مهاجرت کاری قبرس

اخذ ویزای کار در کشور قبرس

اخذ ویزای کار در کشور قبرس

در صورت داشتن پیشنهاد کاری و یا ایجاد کسب و کار در قبرس می توانید با اخذ ویزای کار در کشور قبرس مجوز اقامت را بدست آورید. قبرس یکی از کشورهای فعال در زمینه گردشگری و توریسم است و هر سال تعداد بالایی مراجعه کننده دارد. این کشور که جزء اتحادیه اروپا می باشد دارای شرکت های فعال خارجی زیادی است و شهروندان خارجی زیادی در قبرس مشغول به کار و فعالیت هستند. چنانچه بتوانید از یکی از این شرکت ها جاب آفر دریافت کنید می توانید برای اخذ ویزای کار در کشور قبرس اقدام کنید.

البته فراموش نکنید زبان رسمی این کشور یونانی است و انگلیسی نیز زبان فرعی قبرسی ها است. در هر صورت برای اخذ ویزای کار در کشور قبرس می توانید اطلاعات لازم ارائه شده در این رابطه را از سوی همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنید.

اینفوگرافیک ویزای کار قبرس

اخذ ویزای کار در کشور قبرس برای شهروندان EU

اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در قبرس کار کنند. اگر قصد اقامت بیش از 3 ماه و کار در قبرس را داشته باشید، به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا به مجوز اقامت نیاز خواهید داشت. برای چنین اجازه اقامتی باید به اداره ثبت احوال و اداره مهاجرت مراجعه کنید. اتباع اتحادیه اروپا که در قبرس کار می کنند از لحاظ حقوق، شرایط کار، دسترسی به مسکن، آموزش حرفه ای تأمین اجتماعی و عضویت در اتحادیه های صنفی از حقوق مشابه اتباع قبرس برخوردار هستند. این افراد برای کار و زندگی در قبرس به موارد زیر نیاز دارند:

  • برای یک گواهی ثبت نام بیگانگان (ARC) و اجازه اقامت اقدام کنید.
  • هنگام تأمین اشتغال در قبرس برای شماره بیمه اجتماعی اقدام کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال در قبرس می باشید:

نرخ اشتغالسال
75%2021
70%2022
72%2023

اخذ ویزای کار در کشور قبرس برای شهروندان ثالث

اگر شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید و برای کار به قبرس می روید، باید بر اساس یکی از دسته های ذکر شده در زیر، اجازه مهاجرت (اجازه کار و اقامت موقت) را دریافت کنید. اجازه مهاجرت معمولاً به مدت 1 سال معتبر است و با ارائه مدارک مورد نیاز دو ماه قبل از تاریخ انقضا اجازه، می توان آن را تمدید کرد.

استخدام شرکت های واجد شرایط قبرس:

  • مدیران اجرایی
  • مدیریت میانی، مدیران اجرایی و پرسنل کلیدی
  • کارکنان پشتیبانی

ویزای کار قبرس در 5 دسته زیر همچنین ارائه می شود:

نوع ویزاشرح
ویزای Aافراد خود اشتغالی که قصد کار در کشاورزی، دامداری، پرورش پرندگان یا ماهی را دارند.
ویزای Bافراد خود اشتغالی که قصد کار در بنگاه های معدنکاری را دارند.
ویزای Cکارفرمایان و کارآفرینانی که قصد کار در حرفه بازرگانی را دارند.
ویزای Dافراد کارآفرینی که قصد کار علمی دارند.
ویزای Eافرادی که به آنها پیشنهاد کار دائمی در قبرس داده شده است، و این امر باعث ایجاد رقابت محلی ناعادلانه نمی شود.

درباره اخذ ویزای کار در کشور قبرس

درباره اخذ ویزای کار در کشور قبرس

اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به اقامت و کار در قبرس هستند، باید برای ثبت مجوز اشتغال و اقامت موقت به اداره ثبت احوال و مهاجرت مراجعه کنند. این مجوزها معمولاً برای یک دوره 1-2 ساله صادر می شوند اما اگر دارنده بیش از 3 ماه مداوم از قبرس خارج شو ، باطل می شوند. آنها می توانند پس از انقضا تمدید شوند. متقاضیان باید یک قرارداد کار با یک شرکت بین المللی ثبت شده در قبرس منعقد کنند، که حقوق سالانه بیش از 20000€ (یورو) را برای شما فراهم کند.

اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند در یک شرکت بین المللی ثبت شده در قبرس استخدام شوند، به شرطی که بیش از 50% سهامداران آن اتباع خارجی باشند. استخدام شرکت های متعلق به قبرس یا سایر اتباع اتحادیه اروپا تحت مقررات بسیار محدود کننده ای است. بسته درخواست صدور مجوز اشتغال موقت و اقامت شامل تعدادی از اسناد مانند

  • سوابق کیفری پاک
  • گواهی بیمه درمانی
  • ضمانت نامه بانکی
  • و نتایج معاینه پزشکی است

استخدام در شرکت بین المللی در قبرس

اگر شرکت بین المللی ثبت شده در قبرس برای اولین بار یک تبعه غیر اتحادیه اروپا استخدام کند، باید یک درخواست را برای واجد شرایط بودن به کارگیری اتباع غیر اتحادیه اروپا ارائه دهد. این درخواست همزمان با درخواست صدور مجوز اشتغال و اقامت موقت برای اولین کارمند ملی غیر اتحادیه اروپا ارسال می شود. بسته درخواست این شرکت شامل تعدادی از اسناد شرکتی از جمله ادغام شرکت، گواهینامه مدیران و سهامداران نهایی و همچنین سپرده وجوه در بانک های محلی است.

افراد وابسته به اتباع غیر اتحادیه اروپا شاغل (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز می توانند از طریق درخواست جداگانه ای که تحت فرآیند الحاق خانواده ارسال شده، اجازه اقامت موقت را بدست آورند. این مجوزها برای یک سال صادر می شوند و پس از انقضا می توانند تمدید شوند. مجوزهای فوق ظرف مدت 7 الی 10 روز کاری پس از ارسال درخواست صادر می شود. تقريبا در پايان انقضا آنها، تقاضانامه هاي تجديد تهيه و به اداره ثبت احوال و مهاجرت ارائه مي شود.

نرخ بیکاری در قبرس در نمودار زیر آمده است:

نرخ بیکاری در قبرس

اخذ ویزای کار در کشور قبرس و اقامت دائم

اجازه اقامت طولانی مدت به اتباع غیر اتحادیه اروپا که برای مدت حداقل 5 سال به طور قانونی و مستمر اقامت قبرس داشته اند، اعطا می شود. اجازه اقامت بلند مدت دارای مدت زمان 5 ساله است و قابل تمدید است. این به دارنده اجازه می دهد بدون نیاز به گذراندن مراحل مهاجرت مانند ویزا، یا صدور و تمدید مجوزهای اقامت موقت، در قبرس اقامت دائم داشته باشد. متقاضیان باید بتوانند قرارداد کار با مدت حداقل 18 ماه ارائه دهند. آنها باید درآمد کافی از محل کار یا منابع دیگر برای تأمین هزینه زندگی خود و افراد تحت تکفل خود داشته باشند. متقاضیان همچنین باید محل اقامت مناسب خود و افراد تحت تکفل خود را داشته باشند.

دارنده آن در کلیه شرکتهای بین المللی و محلی به اشتغال دسترسی دارد و حق تغییر کارفرما را دارد. متقاضیان باید گواهی دانش زبان و تاریخ یونان را داشته باشند (کارمندان شرکتهای بین المللی درصورت درخواست برای اولین بار معاف می شوند). بسته درخواست باید به اداره ثبت احوال و اداره مهاجرت ارسال شود. اسناد و مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند:

  • مجوز اقامت موقت معتبر
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد 5 سال گذشته
  • گواهی تصفیه مالیات
  • بیانیه کمک های مالیات اجتماعی در 5 سال گذشته
  • و صورت حساب های بانکی است.

پرونده ها توسط هیئت کنترل مهاجرت بررسی می شود و وزیر کشور تایید نهایی را می دهد. بررسی و پردازش برنامه ها حدود 6 ماه طول می کشد. دسته هایی که واجد شرایط درخواست این مجوز نیستند شامل دانشجویان، افرادی است که برای آموزش حرفه ای در قبرس اقامت دارند و پناهندگان یا پناهجویان شناخته شده می باشد.

ویزای بازنشستگی در قبرس

به افراد بازنشسته و متقاضیان بازنشستگی در قبرس (دسته F) به راحتی اجازه اقامت دائم داده می شود. دارندگان اجازه اقامت دائم تحت رده F مجاز به اشتغال یا انجام هر حرفه یا کار در قبرس نیستند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست مجوز مهاجرت تحت گروه F به شرح زیر است:

  • فرم MIP1 را ارائه کنید.
  • کپی گذرنامه متقاضی و شخص وابسته (زن یا شوهر)
  • رزومه تحصیلی متقاضی.
  • مدارک مستند متقاضی مبنی بر اینکه وی در اختیار خود و اختیارات شخصی خود است و درآمد سالانه خود را به میزان کافی برای تأمین هزینه زندگی خود تأمین می کند.
  • 3 عکس در اندازه گذرنامه.
  • قرارداد اجاره یا قرارداد فروش برای اقامت وی ​​در قبرس
  • صورتحساب بانکی، در صورت وجود

درآمد سالانه مورد نیاز برای شخص 10000€ (یورو) به علاوه 5000€ (یورو) برای هر فرد وابسته است و این درآمد باید “تضمین شده” باشد، یعنی سود، سود سهام، حقوق بازنشستگی و غیره و سایر اشکال درآمد که مبتنی بر درآمد متقاضی از شغل وی یا کمکهای مالی فرزندان، خانواده وی از هر نوع درآمد ناپایدار نیست.

در صورت تأیید درخواست، متقاضی باید طی یک سال از قبرس بازدید کند تا داده های بیومتریک برای صدور مجوز را ارائه دهد. در صورت عدم انجام این کار، مجوز اعطا شده به طور خودکار لغو می شود و مقامات برای صدور مجدد مجوز نیاز به توضیحات رضایت بخش دارند. اگر متقاضی اقامت دائم در خارج از کشور را بدست آورد یا برای مدت 2 سال در قبرس غایب باشد، این مجوز نیز لغو می شود. برای پاسخ به سوالات مهاجرتی خود می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کار قبرس

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای کار قبرس به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اخذ ویزای کار قبرس چیست؟ در صورت داشتن پیشنهاد کاری و یا ایجاد کسب و کار در قبرس می توانید با اخذ ویزای کار در کشور قبرس مجوز اقامت را بدست آورید.
  • کدام ویزای کار قبرس برای ما مناسب است؟ ویزای A افراد خود اشتغالی که قصد کار در کشاورزی، دامداری، پرورش پرندگان یا ماهی را دارند. ویزای B افراد خود اشتغالی که قصد کار در بنگاه های معدنکاری را دارند. ویزای C کارفرمایان و کارآفرینانی که قصد کار در حرفه بازرگانی را دارند. ویزای D افراد کارآفرینی که قصد کار علمی دارند. ویزای E افرادی که به آنها پیشنهاد کار دائمی در قبرس داده شده است، و این امر باعث ایجاد رقابت محلی ناعادلانه نمی شود.
  • چه معیارهایی برای اخذ ویزای کار قبرس الزامی است؟ سوابق کیفری پاک و گواهی بیمه درمانی ضمانت نامه بانکی و نتایج معاینه پزشکی است.
  • برای کار در قبرس چه کار باید بکنیم؟ برای یک گواهی ثبت نام بیگانگان ARC  و اجازه اقامت اقدام کنید و هنگام تأمین اشتغال در قبرس برای شماره بیمه اجتماعی اقدام کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *