرس

تاریخ مدرن معماری قبرس از دهه 1930 آغاز می شود. این کار از زمانی شروع شد که معماران از اروپا با آوردن ایده های مدرنیسم معماری به قبرس آمدند. پس از جنگ جهانی دوم مدرنیسم سازمانی به طور فراینده ای محبوب شد، در حالی که ساختمان های اداری به این سبک ساخته می شدند. استقلال کامل قبرس که به سال 1960 بر می گردد، رونق ساخت و ساز را ایجاد کرد. ساختمان های اداری، بیمارستان ها، مدارس، کودکستان ها ساخته شد. در مورد معماری مدرن، مانند بسیاری از مناطق مدیترانه، با توجه به قوانین کارکردگرایی و لاکونیسم توسعه یافته است. این سبک توسط مکتب معماری آلمان در باهاوس توسعه یافته است.

در ویلاهای مدرن و عمارت های شهری در قبرس تمایلاتی کاملاً نزدیک به معماری سنتی قبرس وجود دارد. اتاق اصلی خانه خصوصی معمولاً دارای طراحی باز است. در اطراف آن، طبق توصیه های گروپیوس و میس ون در روهه، اتاق های فرعی دسته بندی شده اند. بزرگترین رونق ساخت و ساز در آن سال ها در لیماسول اتفاق افتاد که باعث شهرت یک مرکز تجاری بین المللی شد. امروزه موسسات آموزشی قبرس سنت های برنامه ریزی شهر قبرس را ادامه می دهند. معماران و طراحان با حفظ سبک سنتی مدیترانه ای از مواد و فناوری های جدید استفاده می کنند. جهت کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزای کار در کشور قبرس می توانید به مطالب نوشته شده مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *